آموزش جامع بروزرسانی گوشی های اندروید (سامسونگ، شیائومی و…)

بروز رسانی گوشی اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بروز رسانی گوشی اندروید یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید. با نجام بروزرسانی و آپدیت کردن گوشی سامسونگ یا شیائومی خود، می‌توانید علاوه بر بهبود عملکرد، تا حد خیلی زیادی امنیت گوشی را هم حفظ کنید.

سیستم‌عامل اندروید، راه درازی را در طول چندین سال گذشته طی کرده و حالا می‌توان گفت هم از نظر امنیت و هم امکانات، در بهترین روزهای خود به سر می‌برد. اما این همه پیشرفت یک شبه به دست نیامده است و گوگل توانسته با انتشار آپدیت‌های منظم، Android را بهبود ببخشد. بروز رسانی گوشی اندروید، علاوه بر اضافه کردن ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید، نقش کلیدی هم در امنیت گوشی و برطرف کردن حفره‌های امنیتی ایفا می‌کند؛ به همین خاطر است که هر کاربری باید با نحوه انجام این کار آشنایی داشته باشد. در این مطلب پلازا قصد داریم به هرآنچه باید در مورد آپدیت کردن گوشی‌های سامسونگ و شیائومی بدانید، بپردازیم.

فهرست مطالب

بروز رسانی گوشی اندروید

در بسیاری از مواقع اصلا لازم نیست شما کار خاصی برای آپدیت کردن گوشی انجام دهید؛ چرا که در بسیاری از موبایل‌های اندروید، گوشی به‌صورت خودکار و با اتصال به اینترنت، در صورتی که آپدیت جدیدی منتشر شده باشد آن را دانلود کرده و از شما برای نصب آن اجازه می‌خواهد. اما برخی مواقع نیز لازم است برای برطرف کردن یک مشکل یا دریافت سریع‌تر آپدیت، خودتان به‌صورت دستی ببینید آپدیتی منتشر شده یا خیر. در این صورت باید مراحل زیر را طی کنید.

پیدا کردن نسخه سیستم عامل گوشی

در قدم اول باید ببینید آخرین نسخه اندروید منتشر شده برای گوشی شما کدام نسخه است. اما پیش از هر چیز باید ببینید گوشی شما از چه نسخه‌ای استفاده می‌کند.

در گوشی‌های سامسونگ

برای انجام این کار در گوشی‌های سامسونگ، به تنظیمات بروید و روی About phone بزنید. سپس گزینه Software information را انتخاب کنید.

بروزرسانی گوشی سامسونگ

در صفحه بعدی در قسمت One UI version می‌توانید نسخه فعلی رابط کاربری One UI گوشی و در قسمت Android version نیز نسخه فعلی سیستم‌عامل اندروید گوشی را مشاهده کنید.

بروز رسانی گوشی اندروید

در گوشی‌های شیائومی

در گوشی‌های شیائومی نیز باید مسیر مشابهی را پشت سر بگذارید. در این گوشی‌ها پس از مراجعه به تنظیمات، روی گزینه About phone بزنید.

آپدیت اندروید شیائومی

در صفحه باز شده از بخش MIUI version می‌توانید نسخه فعلی رابط کاربری MIUI و از قسمت Android version نیز نسخه فعلی اندروید گوشی را مشاهده کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

آپدیت خودکار گوشی های اندروید

پس از این که نسخه سیستم‌عامل گوشی را پیدا کردید و مطمئن شدید که آپدیت جدیدی برای گوشی منتشر شده، می‌توانید گوشی را به‌صورت خودکار آپدیت کنید.

آپدیت خودکار گوشی سامسونگ

برای آپدیت کردن خودکار سیستم‌عامل در گوشی‌های سامسونگ، ابتدا به تنظیمات بروید و سپس روی Software update کلیک کنید.

بروزرسانی گوشی سامسونگ

در صفحه بعدی گزینه Download and install را انتخاب کنید.

بروز رسانی گوشی اندروید

گوشی به سرورهای سامسونگ متصل شده و در صورتی که آپدیت جدیدی موجود باشد، پنجره زیر برایتان به‌نمایش درخواهد آمد. با کلیک روی Download می‌توانید فرایند دانلود آپدیت را آغاز کنید.

بروزرسانی گوشی سامسونگ

بعد از این که دانلود تمام شد، می‌توانید با کلیک روی گزینه Install now آپدیت را در همان لحظه نصب کنید. همچنین با کلیک روی Schedule install نیز می‌توانید یک زمان برای نصب آپدیت مشخص کنید تا گوشی به‌صورت خودکار در آن زمان، آپدیت را نصب کند.

آپدیت خودکار گوشی شیائومی

آپدیت اندروید شیائومی هم بسیار ساده است. در گوشی‌های این شرکت، باید ابتدا از تنظیمات به قسمت About phone بروید.

آپدیت اندروید شیائومی

در صفحه بعدی روی کادر MIUI version بزنید.

آپدیت اندروید شیائومی

گوشی به‌دنبال آخرین نسخه منتشر شده برای گوشی شما خواهد گشت. در صورتی که آپدیت جدیدی برای گوشی منتشر شده باشد، می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

آپدیت دستی گوشی های اندروید

بروزرسانی دستی گوشی سامسونگ یا شیائومی، فرایند پیچیده‌تر و سخت‌تری دارد و حین انجام آن باید دقت زیادی به‌خرج بدهید. پیشتر در مطالبی جداگانه به نحوه آپدیت دستی گوشی‌های سامسونگ و آپدیت دستی گوشی‌های شیائومی پرداخته بودیم. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به آن مقالات بزنید و با تمامی نکاتی که باید حین انجام این کار درنظر داشته باشید، آشنا شوید. ما در اینجا مراحل را به‌صورت خلاصه ذکر خواهیم کرد. همچنین پیش از آپدیت دستی شیائومی یا سامسونگ، حتما از گوشی اندروید خود بکاپ تهیه کنید.

آپدیت دستی گوشی سامسونگ

پیش از بروزرسانی گوشی سامسونگ، باید حتما مطمئن شوید که فایل دانلود شده با شماره مدل گوشی شما سازگار است و برای همان گوشی منتشر شده است. در غیر این صورت ممکن است برای گوشی مشکلاتی پیش بیاید. بهترین مرجع برای دانلود فایل‌های آپدیت سامسونگ، وبسایت SamMobile است. با مراجعه به این صفحه می‌توانید به تمامی فایل‌های آپدیت این گوشی‌ها دسترسی پیدا کنید. در کادر بالای صفحه در بخش My Model Number باید شماره مدل گوشی و در بخش Country باید کشور گوشی خود را وارد کنید.

آپدیت دستی گوشی سامسونگ

اما چگونه باید Model Number را پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن شماره مدل، باید به مسیر Settings > About Phone > Software Information مراجعه کنید. در اینجا در بخش Service provider software version می‌توانید آن را پیدا کنید. در این کادر، بخشی که با SM شروع می‌شود، در اینجا SM-S906E، شماره مدل و بخش چهارم، در اینجا XSG، کشور را مشخص می‌کنند.

آپدیت دستی گوشی سامسونگ

حالا این دو را در کادرهای مربوطه در وبسایت SamMobile وارد و روی Check Updates کلیک کنید.

آپدیت دستی گوشی سامسونگ

در صفحه بعدی می‌توانید فهرستی از تمامی رام‌های رسمی منتشر شده برای گوشی خود را ببینید. در صورتی که بروزرسانی جدیدی برای گوشی سامسونگ شما منتشر شده و آن را دریافت نکردید، از فهرست روی آن آپدیت کلیک کنید.

آپدیت دستی گوشی سامسونگ

در صفحه بعدی به صفحه دانلود فایل هدایت خواهید شد. برای دانلود ابتدا باید در این سایت یک حساب کاربری باز کنید. پس از این که فایل را دریافت کردید، آن را از حالت فشرده خارج کنید.

در این مرحله نیاز داریم که نرم‌افزار Odin را روی یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب کنیم. از اینجا می‌توانید آخرین نسخه آن (3.13.1) را دریافت کنید. پس از نصب این نرم‌افزار، گوشی را خاموش و به حالت Download ببرید. در گوشی‌های قدیمی سامسونگ باید پس از خاموش کردن گوشی، کلیدهای «پاور + خانه + کاهش صدا» را همزمان فشار داده و نگه دارید. در مدل‌های جدید اما باید دکمه‌های «افزایش صدا + پاور» را نگه دارید. وقتی صفحه زیر را مشاهده کردید، دکمه‌ها را رها کنید:

نحوه به روز رسانی گوشی های سامسونگ

اکنون نرم‌افزار Odin را اجرا کنید و گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید. در این مرحله، قسمت ID:COM باید به رنگ سبز و آبی دربیاید و در بخش Log نیز پیام Added را ببینید.

آموزش بروز رسانی سامسونگ

در این مرحله باید رامی که دانلود کرده‌اید را در برنامه بارگذاری کنید. برای انجام این کار ابتدا روی BL کلیک و فایل مربوط به آن، که با BL شروع می‌شود، را انتخاب کنید. این کار را برای سایر گزینه‌ها نیز تکرار کنید. اما برای قسمت CSC حتما حواستان باشد که فایل HOME_CSC را انتخاب کنید، در غیر این صورت تمامی داده‌های گوشی پاک خواهد شد.

آموزش آپدیت گوشی سامسونگ

در مرحله آخر یک بار همه موارد را چک کنید مطمئن شوید. سپس روی Start کلیک کنید تا رام جدید روی گوشی نصب شود. وقتی پیام PASS را در بالای ID:COM مشاهده کردید، رام با موفقیت نصب شده و می‌توانید گوشی را از کامپیوتر جدا و روشن کنید.

آپدیت دستی گوشی شیائومی

بروزرسانی کردن دستی گوشی‌های شیائومی نیز همان خطرات گوشی‌های سامسونگ را دارد و بهتر است تا جای ممکن از این کار دوری کنید یا این که پیش از انجام هرکاری از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

برای آپدیت اندروید گوشی‌های شیائومی می‌توانید از یک اپلیکیشن به‌نام MIUUI Downloader & HyperOS کمک بگیرید. این برنامه امکان دانلود آپدیت‌های MIUI و فایل‌های رام را برایتان فراهم می‌کند اما به این نکته توجه کنید که این برنامه یک برنامه رسمی نیست. بعد از این که این برنامه را نصب کنید، برنامه به‌صورت خودکار گوشی شما را شناسایی کرده و در صفحه اول مشخصات آن مثل نسخه اندروید و این که آیا آپدیت بعدی شیائومی را دریافت خواهید کرد را نشان خواهد داد. روی گزینه MIUI Stable بزنید و سپس منطقه رام مدنظر خود مانند، گلوبال، چین یا هند را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

بعد از انتخاب منطقه، می‌توانید آخرین نسخه منتشر شده آن رام را با کلیک روی Download دریافت کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

بعد از این که کار دانلود رام تمام شد، تنظیمات به Settings > My Device > MIUI version بروید و چندین بار روی لوگو MIUI بزنید تا پیام Additional features are on را مشاهده کنید. سپس در همین صفحه روی سه‌نقطه بالای سمت راست صفحه زده و گزینه Choose update package را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

اکنون در حافظه گوشی به همان مسیری که رام را دانلود کرده‌اید بروید و آن را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

حالا برای آپدیت اندروید شیائومی، از پنجره پایین صفحه گزینه Update را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید شیائومی

پس از تایید، گوشی فرایند آپدیت را شروع خواهد کرد و به همان نسخه آپدیت می‌شود.

جمع بندی

به‌طور کلی برای بروز رسانی گوشی اندروید لازم است که ابتدا از مدل گوشی و همچنین نسخه اندروید خود مطلع باشید، سپس می‌توانید با طی کردن مراحلی که در روش ساده فوق گفته شد، بروزرسانی اندروید یا آپدیت گوشی خود را انجام دهید. البته همیشه بهتر است منتظر انتشار رسمی بروزرسانی برای گوشی سامسونگ یا شیائومی خود بمانید و به‌صورت دستی این کار را انجام ندهید. امیدواریم که این مطلب برایتان مفید واقع شده باشد. دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402