معرفی اپلیکیشن گوگل پلی گیمز (Google Play Games) | داشبوردی برای گیمرها در اندروید

اپلیکیشن گوگل پلی گیمز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید در گذشته داشتن یک داشبورد با تعداد زیادی بازی در گوشی عجیب به نظر می‌رسید. اما با معرفی ابزارها و اپلیکیشن‌های جدید مانند اپلیکیشن گوگل پلی گیمز دیگر چنین چیزی غیرعادی نیست. برنامه گوگل پلی بازی مانند یک داشبورد تمام بازی‌های گوشی را در خود جا می‌دهد.

کاربران با دانلود گوگل پلی گیم می‌توانند به دنیایی از بازی‌ها در یک اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند. برنامه google game play شامل بخش و ویژگی های بسیاری بوده که اگر بدنبال آشنایی کامل با آن هستید پیشنهاد میشود باما همراه باشید. اپلیکیشن گوگل پلی گیمز تا قبل از گوگل I/O ، فقط در حد شایعه بود. در Google I/O معرفی شده و چند هفته بعد از آن عرضه شد. به این ترتیب اگر به دنبال دانلود گوگل پلی گیم و آشنایی با برنامه گوگل پلی بازی هستید، این مقاله از پلازا را دنبال کنید.

دانلود گوگل پلی گیمز اندروید

برنامه گوگلی پلی بازی (Google Play Games) برای گوشی‌های اندروید عرضه می‌شود. دانلود نسخه جدید گوگل پلی گیم و دانلود اخرین ورژن گوگل پلی گیمز را می‌توان از گوگل پلی انجام داد. بنابراین می‌توانید از لینک زیر این برنامه را دانلود کنید. همچنین بروزرسانی گوگل پلی گیمز و دانلود اخرین نسخه گوگل پلی گیم را هم می‌توانید از لینک زیر انجام دهید. همچنین بدنیست بدانید امکان بروز رسانی بازی  و اپ های نصب شده از طریق برنامه google game play به صورت خودکار و دستی برایتان وجود داشته است که این مورد یکی از صد ها ویژگی این سرویس بشمار میرود.

گوگل پلی گیمز چیست ؟

در پاسخ به سوال اینکه گوگل پلی گیمز چیست باید گفت یک سرویس آنلاین که مخصوص بازی های اندرویدی بوده را گوگل پلی گیم گویند. این سرویس با ارائه بازی های جدید روز دنیا و آپدیت آنها سعی دارد تا کاربران را از هرگونه سرویس دیگر بی نیاز سازد که امروزه سهم عظیمی از نیاز کاربران در خصوص دانلود بازی جدید اندروید توسط این سرویس پوشش داده شده است. با این اوصاف بدنیست در ادامه مقاله باما همراه باشید که روش نصب بازی های اندرویدی در کامپیوتر را به شما آموزش خواهیم داد.

بازی های گوگل پلی توسط هسته امنیتی گوگل بررسی میشوند تا ازهرگونه مخرب بودن آنها جلوگیری شود. این مورد یک آسودگی خاطر را برای دوست داران بازی اندرویدی به همراه خواهد داشت زیرا امروزه بسیاری از داده های مهم و تصاویر شخصی کاربران در گوشی های هوشمند نگهداری میشود که اگر حریم خصوصی آنها دچار حمله قرار گیرد بی شک اسیب بسیاری به اشخاص وارد خواهد شد که در این زمینه هیچ نگرانی نخواهید داشت زیرا تا کنون یک گزارش هم مبنی بر مخرب بودن بازی های موجود در گوگل پلی گیم ارائه نشده است که امنیت بالای آنرا بازگو میکند.

نصب اپلیکیشن گوگل پلی گیمز در کامپیوتر

در خصوص دانلود گوگل پلی گیمز اندروید نیازی به آموزش نخواهید داشت زیرا این سرویس به طور پیشفرض در تمام گوشی های هوشمند روز وجود داشته که اگر گوشی شما از مدل قدیمی بوده با یک سرچ ساده در وب میتوانید آنرا دریافت کنید. اما در خصوص دانلود گوگل پلی گیمز در کامپیوتر باید به نکات خوبی توجه داشته باشید که در این زمینه قادر باشید بازی های دلخواه را با کیفیت اصلی اجرا و از آنها لذت ببرید. در ادامه جهت دستیابی به این مورد باما همراه باشید.

اگر به دنبال دانلود گوگل پلی گیمز برای کامپیوتر با لینک مستقیم و گوگل پلی گیمز برای بلو استکس هستید، باید ابتدا یک شبیه ساز اندروید مانند بلو استکس (Bluestacks) برای کامپیوتر دانلود کنید. برای داشتن برنامه گوگل پلی بازی در کامپیوتر می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • نرم افزار بلو استکس را از این لینک دانلود کنید
  • مراحل نصب آن خیلی ساده است. پس از نصب، شبیه‌ساز بلو استکس را باز کنید
  • ابتدا ممکن است لود شدن بلو استکس کمی طول بکشد. اما وقتی باید شد هوم اسکرین بلو استکس را مشاهده می‌کنید
  • گوگل پلی استور از پیش نصب شده در بلو استکس وجود دارد. در هوم اسکرین پلی استور را پیدا کرده و دو بار روی آیکن آن کلیک کنید تا باز شود
  • اکنون به دنبال اپلیکیشنی که می‌خواهید در کامپیوتر خود نصب کنید بگردید. در این مورد گوگل پلی گیمز را جستجو می‌کنید
  • وقتی روی دکمه نصب install کلیک کنید، اپلیکیشن گوگل پلی گیمز به طور خودکار در بلو استکس نصب خواهد شد. اکنون می‌توانید اپ را در لیست اپلیکیشن‌های نصب شده در بلو استکس پیدا کنید.

این شبیه ساز گوگل پلی به شما امکان اجرای بازی های اندرویدی و اپ های اندرویدی در سیستم های کامپیوتری را خواهد داد که بدنیست بدانید کیفیت بازی ها بیشتر از آن چیزی بوده که در گوشی مشاهده خواهید نمود. البته این مورد بستگی به مانیتور شما نیز خواهد داشت که تا چه کیفیت و وضوحی را پشتیبانی میکند. بطور کلی نصب بازی اندرویدی در کامپیوتر یک اقدام خوشایند بوده زیرا کاربر میتواند به شکل بهتری بازی را مدیریت کند که امروزه بسیاری از گیمرهای آنلاین باز بازی های خود را از این طریق اجرا میکنند.

در خصوص نحوه استفاده از برنامه گوگل پلی گیمز در ادامه به اطلاعات خوبی اشاره شده است که قبل از انجام هرکاری اید یک اکانت ایمیل داشته باشید تا با وارد نمودن آن بتوانید مجوز استفاده از بازی های این سرویس را کسب کند. اما گوگل پلی گیم چیست و شامل چه بخش هایی بوده است ؟ برای دریافت تمام سوالات خود در این زمینه باما همراه باشید.

برنامه گوگل پلی بازی چیست؟

برنامه گوگل پلی بازی

اپلیکیشن اندروید گوگل پلی گیمز ، یک داشبورد گیمینگ است که تمام بازی‌های گوشی اندروید شما در آن قرار می‌گیرند. به این دلیل برنامه گوگل پلی بازی را داشبورد می‌نامیم که تمام بازی‌ ها را در یک جا نشان می‌دهد. اگر آن بازی‌ها در گوگل پلی گیمز پشتیبانی شوند، امتیازهای بازی را هم در آن مشاهده خواهید کرد. آن را مانند داشبورد PS3 یا ایکس باکس تصور کنید. به این ترتیب، با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید تمام بازی‌های خود را در یک جا با هم مشاهده کنید.

اصلی ترین کاربرد اپلیکیشن پلی گیمز بروز بودن آن و امنیت بالایی بوده که ارائه داده است. دانلود بازی از سایت های وب ناشناخته میتواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد که البته این مورد مصداق تمام سایت ها نمیشود ولی به هر حال پیشگیری بهتر از هر اقدام امنیتی بوده است. با حضور در این مجمع اندرویدی میتوانید به جدیدترین نسخه بازی های اندرویدی دسترسی داشته باشید زیرا تمامی آنها ابتدا در این سرویس آپدیت میشوند. محیط کاربری و تنظیمات گوگل پلی گیمز ، از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه بررسی می‌شوند.

1. بازی های اخیراً انجام شده

این اپ همگام با پلی استور برای اندروید کار می‌کند. در بالای اپلیکیشن گوگل پلی گیمز ، تمام بازی‌های قبلاً انجام شده توسط شما نمایش داده می‌شوند. این مورد ممکن است برای شما و کاربران دیگر متفاوت باشد زیرا برای هرگوشی بازی های اخیر را نمایش خواهد داد که این مورد از تاریخچه ایمیل اطلاعات را دریافت میکند و هیچ گونه دخالتی در روند گوشی نخواهد داشت.

2. بازی های برتر

در بخش بعدی بازی‌های برتر فوری نمایش داده می‌شوند که معمولاً به صورت سه بازی برتر در قسمت بعدی قرار می‌گیرند. بازی‌های فوری یا instant را بدون نیاز به دانلود اضافی یا نصب می‌توان بازی کرد. فقط کافی است روی آن‌ها کلیک کرده و بازی کنید. کاربران می‌توانند بازی‌های داخلی گوگل را در هوم اسکرین به راحتی بازی کنند. این بخش از برنامه google game play شامل گزینه های خوبی بوده که توسط گیمرهای جهانی تعیین میشوند. هربازی که بتواند امتیاز و نظرات بیشتری را به خود اختصاص دهد در این لیست قرار میگیرد که این مورد میتواند شمارا به معنای واقعی با بهترین های اندروید مواجه کند.

3. نوار لیست بازی ها

لیست بازی‌ها در پایین نوار Home قرار دارد. در اینجا بازی‌های پیشنهادی گوگل پلی گیمز براساس ژانر و موضوع دسته‌بندی می‌شوند. به این ترتیب، می‌توانید بازی‌ها را با توجه به موضوعاتشان مانند بازی‌های معمایی، ماجراجویی یا ورزشی پیدا کنید.

4. بخش library بازی های دانلود شده

دانلود گوگل پلی گیمز

در این قسمت تمام بازی‌های قبلاً دانلود شده را می‌توانید پیدا کنید. بنابراین، تمام بازی‌هایی که قبلاً انجام داده یا دانلود کرده‌اید در library در برنامه گوگل پلی بازی ذخیره می‌شوند. تمام بازی‌ها به همراه بازی‌هایی که حذف کرده‌اید، در این نوار ظاهر می‌شوند. حتی می‌توانید بازی‌های حذف و آن اینستال شده را دوباره دانلود کنید. بطور کلی این بخش برای بروزرسانی مورد استفاده قرار میگیرد که با یک لمس ساده میتوانید روند آپدیت نمودن بازی یا اپ خود را در پیش بگیرید.

5. بخش Hub در برنامه google game play

بخش Hub تمام پیشرفت‌های شما در بازی‌های مختلف را نشان می‌دهد. در این بخش، کاربران می‌توانند آخرین بروزرسانی‌های بازی را از سایر گیمرها و توسعه‌دهندگان ببینند. بنابراین، اگر به دنبال آخرین اخبار آپدیت گوگل پلی گیمز و بازی‌ها هستید، می‌توانید سراغ بخش Hub بروید.

6. بخش پروفایل (Profile)

در این قسمت تمام دستاوردها و امتیازهای اخیر شما در گوگل پلی گیمز ذخیره می‌شوند. در این قسمت نشان داده می‌شود که چند امتیاز تا آن لحظه گرفته‌اید و چه امتیازهایی در بازی خواهید گرفت.

در ادامه مقاله مربوط به بررسی برنامه google game play باما همراه باشید که قصد داریم نحو استفاده از برنامه های گوگل پلی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

چگونه از برنامه گوگل پلی بازی استفاده کنیم؟

اپلیکیشن گوگل پلی گیمز

دانلود گوگل پلی گیمز و نصب اپلیکیشن گوگل پلی گیمز ، برای کسانی که بازی نمی‌کنند، مناسب نیست. برنامه گوگل پلی بازی فقط برای گیمرها و کسانی که به بازی‌ها علاقه دارند، مناسب است. در واقع، کسانی که بازی نمی‌کنند، شاید ویژگی کاربردی در این اپ پیدا نکنند.

شاید استفاده از گوگل پلی گیمز را بتوان اینگونه تعریف کرد که شباهت زیادی به داشبورد ایکس باکس دارد. در این داشبورد می‌بینید که دوستانتان آنلاین هستند و چه بازی‌هایی را انجام می‌دهند. می‌توانید بازی‌های دانلود شده خود را ببینید، بازی‌های بیشتری را جستجو کنید و همچنین بازی‌ها را اجرا کنید. تمام این موارد گفته شده در یک اپلیکیشن اندروید برای خدمات گوگل پلی گیمز وجود دارد. احتمالاً یکی از بهترین کاربردهای این داشبورد، پیدا کردن بازی‌های چند نفره باشد. به این ترتیب، برنامه گوگل پلی بازی بیشتر از همه مخصوص کسانی است که به دنبال بازی آنلاین با سایر گیمرها هستند.

برنامه و بازی های گوگل پلی بسیاری در این سرویس وجود داشته که فقط کافیست نیاز خود را سرچ کنید و یا وارد دسته بندی دلخواه شوید تا با لیست عظیمی از بازی یا اپ های اندرویدی مواجه شوید. پوشش نیازهای کاربران در این زمینه سبب شده تا بسیاری از کاربران (به جز کاربران هوآوی زیرا این برند از گوشی های هوشمند توسط گوگل تحریم شده است) برای پوشش نیاز های خود به این سمت روی آورند که اگر تا کنون با آن کار نکرده اید پیشنهاد میشود برای یکبار هم که شده آنرا تست کنید.

برترین برنامه بازی های گوگل پلی

استفاده از هشتگ برترین ها در گوگل پلی میتواند شمارا با بازی و اپ های مطرح جهانی که توسط کاربران به این سطح رسیده اند را آشنا کند. برای این موضوع کافیست روی برچسب هایی که در این سرویس برای شما به نمایش درآمده کلیک کنید تا شاهد برترین برنامه بازی های گوگل پلی و یا اپ های اندرویدی باشید. دقت داشته باشید که این موارد توسط گوگل تعیین نمیشود و توسط کاربران تعیین خواهد شد تا از هرگونه سوء استفاده تبلیغاتی جلوگیری شود.

در این مقاله از آموزش استفاده از google game play تا توضیحات اجمالی و تکمیلی آنرا پوشش دادیم که اگر احساس میکنید نکته مهمی وجود داشته که به آن اشاره نشده است میتوانید در بخش نظرات باما همراه باشید و سوالات خود را باما در میان بگذارید. اینکار نه تنها سبب رشد بهتر مقاله خواهد شد بلکه میتواند اشتراک گذاری اطلاعاتی خوبی را میان کاربران به همراه داشته باشد. در ادامه با سخن پایانی و سوالات متداولی که ممکن است برایتان بوجود بیاید رو به رو خواهید بود.

سوالات متداول

1. گوگل پلی گیمز چیست؟

شبیه یک داشبورد در اندروید است که تمام بازی‌های گیمرها را در یک جا قرار می‌دهد. همچنین بازی‌های دانلود و انجام شده و امتیازها هم در اینجا قابل مشاهده است.

2. چرا گوگل پلی گیمز کار نمیکند؟

ممکن است به نیاز آپدیت داشته باشد. بروز رسانی گوگل پلی گیمز را می‌توانید از طریق گوگل پلی انجام بدهید.

3. چگونه گوگل پلی گیمز را فعال کنیم؟

باید برنامه گوگل پلی گیمز را در Google play دانلود و نصب کنید.

4. چگونه گوگل پلی گیمز را نصب کنیم؟

از طریق جستجوی Google Play Games در گوگل پلی می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.

5. چگونه گوگل پلی گیم را در کامپیوتر نصب کنیم؟

با نصب یک شبیه ساز اندروید مانند بلو استکس (Bluestacks) می‌توانید گوگل پلی گیمز را در کامپیوتر داشته باشید.

سخن پایانی

به طور کلی، برنامه گوگل پلی بازی به عنوان یک محیط کاربری برای گیمرها طراحی شده است تا بتوانند به راحتی بازی‌های مورد نظر خود را دنبال کنند. گیمینگ کامپیوتر و کنسول هر دو چنین داشبورد مشابهی برای گیمرها دارند. با این اوصاف به جرعت میتوان گفت که برنامه google game play فعال ترین و بهترین سرویس جهانی برای دستیابی به بازی های روز دنیا و دریافت آپدیت های آن بوده است. اگر قبلاً از اپلیکیشن گوگل پلی گیمز استفاده کرده‌اید، می‌توانید تجربه خود را در پایین صفحه برای سایر گیمرها و کاربران بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402