آموزش سئو محصولات ووکامرس؛ ۱۰ نکته کلیدی و موثر

آموزش سئو محصولات ووکامرس؛ ۱۰ نکته کلیدی و موثر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر شما هم صاحب فروشگاه اینترنتی هستید حتما لیست بسیار بلندی از محصولات دارید که دوست دارید  همه آن ها در نتایج اول گوگل ظاهر شوند. بهترین راه برای رسیدن محصولات به رتبه های بالای گوگل، سئوی محصولات است.

در این مقاله قصد داریم نکات مهم درباره سئو محصولات ووکامرس را بیان کنیم و ضرورت این کار را توضیح دهیم.

فهرست عناوین مطلب:

ضرورت سئو محصولات ووکامرس

بزرگترین تفاوت سئو محصولات فروشگاهی با سایر سایت ها این است که هدف از سئو، بهینه سازی تعداد بالای محصولات فروشگاه با وجود ویژگی های مشترک، توجه به بودجه محدود خزش گوگل، رخ ندادن مشکلات فنی در سایت مانند کنیبالیزیشن می باشد.

در واقع سئو محصولات فروشگاهی منجر به افزایش ورودی به سایت و افزایش فروش می شود. هم چنین با انجام سئو که یک روش تبلیغات ارزان و ماندگار است می توانید هزینه های بازاریابی خود را تا حد زیادی کاهش دهید و از رقبای خود سبقت بگیرید.

بهترین افزونه سئوی محصولات ووکامرس

برای اینکه بهترین نتیجه سئو محصولات ووکامرس را داشته باشید، بهتر است از افزونه سئو ووکامرس استفاده کنید، برای این کار در ابتدا باید افزونه yoast seo را روی سایت خود نصب کنید، این افزونه قابلیت هایی را به یواست سئو اضافه می کند که شامل:

  • قرار دادن جزئیات بیشتر در اختیار کاربران و موتورهای جستجو مانند موجودی و قیمت و شرکت تولید کننده ، مارک، رنگ
  • بهبود بردکرامپ
  • بهینه سازی خودکار نقشه سایت XML: ووکامرس می تواند به طور خودکار صفحات زیادی را به وب سایت شما اضافه کند. اگر فروشگاه آنلاین شما از فیلترهایی مانند دامنه قیمت ، رنگ ها یا اندازه ها استفاده می کند، URL های مختلفی برای هر ترکیب از این فیلترها خواهید داشت. افزونه سئو ووکامرس Yoast WooCommerce SEO این موارد را از Google برای شما پنهان می کند تا باعث اتلاف وقت و منابع در پردازش محتوای تکراری نشود. این باعث می شود که دسته اصلی و صفحات محصول فروشگاه شما مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

نکات  طلایی برای سئوی محصولات ووکامرس

نکات طلایی برای سئوی محصولات ووکامرس

خب حالا که با تفاوت سئوی سایت فروشگاهی با سایر سایت ها و ضرورت سئو محصولات فروشگاهی و بهترین افزونه ها برای سئو محصولات فروشگاهی آشنا شدید به سراغ مهم ترین نکات سئوی محصولات ووکامرس می رویم:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب:  مهم ترین قسمتی که باید در سئو محصولات ووکامرس در نظر گرفت، انتخاب صحیح کلمه کلیدی است که با توجه به تعداد بالای محصولات فرایندی زمانبر و حساس است. برای اینکه مناسب ترین کیورد را پیدا کنید ، بهتر است سری به رقبا بزنید و ببینید آن ها چه کلمه ای را برای محصولات خود در نظر گرفته اند. هم چنین با استفاده از lsi  های گوگل و استفاده از ابزارهای تخصصی کیورد ریسرچ مانند kwfinder وkeywordtools  و کیورد پلنر می توانید کلمه کلیدی مناسبی برای محصولات خود انتخاب کنید

عنوان مناسب و ترغیب کننده: عنوان اولین چیزی است که توجه مخاطبان را در serp گوگل به محصول شما جلب می کند، بنابراین باید عنوانی بنویسید که مخاطبان را ترغیب به کلیک کردن کنید، بهتر است این عنوان طول زیادی نداشته باشد و از کلمه کلیدی در آن به جذاب ترین شکل استفاده کنید.

متا دیسکریپشن جذاب: یکی دیگر از اقدامات مهم برای سئو محصولات ووکامرس توضیحاتی است که در این قسمت وجود دارد که باید شامل مهم ترین ویژگی محصول و یا کارکرد آن باشد. تعداد کلمات باید از 160 کاراکتر تجاوز نکند و سعی کنید کاملا تبلیغاتی و متقاعد کننده بنویسید که کاربر وارد سایت شود.

نکته: از عنوان و متا دیسکریپشن تکراری برای محصولات استفاده نکنید.

نکات  طلایی برای سئو محصولات ووکامرس

دسته بندی و برچسب گذاری صحیح: دسته بندی برای سایت های فروشگاهی اهمیت بالایی دارد چون سرچ بالایی دارند وهمه محصولات در آن ها است. بنابراین در انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای دسته بندی ها دقت کنید. برچسب گذاری هم تقریبا نوعی دسته بندی است که محصولات را با ویژگی های کم اهمیت تر در یک دسته قرار می دهیم. نکته ای که درباره صفحات برچسب و دسته بندی وجود دارد این است که برای بهینه سازی بهتر متن سئو شده در آن ها قرار دهید.

بهینه سازی نامک و url: در نوشتن نامک باید نام محصول را به صورت کامل وارد کنید، بهتر استurl انگلیسی باشد و البته خیلی طولانی هم نباشد.

فعالسازی بردکرامپ: برد کرامپ یا مشخص شدن مسیر به کاربران کمک می کنند که بدانند دقیقا در کجای سایت هستند و این موضوع باعث بهبود تجربه کاربری و تقویت لینک سازی سایت می شود، یکی دیگر از مزایای برد کرامپ کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر سایت است.

ایجاد گالری محصول: برای هر محصول چندین تصویر از زوایای مختلف قرار دهید تا مشتریان بیشتر با محصول آشنا شوند و بهتر تصمیم بگیرند این کار موجب بهبود تجربه کاربری می شود. نکته ای که درباره تصاویر وجود دارد این است که کاملا کم حجم ولی با کیفیت بالا باشند وسایز آن هم با سایت سایز همخوانی داشته باشد.

قرار دادن تگ alt در تصاویر: ارزش تصاویر برای گوگل بسیار بالاست و باید برای تصاویر متن جایگزین نوشته شود تا گوگل درک کند این تصاویر برای کدام قسمت یا کدام تایتل سایت است. نوشتن تگ تایتل یا ویژگی هم مفید است چون باعث می شود که اگر تصاویر سایت دیر لود شدند این ویژگی برای کاربران نمایش داده شود و کاربران متوجه شوند که تصویر برای چه موضوعی است.

قرار دادن اسکیما در صفحات محصول: یکی دیگر از اقدامات برای سئو محصولات ووکامرس استفاده از اسکیما یا طرحواره است. کافی است از افزونه schema pro استفاده کنید تا بتوانید انواع مختلف اسکیما مانند نظرات یا ستاره ها و پرسش و پاسخ را در صفحه سرپ به کاربران خود نمایش دهید.

قرار دادن اسکیما در صفحات محصول

پرهیز از محتوای تکراری و کنیبالیزیشن : با توجه به اینکه محصولات سایت ممکن است زیاد باشد ممکن است برای استفاده از محتوا به چالش بخورید، سعی کنید برای هر صفحه محتوای مجزا داشته باشید تا دچار محتوای داپلیکیت و کنیبالیزیشن نشوید چون از نظر گوگل یک امتیاز کاملا منفی برای سئو سایت است. برای اینکه از مشکل کنیبالیزیشن را حل کنید بهتر است از تگ کنونیکال استفاده کنید و صفحه اصلی خود را به گوگل معرفی کنید.

در این مقاله درباره مهم ترین کار های سئو محصولات ووکامرس صحبت کردیم و نکات مهم را برشمردیم. امیدواریم بهترین نتیجه را از سئوی محصولات فروشگاهی بگیرید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402