شهرهای خارق العاده ایران که تابحال نرفته‌اید

شهرهای خارق العاده ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایران یکی از کشورهای زیبای خاورمیانه است که جاذبه‌های زیبایی درون آن نهفته است اما کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد. بیش‌ترین شهرهایی که در جهان از فرهنگ و آداب رسوم‌شان شنیده شده است شیراز، مشهد، اصفهان و تهران می‌باشند. بایکدیگر با چند شهر از ایران که کم‌تر شناخته شده است آشنا می‌شویم. این مقاله توسط زیما سفر جمع آوری گردیده است.

شهرهای خارق العاده ایران

شوشتر

خوزستان یکی از استان‌های زیبای ایران است که کمتر کسی درباره آن چیزی شنیده است. شوشتر شهری با قدمت بسیار زیاد در این استان قرار دارد که در دل کوه‌های زاگرس واقعه شده است. این شهر به سازه‌های آبی مشهور است و قدمت این سازه‌ها به دوران هخامنشی بازمی‌گردد. از این بناهای آبی می‌توان به عنوان شاهکار مهندسی جهان یاد کرد. جالب است بدانید که این سازه در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این نوع سازه‌های آبی، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های آبی به کار گرفته شده‌اند تا بهترین بهره را در استفاده از آب ببریم. شهر شوشتر جذابیت‌های دیگری نیز دارد که عبارتند از نهر داریون و قلعه سلاسل که قدمت چندین ساله دارند.

شوشتر

آبدانان

استان ایلام جزء استان‌هایی است که کمتر کسی به آن سفر کرده است. شهر آبدانان، مرکز شهرستان آبدانان و از توابع استان ایلام است که جاذبه‌های توریستی زیادی در طبیعت و تاریخ دارد. اگر اهل رفتن به طبیعت هستید، این شهر طبیعت بکری دارد که باید حتما به آنجا سفر کنید و از طبیعت زیبای آن منطقه لذت ببرید. آثار باستانی این شهر عبارتند از شهر تاريخی جوليان، هزاردر، دژ بزرگ پشت قلعه می‌باشد. از مهم‌ترین پدیده‌های گردشگری این شهر می‌توان از دریاچه دوقلوی سیاه گاو یاد کرد.

آبدانان

بندر چابهار

دیگر شهر ناشناخته ایران چابهار است که در جنوب کشور و در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. علت نام‌گذاری شهر چابهار به دلیل آب و هوای این شهر است که همیشه بهاری می‌باشد. سواحل این بندر بسیار زیبا و چشم‌نواز و شب‌های این منطقه بسیار فوق العاده است. دلیل جذابیت این سواحل را می‌توان وجود باکتری‌های نورافشان در آب و امواج دریا که به رنگ آبی درمی‌آید دانست که منظره زیبایی را برای بازدیدکنندگان به نمایش قرار می‌دهد. دیگر جذابیت‌های شهر چابهار تالاب لیپار، رودخانه باهو کلات و جنگل حرا است که این‌ها فقط اندکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند. قابل ذکر است که این شهر زیستگاه تمساح‌های پوزه کوتاه ایرانی نیز می‌باشد.

بندر چابهار

دره شهر

یکی دیگر از شهرهای استان ایلام که جاذبه گردشگری زیادی دارد دره شهر است. تاریخ ایلام به شهر تاریخی سیمره گره خورده است. این شهر بسیار عجیب و تاریخی است. دره شهر دارای باقی مانده بقای سنگی است و شما آن‌ها را به راحتی می‌توانید تشخیص دهید. گرچه بخاطر ساخت سد سیمره و احتمال غرق شدن این آثار تاریخی، آن‌ها را برای باستان شناسان به بیرون کشیده‌اند؛ ولی بهتر است شما به این شهر بروید تا گستردگی و غظمت تاریخی این شهر را ببینید. قدمت این شهر به دوره ساسانیان برمی‌گردد و آثار زیادی از آن دوره به دست آمده است. در اطراف این آثار تاریخی موزه‌ای نیز قرار دارد که می‌توان تکه‌ای از تاریخ ایلام و شهر سیمره را در آن مشاهده کرد. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبا نیز می‌باشد و جایی برای گذران وقت طبیعت گردان است.

دره شهر

سِرو

این شهر در 55 کیلومتری شمال غربی شهر ارومیه واقع شده است. سرو شهری مرزی است و به حالت گمرگی می‌باشد. آب و هوای این منطقه به ‌دلیل قرار گرفتن در کنار کوه‌های لب مرز، آب و هوای سرد و کوهستانی دارد و بسیار زیبا و با مناظر بکر است. این شهر به دلیل اینکه دروازه مرزی کشور ترکیه است، در نزدیکی مرز بازارچه‌هایی قرار دارد که به بازارچه مرزی معروف است. بازارچه مرزی به دو قسمت تبدیل شده است؛ سمتی از آن را فروشندگان لباس و قسمت دیگر را فروشندگان کفش تشکیل داده‌اند. می‌توانید برای نوروز به این شهر سفر کنید تا خریدهای نوروزه خود را از این بازارچه مرزی خریداری کنید.

 

سُنقر

دیگر شهر ناشناخته‌ای که اکنون می‌خواهیم به آن بپردازیم شهر سُنقر است که در 85 کیلومتری شمال شرقی استان کرمانشاه قرار دارد. این شهر در جلگه‌ای بسیار دل‌نشین و همواری واقع شده که دور آن را رودخانه، سبزه‌زار و بیشه‌زارها احاطه کرده‌اند. در ارتفاع کوه‌های این منطقه می‌توان برف را مشاهده کرد که جلوه زیبایی را به این منطقه داده و منطقه جذابی برای طبیعت دوستان به وجود آمده است تا از مناظر بکر این منطقه لذت ببرند. مردمان قدیمی این منطقه دلیل نام‌گذاری این شهر را وجود مرغی شکاری به نام سُنقر می‌گویند که فقط در این منطقه بوده و جالب این است که این مرغ در دوره سلجوقیان در این منطقه وجود داشته و در هیچ جای ایران نمی‌توانید این گونه مرغ را پیدا کنید. از دیگر منطقه‌های دیدنی و گردشگری این شهر می‌توان از قلعه بزه‌رود در روستای بزه‌رود و گور دخمه دربند و غارهای آواز کبوتر در جاده سنقر-كرمانشاه نام برد. اگر شما می‌خواهید به این شهر سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراب سنقر که در 5 كیلومتری جاده سنقر به كرمانشاه و در مجاور روستای تازه‌آباد واقع شده است، سر بزنید. این سراب از زیر کوه سراب با فشار به بیرون می‌ریزد. در تابستان‌ها سرد و در زمستان‌ها گرم است. آب این سراب آب آشامیدنی مردم روستاهای اطراف را تامین می‌کند.

سُنقر

کاریز کیش

این شهر در قلب تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد. کاریز یک شهر زیر زمینی است و یکی از خیره‌کننده‌ترین و جذاب‌ترین مناطق ایران می‌باشد که با معماری تاریخی که باعث جذب گردشگر شده است. مسجد مرجانی در اینجا قرار دارد که در سقف آن از سنگواره و فسیل دریایی استفاده شده و آن را تنها مسجد مرجانی جهان کرده است.

خاک این کاریز خواص درمانی زیادی دارد که در گل‌درمانی نیز استفاده می‌گردد.

هوای این قنات در همه فصول سال خنک است و تغییری نمی‌کند؛ پس می‌توان گفت که شما هرگاه به کیش سفر کردید می‌توانید به این منطقه نیز بروید و از این جاذبه زیبا دیدن کنید.

اگر به این منطقه سفر کردید حتما به پایاب کهن قنات، عکاس‌خانه و تصفیه‌خانه طبیعی بروید و از این شهر آبی زیبا دیدن کنید.

کاریز کیش

چالدران

چالدران به شهر بدون کولر معروف است. دمای هوای این شهر به گونه‌ای است که حتی در چله تابستان نیز نیازی به کولر نخواهید داشت. این شهر در آذربایجان غربی واقع شده است.

چالدران

اردکان

پولدارترین شهر ایران است که در استان یزد قرار دارد. به ‌دلیل داشتن معادن فراوان و کارخانه‌های زیاد شهری است که گردش حساب‌های بانکی آن بیشتر از شهرهای دیگر ایران می‌باشد.

اردکان

فردوس

فردوس به امن‌ترین شهر بعد از وین تبدیل شده است. این شهر هیچ سارق و دزدی ندارد. در منازل و اتومبیل‌های این شهر همیشه باز هستند و مردمان این شهر قابل اطمینان و مطمئن هستند.

تکه‌ای از شهرهای ناشناخته ایران را خواندیم. شهرهای زیادی در ایران هستند که کسی از آنان خبر ندارد. امیدواریم کمی به اندوخته‌های شما درباره شهرهای کشورمان اضافه کرده باشیم.

فردوس

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402