اختراعات جدید سال 2019 ؛ از عصای هوشمند تا کوله پشتی زایمان

اختراعات جدید 2019
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سال 2019 را می‌توان یکی از هیجان‌انگیزترین سال‌ها در زمینه‌ی اختراعات نو و جذاب دانست. در این مطلب به برجسته‌ترین اختراعات جدید سال 2019 می‌پردازیم.

اختراعات شگفت انگیز

پیشرفت تکنولوژی، علوم و ارتباطات منجر به اختراعات شگفت انگیزی از جانب نوابغ دنیا شده است. اختراعات جدید سال 2019 تنوع فراوانی دارند. این اختراعات از یک کوله‌پشتی با هدف تسهیل عمل خطرناک زایمان در مناطق محروم گرفته تا فناوری جراحی مجازی را در بر می‌گیرند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا هیجان‌انگیزترین اختراعات جدید سال 2019 را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

  • 10 اختراع مبتکرانه در سال 2019
    • عصای هوشمند WeWalk
    • دستگاهی برای جراحی مجازی
    • دستگاهی برای تنفس سالم
    • تشخیص آنی میکروب ها
    • فر مجهز به Multi-Tasking
    • کوله پشتی زایمان
    • شهپاد پایش آلودگی دریا؛ شناگر هدایت پذیر از دور
    • تبدیل دوده به مرکب
    • دوچرخه ای با موتور الکتریکی
    • چراغی برای خواب راحت‌ تر

 


10 اختراع مبتکرانه در سال 2019


نبوغ یکی از ستون‌های اساسی اقتصاد یک جامعه است. بلوغ و تحقق این عنصر در اعضای یک جامعه به نفع مشتریان، سازمان‌ها و دولت‌ها خواهد بود. نبوغ و ابتکار به معنای رشد و کارکرد تکنولوژی‌ها و ایده‌هایی است که منجر به بهبود سرویس‌ها و کالاها و تولید آن‌ها می‌شوند.

جدیدترین اختراعات 2019

با این حال اگر این ایده‌ها به تولید انبوه نرسند، فرصت استفاده از آن‌ها برای بهبود وضعیت جامعه از بین خواهد رفت. شاید بتوان اساسی‌ترین نکته در تحقق نبوغ را یافتن مسیرهای مناسب برای رساندن آن به تولید انبوه دانست. محصولاتی چون تلفن همراه هوشمند، رایانه و حتی جاروی برقی تنها با رسیدن به تولید انبوه پتانسیل حقیقی خود را نشان دادند. در واقع این واکنش مشتریان، سازمان‌ها و به طور کلی جامعه به اختراعات است که ارزش و کاربرد آن‌ها را در دنیای مدرن مشخص می‌کند. در ادامه به 10 اختراع برتر سال 2019 می‌پردازیم.

 

عصای هوشمند WeWalk

اختراعات جدید جهان 2019

چندین سال پیش، کرست چیلن (که خود از مشکل نابینایی رنج می‌برد) در هنگام یافتن اتاق خود در هتلی به میله‌ای برخورد کرد و از ناحیه‌ی پیشانی دچار بریدگی شد. او بدین نتیجه رسید که استفاده‌ی همزمان از یک عصای عادی، برنامه‌ی راه‌یابی و حمل بارهایش به طور همزمان کاری بسیار دشوار است.

راه حال چیلن برای این مشکل عصایی هوشمند به نام WeWalk بود. این عصا به صورت خودکار اشیایی را که ارتفاعی بیش از سطح سینه‌ی کاربر خود دارند شناسایی کرده و از طریق همپوشانی با برنامه‌هایی چون Google Maps، به او هشدار می‌دهد. این اختراع با توجه به جمعیت 250 میلیونی نابینایان در دنیا، بسیار کاربردی بوده و به آن‌ها اجازه‌ی گشت و گذار بدون خطر در دنیای دیجیتال را می‌دهد. WeWalk با قیمت 499 دلار یکی از مهم‌ترین اختراعات جدید سال 2019 است.

 

دستگاهی برای جراحی مجازی

اختراعات جدید جهان 2019

تکنولوژی واقعیت مجازی کاربردهای هیجان‌انگیزی در دنیای جراحی دارد. این کاربردها بیش از هر زمانی خود را در هنگام تربیت جراحان جوان جدید نشان می‌دهند. نرم‌افزار The Osso VR برای ارائه‌ی تجربه‌ای مجازی از اتاق عمل برای پزشکان طراحی شده است.

دکتر جاستین برد (Justin Barad)، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی کمپانی Osso VR، در مورد اختراع انقلابی خود می‌گوید: بیش از 30 درصد فارغ‌التحصیلان رشته‌های جراحی، حتی با وجود گذراندن چهار سال در کالج، چهار سال در دانشکده‌ی پزشکی و پنج سال آموزشی در بیمارستان‌ها توانایی انجام عمل‌های جراحی را به تنهایی ندارند. این مسئله دیوانه‌کننده است. اکنون بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا از نرم‌افزار Osso VR برای تمرین جراحان خود استفاده می‌کنند. هدف برد و تیمش جهانی شدن این اختراع و استفاده از آن در کشورهایی محروم چون تانزانیا، کامبوج و اتیوپی است.

 

دستگاهی برای تنفس سالم

اختراع جدید سال 2019

عمده‌ی مردم در کشورهای پیشرفته دستگاه‌هایی برای شناسایی میزان کربن مونوکسید موجود در هوای منزلشان دارند. با این حال مدت‌ها بود که جای خالی سنسوری برای تشخص سطوح بالای رادون، مهم‌ترین عامل ابتلای افراد غیر سیگاری به سرطان ریه، حس می‌شد. برنامه‌ی Airthings Wave Plus نخستین ابزار هوشمندی است که توانایی تشخیص این گاز خطرناک را دارد.

هر چه باشد، ما 90 درصد زمان زندگی خود را در خانه‌هایمان سپری می‌کنیم و نباید از کیفیت و تمیزی هوای آن غافل شویم. این برنامه علاوه بر رادون، توانایی تشخصی سطوح کربن دی‌اکسید و ترکیب‌های خطرناک معلق موجود در هوای منازل را نیز دارد. بدون شک برنامه‌ی Airthings Wave Plus از مهم‌‌ترین اختراعات جدید سال 2019 است که استفاده‌ از آن نقش فراوانی در بهبود وضعیت سلامت انسان‌ها خواهد داشت.

 

تشخیص آنی میکروب ها

اختراع جدید سال 2019

یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌ها در دنیای مدرن، مسمومیت غذایی است. این مسئله منجر شده تا کریستین شیندلر (Christin Schindler)، مخترع و مهندس پزشکی، برنامه‌ای به نام PathSpot را خلق کند.

این برنامه با استفاده از الگوریتمی برای تشخیص نور، دستان کاربران را برای شناسایی محتوای آلوده اسکن می‌کند. بیشترین کاربرد این برنامه در رستوران‌ها است. گارسون‌ها و پرسنل باید به صورت روتین دستان خود را توسط آن اسکن کرده و در صورت وجود آلودگی‌ها، آن‌ها را شتسشو دهند. تا به حال حدود 100 مکان استفاده از این برنامه را برای کارکنان خود الزامی کرده‌اند.

 

فر مجهز به Multi-Tasking

اختراع جدید 2019

بدون شک یکی از جالب‌ترین اختراعات سال‌های گذشته، مخلوط کن آشپرخانه KitchenAid بود. کاربران می‌توانستند با اتصال قطعات مختلف به این وسیله، انواع غذاها را تهیه کنند. حال همین کمپانی با الهام از ایده محبوب خود، فر هوشمندی طراحی کرده است.

این فر همچون مخلوط کن ذکر شده، جایگاه‌هایی برای اتصال ابزارهای مختلف داشته و به کاربران اجازه پخت پیتزا بر روی سنگ، غذاهای خانوادگی با استفاده از بخار و کباب‌های متنوع را می‌دهد. این فر همچون بسیاری از وسایل هوشمند خانگی، از برنامه‌های کنترل از راه دور نیز بهره برده و کاربران می‌توانند با استفاده از تلفن همراه خود بر آن نظارت داشته باشند. این اختراع جدید سال 2019، از صفحه‌ای لمسی برای ارائه مجموعه‌ای از دستورهای پخت به کاربران استفاده می‌کند. حالت‌های تک فر و دو فر این اختراع بهار گذشته با قیمت 3199 دلار عرضه شدند و نوع ترکیبی آن که شامل یک مایکرویو هم می‌شود، سال آینده به بازار خواهد آمد.

 

کوله پشتی زایمان

اختراعات جدید سال 2019

یکی از خطرناک‌ترین مشکلات ایجاد شده در بیمارستان‌ها، قطعی برق است. این مهم در کشورهای محرومی چون نیجریه بسیار باب بوده و این کشور دارای یکی از بیشترین نرخ‌های مرگ‌ومیر مادران در جهان است. این مسئله باعث شده تا لارا ستچل، پزشک زنان و زایمان آمریکایی، ایده‌ای در مورد اختراع وسیله‌ای برای ایجاد نور در لحظات بحرانی در اتاق زایمان را به همسر خود (که متخصص انرژی خورشیدی است) بدهد.

این ایده منجر به اختراع نخستین کوله‌پشتی خورشیدی شد. این وسیله به منظور استفاده در اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها در مواقع قطعی برق طراحی شده است. در حال حاضر بیش از 27 کشور در حال رشد از این اختراع جدید سال 2019 استفاده می‌کنند.

 

شهپاد پایش آلودگی دریا؛ شناگر هدایت پذیر از دور

اختراع جدید جهان 2019

در دنیای مدرن، کمتر منبع آبی پیدا می‌شود که از آلودگی ناشی از پلاستیک‌ها رنج نبرد. بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که میکروپلاستیک‌ها بسیار خطرناک بوده و تهدیدی جدی برای موجودات دریایی و آب‌‌های مورد نیاز انسان‌ها هستند. سازمان جهانی بهداشت در گزارش مربوط به ماه اوت خود تاکید کرده است که نگرانی ناشی از آلودگی‌های میکروپلاستیک‌ها بسیار جدی به حساب می‌آیند.

این نگرانی‌ها منجر به اختراع شهپاد پایش آلودگی دریا شدند. این اختراع محصولی مشترک از کمپانی‌های Draper ،Sprout و سازمان جهانی محافظت از محیط زیست است. شناگر هدایت پذیر از دور با هدف شناسایی آلودگی‌ها در منابع آبی و طراحی نقشه‌ای برای آن ساخته شده است. با توجه به مسئله‌ی آلودگی محیط زیست، باید شهپاد پایش آلودگی دریا را از مهم‌ترین اختراعات جدید سال 2019 به حساب بیاوریم.

 

تبدیل دوده به مرکب

جدیدترین اختراع 2019

آلودگی هوا مسئله‌ای بسیار مهم و خطرناک است. بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود از دست می‌دهند. این مسئله منجر شده تا گروه Graviky Labs به فکر بازیافت دوده‌های ناشی از موتورهای دیزلی به مرکب بیافتد.

این گروه وابسته به دانشگاه MIT تاکید می‌کند که این دوده‌های خطرناک، منابعی عالی برای تهیه جوهر مرکب هستند. بخش اعظمی از جوهرهای مرکب به کار رفته در خودکارها و کارتریج پرینترها، از سوزاندن سوخت‌های فسیلی حاصل می‌شود. تیم Graviky برای کاهش مصرف این سوخت‌ها و آلودگی هوا، تکنولوژی‌ای به نام KAALINK را طراحی کرده‌اند. این تکنولوژی با جمع‌آوری خطرناک‌ترین ذرات معلق هوا، کربن موجود در آن‌ها را به مرکب تبدیل می‌کنند. ماژیک‌های ساخته شده با این روش AIR-INK نام داشته و اکنون در بازار موجود هستند.

 

دوچرخه ای با موتور الکتریکی

اختراعات 2019

بسیاری از افراد، علاقه‌ی چندانی به کنار گذاشتن ماشین‌های خود و استفاده از وسایل نقلیه‌ی سالم ندارند. دوچرخه‌ الکتریکی S2 با هدف جلب نظر این افراد ساخته شده است. این اختراع محصول کمپانی VanMoof است.

این دوچرخه با حداکثر سرعت 20 مایل بر ساعت، توانایی انتقال بین فواصل 37 مایلی را بدون نیاز به شارژ مجدد دارد. رابط کاربری این دوچرخه به صورت صفحه ساخته شده از لامپ‌های LED است. این صفحه سرعت و وضعیت کلی دوچرخه را به کاربر نشان می‌دهد. سازندگان برای رعایت مسائل امنیتی از دزدگیر و قفلی هوشمند در طراحی این دوچرخه استفاده کرده‌اند.

 

چراغی برای خواب راحت‌ تر

اختراعات 2019

استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی، در اکثر مواقع منجر به بر هم خوردن ساعات خواب کاربران می‌شود. این مسئله سبب شده تا تیم Casper برنامه‌ای را برای بهبود وضعیت خواب کاربران خلق کند.

کمپانی Casper عمده‌ی شهرت خود را مدیون عرضه تشک‌های راحت است. برنامه‌ی Glow نوری آرام و گرم ایجاد کرده و به مرور کاربر را به خوابی آرام فرو می‌برد. علاوه بر این، Glow در زمان بیداری تعیین شده توسط کاربر، رنگ‌هایی مناسب برای بیدار کردن او تولید می‌کند. بهترین ویژگی این برنامه عدم نیاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند برای تنظیم آن است. این اختراع جدید سال 2019 با استقبال خوبی روبرو شد و نخستین مجموعه از آن در کمتر از یک هفته به فروش رفت.

جذاب‌ترین اختراع جدید سال 2019 از نظر شما کدام است؟ نظراتتان را به ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402