مقایسه سامسونگ گلکسی S22 و اپل آیفون 13 ؛ رقابت میان بهترین ها

مقایسه Galaxy S22 / مقایسه اس 22
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اکنون که سامسونگ از سری گوشی های گلکسی اس ۲۲ خود رونمایی کرده دیگر زمان آن رسیده تا S22 را با دیگر پرچمداران رده‌بالای بازار مقایسه کنیم. اولین مقایسه Galaxy S22 طبیعتا باید با رقیب سنتی آن یعنی سری آیفون باشد. البته هنوز اس 22 روانه بازار نشده و باید برای ارزیابی دقیق‌تر این گوشی و مقایسه آن منتظر بمانیم. با این حال می‌توانیم سامسونگ S22 را از نظر مشخصات در برابر سایر گوشی‌ها و بخصوص آیفون 13 قرار دهیم.

اولین تغییر مهمی که سامسونگ در سری گلکسی اس 22 داشته استفاده از یک تراشه جدید است که روی کاغذ باید قدرت بیشتری به این گوشی بدهد و همچنین مصرف باتری را هم کمتر کند. آن‌ها همچنین هم دوربین اصلی و هم دوربین تله‌فوتو را هم ارتقا دادند. اما شاید این موارد کافی نباشد. آیفون 13 که فعلا اقتصادی‌ترین پرچمدار اپل است، قدرتمندترین پردازنده موبایلی را دارد و از لحاظ شارژدهی هم نسبت به نسل قبل به اندازه قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. در ادامه با مقایسه S22 با آیفون 13 همراه ما باشید تا ببینیم کدام یک از این گوشی‌ها برای سال 2022 انتخاب بهتری است.

در ادامه می‌خوانید:

مقایسه Galaxy S22 با آیفون 13

پیش از اینکه بشکل مفصل به تفاوت های سامسونگ گلکسی S22 و آیفون ۱۳ در برابر هم بپردازیم بهتر است نگاه کوتاهی به مشخصات این دو گوشی داشته باشیم.

سامسونگ گلکسی S22اپل آیفون 13
نمایشگر6.1 اینچ با رزولوشن 2340×1080 با رفرش‌ریت تطبیقی 48 تا 120 هرتز6.1 اینچ با رزولوشن 2532×1170 با رفرش‌ریت ثابت 60 هرتز
پردازندهاگزینوس 2200 / اسنپدراگون 8 نسل 1اپل A15 Bionic
رم8 گیگابایت4 گیگابایت
حافظه256 / 128 گیگابایت512 / 256 / 128 گیگابایت
دوربین‌های پشتی50 مگاپیکسلی عریض / 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض/ 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر12 مگاپیکسلی عریض / 12 مگاپیکسلی فوق‌عریض
دوربین سلفی10 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
باتری3700 میلی‌آمپر3227 میلی‌آمپر
قیمت799 دلار799 دلار

مقایسه اس 22 با آیفون 13 از لحاظ قیمت

هردو گوشی قیمت یکسانی دارند و با 799 دلار بفروش می‌رسند. البته هردو کمپانی هم گوشی‌های پرچمدار اقتصادی دارند. اپل آیفون 13 مینی را با نمایشگر کوچکتر و با قیمت 699 دلار ارائه می‌کند و سامسونگ هم گلکسی اس 21 FE را که با پردازنده نسل قبل عرضه شده با همین قیمت پیشنهاد می‌دهد.

همچنین بخوانید :

آیفون 13 در بازار موجود است و حدود 25 میلیون تومان قیمت دارد. گلکسی اس 22 اما فعلا در مرحله پیش‌خرید قرار دارد و بنا است از 6 اسفند وارد بازار شود.

مقایسه گوشی S22 با آیفون 13 از لحاظ طراحی

همانطور که انتظار می‌رفت، گلکسی اس 22 شباهت زیادی با گلکسی اس 21 دارد. بخصوص ماژول دوربین که با حاشیه گوشی ترکیب شده است. از طرف دیگر آیفون 13 هم از لحاظ ظاهری شبیه بهآیفون 12 است و از این نظر هردو آن‌ها تغییر زیادی نداشتند. با این حال سامسونگ در رویداد آنپکد امسال که در جریان آن سری گلکسی اس 22 را معرفی کرد، تاکید زیادی بر محیط زیست داشت و اعلام کرد در ساخت گوشی از پلاستیک‌های بازیافتی اقیانوس‌ها استفاده کرده است.

مقایسه گوشی s22 / مقایسه گلکسی اس ۲۲

البته اکثر این مواد بازیافتی در داخل گوشی هستند چرا که گلکسی اس 22 از یک بدنه شیشه‌ای و فلزی بهره می‌برد. این گوشی همچنین از پوشش محافظتی گوریلا گلکس ویکتوس پلاس که فعلا بصورت انحصاری در اختیار سامسونگ است استفاده می‌کند. آیفون 13 از طرف دیگر مثل هرسال کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و از لحاظ مقاومت هم جزو بهترین‌های بازار است.

اپل این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی، قرمز و صورتی وارد بازار کرده و در مقایسه گلکسی اس ۲۲، با رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و صورتی طلایی بفروش خواهد رسید.

سامسونگ S22 در برابر آیفون 13 از لحاظ نمایشگر

هیچ شکی در این است که سامسونگ بهترین نمایشگرهای دنیا را برای گوشی‌های تولید می‌کند. اپل امسال در مدل‌های پرو توانست با معرفی قابلیت پروموشن یا همان رفرش‌ریت تطبیقی یکی از کمبودهای مدل‌های سال قبلش را جبران کند. به این ترتیب این مدل‌ها می‌توانند سرعت تازه‌سازی نمایشگر را بسته به محتوایی که در حال تماشایش هستید بین حداقل 10 و حداکثر 120 هرتز تنظیم کنند.

در سری گلکسی اس 21 تمام مدل‌ها چنین قابلیتی داشتند اما فقط گلکسی اس 21 الترا بود که می‌توانست رفرش‌ریت را تا 10 هرتز پایین بیاورد. گلکسی اس 21 و اس 21 پلاس از 48 هرتز پایین‌تر نمی‌رفتند. سامسونگ اما در جریان رونمایی از سری گلکسی اس 22 اعلام کرد، تمام گوشی‌های این سری از رفرش‌ریت قابل تطبیق 10 تا 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ s22 در برابر / مقایسه s22 با آیفون 13

این موضوعی بود که در ابتدا توجه خیلی از کارشناسان را به Galaxy S22 جلب کرد چرا که تغییر قابل توجهی در مقایسه با سال قبل به حساب می‌آمد. اما مشکلی که وجود داشت این بود که گلکسی اس 22 و اس 22 پلاس از پنل‌های LTPS استفاده می‌کنند و فقط گلکسی اس 22 الترا است که با پنل LTPO همراه شده است.

این در حالی است که تا به امروز هیچ پنل LTPS وجود ندارد که از رفرش‌ریت پایین‌تر از 48 هرتز پشتیبانی کند. سامسونگ نیز پس از برگذاری مراسم این مورد را اصلاح کرد و با اعمال تغییراتی در بخش مشخصات، حداقل رفرش‌ریت را از 10 به 48 هرتز برای این گوشی‌ها تغییر داد. با این حساب در این مورد، گوشی‌های سری اس 22 (S22) سامسونگ هیچ تفاوتی با مدل‌های سال پیش ندارند و با آن‌ها برابر هستند.

همچنین بخوانید :

با این حال از این نظر همچنان این گوشی‌ها برتر از آیفون 13 هستند. این گوشی اصلا از رفرش‌ریت قابل تطبیق پشتیبانی نمی‌کند و با رفرش‌ریت ثابت 60 هرتز به دست شما می‌رسد.

مقایسه Galaxy S22 / تفاوت s22 و آیفون ۱۳

با این حال سامسونگ از سایر جهات تلاش کرده نمایشگر گوشی گلکسی S22 را در مقایسه با سال قبل بهبود ببخشد. این گوشی حالا با فناوری Vision Booster همراه شده است. به لطف این قابلیت، روشنایی نمایشگر بصورت خودکار با درنظر گرفتن نور محیط تنظیم می‌شود. با این حال برخلاف سایر گوشی‌ها، روشنایی فقط بیشتر نمی‌شود و حالا با کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌های سخت‌افزار و نرم‌افزاری گلکسی اس 22، روشنایی نمایشگر با حفظ جزییات و کنتراست تصویر بالاتر می‌رود.

سامسونگ همچنین اعلام کرده حداکثر روشنایی گلکسی اس ۲۲ به 1300 نیت می‌رسد، در مقایسه روشنایی نمایشگر آیفون 13 از 800 نیت فراتر نمی‌رود.

مقایسه گلکسی اس ۲۲ با آیفون 13 از لحاظ دوربین

دوربین‌های آیفون 13 بلافاصله پس از عرضه این گوشی به بازار در جمع بهترین دوربین‌های بازار قرار گرفتند. اپل در این گوشی توانسته با افزایش اندازه سنسور اصلی، کاری کند که دوربین نور بیشتری جذب کرده و تصاویر بهتری به ثبت برساند. با این حال این گوشی در مقایسه با Galaxy S22 فاقد لنز تله‌فوتو است. سامسونگ همچنین زوم این مدل را هم نسبت به سال گذشته بهبود داده است.

گلکسی اس 21 از زوم 3 برابر هیبرید استفاده می‌کرد اما در مقایسه، اس 22 مجهز به زوم 3 برابر اپتیکال شده است و هنگام زوم می‌تواند تصاویری با وضوح بسیار بهتری ثبت کند. افزون بر این، دوربین اصلی گوشی هم با دوربین مدل سال پیش متفاوت است و حالا یک دوربین 50 مگاپیکسلی است. در کنار این موارد، زاویه دید دوربین فوق‌عریض هم بیشتر شده تا بتوانید جزییات بیشتری در تصاویر داشته باشید.

مقایسه اس 22 / مقایسه گوشی s22

سامسونگ از لحاظ نرم‌افزاری هم دست به تغییراتی در دوربین زده است. سری گلکسی اس 22 حالا مجهز به هوش مصنوعی بنام Stereo Depth Map شده تا با کمک آن بتواند تصاویر پرتره را با کیفیت بهتری به تصویر بکشد. علاوه بر این، هنگام ضبط ویدیو هم، به لطف یک قابلیت جدید بنام قاب‌بندی خودکار، دوربین می‌تواند تا 10 فرد مختلف را شناسایی و ردیابی کند، بطوری که همه آن‌ها در فوکوس باشند.

ویژگی که می‌تواند رقیب حالت سینمایی آیفون که اپل در مدل‌های آیفون 13 معرفی کرد باشد. با حالت سینمایی آیفون 13 شما می‌توانید ویدیوها را با پس‌زمینه تار ضبط کنید و دوربین بصورت خودکار هنگام ضبط ویدیو تشخیص می‌دهد کدام یک از سوژه‌ها باید در فوکوس باشد و کدام پس‌زمینه تار شود.

مقایسه Galaxy S22 با آیفون 13 از لحاظ عملکرد

گوشی S22 با وجود اینکه در مقایسه با سال قبل از تراشه‌های جدیدی استفاده می‌کند اما در این بخش کار راحتی ندارد. تمام مدل‌های آیفون 13 از تراشه جدید اپل بنام A15 بهره می‌برند که قدرتمندترین تراشه‌ای است که تا بحال در گوشی‌های آیفون مورد استفاده قرار گرفته است. آیفون 13 پرو در بنچمارک‌ گیک‌بنچ 5 و در بخش عملکرد چندهسته‌ای، توانسته بود در مقایسه با گلکسی اس 21 الترا 38 درصد عملکرد بهتری داشته باشد.

سامسونگ قصد دارد با S22 در بازار آمریکا با اسنپدراگون 8 نسل 1 و در بازارهای جهانی با اگزینوس 2200 در برابر A15 اپل رقابت کند. فعلا در مورد عملکرد تراشه‌های جدید گلکسی اس 22 نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم و باید منتظر عرضه این گوشی‌ها و انتشار بنچمارک‌ها باشیم اما بنچمارک‌هایی که به تازگی منتشر شدند نشان می‌دهند، سامسونگ S22 در برابر آیفون 13 از لحاظ قدرت پردازشی همچنان عقب است.

مقایسه اس 22 با آیفون 13 از لحاظ باتری

اپل و سامسونگ در بخش باتری، مسیرهای کاملا متفاوتی را انتخاب کردند. آیفون 12 که بیشتر از همه به خاطر شارژدهی ضعیف مورد انتقاد قرار می‌گرفت، با آیفون 13 جایگزین شده است. گوشی که هم باتری بزرگتری دارد و هم شارژدهی بهتری. سامسونگ اما باتری را در گلکسی اس 22 کوچکتر کرده است.

گلکسی اس 22 در مقایسه با یک باتری 3700 میلی‌آمپری عرضه شده در حالی که گلکسی اس 21 یک باتری 4000 میلی‌آمپری داشت و از لحاظ شارژدهی هم تعریف چندانی نداشت. بخصوص وقتی قابلیت رفرش‌ریت تطبیقی را روشن می‌کردید. سامسونگ امسال ریسک بزرگی کرده و باتری را از آن مدل هم کوچکتر کرده است در حالی که رفرش‌ریت و اندازه نمایشگر گوشی هم تغییری نداشتند.

مقایسه گلکسی اس ۲۲ / سامسونگ s22 در برابر

با این حال گفته می‌شود اسنپدراگون 8 نسل 1 حداقل مصرف باتری بهینه‌تری داشته باشد. اما در مورد اگزینوس 2200 خیلی نمی‌توان مطمئن بود، بخصوص از آنجایی که پردازنده گرافیکی آن هم امسال توسط AMD و با معماری جدید ساخته شده است. باید منتظر عرضه گوشی به بازار بمانیم تا در مورد شارژدهی اظهار نظر کنیم.

مورد بعدی سرعت شارژ است. گلکسی اس 22 از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند و در مقایسه، آیفون 13 از 20 وات فراتر نمی‌رود.

مقایسه Galaxy S22 با آیفون 13 از لحاظ رابط کاربری

گلکسی اس 22 با اندروید 12 بدست شما خواهد رسید و رابط کاربری آن هم One UI 4.1 است. قابلیت‌های شخصی‌سازی و ویجت‌های جدید از جمله ویژگی‌های تازه سیستم عامل اندروید 12 هستند که در این گوشی و به لطف رابط کاربری محبوب سامسونگ می‌توانید بشکل کامل‌تر و بهتری به آن‌ها دست پیدا کنید. سامسونگ همچنین اعلام کرده قصد دارد سرویس گوگل Duo را هم بشکل بهتری با رابط کاربری خود ادغام کند ا کاربران بتوانند همراه با هم یک محتوا را مشاهده کنند.

قابلیتی که در iOS 15 در اختیار کاربران آیفون قرار گرفت. خبر مهم بعدی در ارتباط با سیستم‌عامل این است که، سامسونگ اعلام کرده که تا 4 سال برای سری گلکسی اس 22 آپدیت‌های اندروید را منتشر خواهد کرد. آن‌ها تا پیش از این تا 3 سال برای پرچمدارانشان، نسخه‌های جدید اندروید را عرضه می‌کردند.

آیفون‌ها در این زمینه همچنان بهتر هستند. اکثر مدل‌های آیفون حداکثر تا 5 سال بعد از عرضه می‌توانند نسخه‌های جدید iOS را دریافت کنند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بررسی گوشی شیائومی 11T Pro؛ قاتل پرچم‌دار شیائومی هنوز ...
محمد علی‌محمدی12 اردیبهشت 1402 11:30
thumbnail
بهترین گوشی های 2022 ؛ ملاقات با پرچمداران سال 2022
فاطمه طاهری12 بهمن 1401 12:30
thumbnail
بررسی گوشی زد فلیپ ۳ | اولین گوشی تاشویی که ارزش خرید ...
محمد علی‌محمدی15 شهریور 1400 12:00
thumbnail
گلکسی زد فولد ۳ | یکه تازی سامسونگ در دنیای گوشی های ...
سارا زارع01 شهریور 1400 13:00

سخن پایانی

در ظاهر شاید اینطور بنظر برسد که Galaxy S22 در مقایسه با مدل سال قبل تغییرات زیادی نداشته است. ولی تغییراتی که سامسونگ در بخش‌های کلیدی مثل دوربین اعمال کرده می‌توانند نظر مثبت خیلی از کاربران را به خود جلب کنند. همچنین پشتیبانی 4 ساله سامسونگ از این گوشی‌ هم یکی دیگر از فاکتورهای کلیدی است. با این حال بزرگترین نگرانی که در مورد این گوشی وجود دارد، عمر باتری و شارژدهی گوشی گلکسی اس ۲۲ (S22) است که در مقایسه با دیگر رقبا ممکن است کمتر باشد و بیشتر کاربران را به سمت این گوشی‌ها و بخصوص آیفون 13 سوق دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402