راهنمای خرید چرخ خیاطی + معرفی بهترین چرخ خیاطی های دنیا

مشاوره خرید چرخ خیاطی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای خرید چرخ خیاطی باید به فاکتورهای مختلفی شامل قابلیت‌ها، وزن، قیمت و میزان صدا توجه کرد. در این مقاله نکاتی مهم برای انتخاب و خرید چرخ خیاطی بیان شده است.

برای خرید چرخ خیاطی به نکات متعددی باید توجه شود. چرخ خیاطی‌های جدید با داشتن امکانات متفاوت کار خیاطان را راحت‌تر می‌کنند. اما برای انتخاب بهترین مارک باید در مورد امکانات و مارک‌های چرخ خیاطی اطلاعاتی داشته باشید. برای انتخاب چرخ خیاطی نیز باید مارک مناسب متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید. در این مقاله راهنمایی‌های لازم برای خرید چرخ خیاطی مناسب بیان شده است. با پلازا همراه باشید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


انواع چرخ خیاطی


در این بخش انواع مختلف چرخ خیاطی‌های موجود در دنیا معرفی شده‌اند.

 

چرخ خیاطی مکانیکی

راهنمای خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی‌های مکانیکی از قدیمی‌ترین انواع چرخ خیاطی هستند. این نوع چرخ خیاطی در حال انقراض است. آن‌ها با چرخ‌های خیاطی برقی و چرخ خیاطی‌های صنعتی جایگزین شده‌اند. به دلیل اینکه چرخ خیاطی مکانیکی با دست کار می‌کند، کار کردن با آن‌ها مشکل است. این چرخ خیاطی‌ها فقط کارکردهای اساسی را ارائه می‌دهند. چرخ خیاطی مکانیکی همچنین فقط برای پارچه‌های سبک تا متوسط مناسب است.

 

چرخ خیاطی الکترونیکی

این نوع جایگزین چرخ خیاطی مکانیکی شده است و با استفاده از نیروی برقی کار را بسیار آسان‌تر می‌کند. موتور داخلی آن‌ها سوزن را کنترل می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید سرعت و دقت بسیار خوبی داشته باشید. کنترل دستگاه توسط پدال پا انجام می‌شود و هر دو دست شما آزاد خواهند بود. بنابراین می‌توانید براحتی پارچه را با دست تنظیم کنید.

 

چرخ خیاطی رایانه ای

راهنمای خرید چرخ خیاطی

این نوع جدیدترین و قدرتمندترین چرخ خیاطی‌های موجود در بازار هستند. چرخ خیاطی رایانه‌ای دارای فناوری پیشرفته است که امکان تولید با کیفیت بالا را فراهم می‌کند. این چرخ‌ها دارای ویژگی‌های بی‌شماری شامل قابلیت شکل‌دهی دکمه، سبک سوراخ دکمه و کنترل سرعت چرخ خیاطی هستند. آن‌ها حتی مجهز به صفحه نمایش لمسی برای کنترل آسان‌تر فرایند هستند.

 

چرخ خیاطی سردوز (Serger)

سردوزها همچنین به عنوان چرخ خیاطی‌های Overlocking نیز معروف هستند. آن‌ها به راحتی برای دوختن درزهای پارچه استفاده می‌شوند. این کار با اتصال و دوخت لبه‌های پارچه به هم انجام می‌شود. این چرخ‌ها بیشتر توسط افراد حرفه‌ای و خیاط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 


نکات مهمی که هنگام خرید چرخ خیاطی باید توجه کنید


راهنمای خرید چرخ خیاطی ژانومه

برای خرید چرخ خیاطی مناسب باید به نکات متعددی توجه شود. در این قسمت مهم‌ترین نکات برای خرید چرخ خیاطی بررسی شده‌اند.

 

وزن کم

بیشتر چرخ خیاطی‌ها سنگین هستند و حمل آن‌ها دشوار است. اگر شما در حال یادگیری خیاطی هستید، قطعاً به چرخی احتیاج دارید که سبک باشد. در این صورت می‌توانید برای آموزش خیاطی آن را همراه خود ببرید.

 

انواع کوک ها

اگر مبتدی هستید، ممکن است به صدها نوع کوک نیاز نداشته باشید. اما دستگاه شما باید قادر به اعمال برخی از کوک‌های اساسی مانند بخیه مستقیم، بخیه زیگزاگ و بخیه دکمه‌ای باشد؛ زیرا این موارد می‌توانند توانایی شما را گسترش دهند.

 

قیمت قابل قبول

چرخی را تهیه کنید که بتوانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید. در هنگام خرید چرخ خیاطی دقت کنید که تمام گزینه‌های مورد نظر شما را داشته باشد تا بعد از مدتی مجبور به تعویض آن نشوید.

 

دکمه خودکار

بعضی از چرخ خیاطی‌ها قابلیت دوخت خودکار سوراخ دکمه را دارند. این قابلیت دکمه زدن را سریع‌تر و آسانتر می‌کند. بنابراین نیازی نیست که برای تنظیم پارچه کار خود را متوقف کنید و پارچه را برای قرار دادن دقیق دکمه بچرخانید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

 

پدال پا

پدال پا برای کار با دستگاه در حالتی که دست‌ها آزاد باشند، بسیار عالی است. در این حالت می‌توانید به راحتی از هر دو دست خود برای تنظیم پارچه استفاده کنید. خرید چرخ خیاطی با پدال مناسب برای کنترل چرخ و افزایش دقت اهمیت دارد.

 

سوزن نخ کن خودکار

اکثر چرخ خیاطی‌های مدرن با یک سوزن نخ کن خودکار عرضه می شوند. این قابلیت برای همه مخصوصا افرادی که مشکل بینایی دارند، مفید است؛ زیرا این ویژگی به صورت خودکار بدون نیاز شما سوزن را نخ می‌کند.

 

کنترل ماسوره

در بعضی از چرخ‌های خیاطی برای بررسی مقدار نخ روی ماسوره شما باید کل محفظه را باز کنید. این کار هر بار برای بررسی اینکه آیا نخ روی ماسوره کم است یا خیر زمانگیر است. با داشتن چرخ خیاطی‌های مدرن، دیگر لازم نیست این مشکل را پشت سر بگذارید؛ زیرا می‌توانید پانل را باز کنید و دستگیره را داخل آن بکشید. در این قسمت یک پوشش شفاف برای دیدن مقدار نخ روی ماسوره وجود دارد.

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی

 

میزان سر و صدا

میزان سر و صدای یک چرخ خیاطی به طور متوسط ​​بسته به کیفیت ساخت و ساز و کار آن از 65 دسی‌بل تا 80 دسی‌بل متغیر است. ماشینی که بیش از 70 دسی‌بل صدا تولید می‌کند، به عنوان یک دستگاه با صدای بلند در نظر گرفته می‌شود. این میزان صدا برای چرخ‌های خیاطی خیلی معمول نیست.

 


بهترین مارک های چرخ خیاطی در دنیا


در این قسمت بهترین مارک‌ها برای خرید چرخ خیاطی معرفی شده‌اند.

 

برادر (Brother)

مشاوره خرید چرخ خیاطی

برادر یک شرکت تجهیزات الکتریکی چند ملیتی ژاپنی است که در سال 1908 تأسیس شد. این شرکت به تولید چاپگر، دستگاه‌های فکس، چرخ خیاطی تجاری و خانگی مشهور است. مدل‌های مختلف چرخ‌های خیاطی این مارک به خاطر داشتن ویژگی‌های مدرن مناسب هستند.

 

سینگر (Singer)

راهنمای خرید چرخ خیاطی

سینگر برندی است که به دلیل سهم گسترده در بازار چرخ خیاطی، نیازی به معرفی ندارد. این شرکت در سال 1851 توسط اسحاق مریت سینگر که اولین ماشین خیاطی عملی را برای مصارف خانگی اختراع کرده بود، تأسیس شد. به دلیل سابقه و نام تجاری موفق این برند، مطمئناً می‌توانید به دستگاه‌های آن‌ها اعتماد کنید.

 

برنینا (Bernina)

راهنمای خرید چرخ خیاطی ژانومه

برنینا به عنوان یکی از چهار برند برتر چرخ خیاطی‌ها در جهان شناخته می‌شود. این شرکت در قرن 19 در سوئیس تأسیس شد. برنینا از نظر کارایی و کیفیت بالا یکی از برندهای معتبر است. این شرکت چرخ خیاطی‌های سطح متوسط ​​و عالی ​​را تولید می‌کند. اما تنها نکته منفی برنینا این است که محصولات آن معمولاً گران‌تر از مارک‌های دیگر هستند.

 


بهترین چرخ خیاطی های دنیا


فهرستی از بهترین چرخ خیاطی‌ها در این قسمت گردآوری شده است. اکنون شما در مورد انواع و مارک‌های مختلف چرخ خیاطی اطلاعات کافی دارید. بنابراین می‌توانید از این فهرست برای خرید چرخ خیاطی مناسب با نیاز خود استفاده کنید.

 

چرخ خیاطی سبک Brother XM2701

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی

این چرخ خیاطی برای افراد مبتدی مناسب است. ویژگی های کاربر پسند و طراحی سبک وزن، مبتدیان را قادر می‌سازد که اصول را براحتی بیاموزند. این دستگاه مجهز به یک شماره‌گیر کوک است که انتخاب نوع بخیه را بسیار آسان می‌کند. همچنین دارای ویژگی سوزن نخ کن خودکار است. این محصول دارای دکمه زن تک مرحله‌ای برای دوخت دکمه‌های با اندازه سفارشی است. نقاط ضعف این مدل شامل نور چراغ خیلی کم و بدنه پلاستیک با کیفیت پایین است.

 

چرخ خیاطی رایانه‌ای SINGER 7258 100-Stitch

مشاوره خرید چرخ خیاطی

Singer 7258 بهترین چرخ خیاطی رایانه‌ای است که می توانید در این محدوده قیمت دریافت کنید. این دستگاه مجهز به تکنولوژی پیشرفته و ویژگی‌های زیادی است. از ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن 100 مدل بخیه داخلی، سوزن نخ کن خودکار، سرعت 750 بخیه در دقیقه، داشتن دکمه کنترل آسان و غیره اشاره کرد. اگر می‌خواهید به عنوان مبتدی شروع به کار کنید یا چیزهای پیشرفته را بیاموزید، Singer 7258 یک دستگاه کامل است. نقطه ضعف این مدل پوشش پدال و ماسوره پلاستیکی است.

 

چرخ خیاطی قابل حمل Hippih

راهنمای خرید چرخ خیاطی

اگر به دنبال یک چرخ خیاطی با قیمت مناسب هستید، خرید چرخ خیاطی قابل حمل هیپی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید از پدال آن با دو سرعت مختلف (کم و زیاد) استفاده کنید. مزایای این محصول قیمت قابل قبول، قابلیت منبع دوگانه، بسیار سبک و قابل حمل بودن و تغییرات 2 سرعته است. نقاط منفی آن نیز طول عمر کم و عملکرد محدود است. این چرخ خیاطی برای افراد مبتدی که در حال آموزش هستند، بسیار مناسب است.

 

چرخ خیاطی SINGER | Heavy Duty 4423

راهنمای خرید چرخ خیاطی ژانومه

Singer 4423 یک چرخ خیاطی فریم سنگین فلزی است که به دلیل داشتن بسیاری از ویژگی‌های برجسته و لوازم جانبی متعدد بسیار پرفروش است. شما می‌توانید مطابق با کار خود از هر کدام از 23 بخیه داخلی آن استفاده کنید. سینگر 4423 برای دوخت همه پارچه‌ها مناسب است. سرعت آن 1100 بخیه در دقیقه است؛ بنابراین می‌توانید کار خود را به سرعت انجام دهید. مزایای این محصول شامل قاب فلزی محکم، دوخت سریع، سوزن نخ کن خودکار و داشتن لوازم جانبی متعدد است. نقاط منفی آن بخیه‌های داخلی محدود (فقط 23 تا) و عملکرد دستی است.

 

چرخ خیاطی و گلدوزی رایانه‌ای Bernina Bernette Chicago 7

راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی

Bernina Bernette Chicago 7 یک چرخ خیاطی و گلدوزی رایانه‌ای است. این دستگاه مجهز به آخرین ویژگی‌های فناوری با سرعت دوخت 80 بخیه در دقیقه و صفحه نمایش LCD است. شما می‌توانید از این دستگاه برای دوختن طرح‌های سفارشی شگفت‌انگیز بر روی لباس خود استفاده کنید. این مدل همچنین دارای 100 طرح داخلی و آماده است. LCD که روی دستگاه نصب شده نسبتاً بزرگ، با مجموعه قابل توجهی از آیکون‌ها است که آن را کاربرپسندتر می‌کند.

این مدل دارای نخ سوزن کن خودکار نیز است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به مانیتورینگ قرقره اشاره کرد که در صورت تمام شدن نخ در ماسوره یا شکسته شدن سوزن، دستگاه به صورت خودکار متوقف می‌شود. مزایای این مدل شامل پورت USB برای اضافه کردن طرح‌های جدید به دستگاه، ایده‌آل بودن برای مبتدیان به دلیل ویژگی‌های خودکار، وزن کم و قابل حمل بودن است.

برای خرید چرخ خیاطی توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن مثل انواع کوک‌ها، سرعت، دکمه زن و سوزن نخ کن خودکار اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به توانایی فرد و میزان استفاده و کاربرد چرخ خیاطی در خرید باید به این قابلیت‌ها دقت شود. علاوه بر این توجه به قابلیت حمل، قیمت و میزان صدای دستگاه نیز مهم است. شما از چه مارک چرخ خیاطی استفاده می‌کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402