معرفی فیلم بیگانه 2022 (Alienoid) + تریلر و بازیگران

الیناز صابری - ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۳۰
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بیگانه 2022 ژانرهای علمی-تخیلی، فانتزی و هنرهای رزمی را با هم ترکیب می‌کند تا یک فیلم اکشن سرگرم کننده و منحصر به‌فرد را به مخاطب ارائه دهد. برای آشنایی با فیلم سینمایی Alienoid 2022 در این مقاله همراه ما باشید.

فیلم بیگانه 2022 به کارگردانی چوی دونگ هون (Choi Dong-hoon) و بازی کیم ووبین، ریو جون یئول، کیم ته ری و سو جی ساب، یک فیلم علمی-تخیلی دو قسمتی درباره وقایعی است که هنگام باز شدن یک پورتال زمانی مرموز رخ می‌دهد و تائوئیست‌های سلسله گوریو را که در جستجوی یک شمشیر افسانه‌ای هستند، با افرادی که در سال 2022 به دنبال یک زندانی بیگانه (فضایی) حبس شده در بدن انسان هستند را به یکدیگر مرتبط می‌کند. این فیلم هم‌زمان 3 دوره زمانی مختلف را با حوادثی غیرقابل پیش‌بینی به یکدیگر متصل می‌کند. در ادامه هرآنچه باید درباره فیلم سینمایی Alienoid 2022 بدانید را بررسی می‌کنیم.

پیش از هرچیز می‌توانید تریلر فیلم بیگانه ۲۰۲۲ با زیرنویس فارسی را در بخش زیر تماشا کنید:

فهرست مطالب

دانلود فیلم بیگانه 2022

معرفی فیلم سینمایی Alienoid 2022

فیلم Alienoid 2022 / داستان فیلم Alienoid 2022

دنیایی که سال‌ها در آن «زندانی‌ها در بدن انسان‌ها نگهداری می‌شوند» در اولین سری از فیلم دو قسمتی Alienoid با بازی کیم ته ری، کیم وو بین و ریو جون یئول آشکار می‌شود. سفر در زمان، چشم‌اندازهای رویایی و سکانس‌های مبارزه آخرالزمانی پویا و انفجاری، پس از فرود یک سفینه فضایی در سئول پایتخت کره جنوبی به تصویر کشیده می‌شود.

در همین حال، در یک جهان موازی 630 سال قبل در زمان سلسله گوریو در شبه جزیره کره، جادوگران تلاش می‌کنند یک شمشیر افسانه‌ای به نام تیغ الهی را پیدا کنند که به کمک آن می‌توان در زمان سفر کرد، و با برخورد دو جهان پس از یک حادثه غیرمنتظره، هرج و مرجی بزرگ رخ می‌دهد.

کارگردان چوی دونگ هون در طول دوران حرفه‌ای کارش، خود را به عنوان یکی از فیلم‌سازان برجسته کره‌ای ثابت کرده است و با اولین فیلمش The BIG SWINDLE (2004)، که فیلم کپر را به سینمای کره معرفی کرد، رضایت منتقدان و مردم را به‌دست آورد. فیلم بعدی‌اش TAZZA: THE HIGH ROLLERS (2006)، دوران جدیدی را در سینمای کره آغاز کرد. برای WOOCHI (2009)، اولین فیلم قهرمان به سبک کره ای تبدیل به پرآوازه ترین کارگردان شد و فیلم‌های پرفروش The THIEVES (2012) و ASSASSINATION (2015) را نیز کارگردانی کرده است. دونگ هون که معروف است به آوردن شخصیت‌های متمایز و داستان‌سرایی عالی برای هر فیلم جدیدی که منتشر می‌کند، اکنون پس از 7 سال با فیلم ALIENOID بازگشته است.

چوی دونگ هون درباره فیلم بیگانه 2022 گفت: «من می‌خواستم فیلمی درباره بیگانگان بسازم که از کودکی موضوع مورد علاقه‌ام بوده است. من فکر می‌کردم که ترکیب دنیای فانتزی تاریخی کره‌ای با یک داستان علمی تخیلی در زمان حال جالب خواهد بود.» پنج سال پیش بود که او این طرح ناهمگون را تصور کرد که سلسله گوریو و زمان حال را در فیلم سینمایی Alienoid 2022 گرد هم می‌آورد. به طور خاص، او فیلم بیگانه را به عنوان یک داستان متوالی دو قسمتی در نظر گرفت که در آن رویدادهای قسمت اول و قسمت دوم به طور ارگانیک به هم مرتبط هستند. سلسله گوریو، که در آن جادوگران برای به دست آوردن شمشیر بهشتی با هم رقابت می‌کنند، و دوران مدرن، که در آن زندانیان بیگانه در بدن انسان‌ها زندانی می‌شوند.

این کارگردان گفت برای خلق فیلم Alienoid از خاطرات بزرگ شدنش در تماشای فیلم های علمی تخیلی هالیوود دهه 1980 (مانند The Terminatorو Back to the Future و Alien) الهام گرفته است. به این ترتیب دوره جدیدی از سینمای کره در سال 2022 آغاز می‌شود!

کارگردانی ریتمیک و متمایز چوی دونگ هون، ایجاد کمدی و سرگرمی دلپذیر به‌علاوه اکشنی که فراتر از دوره‌ها و ژانرها است، تجربه‌ سینمایی جدیدی را ارائه می‌کند که قبلاً هرگز ندیده‌اید. از تعقیب و گریز ماشین‌ها گرفته تا نبرد با سفینه‌های فضایی، بیگانگان و روبات‌هایی که بر فراز مرکز سئول پرواز می‌کنند. فیلم Alienoid 2022 در لحظه‌ای که رازهای بین شخصیت‌هایی که به نظر می‌رسد هیچ ارتباطی با هم ندارند فاش می‌شوند و در یک نقطه غیرقابل انتظار جمع می‌شوند، افق جدیدی را برای سینمای کره باز خواهد کرد. چوی گفت: «صحنه‌ای که مخاطبان می‌توانند بیشترین انتظار را داشته باشند، سکانس نبرد پایانی فیلم است، جایی که سرنوشت و زمان هر کس در هم تنیده شده است.»

سری اول فیلم سینمایی Alienoid 2022 در تاریخ 20 جولای 2022 (29 تیر 1401) منتشر گردید. چوی به این نکته اشاره کرد که فینال جذاب سوالات زیادی را پشت سر می‌گذارد که امیدواریم در قسمت دوم سری فیلم بیگانه به آن‌ها پاسخ داده شود. این کارگردان گفت: «اگر در قسمت اول فیلم بیگانه 2022 همه شخصیت‌ها به دوران گوریو شبه‌جزیره کره سفر کردند، در قسمت دوم، آن‌ها به دنیای مدرن می‌روند. داستان جالب‌تر خواهد شد و من در حال حاضر در حال توسعه قسمت دوم با هدف انتشار در سال 2023 هستم.» در ادامه با بررسی فیلم بیگانه ۲۰۲۲ همراه ما بمانید.

داستان فیلم بیگانه 2022

در خلاصه ی فیلم بیگانه ۲۰۲۲ آمده است که برای قرن‌ها، بیگانگان زندانیان خود را به زمین می‌فرستادند و در بدن انسان‌ها حبس می‌کردند. در سال 2022، محافظ (کیم وو بین) و تاندر (هوش مصنوعی و همکار محافظ)، روی زمین زندگی می‌کنند و زندانیان بیگانه‌ای را که در مغز انسان حبس شده‌اند کنترل می‌کنند. یک روز، یک فضاپیما در آسمان سئول ظاهر می‌شود و کارآگاه پلیس مون (سو جی ساب) شاهد منظره‌ای عجیب است، یک بیگانه خطرناک و قدرتمند وارد بدن او می‌شود.

همزمان در دوره گوریو، برای یافتن شمشیر مرموزی که هیچ‌چیز قادر به نابود کردن آن نیست جایزه هنگفتی گذاشته‌اند. زندگی افرادی که در سال 2022 در حال تعقیب زندانیان بیگانه‌ی محبوس شده در بدن انسان‌ها هستند، و جادوگران و شمشیرزن‌هایی که در دوره گوریو به دنبال آن شمشیر مرموز افسانه‌ای هستند، پس از باز شدن یک پورتابل زمانی به طرز عجیبی به یکدیگر پیوند می‌خورد و نجات زمین در دست افرادی است که هیچ‌کدام از اتفاقاتی که در حال رخ دادن است خبر ندارند، اما هر تصمیمشان بر روی آینده اثر می‌گذارد.

بازیگران فیلم بیگانه ۲۰۲۲

در ادامه با معرفی مختصری از بازیگران فیلم سینمایی Alienoid 2022 همراهتان هستیم.

کیم ووبین در نقش محافظ

نقد فیلم بیگانه ۲۰۲۲ / بازیگران فیلم بیگانه 2022

پس از بازگشت کیم وو بین به دنیای کیدراما بعد از 8 سال با سریال غم های ما (Our Blues 2022)، این‌بار می‌توانید این بازیگر را در فیلم Alienoid ببینید. ووبین در این فیلم نقش محافظی را بازی می‌کند که مسئول نظارت بر زندانیان بیگانه در ذهن انسان‌ها در سئول است. از دیگر آثاری که کیم ووبین در آن‌ها بازی کرده می‌توانیم سریال “Uncontrolllably Fond 2016″، سریال “The Heirs 2013″، سریال “School 2013″، فیلم “Master 2016” و فیلم “Twenty 2015” را نام ببریم.

کیم ته ری در نقش ایان

فیلم سینمایی Alienoid 2022 / نمرات فیلم سینمایی Alienoid 2022 / ژانر فیلم بیگانه ۲۰۲۲

کیم ته ری متولد 24 آپریل 1990 است. او در فیلم بیگانه 2022 نقش ایان را بازی می‌کند، دختر قرمز پوشی که در دوره گوریو اسلحه دارد و در هنرهای رزمی حرفه‌ای است. کیم ته ری پس از بازی در فیلم پرفروش و معروف The Handmaiden 2016 به شهرت رسید، و پس از آن با بازی در سریال Mr. Sunshine 2018 در کنار لی بیونگ هون و یو یئون سوک، به یک ستاره معروف تبدیل شد. کیم ته ری همچنین در سریال “Twenty-Five Twenty-One 2022“، سریال “Entourage 2016″، فیلم “Space Sweepers 2021” و فیلم “Little Forest 2018” بازی کرده است.

ریو جون یئول در نقش موروک

تریلر فیلم بیگانه ۲۰۲۲ / دانلود فیلم بیگانه ۲۰۲۲ / فیلم بیگانه 2022

ریو جون یول متولد 25 سپتامبر 1986 است. این بازیگر پس از بازی در سریال Reply 1988 در کنار هه ری، پارک بوگوم و گو کیونگ پیو، حسابی بر سر زبان‌ها افتاد. شاید برایتان جالب باشد بدانید ریو جون یول و هه ری پس از بازی در سریال پاسخ به 1988 با یکدیگر قرار می‌گذارند.

از دیگر آثاری که جون یول در آن‌ها بازی کرده می‌توانیم سریال “Lost 2021″، سریال “Lucky Romance 2016″، فیلم “The Battle: Roar To Victory 2019″، فیلم “Money 2019” و فیلم “Believer 2018” را نام ببریم. ریو جون یول در فیلم سینمایی Alienoid 2022 نقش شمشیرزنی به نام موروک را بازی می‌کند که دنبال شمشیری مرموز است، و در بیشتر سکانس‌های فیلم علاوه بر مبارزاتی که دارد، بار کمدی فیلم را نیز بر دوش می‌کشد و کمدی‌ترین سکانس‌ها را رقم می‌زند.

سو جی ساب در نقش مون دو سوک

خلاصه ی فیلم بیگانه ۲۰۲۲ / داستان فیلم بیگانه ۲۰۲۲ / فیلم Alienoid 2022

سو جی ساب این بار با فیلم بیگانه 2022 به سینما بازگشته است. متولد 4 نوامبر 1977 است و در آثار دیگری مانند سریال “Doctor Lawyer 2022″، سریال “My Secret Terrius 2018″، سریال “Oh My venus 2016″، فیلم “Confession 2022” و فیلم “Be With You 2018” نقش آفرینی کرده است. سو جی ساب در فیلم Alienoid 2022 نقش افسر پلیسی را بازی می‌کند که حین یک عملیات، یکی از خطرناک‌ترین بیگانه‌ها وارد جسمش می‌شود، بیگانه‌ای که قصد دارد اتمسفر زمین را عوض کند تا برای انسان‌ها غیرقابل سکونت شود.

همچنین بخوانید :

دیگر بازیگران فیلم بیگانه 2022 عبارتند از:

  • لی هانی در نقش مین گارین
  • جو وو جین در نقش مستر بلو
  • یوم جونگ آه در نقش مادام بلک
  • چوی یو ری در نقش کودکی ایان

بررسی فیلم سینمایی Alienoid 2022

این بخش حاوی اسپویل داستان فیلم است.

همان‌طور که گفتیم، ژانر فیلم بیگانه ۲۰۲۲ علمی-تخیلی و اکشن است. در آغاز فیلم، “محافظ” (کیم وو بین) را می‌بینیم که در دوره گوریو درحال مبارزه با بیگانه ای فراری است که در جسم یک زن قرار گرفته و محافظ برای جلوگیری از اقدامات بعدی آن بیگانه، مجبور می‌شود زن را بکشد. زن پیش از مرگ به محافظ می‌گوید که از کودکش مراقبت کند و دوربین نوزادی را نشان می‌دهد که در حال گریه کردن است. محافظ بی اعتنا به نوزاد می‌خواهد به زمان حال بازگردد، اما “تاندر”، ربات پرنده و همکارش نمی‌تواند نوزاد را نادیده بگیرد و تصمیم می‌گیرد او را با خودشان ببرد که به این معنا است که نوزادی از دوره گوریو به زمان حال و سئول کنونی برده می‌شود.

در ادامه داستان فیلم بیگانه ۲۰۲۲ محافظ و تاندر حین انجام ماموریت‌هایشان، نوزاد را بزرگ می‌کنند. 8 سال بعد ایان را می‌بینیم، دختربچه‌ای باهوش و شیطان که به پدرش (محافظ) مشکوک شده و می‌خواهد از کارهای او سر دربیاورد. او بخاطر دارد که در گذشته و زمانی که کوچکتر بود ماشین پدرش با او حرف می‌زد! اما از وجود تاندر بی‌خبر است. طولی نمی‌کشد که تاندر خودش را به ایان نشان می‌دهد و درباره خودش و محافظ برای ایان توضیحاتی می‌دهد.

هم‌زمان در گوریو، موروک را می‌بینیم که حین دردسرهای فراوان برای دریافت جایزه‌ای بزرگ، به دنبال شمشیری مرموز می‌گردد. او در رویاهایش دختری با لباس قرمز (کیم ته ری) را می‌بیند اما به خاطر ندارد چه زمانی او را ملاقات کرده است. روزی برای پیدا کردن شمشیر، خودش را به عنوان داماد تقلبی جا می‌زند، بی‌خبر از آنکه دختر قرمزپوش هم به عنوان عروس تقلبی به آن خانه آمده تا درباره شمشیر اطلاعات کسب کند، و اینگونه موروک و دختر قرمزپوش همدیگر را ملاقات می‌کنند (در انتهای فیلم متوجه می‌شویم این دختر همان ایان دختر بچه‌ای است که محافظ و تاندر از او مراقبت می‌کردند).

در زمان حال به محافظ خبر می‌دهند سفینه ای همراه با تعدادی زندانی جدید قرار است وارد زمین شود. او برای رسیدگی به کارها به مکان فرود سفینه می‌رود. در همین حین نشان داده می‌شود که یک بیگانه وارد ذهن پلیس مون دو سوک (سو جی ساب) می‌شود و او را کنترل می‌کند. محافظ بعد از مدتی متوجه می‌شود بیگانه ای که در جسم دو سوک وارد شده، یکی از خطرناک‌ترین تبعیدی‌های فرستاده شده به زمین است که قصد دارد اتمسفر زمین را عوض کند تا دیگر انسان‌ها نتوانند در زمین سکونت داشته باشند.

محافظ و تاندر در تعقیب و گریزی نفس‌گیر و هیجان‌انگیز زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا زمین را نجات دهند، درست در زمانی که شکست بسیار نزدیک و احتمال موفق شدنشان نزدیک به صفر است، ناگهان همه‌چیز بخاطر شجاعت دختر کوچک فیلم، ایان عوض می‌شود. در آخرین لحظات محافظ به تاندر می‌گوید دریچه زمان را باز کند و همه‌ با هم به گذشته پرتاب می‌شوند. درحالی که موروک و ایان جان خودشان را در دوره گوریو از دست داده‌اند، در پیچشی غیرمنتظره بخاطر سفر تاندر و ایان و دو سوک یا همان بیگانه خطرناک تبعیدی به گذشته، همه چیز ممکن است تغییر کند. نمایش داده می‌شود که ایان خردسال و موروک در دوران کودکی با هم ملاقات می‌کنند و دو سوک که جانش در خطر است به دنبال انسانی جدید است تا وارد جسمش شود. او موروک را می‌بیند و فیلم با سوالات بی جواب بسیار، در هیجان‌انگیزترین لحظه به پایان می‌رسد.

سخن آخر

با نقد فیلم بیگانه ۲۰۲۲ همراهتان بودیم. مدت زمان فیلم سینمایی Alienoid 2022 حدود 2 ساعت و 20 دقیقه است. فیلم درست زمانی که انتظارش را نداریم و سوالات زیادی برایمان باقی مانده است به پایان می‌رسد و بدون شک انتظار برای ساخت و انتشار سری دوم این اثر ساده نخواهد بود، اما ارزشش را دارد. نظر شما درباره بخش اول فیلم بیگانه 2022 چیست؟ آیا از دانلود فیلم بیگانه ۲۰۲۲ راضی هستید یا ترجیح می‌دادید زمانی که بخش دوم فیلم منتشر شد هر دو را باهم تماشا کنید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. ممنون که با این مقاله همراه پلازا بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402