آموزش حل مشکل CSRF اینستاگرام؛ راهنمای جامع رفع ارور CSRF Token

حل مشکل csrf اینستاگرام/رفع ارور CSRF token/رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر هنگام ورود به اینستاگرام خود با خطای CSRF مواجه شدید نگران نباشید. رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام چندان کار سختی نیست و با چند تکنیک ساده برای رفع ارور CSRF token مشکل شما برطرف می‌شود. پس بدون اتلاف وقت به سراغ حل مشکل CSRF اینستاگرام و ترفندهای آن می‌رویم.

در این راهنمای جامع حل مشکل CSRF اینستاگرام قصد داریم تمام روش‌های ممکن را به شما آموزش دهیم. علاوه بر این قبل از پرداختن به روش‌های رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام به دلایل اصلی این مشکل هم اشاره خواهیم کرد. به طور کلی برای رفع ارور CSRF token فقط یک روش خاص وجود ندارد و بهتر است تا زمان رفع مشکل همه راه‌ها را امتحان کنید. با پلازا همراه باشید تا این روش‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

نکات مهم قبل از حل مشکل CSRF اینستاگرام

قبل از حل مشکل خطای ناشناخته اینستاگرام بهتر است دلایل این خطا و اصطلاحات مربوط به آن بیشتر آشنا شوید. پس از یادگیری این نکات به سراغ حل مشکل CSRF اینستاگرام و تکنیک‌های رفع ارور CSRF token خواهیم رفت. لازم به ذکر است که رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام به صرف کمی زمان و حوصله نیاز دارد و سعی کنید راهکارهای ارائه شده را قدم به قدم دنبال کنید تا مشکل برطرف شود.

توکن اینستاگرام چیست؟

توکن در لغت به معنای نشانه و در کامپیوتر رشته‌ای از اعداد و حروف به کار رفته در رمزنگاری است. با این تفاسیر، توکن اینستاگرام نیز رشته‌ای از حروف رمزنگاری است که به کمک آن یک کاربر، اپلیکیشن یا صفحه وب شناسایی می‌شود. یکی از این توکن‌ها Access Token است که اپلیکیشن‌های مبتنی بر اینستاگرام از آن‌ها استفاده می‌کنند و هر گونه اشکال در آن سبب بروز خطا می‌شود.

ارور CSRF token در اینستاگرام چیست؟ توکن CSRF گم شده یا نادرست است اینستاگرام یعنی چه؟

قبل از پرداختن به دلایل خطا باید ببینیم معنی پیغام CSRF token missing or incorrect اینستاگرام چیست. ترجمه CSRF token missing or incorrect از انگلیسی به فارسی به این‌صورت است که «توکن CSRF گم شده یا نادرست است». در واقع اینستاگرام با نمایش این پیغام به شما اعلام می‌کند که مرورگر یا اپلیکیشن شما نمي‌تواند کوکی ایجاد کند یا امکان دسترسی به کوکی برای ورود به حساب وجود ندارد. کوکی (Cookie) به اطلاعاتی گفته می‌شود که اینستاگرام یا هر سایت دیگری روی دستگاه شما ذخیره می‌کند تا بتواند شما را شناسایی کند. در ادامه به سراغ دلایل این خطا می‌رویم.

حل مشکل csrf اینستاگرام/رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

دلایل مواجه شدن با ارور CSRF token missing or incorrect چیست؟

همان‌گونه که گفتیم دلیل پیغام CSRF token missing or incorrect بیشتر به کوکی مربوط می‌شود اما دلایل دیگری نیز دارد که به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • وجود مشکل در سرور اینستاگرام
  • به‌روز نبودن نسخه اپلیکیشن WebView یا خود اینستاگرام
  • مسدود شدن آدرس آی‌پی توسط اینستاگرام
  • اینترنت ناپایدار یا محدودیت‌ در شبکه
  • مشکل در کش مرورگر یا اپلیکیشن

روش‌های حل مشکل CSRF اینستاگرام

اگر برای حل مشکل CSRF اینستاگرام عبارت «How to Fix CSRF Token Missing or Incorrect on Instagram» را در گوگل تایپ کنید روش‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که جامع نیستند. به همین دلیل قصد داریم ۱۴ روش رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام را در ادامه به شما آموزش دهیم. توصیه می‌کنیم که اگر یک روش خاص پاسخگو نبود حتماً از روش بعدی استفاده کنید تا در نهایت به نتیجه برسید.

۱. پاکسازی حافظه کش؛ اولین گام برای رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

اولین و مهم‌ترین گام برای رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام، پاکسازی حافظه کش اپلیکیشن است. اگر مشکل از کوکی‌ها یا فایل‌های موقتی اپلیکیشن باشد با این کار خطای CSRF رفع خواهد شد. برای این کار به روش زیر عمل کنید.

پاکسازی حافظه کش در سیستم عامل اندروید

برای پاک کردن حافظه کش در اندروید باید مانند تصویر زیر از چپ به راست عمل کنید. ابتدا وارد تنظیمات یا همان Settings گوشی خود شوید. روی گزینه Apps بزنید تا اپلیکیشن‌های نصب شده به شما نمایش داده شوند. اپلیکیشن Instagram را پیدا کنید و روی آن بزنید. پس از آن وارد بخش App info می‌شوید که باید روی Storage بزنید. در منوی Storage گزینه‌ای به نام Clear Cache وجود دارد که با زدن آن کش اینستاگرام پاک می‌شود.

حل مشکل csrf اینستاگرام/حل مشکل خطای ناشناخته اینستاگرام

پاکسازی حافظه کش در سیستم عامل iOS

در گوشی‌های آیفون نمی‌توانید مانند اندروید به حافظه کش اینستاگرام دسترسی داشته باشید. به همین دلیل باید آن را کاملاً پاک کنید تا حافظه کش هم به همراه آن پاک شود. برای این کار مانند تصویر زیر از چپ به راست عمل کنید. ابتدا وارد Settings گوشی خود شوید و گزینه General را انتخاب کنید. در منوی General گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید. پس از آن اینستاگرام را پیدا کنید تا شکل سمت راست به شما نشان داده شود. در پایان گزینه Delete App را انتخاب کنید تا اینستاگرام کاملاً پاک شود.

رفع ارور CSRF token/ارور CSRF token در اینستاگرام چیست؟

۲. نصب مجدد اینستاگرام؛ راهکار دوم برای حل مشکل CSRF اینستاگرام

اگر روش اول رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام جوابگو نبود، آن را پاک کنید و مجدداً‌ نصب نمایید. فایل‌های اپلیکیشن اینستاگرام ممکن است به دلایل مختلفی مانند اینترنت نامناسب به صورت صحیح دانلود نشده باشند یا فایل ناقصی در آن وجود داشته باشد. با این کار مطمئن خواهید شد که مشکل از خود اپلیکیشن نیست. برای پاک کردن اینستاگرام در اندروید و آیفون می‌توانید مانند روش اول که توضیح داده شد عمل کنید.

۳. آپدیت اپلیکیشن وب‌ویو برای حل مشکل CSRF اینستاگرام

اپلیکیشن‌های اندرویدی برای نمایش محتوا از اپلیکیشن Webview استفاده می‌کنند. گاهی اوقات برای رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام کافی است این اپلیکیشن را به‌روزرسانی کنید. برای این کار وارد Play Sotre گوشی شوید و کلمه Android System WebView را جستجو کنید. سپس مانند تصویر زیر گزینه Update را انتخاب کنید.

رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام/حل مشکل csrf اینستاگرام

۴. به‌روزرسانی اپلیکیشن اینستاگرام

یکی از دلایل مواجه شدن با ارور CSRF token missing or incorrect آپدیت نبودن اپلیکیشن اینستاگرام است. توصیه می‌شود قبل از دنبال کردن مراحل بعد حتماً از طریق استور گوشی خود این اپلیکیشن را آپدیت کنید. در صورتی که باز هم مشکل رفع نشد به سراغ گام پنجم بروید.

۵. به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی

پنجمین راه رفع ارور CSRF token آپدیت کردن سیستم عامل گوشی است. گاهی اوقات به‌روز نبودن سیستم عامل اصلی این خطاست. برای این کار به روش زیر عمل کنید.

به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید

برای آپدیت اندروید مانند تصویر زیر از چپ به راست عمل کنید. ابتدا وارد Settings شوید و گزینه About phone را انتخاب کنید. در برخی گوشی‌ها ممکن است به صورت Software updates یا About Device هم نوشته شده باشد. سپس روی System updates بزنید تا اندروید شما به روز شود.

حل مشکل csrf اینستاگرام/رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

به‌روزرسانی سیستم عامل iOS

برای آپدیت iOS ابتدا وارد Settings شوید و به بخش General بروید. مانند تصویر زیر گزینه Software Update را انتخاب کنید و در منوی باز شد روی Download and Install بزنید تا سیستم عامل گوشی آپدیت شود.

رفع ارور CSRF token/رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

۶. بررسی وضعیت اتصال به اینترنت برای رفع ارور CSRF token

یکی از دلایل ایجاد مشکل در هر اپلیکیشنی اینترنت است. برای حل مشکل CSRF اینستاگرام در این حالت توصیه می‌شود یک بار اینترنت خود را تغییر دهید. برای مثال گوشی خود را از وای‌فای خانگی قطع کنید و به هات‌اسپات گوشی وصل شوید. اگر مشکل حل نشد یک بار مودم خود را خاموش و روشن کنید و مجدداً وارد اینستاگرام شوید.

رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام/حل مشکل csrf اینستاگرام/توکن اینستاگرام چیست

۷. ری‌استارت دستگاه؛ یکی از روش‌های حل مشکل csrf اینستاگرام

بسیاری از کاربران اینستاگرام گزارش داده‌اند که برای رفع ارور CSRF token فقط گوشی خود را خاموش و روشن کرده‌اند. اگر روش‌های قبل پاسخگو نبود دکمه پاور گوشی را بگیرید و گزینه ریبوت یا ری‌استارت را انتخاب کنید و مجدداً وارد حساب خود شوید.

۸. بررسی وضعیت سرور اینستاگرام

خطای CSRF همیشه هم به گوشی یا اپلیکیشن ما مربوط نیست و گاهی اوقات مشکل از سمت سرور اینستاگرام است. این مشکلات معمولاً پس از چند دقیقه یا چند ساعت برطرف می‌شوند. در سایت‌هایی مانند Downdetector می‌توانید گزارش مشکل کاربران را به صورت نمودار مشاهده کنید. برای این کار کافی است وارد این لینک شوید تا نموداری مانند شکل زیر به شما نمایش داده شود. اگر تعداد گزارشات زیاد باشد نشان می‌دهد سرور اینستاگرام دچار مشکل شده است.

رفع ارور CSRF token/رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

۹. ورود به حساب اینستاگرام از یک دستگاه دیگر

در قسمت دلایل مواجه شدن با ارور CSRF token missing or incorrect گفتیم که ممکن است اینستاگرام به هر دلیلی آدرس IP شما را مسدود کرده باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود با یک دستگاه دیگر وارد حساب خود شوید. اگر مشکل برطرف شد احتمالاً آدرس IP شما از سوی اینستاگرام مسدود شده است و برای رفع مسدودی اقدام کنید.

۱۰. تغییر رمز حساب اینستاگرام برای رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

گاهی اوقات ممکن است الگوریتم اینستاگرام به اشتباه شما را به عنوان ربات یا کلاهبردار شناسایی کند و به همین دلیل رمز ورود به صورت خودکار تغییر داده شود. در این حالت برای رفع ارور CSRF token کافی است در صفحه ورود روی گزینه Forgot password بزنید و رمز خود را ریست کنید. سپس رمز جدید خود را مشخص کنید و وارد حساب اینستاگرام شوید.

حل مشکل csrf اینستاگرام/دلیل پیغام CSRF token missing or incorrect

۱۱. بررسی فضای ذخیره‌سازی گوشی

اگر حافظه گوشی شما پر شده باشد عملکرد تمام اپلیکیشن‌ها از جمله اینستاگرام را مختل می‌کند. توصیه می‌شود با ابزار بهینه‌ساز گوشی خود فایل‌های اضافی را پاک کنید یا اپلیکیشن‌ها و فایل‌های بلااستفاده خود را حذف نمایید.

۱۲. استفاده از اینستاگرام اصلی برای حل مشکل CSRF اینستاگرام

بعضی از اپلیکیشن‌های غیراصلی مانند Instagram++ دلیل پیغام CSRF token missing or incorrect هستند. به همین دلیل همواره سعی کنید اپلیکیشن اصلی‌ اینستاگرام را از گوگل‌ پلی یا اپ استور نصب کنید و به‌روزرسانی‌ها را نیز از همان‌جا دریافت نمایید.

۱۳. پاکسازی داده‌های مرورگر برای حل مشکل csrf اینستاگرام

اگر با مرورگر وارد اینستاگرام شدید و خطای CSRF دریافت کردید می‌توانید داده‌های قبلی مرورگر را حذف کنید تا مشکل برطرف شود. برای این کار کافی است آدرس chrome://settings/clearBrowserData را در مرورگر وارد کنید. در ادامه Clear Data را بزنید تا داده‌ها پاک شوند.

۱۴. ریست کردن مرورگر؛ آخرین راهکار رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام

آخرین روش رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام این است که مرورگر خود را به طور کامل ریست کنید. برای این کار آدرس chrome://settings/reset را در مرورگر وارد کنید و گزینه Restore settings to their original defaults را انتخاب نمایید. در ادامه روی Reset settings کلیک کنید تا مرورگر ریست شود.

سخن پایانی

در این راهنمای جامع به ۱۴ روش مختلف برای حل مشکل CSRF اینستاگرام پرداختیم و برای سادگی بیشتر از تصاویر آموزشی نیز استفاده کردیم. رفع ارور CSRF token به عوامل مختلفی مانند کیفیت اینترنت، حساب اینستاگرام و گوشی موبایل بستگی دارد و بهتر است تمام روش‌های ذکر شده در مطلب را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. اگر موفق به رفع ارور CSRF token missing or incorrect اینستاگرام شدید خوشحال می‌شویم روش خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402