تشخیص کشور سازنده گوشی اپل ؛ گوشی های آیفون در کجا ساخته می شوند؟

آیفون ساخت چین / iphone
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیفون های اپل را می‌توان معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین محصول این شرکت به حساب آورد. کشور سازنده گوشی اپل چیست؟ در این مقاله روش‌های تشخیص محل ساخت گوشی آیفون را خواهید خواند. اگر کنجکاو هستید بدانید این گوشی‌ها کجا ساخته می‌شوند، با ما همراه باشید.

آیفون گوشی نیست که آن را به طور فراگیری در همه جا و دست همه ببینید. احتمالا بسیاری از دوستان و آشنایانتان از گوشی‌های مبتنی بر اندروید استفاده می‌کنند اما با این حال آیفون یک گوشی نمادین به حساب می‌آید. از ظاهر آن گرفته تا صدای زنگ منحصر به فرد آن. برندهای زیادی در بازار وجود ندارند که مانند یک آیفون، شناخته شده باشند و البته به دلیل مقبولیت این گوشی‌ها، تعداد آیفون ساخت چین که نمونه‌های تقبلی از برند اصل هستند هم زیاد است. به همین دلیل اپل در بیشتر مواقع تاریخچه فعالیت خود در کالیفرنیا را به رخ سایر تولیدکنندگان می‌کشد. نحوه نام گذاری نسخه‌های مختلف macOS و همچنین پیغامی که در قاب پشتی گوشی با عنوان: «طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا» حک شده است نیز بر این ادعا صحه می‌گذارند. اما سوالی که در اینجا مطرح است این است که گوشی‌های آیفون واقعا در کجا تولید می‌شوند و روش یافت کشور سازنده گوشی اپل چیست؟ همچنین برای آشنایی با انتظاراتی که از آیفون‌های 2019 داریم، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

فهرست مطالب

پاسخ کوتاه: آیفون ساخت چین است

اپل ساخت کدام کشور است؟ شاید فکر کنید جواب این سوال درست در کنار پیامی که محل طراحی گوشی را عنوان می‌کند باشد:«مونتاژ شده در چین.» اما این به چه معنا است؟ آیا به این معناست که آیفون چینی است؟ ایا میتوان گفت که دیگر برای سوال آیفون ساخت کدام کشور است نباید کلمه آمریکا را به زبان بیاوریم ؟ باما همراه باشید.

گوشی اپل ساخت کدام کشور است؟ احتمال بسیار زیادی وجود دارد که فاکسکان در چین گوشی شما را تولید کرده باشد و با وجود اینکه در حقیقت آیفون چینی است، اما موضوع اینقدرها هم ساده نیست. نه تنها فاکسکان کارخانه‌های زیادی در سرتاسر جهان و در کشورهایی همچون تایلند، جمهوری چک، مالزی، کره جنوبی، سنگاپور و فیلیپین دارد، بلکه این کمپانی تنها کمپانی نیست که گوشی‌های آیفون را مونتاژ می‌کند. برای مثال شرکت پگاترون از شرکت‌های سابقه دار در زمینه تولید گوشی‌های آیفون است. بنابر گزارش‌ها، 30 درصد کل آیفون 6 های موجود در بازار توسط این شرکت تولید شده‌اند.

iphone / آیفون چینی

پاسخ بلند: بستگی دارد

آیفون ساخت کدام شرکت است؟ آیفون ساخت چین است اما عبارت کلیدی درج شده بر روی محصولات اپل «مونتاژ شده» است که باید به آن توجه داشته باشیم. فاکسکان و پگاترون وظیفه مونتاژ آیفون را بر عهده دارند و این کار را با سرهم کردن و اتصال قطعات مختلف انجام می‌دهند. اکنون سوال بعدی که باید بپرسیم این است که این قطعات در کجا ساخته می‌شوند؟ اپل تمامی قطعات را از یک منبع تامین نمی‌کند. بسته به نوع قطعه اپل حتی ممکن است آن را از رقبای خود نیز خریداری کند. این موضوع بیشتر درمورد قطعات کلیدی و مهم صدق می‌کند.

قطعات آیفون از کجا تامین می شوند؟

گوشی آیفون ساخت کدام کشور است؟ اپل قطعات محصولات خود را از تولیدکنندگانی در سرتاسر جهان تامین می‌کند. پیشتر در سال 2017 و با انتشار گزارشی، منبع بسیاری از قطعات آیفون ساخت چین مشخص شد که ما در اینجا به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

گوشی آیفون کجا ساخته می شود / Where_Is_The_Iphone_Made

پردازنده

اپل مال کدام کشور است؟ قلب تپنده هر آیفونی یک پردازنده سری A است که کلیدی‌ترین قطعه گوشی به شمار می‌آید. اپل برای تامین این قطعه به دو کمپانی وابسته است. سامسونگ در کره جنوبی و TSMC در تایوان. البته TSMC در چین، سنگاپور و آمریکا نیز حضور دارد. این شرکت چیپ‌های صدا را Cirrus Logic که علاوه بر آمریکا در چین، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، سنگاپور و بریتانیا هم خط تولید دارد تامین می‌کند.

کشور سازنده دوربین گوشی اپل

بسته به مدل آیفون، شرکت‌های مختلفی قطعات مربوط به دوربین آن را برای اپل تولید می‌کنند. شرکت ژاپنی سونی بسیاری از دوربین‌های اصلی این گوشی‌ها را ساخته است. شرکت آمریکایی OmniVision دوربین‌های فیس‌تایم را تولید می‌کند اما بخش عمده‌ای از کار تولید آن‌ها را با عقد یک قرارداد فرعی به TSMC سپرده است. علاوه بر این کوالکام نیز سابقه تامین قطعات دوربین‌های آیفون را در کارنامه دارد.

کشور سازنده صفحه نمایش گوشی اپل

به دلیل نیاز اپل به تعداد بسیار زیادی LCD، آن‌ها برای تامین این بخش از گوشی خود حداقل با دو شرکت مختلف همکاری می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها ال جی است که در کره جنوبی، لهستان و چین خط تولید دارد و دیگری شارپ است که علاوه بر ژاپن در 13 کشور مختلف فعال است.

iphone / آیفون ساخت چین

کنترلرهای صفحه نمایش لمسی

کنترلرهای صفحه نمایش لمسی، مدارهای الکترونیکی هستند که ارتباط میان صفحه نمایش لمسی و پردازنده را مدیریت می‌کنند. برادکام (Broadcom) شرکتی است که وظیفه تامین این قطعه را بر عهده دارد. دفتر مرکزی این شرکت در آمریکا است اما خط تولید آن در چندین کشور مختلف قرار دارد. این کشورها شامل چین، هند، تایوان، سنگاپور، کره جنوبی و همچنین اسرائیل، یونان، بلژیک، فرانسه، هلند و بریتانیا هستند.

تاچ آی‌دی (Touch ID)

امروزه تعداد دستگاه‌هایی که از فناوری تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند بیشتر شده اما همچنان تعداد زیادی از کاربران از آیفون‌هایی که قابلیت تاچ آی‌دی دارند، استفاده می‌کنند. بخشی از این قطعه را TSMC تولید می‌کند و وظیفه تولید بخش دیگر آن بر عهده زینتک (Xintec)، یک کمپانی تایوانی، است.

کشور سازنده شیشه گوشی اپل

احتمالا تا به حال عبارت گوریلا گلس (Gorilla Glass) به گوشتان خورده است. آیفون نیز مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی رده بالا و محبوب از این شیشه‌ها استفاده می‌کند. این شیشه‌ها ساخت شرکت آمریکایی کورنینگ (.Corning Inc) هستند. این شرکت هم در بسیاری از کشورهای جهان از جمله استرالیا، بلژیک، برزیل، چین، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، آفریقا جنوبی، ترکیه، امارات و … فعالیت دارد.

کارخانه آیفون اپل / apple iphone factory

کشور سازنده وای‌فای و اینترنت همراه گوشی اپل

اپل برای اینترنت همراه از مودم‌های کوالکام استفاده می‌کند. دفتر مرکزی این کمپانی در آمریکا است اما کار تولید محصولات خود را در سایر کشورها که تعدادشان به ده‌ها عدد می‌رسد، انجام می‌دهد.

موراتا (Murata) نیز وظیفه تامین مودم‌های وای‌فای آیفون را بر عهده دارد. این شرکت نیز مانند کوالکام یک شرکت آمریکایی است اما محصولات خود را در دیگر کشورها مانند ژاپن، کره جنوبی، تایلند، مالزی، فیلیپین، ویتنام، تایوان، هند، مکزیک، برزیل، کانادا و چندین کشور دیگر در اروپا تولید می‌کند.

حافظه

حافظه یکی دیگر از قطعات بسیار مهم آیفون است. اپل برای تامین نیازهای خود در این بخش از دو شرکت دیگر کمک می‌گیرد. یکی از این شرکت‌ها سامسونگ است که کار تولید پردازنده‌های سری A اپل را نیز بر عهده دارد. شرکت دوم توشیبا است. دفتر مرکزی این شرکت در ژاپن است اما آن‌ها در بیش از 50 کشور دیگر نیز حضور دارند. تا به اینجای مقاله تشخیص کشور تولید کنند آیفون همانطور که شاهد بودید هریک از بخش های مهم گوشی آیفون را کشوری خاص مونتاژ میکند که این موضوع به دلیل کیفیت بالاتر آنها بوده است. اما امروزه شاهد فراگیر شدن بخش های بسیاری از آن از کشور چین هستیم که رفته رفته میتوان گفت در آینده ساخت و عرضه 0 تا 100 این مدل از گوشی ها توسط چین انجام میگیرد.

کشور سازنده باتری گوشی اپل

با وجود اینکه باتری تاثیر زیادی بر نحوه عملکرد گوشی ندارد، اما باز هم یکی از مهمترین قطعات دستگاه به شمار می‌آید و بدون آن گوشی شما بلا استفاده خواهد ماند. این قطعه یکی دیگر از قطعاتی است که وظیفه تولید آن بر عهده سامسونگ است؛ البته سامسونگ در این بخش تنها نیست و شرکت چینی سانوودا (Sunwoda Electronic) هم باتری اورجینال آیفون را می‌سازد.

iphone / آیفون چینی /باتری گوشی موبایل آیفون

کشور سازنده شتاب‌سنج، قطب نما و ژیروسکوپ گوشی اپل

آیفون ۱۳ ساخت کدام کشور است؟ شتاب‌سنج قادر است چندین فاکتور مختلف از جمله اینکه آیا کاربر در حال رانندگی است یا خیر را تشخیص دهد. شرکت آلمانی بوش این قطعه را برای اپل تولید می‌کند. بوش علاوه بر آلمان در آمریکا، چین، ژاپن، کره جنوبی و تایوان نیز حضور دارد.

وظیفه تولید قطب نما که در هنگام مسیریابی به کار می‌آید هم بر عهده AKM Semiconductor است. این کمپانی در ژاپن قرار دارد اما در کشورهای فرانسه، انگلیس، چین، کره جنوبی، تایوان و آمریکا نیز فعالیت می‌کند.

آخرین قطعه ژیروسکوپ است که توسط STMicroelectronics تامین می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در سوییس است و علاوه بر آن در 30 کشور دیگر نیز فعال است. در خصوص فهمیدن کشور سازنده ایفون امروزه سایت های بسیاری به این موضوع اشاره کرده اند که اگر مانیز بخواهیم بطور کامل آنرا مورد بررسی قرار دهیم بی شک حوصله شمارا خدشه دار خواهیم نمود و به همین دلیل در توضیحاتی اندک روش فهمیدن کشور سازنده ایفون را برایتان شرح داده ایم که در ادامه توضیحات آن قابل مطالعه است.

روش های تشخیص محل ساخت گوشی آیفون

آیفون ساخت کدام کشور است؟ تا سال 2021، تخمین زده می‌شود که یک میلیارد آیفون در جهان وجود داشته باشد. با این حال، این میلیاردها آیفون همه یکسان نیستند. از آنجایی که اپل آیفون‌ها را در کشورهای مختلف می‌فروشد، مجبور است سخت‌افزار خود را بسته به نیازهای دولت‌ها کمی تغییر دهد.

از کجا بفهمیم گوشی اپل ساخت کدام کشور است دانستن اینکه آیفون شما از کجا آمده است، چند واقعیت جالب را در مورد دستگاه شما آشکار می‌کند. این به این دلیل است که تفاوت‌های جزئی در مدل‌های مختلف آیفون آن در کشورهای مختلف وجود دارد. اما، چرا مهم است‌؟ در سال 2018، اپل اولین مدل‌های آیفون را با دو اسلات سیم کارت عرضه کرد. با این حال، این فقط برای مدل‌های iPhone XR و XS Max بود که در چین، هنگ کنگ و ماکائو تولید شدند.

چگونه بفهمیم آیفون شما در کجا تولید شده است؟ برای اینکه بدانید آیفون شما در کجا تولید شده است، به Settings > General > About بروید.

به شماره مدل نگاه کنید. شما باید دو حرف قبل از اسلش (/) ببینید که نشان می دهد دستگاه شما از کدام کشور است.
در اینجا لیست کدهای کشور سازنده آمده است:

کدکشور
A یا  Cکانادا
ABمصر، اردن، قطر، عربستان، امارات
Bایرلند، انگلستان
BGبلغارستان
BR یا BZبرزیل
BTبریتانیا
CHچین
CIپاراگوئه
CMکرواسی، مجارستان
CRکرواسی
CS یا CZجمهوری چک
CNاسلواکی
D یا  DMآلمان
Eمکزیک
EE یا ETاستونی
ELلاتویا
Fفرانسه
FDسوییس
FSفنلاند
GB یا GRیونان
GHمجارستان
GPپرتغال
HBاسراییل
INهند
IPایتالیا
J یا JPژاپن
IDاندونزی
Kسوئد
KHکره جنوبی
KNدانمارک
LEآرژانتین
LLآمریکا
LPلهستان
MYمالزی
NDهلند
PPفیلیپین
PYاسپانیا
QBروسیه
RKقزاقستان
SEصربستان
SUاوکراین
TAتایوان
THتایلند
TUترکیه
VNویتنام
Xاسترالیا
ZAسنگاپور
ZQجامائیکا

بسته به محل تولید، تفاوت‌های ظریفی در مورد مدل‌های آیفون وجود دارد. همانطور که کشورهای بیشتری الزامات سخت افزاری خاص کشور را معرفی می‌کنند، تفاوت بین دستگاه‌ها در آموزش تشخیص محل ساخت گوشی آیفون ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند. همانطور که شاهد بودید در مقاله تشخیص کشور سازنده گوشی اپل به نکات و اطلاعات خوبی اشاره شد که این موضوع میتواند دلیلی برای شما جهت دانستن این نکات باشد. اگر احساس میکنید نکات مهمی وجود داشته که از دید ما جا افتاده است لطفا آنرا در بخش نظرات برایمان به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

با یک نگاه به لیست بالا متوجه می‌شویم قطعات تشکیل دهنده هر آیفون در نقاط مختلفی از جهان ساخته می‌شوند. اما از آنجایی که این قطعات در چین سرهم می‌شوند می‌توان گفت آیفون چینی است. از نکات مثبت چنین شیوه تولیدی می‌توان به اشتغالزایی برای تعداد زیادی از افراد در سرتاسر جهان اشاره کرد اما در طرف مقابل این چرخه تولید می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی زمین و محیط زیست داشته باشد. از همین رو شاید بهتر باشد قبل از خرید جدیدترین مدل این گوشی، مدت بیشتری از آیفون فعلی خود استفاده کنید. نظرات خود را درباره تشخیص محل ساخت گوشی آیفون با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402