بررسی گوشی Poco C55؛ اقتصادی اما خوش‌ساخت!

گوشی Poco C55/گوشی پوکو سی 55 شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

استفاده از چرم مصنوعی در گوشی اقتصادی کمی عجیب است اما اخیراً‌ دیدیم که گوشی Poco C55 این سنت را زیر پا گذاشت. این گوشی اقتصادی به تازگی در هند منتشر شده است و منتظر ورود آن به ایران هستیم. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا با گوشی پوکو سی 55 شیائومی بیشتر آشنا شوید.

اگر انتظار شما از یک گوشی اقتصادی، صفحه نمایش، باتری بزرگ و یک سنسور اثر انگشت است نیم‌نگاهی به گوشی Poco C55 هم داشته باشید. در صورتی که سخت‌افزار و دوربین مناسب را هم به این ترکیب اضافه کنیم بدون شک با یک گوشی با ارزش خرید بالا روبرو هستیم. در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی و نقاط قوت و ضعف آن می‌پردازیم تا ببینم آیا می‌تواند انتظارات ما را از یک گوشی اقتصادی جامع برآورده کند یا باید آن را از لیست خریدمان حذف کنیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی پوکو سی 55 شیائومی

ویژگی‌هاگوشی Poco C55
نمایشگرپنل IPS LCD با سایز ۶.۷۱ اینچ و رزولوشن 720X1650
پردازندهمدیاتک هلیو جی 85 با معماری ۱۲ نانومتری
سیستم عاملاندروید 12 با رابط کاربری MIUI 13
رم/حافظه۴/۶ گیگابایت رم | حافظه ۶۴/۱۲۸ گیگابایت با امکان اضافه کردن کارت حافظه
دوربین‌‌ها۵۰+۰.۰۸ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 1080p
دوربین سلفی۵ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمتاز ۱۰۵ دلار

معرفی گوشی Poco C55

گوشی Poco C55 طراحی منحصر به فردی دارد و باید ببینیم عملکرد آن در بخش سخت‌افزار چگونه است. علاوه بر این صفحه نمایش و باتری بزرگ این گوشی مزیت بزرگی در یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شوند. در ادامه بررسی گوشی پوکو سی 55 شیائومی با ما همراه باشید تا ببینیم آیا سخت‌افزار و طراحی جذاب این گوشی با هم تناسب دارند؟

طراحی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی

گوشی پوکو سی 55 شیائومی از همان زبان طراحی به کار رفته در سری M و X استفاده می‌کند. ابعاد این گوشی ۱۶۸ در ۷۶.۴ میلی‌متر است و ۸.۸ میلی‌متر ضخامت دارد. وزن این گوشی ۱۹۲ گرم است که با توجه به صفحه نمایش و باتری بزرگ آن کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. شیائومی برای پوکو سی ۵۵ سه رنگ آبی، مشکی و سبز را در نظر گرفته است که هر سه ظاهر جذابی دارند.

طراحی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی

جنس بدنه کاملاً از پلاستیک است اما روکش چرمی پشت آن ظاهری زیبا و جذاب به گوشی می‌دهد. البته این چرم هم به خوش‌دستی گوشی کمک می‌کند و هم نقش ضربه‌گیر دارد. همان‌گونه که در تصاویر گوشی پوکو سی 55 شیائومی مشاهده می‌کنید این چرم مصنوعی با یک ظاهر دوخت‌مانند از وسط به دو نیمه تقسیم شده است. در قسمت بالا همان جزیره همیشگی گوشی‌های پوکو با لوگوی POCO قرار دارد. سمت چپ این مستطیل بزرگ دو دوربین زیر هم قرار دارد و یک فلش بین آن‌هاست. در کنار این لنزها نیز سنسور اثر انگشت قرار دارد که کمی زیاد از حد بالاست.

طراحی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی

در نمای جلوی گوشی یک صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۱ اینچی با حاشیه‌های نسبتاً زیاد می‌بینیم که در سمت پایین به حداکثر مقدار خودش می‌رسد. بالای این صفحه نمایش یک ناچ قطره‌ای قرار دارد که طرح آن را در اغلب گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار دیده‌ایم. یک محافظ پاندا گلس نیز وظیفه محافظت از این صفحه‌نمایش را برعهده دارد. با این‌که گوشی قیمت کمی دارد اما با گواهینامه IP52 تا حدی در برابر گرد و خاک و پاشیدن آب مقاومت می‌کند.

طراحی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی

فریم گوشی از نوع پلاستیک تخت است و در لبه سمت راست آن کلید پاور و دکمه تنظیم صدا قرار دارد. در سمت مقابل شکاف سیم‌کارت قرار گرفته است که یک محل اختصاصی برای قرار دادن کارت حافظه هم دارد. لبه بالایی شاهد جک ۳.۵ میلی‌متری هستیم و خبری از سنسور مادون قرمز نیست. در سمت دیگر نیز شکاف اسپیکر به همراه پورت میکرو USB قرار دارد.

طراحی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی

صفحه نمایش گوشی پوکو سی 55 شیائومی

یکی از مزایای گوشی پوکو سی 55 شیائومی صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۱ اینچی آن است. پنل صفحه نمایش از نوع IPS LCD است و رزولوشن 720X1650 دارد. با توجه به اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن، تراکم پیکسلی ۲۶۸ پیکسل بر اینچ بدست می‌آید که در این بازه قیمتی نمی‌توانیم از آن ایراد خاصی بگیریم. رفرش ریت صفحه نمایش ۶۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ آن ۱۲۰ هرتز است.

صفحه نمایش گوشی Poco C55

با توجه به بازه قیمتی گوشی پوکو سی 55 شیائومی، زاویه دید صفحه نمایش و کیفیت رنگ‌ها مناسب‌اند. تصاویر این صفحه نمایش کاملاً واضح و پررنگ هستند اما اگر از زاویه به آن نگاه کنید کمی رنگ‌پریدگی می‌بینید. در محیط‌های داخلی نیز نور صفحه کافیست اما در محیط‌های پرنور و آفتابی باید روشنایی صفحه را روی حداکثر قرار دهید.

همچنین بخوانید :

سخت افزار گوشی پوکو سی 55 شیائومی

چیپست مدیاتک هلیو جی ۸۵ که در گوشی به کار رفته است عملکرد قابل قبولی در انجام کارهای روزانه دارد. پردازنده گوشی پوکو سی 55 شیائومی دارای ۲ هسته Cortex-A75 با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است. علاوه بر ای کارهای روزانه، عملکرد مولتی تسک گوشی نیز قابل قبول است و می‌توانید چند برنامه سبک را با هم و بدون لگ اجرا کنید.

پردازنده گوشی پوکو سی 55 شیائومی

در ادامه به حافظه داخلی و رم گوشی پوکو سی 55 شیائومی می‌پردازیم. این گوشی فقط در دو نسخه ۴ گیگابایت رم با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شده است. بدیهی است که نسخه دارای ۶ گیگابایت رم، لگ و کندی کمتری نسبت به نسخه ۴ گیگابایت رم دارد. نوع حافظه به کار رفته در گوشی از نوع eMMC 5.1 است و به همین دلیل بارگذاری برنامه‌ها با کمی تأخیر انجام می‌شود.

چیپ مالی G52 MC2 با دو واحد پردازشی مجزا در نقش پردازنده گرافیکی گوشی پوکو سی 55 شیائومی انجام وظیفه می‌کند. این چیپ گرافیکی از نظر قدرت شباهت زیادی به آدرنو ۶۱۲ دارد با فرکانس ۹۵۰ مگاهرتز کار می‌کند. عملکرد مالی جی ۵۲ در بازی‌های سبک قابل قبول است اما نمی‌توانید بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کنید. برای مثال در بازی آسفالت ۹ یا پابجی با تنظیمات High سرعت فریم به ۳۰ هم نمی‌رسد و لگ زیادی را مشاهده می‌کنید.

پردازنده گرافیکی گوشی پوکو سی 55 شیائومی

دوربین گوشی Poco C55

گوشی پوکو سی 55 شیائومی از ترکیب دو تایی در دوربین پشتی استفاده می‌کند. دوربین اصلی از نوع ۵۰ مگاپیکسلی است که یک سنسور تشخیص عمق ۰.۰۸ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند. در قسمت جلو نیز یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای عکسبرداری سلفی و تماس تصویری در نظر گرفته شده است.

دوربین گوشی Poco C55

در این بازه قیمتی کیفیت عکس‌ها در نور روز یا شرایط نوری ایده‌آل بیشتر از حد انتظار است و جزئیات و رنگ به خوبی نمایش داده می‌شوند. از طرفی به محض ورود به محیط‌های داخلی و کم‌نور با افت کیفیت زیادی مواجه می‌شوید، نویز تصاویر زیاد می‌شود و رنگ‌پریده به نظر می‌رسند. البته وقتی قابلیت HDR دوربین را فعال کنید رنج داینامیک تصاویر بهتر می‌شود. عکاسی پرتره نیز در شرایط نوری ایده‌آل خوب است و تشخیص لبه‌ها به خوبی انجام می‌شود.

دوربین گوشی Poco C55

عکاسی در شب نیز کیفیت چندان بالایی ندارد و حتی با فعال کردن حالت شب نیز تصاویر چندان جذاب نیستند. تصاویر سلفی گوشی کمی تار به نظر می‌رسند اما جزئیات تصویر به واقعیت نزدیک‌تر است. البته این در شرایط نوری ایده‌آل است و با کاهش نور کیفیت تصاویر افت می‌کند و نویز آن‌ها افزایش می‌یابد.

دوربین گوشی Poco C55

فیلمبرداری در دوربین پشتی و جلویی با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. شیائومی برای کاهش قیمت گوشی از هیچ لرزشگیری برای دوربین گوشی استفاده نکرده است و هنگام فیلمبرداری باید سعی کنید تا حد امکان از لرزش دست جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید :

باتری و شارژدهی گوشی Poco C55

در پایان بررسی گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی به بخش باتری می‌پردازیم. باتری گوشی از نوع جدانشدنی و لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. برای این باتری یک شارژر ۱۰ وات در نظر گرفته شده است که از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل برای یک شارژ باتری باید حدود ۳ ساعت انتظار بکشید و یکی از معایب گوشی Poco C55 محسوب می‌شود.

سخت افزار گوشی پوکو سی 55 شیائومی

این گوشی در کارهای عادی بیش از یک روز شارژدهی دارد اما اگر فشار بیشتری به آن وارد کنید زودتر تخلیه می‌شود. در تست بنچمارک باتری PC Mark این گوشی به عدد دقیق ۱۴ ساعت و ۴۳ دقیقه رسید که رقم بسیار خوبی در این بازه قیمتی محسوب می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Poco C55

شیائومی در دوم اسفند ۱۴۰۱ این گوشی را معرفی کرد و یک هفته پس از آن به بازار عرضه شد. در حال حاضر هنوز خبری از این گوشی در بازار ایران نیست و به احتمال زیاد در هفته‌های آینده شاهد ورود آن به کشورمان باشیم. قیمت گوشی پوکو سی ۵۵ شیائومی در هند برای نسخه پایه معادل ۱۰۵ دلار است. علاوه بر این نسخه ۶ گیگابایت رم گوشی نیز با قیمت حدود ۱۲۵ دلار در حال معامله است. به دلیل این‌که قیمت ارز نوسانات زیادی دارد نمی‌توانیم قیمت ریالی گوشی را به صورت دقیق تعیین کنیم و باید منتظر ورود رسمی آن به ایران باشیم.

سخن پایانی

نقطه قوت گوشی Poco C55 در مقایسه با رقبایش در این بازه قیمتی، طراحی جذاب و روکش چرمی آن است. در سایر بخش‌ها مانند صفحه نمایش یا دوربین با امکانات معمولی رو به پایین روبرو هستیم اما با این حال نمی‌توانیم اندازه بزرگ صفحه‌نمایش را هم نادیده بگیریم. به هر حال باید تا عرضه رسمی گوشی پوکو سی 55 شیائومی منتظر بمانیم تا بتوانیم در مورد ارزش خرید آن تصمیم‌گیری کنیم. به نظر شما آیا این گوشی ۱۰۵ دلار ارزش دارد؟ دیدگاه‌هایتان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402