وصل كردن دسته PS4 به كامپيوتر ؛ آموزش نحوه اتصال دسته پلی استیشن 4 به PC

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با وصل كردن دسته PS4 به كامپيوتر، می‌توانید از طریق دسته تقریبا تمام بازی‌های کامپیوتر را بازی کنید و دیگر احتیاجی به موس و کیبورد نداشته باشید. اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر به‌خصوص اگر قبلا با این دسته کار کرده باشید می‌تواند لذت بیشتری از اجرای بازی‌ها به‌شما بدهد. در ادامه با اموزش وصل كردن دسته PS4 به PC همراه پلازا باشید.

به یک چیز مطمئن باشید؛ یاد گرفتن نحوه اتصال دسته پی اس 4 به کامپیوتر زودتر از هر چیزی به کارتان خواهد آمد. چه گیمر جدید PC باشید و چه از گیمرهای قدیمی که تاکنون از دسته استفاده نکرده‌اند، به زودی از مزایای اتصال دسته PS4 به کامپیوتر بهره‌مند خواهید شد.

نه‌تنها استفاده و اتصال گیم پد پلی استیشن ۴ به کامپیوتر به نسبت کیبورد و موس منطقی‌تر است، بلکه با توجه به نوع کیبوردی که دارید، احتمال انتخاب کلید اشتباه نیز کمتر خواهد بود. از آنجایی که طراحی دسته پی اس ۴ به گونه‌ای است که تمامی دکمه‌های مورد نیاز در یک بازی PC روی آن قرار دارد، در بازی کمتر از همیشه فکرتان درگیر انتخاب کلید درست خواهد شد. به علاوه می‌توانید با اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر به‌راحتی به صندلی خود تکیه داده و با فاصله گرفتن از میز، از بازی خود لذت ببرید.

در قسمت پایین می‌توانید بصورت ویدئویی «اموزش وصل كردن دسته پلی استیشن 4 به كامپيوتر» را با زیرنویس فارسی از تیم پلازا مشاهده کنید:

آنچه در ادامه می‌خوانید:

وصل كردن دسته PS4 به كامپيوتر با کابل USB ؛ چگونه دسته PS4 را به کامپیوتر وصل کنیم؟

اگر به‌دنبال نحوه وصل كردن دسته پی اس ۴ به کامپیوتر از طریق یک کابل micro-USB هستید، 2 راه پیش روی شما قرار دارد: یا دسته را به استیم متصل کنید یا با نرم‌افزار DS4 Windows Utility، آن را مستقیما به ویندوز متصل کنید. در ادامه هردو این راه‌ها را توضیح خواهیم داد.

1. اتصال از طریق استیم

اکثر گیمرهای کامپیوتر دارای یک حساب استیم هستند. اگر شما هم جزو این دسته هستید و از طریق استیم بازی‌ها را دریافت می‌کنید، می‌توانید دسته را به حساب خود در این اپلیکیشن متصل و بازی‌هایی که از آنجا دانلود کرده‌اید را با دسته اجرا کنید. برای انجام اینکار ابتدا اپلیکیشن Steam را باز کرده و روی آیکون Big Picture Mode در بالای سمت راست پنجره کلیک کنید. این آیکون شبیه به یک مربع با دو پیکان به سمت بیرون است.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر

پس از اینکه وارد حالت Big Picture شدید، روی آیکون تنظیمات که در بالای سمت راست است کلیک کنید.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc

در صفحه بعدی از منو سمت چپ و قسمت Controller، روی Controller Settings کلیک کنید.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اموزش وصل كردن دسته پلی استیشن 4 به كامپيوتر

حالا گزینه PlayStation Configuration Support را تیک بزنید.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر

حالا دسته را از طریق کابل microUSB به کامپیوتر وصل کنید. مطمئن شوید که نوار نور پشت دسته در حال درخشش است و اتصال برقرار شده است. استیم به‌صورت خودکار دسته را تشخیص می‌دهد.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc

برای پیکربندی دسته و تنظیم دکمه‌ها، کافی است روی آن کلیک کنید.

2. اتصال با DS4 Windows Utility ؛ اموزش وصل كردن دسته PS4 به لپ تاپ

اما اگر بخواهید از دسته به‌صورت کابلی در بازی‌های غیراستیم استفاده کنید، باید از نرم‌افزار DS4 Windows Utility کمک بگیرید. ابتدا به‌ گیت‌هاب بروید و نسخه آخر آن را دانلود کنید. نسخه 64 بیت را از این لینک و نسخه 32 بیت را از این لینک دریافت کنید.

پیش از اینکه به نصب نرم‌افزار بپردازید، مطمئن شوید که Microsoft .NET Framework نسخه 5 را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید در غیر این صورت برنامه از شما می‌خواهد آن را نصب کنید. به اینجا بروید و نسخه 5 را دانلود کنید.

پس از نصب NET Framework فایل برنامه DS4 Windows Utility را از حالت فشرده خارج کنید. پس از این‌کار پوشه‌ای ساخته می‌شود که درون آن دو فایل وجود دارد. با فایل DS4Updater.exe می‌توانید آخرین آپدیت DS4Windows را دریافت کنید. بهتر است یک بار این فایل را باز کرده تا از دریافت آخرین نسخه آن مطمئن شوید.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc

سپس روی DS4Windows.exe دو بار کلیک کنید. وقتی که برای اولین بار نرم افزار را باز می‌کنید، از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید فایل‌های برنامه و تنظیمات آن در چه پوشه‌ای ذخیره شوند. پیشنهاد ما این است که همان گزینه پیش‌فرض یعنی Appdata را انتخاب کنید. در غیر این صورت روی Program Folder کلیک و یک محل دیگر برای نصب انتخاب کنید.

وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر / اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر

پس از انتخاب محل نصب، پنجره زیر برایتان به‌نمایش درمی‌آید. روی گزینه اول یعنی Step 1: Install the DS4 Driver کلیک و صبر کنید تا برنامه فایل‌های موردنیاز را نصب کند.

اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc / نحوه وصل كردن دسته پی اس ۴ به کامپیوتر

پس از اتمام فرایند نصب، می‌توانید از کنترل در کامپیوتر استفاده کنید. البته برای اطمینان یک بار کامپیوتر را ریستارت کنید. یک بار دیگر برنامه را باز کنید و اینبار به زبانه Settings بروید. در این قسمت مطمئن شوید Hide DS4 Controller تیک خورده باشد و Use Xinput Ports نیز روی 1 باشد.

اتصال دسته پلی استیشن 4 به کامپیوتر /

در این قسمت همچنین می‌توانید به تنظیمات اضافه مثل راه اندازی خودکار برنامه پس از بوت شدن ویندوز یا بازماندن برنامه در پس‌زمینه دسترسی پیدا کنید.

اموزش وصل كردن دسته پلی استیشن 4 (PS4) به كامپيوتر (PC) با بلوتوث

یکی از بهترین مزایای اتصال دسته پی اس فور به لپ تاپ یا کامپیوتر، استفاده از بلوتوث است که به شما اجازه می‌دهد تا هرطور که راحت هستید پشت سیستم بنشینید. اگر از یک لپ‌تاپ استفاده می‌کنید یا کامپیوتر شما دارای بلوتوث است، بهترین روش اتصال به‌صورت بی‌سیم است. اما در این حالت چگونه دسته پی اس فور را به کامپیوتر وصل کنیم؟

برای وصل كردن دسته PS4 به كامپيوتر با بلوتوث، در ویندوز 11 می‌توانید از در تسک‌بار روی آیکون‌های انتهای سمت راست نوار کلیک کنید تا به پنجره تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید. در اینجا کافی است روی Bluetooth کلیک کنید تا فعال شود.

اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc / وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر با بلوتوث

در ویندوز 10 نیز به مسیر Settings —> Devices —-> Bluetooth and other devices بروید و گزینه Bluetooth را روی On بگذارید.

اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc / اموزش وصل كردن دسته پلی استیشن 4 به كامپيوتر

حالا دکمه‌های PS و Share را در دسته PS4 به‌طور همزمان نگه دارید تا نوار آبی دسته شروع به چشمک زدن کند.

چگونه دسته پی اس فور را به کامپیوتر وصل کنیم / چگونه دسته ps4 را به کامپیوتر وصل کنیم

در ویندوز 11 به مسیر Settings —> Bluetooth & devices بروید و روی Add device کلیک کنید. در ویندوز 10 نیز این گزینه در همان صفحه قابل دسترسی است. سپس پنجره زیر در هردو سیستم‌عامل نشان داده می‌شود. روی Bluetooth کلیک کنید. درصورت اتصال موفق، دسته PS4 را تحت عنوان Wireless Controller مشاهده خواهید کرد.

اموزش وصل كردن دسته ps4 به pc / وصل كردن دسته ps4 به كامپيوتر

روی آن کلیک کنید تا اتصال به‌طور کامل برقرار شود. اگر ویندوز از شما رمزعبور خواست، 0000 را وارد کنید. اگر خواستید دسته را دوباره با خود کنسول استفاده کنید باید اول آن را از طریق کابل به PS4 متصل و روشن کنید تا دوباره پروسه همگام‌سازی انجام شود. پس از اینکه دسته را روشن کردید می‌توانید کابل را جدا کنید.

سخن پایانی

بطور کلی در این مطلب سعی کردیم تا به صورت متن و تصویری به اموزش وصل كردن دسته PS4 به كامپيوتر (PC) بپردازیم. همانطور که مطالعه کردید، اتصال دسته کامپیوتر فرآیند پیچیده‌ای ندارد و با استفاده از نرم افزار ساده‌ای مانند DS4Windows می‌توانید به راحتی از بازی با دسته پلی استیشن 4 بر روی PC خود لذت ببرید. ویدئویی که در ابتدای این مقاله قرار دارد نیز با ارائه توضیحات بیشتر و اضافی به شما کمک خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
امیر ح
.
27 فروردین 1402، 10:16
پاسخ
0
0
سلام. برای بازیهای دیگه غیر از مورتال کمبت چکار باید کرد؟ اگرds4 رو نصب کرد میشه؟ و اینکه میشه دو تا دسته با ds4 وصل شود ؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402