بررسی مزایا و معایب خرید مودم های سیمکارتی و همراه

خرید مودم های سیمکارتی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مودم های همراه در واقع مانند مودم های خانگی هستند اما با این تفاوت که از کابل تلفن برای اتصال به اینترنت استفاده نمی کنند بلکه از سیمکارت برای این کار استفاده می کنند. مودم مبین نت  به همین دلیل نیز می توان آنها را همه جا با خود برد و در هر جایی که هستید دسترسی بسیار خوبی به اینترنت داشته باشید. از ویژگی های این مودم ها می توان به: سرعت بالا، سبکی و زیبایی، قابلیت اتصال افراد زیادی به آن، قابل حمل بودن و…. و از بدی های آن می توان به قیمت مودم مبین نت 4200  بالای آن اشاره کرد.

خرید مودم های سیمکارتی

مودم fd مبین نت  یک روتر وای فای قابل‌حمل دقیقاً مانند مودم اینترنت شما در خانه است اما به‌ جای اینکه به یک کابل تلفن وصل شود، یک سیم‌کارت دارد. اگر از یک دستگاه WiFi قابل‌حمل برخوردار هستید، این بدان معنی است که می‌توانید با هر سیم‌کارتی و در هر نقطه ای از کشور، از آن استفاده کنید.

فهرست عناوین مطلب:

انواع مودم همراه چیست ؟

  1. 1- مودم شارژی
  2. 2- مودم دانگل

در مودم همراه شارژی عمل شارژ مودم توسط یک کابل صورت می‌پذیرد. در مودم همراه دانگل با استفاده از یک درگاه USB و اتصال آن به یک لپ‌تاپ یا پاور بانک، برق مودم تأمین می‌شود.

همچنین برای خرید نمونه های بیشتر مودم ها به فروشگاه ای شاپ مراجعه فرمائید .

 

مودم WiFi جیبی به ‌عنوان یکی از انواع مودم های قابل حمل

در واقع WiFi جیبی یک مودم بی‌سیم قابل‌حمل است که به‌عنوان MiFi، هات اسپات تلفن همراه یا دانگل اینترنت نیز شناخته می‌شود که هر دستگاه WiFi (تلفن های هوشمند، لپ‌ تاپ و تبلت) را از طریق شبکه تلفن همراه به اینترنت متصل می‌کند. این مودم مانند هات اسپات WiFi در خانه کار می‌کند و یک شبکه WiFi با شعاع حدود 10 تا 15 متر در اطراف شما ایجاد می‌کند اما می‌تواند در جیب شما نیز جای بگیرد!

این مودم همراه نیازی به نصب، کابل یا هر گونه نرم‌افزاری ندارد. فقط کافی است WiFi جیبی خود را روشن کنید، رمز عبور را وارد کنید و سپس بلافاصله می‌توانید دستگاه‌ های شخصی خود را به آن متصل سازید.

 

کدام مودم ها در مسافرت ها ‌قابل‌ استفاده است ؟

کدام مودم ها در مسافرت ها ‌قابل‌ استفاده است ؟

نقطه اتصال همراه (mobile WiFi hotspot) که به MiFi مای‌فای معروف است، در واقع ابزار کوچکی است که به شما امکان اتصال به اینترنت را در مکان‌های مختلف می‌دهد. مودم‌های همراه معمولا آن‌قدر کوچک هستند که در جیب یا کیف دستی جا می‌شوند. به این ترتیب، هر گاه اراده کنید می‌توانید لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی همراه خودتان را به اینترنت 3G یا 4G متصل کنید. استفاده از این مودم‌ها در سفرها، کافه، رستوران و مخصوصا در زمان‌هایی که اینترنت ثابت به‌دلیل قطعی برق یا مشکلات دیگر قطع شده است، کارراه‌انداز است. با توجه به اینکه اینترنت موبایلی دارای محدودیت دانلود است و پرحجم نیست، خرید این مودم‌ها نمی‌تواند شما را از خرید مودم‌های خانگی بی‌نیاز کند. علاوه‌براین، بسته‌های اینترنت همراه گرانتر از اینترنت خانگی است.

اما اگر می‌خواهید از واتساپ، FaceTime، اسکایپ، فیس‌بوک، توییتر و اینستاگرام در هر جایی استفاده کنید، شما به یک اتصال داده نیاز خواهید داشت اما همه ‌ی این موارد بستگی به مودمی که خریداری می‌کنید، دارد.

انتخاب اول خرید مودم سیمکارتی و بیسیم ایرانسل، مودم مبین نت و …است. سپس یک سیم‌ کارت تهیه کنید. همچنین برخی ارائه دهندگان اینترنت در ایران همچون ایرانسل، آسیاتک، همراه اول، پیشگامان، رایتل و … نیز مودم های همراه و جیبی مخصوص خود را روانه بازار کرده اند.

 

مزایای استفاده از مودم همراه چیست؟

استفاده از انواع مودم‌های همراه مزایای زیر را دارد:

قابلیتاستفاده از نسل جدید اینترنت 4G یا 5G در هر گوشی حتی آن‌هایی که از این نوع اینترنت پشتیبانی نمی‌کنند.

  • دارای چندین پورت
  • امکان اتصال به حافظه‌ی جانبی
  • کاهش مصرف شارژ
  • مقرون ‌به ‌صرفه بودن
  • دارای قدرت بیشتر در اتصال به اینترنت
  • بهبود دسترسی به اینترنت

 

مودم همراه بخریم یا مودم خانگی؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا مودم adsl ومودم  vdsl از نوع خانگی بهتر نیستند؟ در پاسخ به این سوال باید خیلی کوتاه بگویم که مودم های خانگی محدودیت سرعت و مکان دارند و در هر مکانی نمی توان از آنها استفاده کرد. مثلا مودم یوتل مبین نت در هرجایی که پوشش شبکه همراه اول وجود داشته باشد قابل استفاده است. به همین دلیل است که بسیاری به سراغ مودم های همراه و جیبی می روند تا در همه جا بتوانند از اینترنت استفاده کنند.

 

چرا از اینترنت خود گوشی استفاده نکنیم؟

چرا از اینترنت خود گوشی استفاده نکنیم؟

یکی دیگر از سوالات این است که چرا از اینترنت های خود گوشی استفاده نکنیم که دیگر نیازی به خرید مودم نباشد؟ به چند دلیل:

اینکه همیشه اینترنت شما روشن باشد و شما از اینترنت سیم کارت استفاده کنید می توانید به گوشی و باتری گوشی صدمه بسیار زیادی وارد کند که اصلا خوب نیست.

به مودم های همراه در یک لحظه می توانند تعداد بسیاری زیادی از افراد متصل شوند که در گوشی های موبایل اگر قرار باشد کسی به آن متصل شود به باتری و خود گوشی فشار بسیار زیادی وارد می کند.

شما از این محصول می توانید در خانه به جای مودم خانگی استفاده کنید و در بیرون نیز به عنوان مودم لپ تاپ یا سیستم خود ببرید که گوشی های موبایل این قابلیت را ندارند.

خیلی خلاصه اینکه کیفیت اینترنت همراه خود موبایل با کیفیت اینترنت مودم های جیبی از زمین تا آسمان متفاوت است و به همین دلیل بسیاری تصمیم به خرید مودم های همراه می گیرند. همچنین با خرید این کار از آسیب دیدن گوشی نیز جلوگیری می کنند.

 

معایب استفاده از مودم های همراه

مورد دیگر استفاده از هات اسپات WiFi تلفن همراه است. مشکل استفاده از هات اسپات تلفن همراه برای اتصال به اینترنت قیمت داده‌های آن است و همچنین کاهش سریع شارژ باتری تلفن همراه شما از دیگر معایب استفاده از این روش برای اتصال به اینترنت است. در این روش اگر می‌خواهید اتصال فوق‌العاده سریعی داشته باشید، داده‌های 4G یا 5G را در اولویت خود قرار دهید اما برای صرفه‌جویی در هزینه، داده‌ها را به‌صورت بسته‌ای خریداری نمایید.

 

کلام آخر

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از مودم های همراه پرداختیم. مودم های همراه گرچه دارای مزایای بسیاری اند اما استفاده از آن ها به طور مداوم و در منزل از نظر اقتصادی به صرفه نیست، اما در مسافرت و هرجایی خارج از منزل می تواند یک همراه دوست داشتنی و بدون اشغال جای زیاد باشند. اگر قصد خرید یک مودم همراه از یک مرکز مطئن هستید، فروشگاه آی شاپ با تنوع بالای محصولات خود در زمینه انواع مودم های قابل حمل و غیر قابل حمل، همچنین انواع روتر و… می تواند گزینه های زیادی را برای انتخاب بهتر در اختیار شما قرار دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
علی
.
22 بهمن 1400، 22:40
پاسخ
1
2
مختصر و مفید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402