آخرین اخبار از آیفون فلیپ؛ گوشی تاشو اپل در سال 2024 معرفی می‌شود؟

آیفون فلیپ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیفون فلیپ احتمالا اولین گوشی تاشو اپل خواهد بود و برای رقابت با تاشوهای سامسونگ، گوگل، وان‌پلاس و همچنین موتورولا عرضه می‌شود. اما این گوشی چه مشخصاتی دارد و دقیقا چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟

رقابت میان کمپانی‌های مختلف برای عرضه بهترین گوشی‌های تاشو از همیشه نزدیک‌تر شده است و حالا تقریبا تمامی برندهای مطرح حداقل یک نماینده در این دسته دارند. حتی وان‌پلاس و گوگل نیز اخیرا با گوشی‌های وان‌پلاس اوپن و گوگل پیکسل فولد، به دنیای موبایل‌های تاشو قدم گذاشتند. از طرف دیگر سامسونگ نیز با گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 حرف اول را در بسیاری از کشورها می‌زند. اما در این میان نام یک کمپانی بزرگ دیده نمی‌شود. سال‌ها است که همه منتظر رونمایی از اولین آیفون تاشو هستند ولی فعلا چنین اتفاقی نیوفتاده است؛ با این حال تا به اینجا اخبار و شایعات زیادی در مورد iPhone Flip منتشر شده است و به احتمال خیلی زیاد، طی حداقل یک سال آینده شاهد عرضه آن خواهیم بود. در این مطلب پلازا قصد داریم به این شایعات و اخبار بپردازیم و ببینیم اپل چه برنامه‌ای برای گوشی تاشو خود دارد.

فهرست مطالب

گوشی تاشو اپل آیفون فلیپ

همانطور که در ابتدای مطلب نیز گفتیم، در طول چند سال گذشته اخبار و شایعات زیادی در مورد گوشی تاشو اپل به گوش می‌رسیده است اما این گوشی تاکنون رسما معرفی نشده است؛ با این حال شکی نیست که اپل در حال کار بر روی یک مدل جدید با نام احتمالی آیفون فلیپ است.

نمایشگر گوشی آیفون فلیپ

به گفته تحلیلگر اپل، مینگ چی کو، اولین گوشی تاشو آیفون قرار است با یک نمایشگر بزرگ 8 اینچی همراه شود. در این صورت نمایشگر گوشی از گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فلیپ 4 که هردو یک پنل 7.6 اینچی دارند، بزرگ‌‎تر خواهد بود و در حد و اندازه‌های آیپد مینی است.

گوشی تاشو اپل

با این وجود یک منبع دیگر گزارش کرده که اپل قصد دارد از یک نمایشگر 7.5 اینچی اولد ساخت LG در این گوشی استفاده کند. از طرف دیگر مینگ چی کو در یک گزارش دیگر مدعی شده که اپل در حال تست یک نمایشگر 9 اینچی تاشو برای گوشی خود است. در صورتی که آیفون تاشو با چنین نمایشگری عرضه شود، اندازه پنل آن از تمامی گوشی‌های تاشو موجود در بازار بزرگ‌تر خواهد بود.

کو همچنین مدعی است که اپل ممکن است از نمایشگرهای جوهر الکترونیک برای نمایشگر خارجی این گوشی استفاده کند. چنین پنل‌هایی به‌اندازه نمایشگرهای LCD یا اولد نسبت به تاچ حساس نیستند اما در عوض مصرف باتری به‌مراتب کمتری دارند.

طراحی گوشی تاشو اپل

به گفته افشاگر معروف، جان پراسر، اپل تا به‌اینجا 2 طراحی مختلف را برای آیفون فلیپ آزمایش کرده است؛ یک طراحی شبیه گلکسی زد فولد و با فرم فاکتور کتابی و یک طراحی تاشو از وسط درست مثل گلکسی زد فلیپ. به گفته منابع جان پراسر، اپل قصد دارد از طراحی شبیه گلکسی زد فلیپ استفاده کند اما با توجه به این گوشی هنوز در مراحل اولیه تحقیق و توسعه قرار دارد، ممکن است تصمیم اپل عوض شود و به سراغ طراحی کتابی برود.

با توجه به این اخبار و همچنین پتنت‌هایی که اپل از سال 2016 برای گوشی‌های تاشو خود ثبت کرده، کاربران طراحی ظاهری احتمالی گوشی را در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

آیفون فلیپ

پنل پشتی شباهت زیادی به آیفون‌های معمولی اپل دارد و در مجموع این طراحی خیلی دور از انتظار نیست. علاوه بر این طرح مفهومی، یک طرح دیگر نیز توسط وبسایت LetsGoDigital منتشر شده، ناچ کوچکتری دارد و نمایشگر کاور آن نیز بزرگ‌تر است.

همچنین ConceptsiPhone نیز ویدیوهای مفهومی از این گوشی منتشر کرده که بیشتر شبیه به یک نسخه اپل از گلکسی زد فلیپ است. این گوشی ناچ کوچک‌تری از آیفون 14 دارد و با نمایشگر 120 هرتز و تاچ‌آیدی زیرنمایشگر همراه شده است.

اما آیفون تاشو به هر شکلی که باشد، اپل نمی‌تواند تنهایی تمام قطعات آن را تولید کند. طی چند سال گذشته شایعات زیادی مبنی بر مذاکرات این کمپانی با سامسونگ و ال‌جی برای ساخت نمایشگرهای منعطف منتشر شده است. حتی در سال 2019، سامسونگ دیسپلی، چند نمونه از پنل‌های تاشو خود را نیز برای اپل ارسال کرده بود.

گوشی تاشو اپل

اما ممکن است اپل اصلا به‌سراغ نمایشگرهای منعطف نرود و در عوض از دو پنل جداگانه مثل مایکروسافت سرفیس دوئو 2 استفاده کند. این احتمالی است که جان پراسر مطرح کرده و مدعی شده اپل یک نمونه از اولیه از این طراحی را نیز تولید کرده است. به گفته پراسر این نمونه اولیه با همان گوشه‌های گرد آیفون 11 همراه شده ولی دارای یک لولا است که دو نمایشگر جدا از هم را به یکدیگر متصل می‌کند.

تاریخ عرضه و قیمت گوشی تاشو اپل آیفون

تاریخ عرضه گوشی هنوز مشخص نیست اما براساس جدیدترین شایعات و گمانه‌زنی‌ها، این گوشی احتمالا در سال 2024 عرضه شود. این موضوع را راس یانگ، تحلیلگر پنل‌های نمایش، نیز تائید کرده و گفته که احتمال عرضه آیفون فلیپ در سال آینده بسیار بالا است.

از طرف دیگر مینگ چی کو نیز در این زمینه صحبت‌هایی داشته است. او می‌گوید آیفون تاشو احتمالا تا سال 2025 معرفی نمی‌شود. با توجه به تمامی این صحبت‌ها، هنوز واقعا مشخص نیست که اپل چه برنامه‌ای دارد و باید منتظر ماه‌های آینده بمانیم و ببینیم اخبار بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد یا خیر.

آیفون فلیپ

در مورد قیمت آیفون فلیپ واقعا نمی‌توانیم هیچ پیش‌بینی دقیقی داشته باشیم؛ چرا که این گوشی هنوز تا زمان عرضه فاصله زیادی دارد و مهمتر از همه اولین نسل از آیفون‌های تاشو خواهد بود و به همین خاطر نمی‌توانیم براساس مدل‌های قبلی، قیمت آن را پیش‌بینی کنیم. قیمت گوشی بیشتر از همه به طراحی و فرم فاکتوری که اپل برای آن انتخاب می‌کند بستگی خواهد داشت.

برای مثال گلکسی زد فولد 5 قیمت به‌مراتب بالاتری از گلکسی زد فلیپ 5 دارد. در صورتی که اپل نیز به‌جای یک گوشی تاشو کتابی به‌سراغ تولید یک گوشی با فرم فاکتور مشابه گلکسی زد فلیپ برود، ممکن است قیمت آن در حد و اندازه‌های آیفون 15 پرو مکس باشد. اما اگر آن‌ها بخواهند یک گوشی تاشو کتابی تولید کنند، احتمالا قیمت آن بسیار بالاتر و به حدود 2 هزار دلار نیز خواهد رسید.

سخن پایانی

هنوز بسیاری از مشخصات آیفون فلیپ مشخص نشده‌اند ولی با توجه به این که اپل زمان زیادی برای طراحی و ساخت آن صرف کرده است، این احتمال وجود دارد که این گوشی نیز مانند هدست اپل ویژن پرو، بتواند به یک محصول کاملا متفاوت از رقبا تبدیل شده و امکانات و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. نظر شما در مورد گوشی تاشو اپل چیست؟ آیا اپل می‌تواند رقیب جدی برای تاشوهای سامسونگ وارد بازار کند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402