معرفی سریال ترکی خانواده (Aile) ؛ سوپرانوز به سبک ترکی!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال ترکی خانواده یکی از سریال‌های پرطرفدار این کشور در 2023 است که توانست توجه‌ها را به خود جلب کند و پرطرفدار شود. در ادامه این مقاله قصد داریم با معرفی سریال aile همراه شما باشیم.

هر ساله تعدادی از سریال‌های جدید ترکیه ای بر روی آنتن شبکه‌های مختلف این کشور می‌روند و واکنش‌های متفاوتی‌ را از جانب مخاطبان دریافت می‌کنند. برخی از این آثار داستان محور و برخی دیگر بازیگر محور هستند که با توجه به این دو اصل می‌توانند مخاطبان خاص خود را پیدا کنند. سالانه نیز می‌توانیم شاهد دیدن چند سریال از ترکیه باشیم که در هر دو زمینه داستان و بازیگران موفق عمل کرده و توانسته‌اند جز برترین‌های این کشور شوند.

سریال خانواده ترکی (Aile) به کارگردانی احمد کاتیکسیز (Ahmet Katıksız) و نویسندگی هاکان بونومو (Hakan Bonomo) ساخته شده است. این اثر در واقع اقتباسی از سریال مشهور آمریکایی سوپرانوز (The Sopranos) ساخته دیوید چیس (David Chase) خواهد بود. در این مقاله پلازا بیشتر درباره سریال ترکی آقازاده صحبت خواهیم کرد. همچنین می‌توانید در این مطلب درباره بهترین سریال‌های اکشن ترکی بیشتر بخوانید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی aile

این اثر در ژانر اکشن، جنایی و درام ساخته شده و نخست قرار بود که در فوریه 2023 از شبکه Show tv منتشر شود اما متاسفانه به دلیل زلزله ای که کشور ترکیه را دچار مصیبت کرد، پخش سریال Aile تا 7 مارس 2023 (16 اسفند 1401) به تعویق افتاد. اگر سوال شما این باشد که سریال ترکی آقازاده چند قسمت است؟ باید بگوییم که فصل اول این سریال طی 13 قسمت پخش شد و طبق آخرین اخبار فصل دوم آن از 3 اکتبر 2023 (11 مهر 1402) به روی آنتن خواهد رفت که هنوز تعداد قسمت‌های آن مشخص نشده است.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول16 اسفند 14019 خرداد 140113
دوم11 مهر 1402

داستان سریال آقازاده

داستان سریال Aile / داستان سریال آقازاده

بهتر است به سراغ موضوع سریال خانواده ترکی برویم تا ببینیم با چه داستانی روبه‌رو خواهیم شد. داستان این اثر از سریال های 2023 ترکیه همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در واقع اقتباسی از سریال سوپرانوز است که به روایت زندگی یک خانواده مافیایی ایتالیایی می‌پردازد.

سریال ترکی آیله درباره خانواده سویکان است که بسیار عجیب‌ هستند و شباهت چندانی با خانواده‌های عادی ندارند. پدر و بزرگ خاندان فوت کرده و حال پسر خانواده، اصلان، جای او را گرفته و باید خرابکاری‌های سایر اعضا را رفع و رجوع کند. اصلان بخاطر زندگی که دارد، سرد و تاریک است تا اینکه با روانشناسی به نام دوین ملاقات می‌کند. این دو قطب مخالف یکدیگرند و تنها یک نقطه مشترک دارند و آن زخم عمیق جا مانده بر دل‌هایشان است.

بازیگران سریال ترکی خانواده

در این بخش به معرفی بازیگران سریال ترکی آقازاده می‌پردازیم. نکته قابل توجه این سریال حضور بازیگر مشهور و کاریزماتیک کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ) به عنوان بازیگر نقش کلیدی و اصلی مرد سریال ترکیه ای خانواده است. در مقابل او نیز سرنای ساریکا (Serenay Sarıkaya) بازیگر و مدل معروف کشور ترکیه قرار دارد که نقش اصلی زن را در سریال ایفا می‌کند. همچنین هنرپیش‌های معروف دیگری در این سریال ایفای نقش دارند که در ادامه با بیوگرافی بازیگران سریال ترکیه ای آقازاده همراه شما خواهیم بود. همچنین در این مقاله می‌توانید درباره بهترین سریال‌های کمدی بیشتر بخوانید.

کیوانچ تاتلیتوغ در نقش اصلان سویکان

بازیگران سریال ترکی آقازاده / بازیگر نقش اصلان در سریال خانواده

کیوانچ تاتلیتوغ بازیگر و مدل سابق اهل ترکیه در تاریخ 27 اکتبر 1983 (5 آبان 1362) به دنیا آمد. او در ابتدا با رشته بسکتبال فعالیت خود را آغاز کرد هفگ۵ل ق۱شثثو سپس به دلیل ظاهر و اندام جذاب خود، تبدیل به مدل شد. تاتلیتوغ مدلی موفق بود و توانست عنوان بهترین مدل ترکیه و یکی از مدل‌های موفق جهان را در سال 2002 کسب کند. او علیرغم پیشنهادهای بازیگری که در پاریس به او می‌شد، در کشور ترکیه وارد حرفه بازیگری شد و کار خود را با سریال نور (Gümüş) شروع کرد. او سپس با سریال معروف و پرطرفدار عشق ممنوع (Aşk-ı Memnu) و کاراکتر بهلول توانست توجهات را به خود جلب کند. نقش‌آفرینی در سریال کوزی گونی (Kuzey Güney) و نقش کوزی او، ثابت کرد که تاتلیتوغ یک بازیگر حرفه‌ای است. فیلم رویای پروانه (Kelebeğin Rüyası) نیز نشانگر موفقیت این بازیگر در سینمای ترکیه بود.

از جمله آثار دیگر کیوانچ تاتلیتوغ باید به سریال‌های سعید و شورا (Kurt Seyit ve Şura)، جسور و زیبا (Cesur ve Güzel) و تصادف (Çarpışma) اشاره کنیم‌. ظاهرا این بازیگر در انتخاب‌های خود حساسیت به خرج می‌دهد و اکنون پس از 4 سال بازیگر نقش اصلان در سریال خانواده است.

سرنای ساریکایا در نقش دوین آکین ؛ بازیگر سریال ترکی خانواده

هنرپیشه های سریال خانواده ترکی / بازیگران سریال ترکی آقازاده

سرنای ساریکایا بازیگر و مدل حرفه‌ای ترکی در 1 ژوئیه 1992 (10 تیر 1371) به دنیا آمد‌. این هنرپیشه ابتدا از صنعت مدلینگ کار خود را شروع کرد و تاکنون موفق به کسب جایگاه دوم دختر شایسته شده است. ساریکایا بازیگری را از فیلم Şaşkın شروع کرد. سپس با سریال داستان یک پری (Peri Masalı) اولین تجربه نقش‌آفرینی خود در یک سریال را داشت.

همچنین بخوانید :

سرنای با بازی در نقش یشیم سریال عمر گل لاله (Lale Devri) توجه‌ها را به سمت خود جلب کرد و سپس با بازی در نقش میرا بیلیجه سریال جزر و مد (Medcezir) حرفه‌ای بودن خود را ثابت کرد. ساریکایا در سال‌های 2014 و 2015 به عنوان بهترین بازیگر زن ترکیه انتخاب شد. اخیرا نیز سریال شاهماران (Şahmaran) او و حضورش به عنوان نقش اصلی بسیار مورد توجه قرار گرفت. او در سریال ترکی آقازاده نقش اول زن را بازی می‌کند.

نجات ایشلر در نقش جهان سویکان

بازیگران سریال ترکی خانواده / بازیگران سریال ترکی آقازاده

نجات ایشلر (Nejat İşler) هنرپیشه ترک در 29 فوریه 1972 (10 اسفند 1350) به دنیا آمد. او سختی‌های زیادی را برای رسیدن به مقام بازیگری تحمل کرد و سرانجام با سریال Borsa و در سال 1993 جلوی دوربین رفت. این هنرپیشه با سریال با غرور (Gurur) دیده شد و سپس در آثاری همچون جزئیات کامل شیطان (Şeytan Ayrıntıda Gizlidir)، بهزاد چ کارآگاهی از آنکارا (Behzat Ç. Bir Ankara Polisiyesi) و گودال (Çukur) دیده شد. او از هنرپیشه‌های aile است و نقش برادر بزرگتر اصلان را ایفا می‌کند.

جانان ارگودر در نقش لیلا سویکان

سریال ترکی آیله / هنرپیشه های سریال ترکیه ای خانواده

جانان ارگودر (Canan Ergüder) بازیگر ترکی متولد 15 ژوئیه 1976 (23 تیر 1355) است. او بازیگری را از سال 2007 و فیلم آمریکایی Shooting Johnson Roebling شروع کرد و سپس با سریاب بهزاد چ کارآگاهی در آنکارا معروف شد. از جمله آثار معروف این بازیگر باید به نبرد گل‌ها (Güllerin Savaşı) و با مدیر برنامه‌ام تماس بگیر (Menajerimi Ara) اشاره کنیم. او همچنین از بازیگران سریال خانواده است که نقش لیلا خواهر بزرگتر اصلان را بازی می‌کند.

نور سرور در نقش هولیا سویکان ؛ بازیگر سریال ترکی خانواده

سریال ترکیه ای خانواده / داستان سریال آقازاده

نور سرور (Nur Sürer) متولد 21 ژوئن 1954 (31 خرداد 1333) است. او بازیگری را از فیلم در زمین های حاصلخیز شروع کرد و برای ایفای این نقش جایزه نیز برنده شد. این هنرپیشه در طول عمر بازیگری خود بیش از 40 فیلم سینمایی در کارنامه خود داشته و از آثار معروف او باید به سریال‌های عاصی (Asi)، عمر گل لاله (Lale Devri)، تاتار رمضان (Tatar Ramazan)، گودال و فیلم در زمین های حاصلخیز (Bereketli Topraklar Üzerinde) اشاره کنیم. نور سرور در سریال ترکی آقازاده نقش مادر اصلان را دارد.

لونت اولگن در نقش ابراهیم سویکان

بیوگرافی بازیگران سریال ترکیه ای آقازاده / داستان سریال آقازاده

عمر لومت اولگن (Ömer Levent Ülgen) متولد 8 اوت 1962 (17 مرداد 1341) است. او بازیگری را از سال 1992 و سریال Yılan Hikayesi شروع کرد و با سریال حال و هوای خانه ما (Bizim Evin Halleri) و سریال راهزنان بر دنیا حکومت نمی‌کنند (Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz) شناخته شد. این بازیگر بیش از 20 فیلم سینمایی در کارنامه خود دارد و اخیرا در سریال بابا (Baba) نیز حضور داشت. او در این اثر نقش ابراهیم سویکان عموی اصلان را دارد.

ایپک چیچک در نقش جیلان سویکان

جیلان در سریال خانواده / بازیگران سریال ترکی آقازاده

ایپک چیچک (İpek Çiçek) در 26 مارس 1999 (6 فروردین 1378) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2020 و سریال I Gefyra شروع کرد و سپس با  ایفای نقش در سریال کودکی (Çocukluk) توجه‌ها را جلب کرد. این بازیگر در سریال‌های نیمه شب در عمارت پرا (Midnight at the Pera Palace) و بازیگر (Aktris) نیز ایفای نقش داشت. او نقش جیلان در سریال خانواده را دارد و خواهر اصلان است.

ایپک تنولجای در نقش نشه آکین

فیلم ترکی خانواده

ایپک تنولجای (İpek Tenolcay) بازیگر و مدل ترکی متولد 12 ژوئیه 1970 (21 تیر 1349) است که بازیگری را از سال 1996 با سریال‌ Hemşerim شروع کرد. سپس با سریال‌های عنکبوت (Örümcek) و دره گرگ‌ها (Kurtlar Vadisi) به شهرت رسید. از دیگر آثار معروف این بازیگر باید به سریال‌های وطنم تویی (Vatanım Sensin)، پرنده سحرخیز (Erkenci Kuş)، اتاق قرمز (Kırmızı Oda) و دختر پشت پنجره (Camdaki Kız) اشاره کنیم. او یکی از بازیگران سریال آیله است.

اوزان گوزل در نقش ارگون آکین

سریال خانواده فصل دوم

اوزان گوزل (Ozan Gözel) بازیگر ترک، متولد 23 نوامبر 1971 (2 آذر 1350) است. او بازیگری را از سال 2004 و تئاتر شروع کرد و تا کنون در آثار شاخصی همچون دره گرگ‌ها، قیام ارطغرل (Diriliş Ertuğrul) و آتش آتش (Alev Alev) حضور داشته است. اوزان گوزل در سریال آقازاده ترکی از نقش‌های کلیدی محسوب می‌شود.

سایر هنرپیشه های سریال ترکیه ای خانواده عبارتند از:

  • اوشان جاکیر (Ushan Cakir) در نقش آتی
  • امل گوکسو (Emel Göksu) در نقش سحر سویکان
  • اسما یشیم گل (Esma Yeşim Gül) در نقش ایزگی
  • مرت دنیزمن (Mert Denizmen) در نقش تولگا سایجی
  • عبدالرحمان یونس اوغلو (Abdurrahman Yunusoğlu) در نقش تورگوت
  • علی ساواشچی (Ali Savaşçı) در نقش ایسکوچ
  • اوموتجان اوتبای (Umutcan Ütebay) در نقش اکرم
  • و…

بررسی سریال ترکی خانواده

فیلم ترکی خانواده از جمله سریال‌های عاشقانه ترکی است که پس از انتشار با استقبال خوبی روبه‌رو شد تا اینکه سازندگان فکر ساخت دومین فصل آن افتادند. نمرات این سریال قابل قبول هستند و میزان تماشای آن نیز نشانگر این است که مورد پسند مخاطبان واقع شده است. فیلمنامه خطی پیش نمی‌رود و در هر قسمت سریال شاهد هیجاناتی در آن هستیم و بازیگران مکمل قوی‌تر از آنچه که فکرش را بکنید ظاهر شده‌اند و دیگر بار را صرفا بر روی دوش بازیگران اصلی نمی‌اندازند.

همچنین بخوانید :

نکته مهم دیگر سریال aile دو بازیگر نقش اصلی آن هستند که بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و از سوی دیگر کششی که بین آنها دیده می‌شود، مخاطب را به خود جذب می‌کند. البته سریال بی‌نقص نیست و کلیشه‌های همیشگی در آن دیده می‌شود، اما نقص‌های آن به دلیل بازیگران و فیلمنامه قوی چندان به چشم نمی‌آیند. حال باید دید این روند در فصل دوم سریال خانواده نیز ادامه‌دار خواهد بود؟

سخن پایانی

بررسی سریال Aile / فصل دوم سریال خانواده

به پایان این مقاله درباره معرفی سریال ترکی خانواده رسیدیم و تمام نکاتی که تا کنون درباره این سریال بود، را با شما درمیان گذاشتیم. از زمان پخش شدن تیزر سریال خانواده ترکی مخاطبان منتظر بودند تا ببینند سریال جدید Show tv چقدر موفق عمل خواهد کرد و دیدیم که این انتظار نتیجه خوبی داشت. حال سریال خانواده فصل دوم نیز به زودی شروع خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا سریال aile را دانلود و تماشا کردید؟ به نظر شما این اثر لایق قرار گرفتن در فهرست بهترین سریال های ترکی است؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
سارای
.
06 تیر 1402، 22:15
پاسخ
2
11
من تا قسمت 13 دیدم عالیه
avatar
.
26 اردیبهشت 1402، 17:24
پاسخ
5
10
سرنای به خاطر بازی در شاهماران الان در ترکیه بسیار مشهور استو مطلبت قدیمی است
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402