بهترین منابع لغت برای آیلتس چیست؟ — معرفی بهترین منابع لغات IELTS

بهترین منابع لغت آیلتس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این نوشتار قصد داریم بهترین منابع لغت آیلتس و لیست جامع منبع واژگان برای آیلتس (IELTS Vocabulary) را به شما معرفی کنیم. آیلتس یک آزمون بین‌المللی است و از چهار بخش شنیداری، خواندن، نوشتن و مکالمه تشکیل می‌شود. به علاوه آزمون آیلتس دو ماژول آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال دارد. و البته می‌دانید که برای موفقیت در این آزمون باید لغات ضروری آیلتس را کاملا بشناسید و بتوانید از آنهات استفاده کنید.

بخش شنیداری و مکالمه در هر دو ماژول آیلتس یکسان است، اما بخش نوشتاری و خواندن متفاوت است. کتاب‌های مختلفی وجود دارند که لغات ضروری آیلتس را پوشش داده‌ند و منبع واژگان برای آیلتس بشمار می‌روند. به این ترتیب، در این مقاله قصد داریم با معرفی آیلتس و به طور کلی ماژول‌ها و مهارت‌های آن، بهترین منابع لغت برای آیلتس را ارائه بدهیم. پس با این مقاله از پلازا همراه باشید تا بهترین کتاب های لغت آیلتس را به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه خواهیم خواند

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس یک آزمون بین المللی برای تست کردن مهارت‌های زبان انگلیسی است که از دو ماژول آکادمیک و جنرال تشکیل می‌شود. آزمون آیلتس به طور کلی از چهار بخش شنیداری (40 سوال)، خواندن (40 سوال)، نوشتاری (2 تسک) و مکالمه (3 پارت) تشکیل شده است. آمادگی برای این آزمون شامل دو مرحله می‌شود: اول تقویت انگلیسی عمومی با استفاده از کلاس‌ها و دوره‌های مکالمه و دوم آشنایی با مهارت‌های تست‌زنی تخصصی آیلتس. البته هر دو این مهارت‌ها را می‌توانید به کمک آموزش‌های فرادرس بیاموزید.

ماژول آکادمیک

اگر قصد دارید برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل بکنید یا پزشک و پرستار هستید و به دنبال تخصص گرفتن و مشاغل حرفه‌ای هستید، آیلتس آکادمیک را ثبت نام بکنید.

ماژول جنرال

اگر می‌خواهید به کشوری انگلیسی زبان مها‌جرت بکنید مثل استرالیا، کانادا، نیوزیلند و یا انگلستان، یا قصد دارید پایین‌تر از سطح دانشگاهی تحصیل بکنید، می‌توانید در ماژول جنرال تست آیلتس شرکت بکنید.

کتاب های برتر واژگان برای آیلتس

اگر می‌خواهید نمره خیلی خوبی در آزمون آیلتس بگیرید، لازم است که دایره لغات انگلیسی خود را بخصوص لغات تخصصی موضوعات مختلف آیلتس را بالا ببرید. افزایش دایره لغات انگلیسی فقط از طریق حفظ کردن کلمات و تعاریفشان میسر نمی‌شود، بلکه باید از آن‌ها زمینه‌های مختلف استفاده بکنید.

در آزمون آیلتس به طور کلی با رعایت یک سری تکنیک‌ها می‌توانید موفق به اخذ نمره بالایی بشوید. برای مثال لازم است بدانید که چه جور واژگانی را در اسپیکینگ آیلتس باید بکار ببرید تا اسپیکینگ حرفه‌ای‌تری داشته باشید و مکالمه‌ی شما طبیعی‌تر و بومی‌تر به نظر برسد. ضمناً خوب است که با متون مختلف ریدینگ آیلتس آشنایی داشته باشید و کلمات را در متن‌ها یاد بگیرید. همچنین یکی دیگر از تکنیک‌های موفقیت در آزمون آیلتس یادگیری لغات مربوط به تسک‌های رایتینگ است، چون اگر بدانید که گراف‌ها و نمودارها و تاپیک‌های مختلف رایتینگ چه کلمات و اصطلاحات رایجی دارند راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید تسک‌های رایتینگ را بنویسید. همچنین در بخش شنیداری هم لازم است که تلفظ صحیح واژگان پرتکرار آیلتس را شنیده باشید تا بتوانید موقع شنیدن تست‌های بخش لیسنینگ آیلتس از عهده پاسخ دادن به سوال‌ها بر بیایید.

حالا این سوال پیش می‌آید که بهترین منابع واژگان برای آیلتس کدام کتاب‌ها هستند؟ خبر خوب این است که در این مقاله بهترین منابع لغت برای آیلتس و لیست جامع منابع IELTS Vocabulary را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1. کتاب IELTS Vocabulary

لیست جامع منابع IELTS - کتاب IELTS Vocabulary

کتاب IELTS Vocabulary یکی از بهترین منابع برای لغات ضروری آیلتس است. این کتاب از لغات تخصصی، اصطلاحات، افعال مرکب، تمرین‌ها و نمونه مقاله essay برای هر موضوع تشکیل شده است. موضوعات این کتاب بیشترین تکرار را در تست آیلتس داشته‌اند. این کتاب نه تنها منبع واژگان برای آیلتس است و به شما کمک می‌کند کلمات جدید را یاد بگیرید، بلکه اصطلاحات جدید، افعال مرکب و کاربرد کلمات را در بخش نوشتاری به شما نشان می‌دهد. به این ترتیب یک منبع خوب برای لغات ضروری رایتینگ آیلتس هم بشمار می‌رود چون یک نمونه رایتینگ برای هر تاپیک یا موضوع ارائه می‌دهد.

2. کتاب Collins Vocabulary for IELTS

لغات ضروری آیلتس - کتاب Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب یکی از بهترین منابع لغت برای آیلتس بشمار می‌رود. کتاب Collins Vocabulary for IELTS سی دی هم دارد و از 20 درس تشکیل می‌شود. کلماتی که این کتاب پوشش می‌دهد به هر چهار مهارت مکالمه، شنیداری، خواندن و نوشتن مرتبط است. هر درس این کتاب لغت برای ایلتس اکادمیک دارای تمرین‌هایی است که به شما کمک می‌کند به روشی اصولی لغات ضروری آیلتس را یاد بگیرید و یک منبع واژگان برای آیلتس بشمار می‌رود. یک تست در پایان هر درس وجود دارد که دقیقاً شبیه آزمون آیلتس اصلی است.

3. کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

منبع واژگان برای آیلتس - کتاب Barron's Essential Words for IELTS

این کتاب از لیست جامع منابع IELTS Vocabulary برای زبان‌آموزانی است که می‌خواهند نمره خوبی در آزمون آیلتس بگیرند. در این کتاب لغات ضروری آیلتس تمرین‌های بسیاری برای افزایش دایره لغات و کاربرد آن‌ها در مکالمه ارائه می‌شود. همچنین یک لیست 600 کلمه‌ای واژگان پر تکرار آیلتس خواهید داشت. این کلمات به دسته‌بندی‌های پر کاربرد توریسم، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی، مسائل اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر مرتبط هستند.

4. کتاب 4000 English Words

بهترین منابع لغت آیلتس - کتاب 4000 English Words

کتاب 4000 English Words یکی از بهترین منابع لغت برای آیلتس بشمار می‌رود. این کتاب با تمرکز بر 4 هزار کلمه پرتکرار در آزمون آیلتس سعی دارد شما را از سطح مبتدی به پیشرفته برساند. هر درس کتاب شامل 20 کلمه به همراه نمونه جمله است که کاربرد درستشان را نشان می‌دهد. به این ترتیب درک عمیقی از کاربرد صحیح هر کلمه پیدا می‌کنید. همچنین در هر بخش و مرحله به مرحله لغات و داستان‌ها سخت‌تر می‌شوند.

5. کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets

لیست جامع منابع IELTS Vocabulary - کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets

این کتاب که توسط مشاورهای آیلتس کمبریج منتشر شده است، دارای 10 موضوع برای لغات ضروری آیلتس است: کار و مشاغل، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر و سنت‌ها، فرزندان و خانواده و چالش‌های جهانی. هر تاپیک منبع واژگان برای آیلتس و نمونه رایتینگ تسک مربوط به آن موضوع را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به شما یاد می‌دهد که چگونه می‌توانید پاسخ آن رایتینگ تسک را بدهید. به علاوه در هر ماژول تاپیک یک نمونه مقاله بند 9 قرار دارد که کاربرد صحیح کلمات بحث شده در ماژول را به شما نشان می‌دهد.

6. کتاب English Vocabulary in Use

لغات ضروری آیلتس - کتاب English Vocabulary in Use

کتاب English Vocabulary in Use یکی از کتاب‌های لیست جامع منابع IELTS Vocabulary است که لغات ضروری آیلتس از سطح مبتدی تا پیشرفته را آموزش می‌دهد. انتشارات Cambridge University Press این مجموعه کتاب‌ها را منتشر می‌کند. این کتاب‌ها فرمت بخصوصی دارند که شامل لغات در صفحه سمت چپ و پرسش‌های تمرین در صفحه سمت راست است. برای هر سطح دو کتاب وجود دارد: یک کتاب study book و یک کتاب تمرین test your English vocabulary in use. این یکی از معروف‌ترین کتاب‌های این لیست است.

7. کتاب Oxford Word Skills

منبع واژگان برای آیلتس - کتاب Oxford Word Skills

کتاب Oxford Word Skills به عنوان یک منبع واژگان برای آیلتس ، یک دوره واژگان سه سطحی با کتاب‌ها و سی دی‌های مربوطه است که در بخش شنیداری آیلتس و تلفظ کلمات به شما کمک می‌کند.

8. کتاب IELTS Vocabulary Booster

بهترین منابع لغت آیلتس - کتاب IELTS Vocabulary Booster

این کتاب به عنوان یکی از بهترین منابع لغت آیلتس حاوی تمام لغات ضروری آیلتس است. کتاب IELTS Vocabulary Booster مجموعه‌ای از 500 کلمه پر تکرار بکار رفته در آزمون‌های آیلتس است و یادگیری آن‌ها برای گرفتن نمراه یا بند 7 در آیلتس ضروری هستند. همچنین این کتاب بر لغاتی که در بخش رایتینگ بکار می‌روند، تمرکز دارد.

9. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

لیست جامع منابع IELTS Vocabulary - کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

یکی از کتاب‌های  لیست جامع منابع IELTS Vocabulary ، کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS است. این کتاب راهنمای سلف استادی برای لغات آیلتس آکادمیک است. با این کتاب می‌توانید نمره بالای 6.5 بگیرید. کتاب واژگان کمبریج سی دی هم دارد تا بتوانید مهارت شنیداری خود را هم تقویت بکنید. این کتاب به جای اینکه کلمات جدید را فقط لیست بکند، از طریق تمرین‌های خواندن و شنیداری دقیقاً شبیه آزمون آیلتس کلمات را آموزش می‌دهد. این روش برای افزایش دایره لغات آیلتس خیلی مؤثرتر است چون کلمات جدید را از طریق تمرین بهتر می‌توان به خاطر سپرد.

10. کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

این کتاب به عنوان یک منبع واژگان برای آیلتس شناخته می‌شود و غیرانگلیسی زبان‌هایی که می‌خواهند سطح زبان انگلیسی خود را برای آیلتس به ویژه در قسمت رایتینگ بالا ببرند قابل استفاده است. این کتاب هم به جای اینکه لیستی از کلمات جدید را ارائه بدهد، از طریق تمرین‌هایی ساده به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را گسترده‌تر بکنید.

11. کتاب Vocabulary Building Series

لغات ضروری آیلتس - کتاب Vocabulary Building Series

کتاب Vocabulary Building اثر Betty Kirkpatrick دارای چهار جلد است. این کتاب‌ها بر کلمات و اصطلاحات جدیدی تمرکز دارند که از نظر معنایی خیلی مبهم به نظر می‌رسند. کتاب اول و دوم، کاربرد کلمات رایج در زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد. کتاب سوم و چهارم به زبان‌آموزان کمک می‌کند که دانش کسب کرده در کتاب اول و دوم را گسترده‌تر بکنند.

12. کتاب های Test your English Vocabulary in use

بهترین منابع لغت آیلتس - کتاب های Test your English Vocabulary in use

کتاب‌های این مجموعه به عنوان بهترین منابع لغت آیلتس شناخته می‌شوند و برای مبتدیان، سطوح متوسط تا پیشرفته قابل استفاده هستند. این کتاب جنبه‌های مختلف واژگان زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد. استفاده از تمرین‌ها و تست‌های این کتاب به شما کمک می‌کند که کلمات و اصطلاحاتی را که قبلاً هم با آن‌ها مواجه شده‌اید طولانی مدت به خاطر بسپارید. کتاب‌های این مجموعه شامل سه سطح Beginners، Intermediate و Advanced است.

جمع بندی

در این مقاله علاوه بر معرفی آزمون آیلتس و ماژول‌های آن، لیست جامع منابع IELTS Vocabulary در اختیار شما قرار گرفت. به علاوه به این نکته اشاره کردیم که کمک گرفتن از آموزش های فرادرس ممکن است مسیر را برای گرفتن نمره بالای آیلتس هموارتر کند. با این حال اگر سوال یا نظری درباره بهترین منابع لغت آیلتس دارید می‌توانید در پایین صفحه در قسمت دیدگاه‌های پلازا بیان بکنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402