نحوه فعالسازی و حذف تایید هویت دومرحله ای اینستاگرام

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام می‌توانید تا حد خیلی زیادی، خیال خود را از بابت امنیت حسابتان در این شبکه اجتماعی راحت کنید. با پلازا همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توانیم تایید هویت دو مرحله ای را در اینستاگرام فعال یا حذف کنیم.

قابلیت تایید هویت دومرحله‌ای، یک ویژگی امنیتی محبوب و البته کاربردی برای احراز هویت و مراقبت از حساب‌های کاربری در سایت‌های مختلف است. با این قابلیت شما یک لایه حفاظتی اضافی برای حساب و اطلاعات خود ایجاد می‌کنید تا دسترسی به آن یا هک کردنش برای دیگران کار مشکل‌تری شود. Instagram نیز از سال ۲۰۱۸ این ویژگی را در دسترس کاربران خود قرار داد. در این مطلب قصد داریم به نحوه فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام و یا حذف کردن آن بپردازیم.

فهرست مطالب:

تایید هویت ۲ مرحله ای اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؟

همه ما با احراز هویت یک مرحله‌ای آشنایی داریم؛ فرایندی که شما در آن با پشت سر گذاشتن یک مرحله که معمولا وارد کردن رمزعبور است، هویت خود را تایید کرده و وارد حساب کاربری خود می‌شوید. احراز هویت دو مرحله‌ای نیز فرایند مشابهی دارد با این تفاوت که در این حالت شما باید در ۲ مرحله مختلف، هویت خودتان را تایید کنید.

به این ترتیب امنیت حساب اینستاگرام شما تا حد بسیار زیادی تقویت می‌شود و هکرها و مجرمان سایبری به‌راحتی نمی‌توانند وارد حساب شوند؛ چرا که حتی اگر فردی رمزعبور حساب شما را هم داشته باشد، تنها می‌تواند از مرحله اول عبور کند و در مرحله دوم احتیاج به اطلاعات اضافی خواهد داشت.

مرحله اول در بیشتر مواقع رمزعبور است اما مرحله دوم می‌تواند موارد مختلفی از جمله یک کد تایید ارسال شده به شماره تلفن کاربر، یک رمزعبور ثانویه، توکن امنیتی، احراز هویت با سنسور اثر انگشت یا موقعیت مکانی یا حتی یک بازه زمانی باشد.

آموزش فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

در اینستاگرام شما می‌توانید کد را از طریق یک اپلیکیشن رمزساز (مثل رمزساز گوگل)، پیامک یا از طریق حساب واتساپ دریافت کنید. در ادامه نحوه فعال‌کردن این ویژگی از طریق هر یک از این سه روش را شرح خواهیم داد. اما پیش از آن باید به بخش تنظیمات تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام برویم. برای انجام این کار ابتدا به پروفایل خود بروید و روی سه‌خط بالای سمت راست کلیک کنید. از منو باز شده گزینه Settings and privacy را انتخاب کنید.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

در صفحه بعدی روی Accounts Center بزنید.

چگونه اکسپلور اینستاگرام را ریست کنیم

در صفحه باز شده روی Password and security کلیک کنید.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

حالا گزینه Two-factor authentication را انتخاب کنید.

حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام

در صفحه بعدی، حساب کاربری که می‌خواهید تایید هویت برای آن فعال شود را انتخاب کنید. سپس به صفحه زیر خواهید رسید. در اینجا باید روش احراز هویت را انتخاب کنید.

تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

بهترین و امن‌ترین روش، استفاده از یک برنامه رمزساز یا همان گزینه اول است. با انتخاب گزینه دوم، اینستاگرام کد تایید را برایتان پیامک خواهد کرد اما این روش امنیت کمتری دارد. آخرین روش نیز از طریق حساب واتساپ است که در آن اینستا کد را در واتساپ برایتان ارسال می‌کند. در ادامه روش فعال‌سازی هرکدام را شرح خواهیم داد.

۱. احراز هویت اینستاگرام از طریق برنامه رمزساز

در صورتی که گزینه اول یا احراز هویت از طریق یک برنامه رمزساز را انتخاب کنید و روی Next بزنید، پنجره زیر از شما استقبال خواهد کرد. در این صفحه اینستا یک آموزش مرحله به مرحله برای فعال کردن احراز هویت با استفاده از این روش را ارائه داده است.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

در قدم اول باید یک برنامه رمزساز را دانلود کنید. برنامه‌های رمزساز زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ از جمله آن‌ها می‌توان به Microsoft Authenticator یا Google Authenticator اشاره کرد. پیشنهاد ما استفاده از رمزساز گوگل است. این برنامه را ابتدا دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

پس از نصب برنامه Google Authenticator، به اینستاگرام بازگردید و کدی که در مرحله دوم به‌شما نشان داده شده است را با انتخاب گزینه Copy Key کپی کنید.

تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

حالا در برنامه رمزساز گوگل، روی آیکون + که در گوشه پایین سمت قرار دارد، بزنید و گزینه Enter a setup key را انتخاب کنید.

تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

در پنجره باز شده، در کادر Account name نام حساب اینستاگرام خود را وارد کنید. سپس در کادر Your key، کدی که در اینستاگرام کپی کردید را پیست کنید و در نهایت روی Add کلیک کنید.

حساب اینستا شما به صفحه اول برنامه افزوده خواهد شد. حالا به اینستاگرام برگردید و روی Next بزنید.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

در پنجره بعدی، کدی که در برنامه رمزساز گوگل برای حساب اینستاگرام شما نشان داده می‌شود را کپی و در کادر بالا در اینستاگرام پیست کنید. با کلیک روی Next، تایید هویت دو مرحله‌ای از طریق برنامه رمزساز، برایتان فعال می‌شود. اینستاگرام همچنین فهرستی از کدهای پشتیبان و یک بار مصرف به‌شما نشان خواهد داد تا در صورتی که زمانی به برنامه رمزساز دسترسی نداشتید، بتوانید با این کدها وارد حساب شوید. کدها را در محلی امن ذخیره و نگه‌داری کنید.

۲. احراز هویت اینستاگرام از طریق پیامک

فعال‌سازی این ویژگی از طریق پیامک، ساده‌تر است اما همانطور که گفتیم، امنیت کمتری هم دارد. برای استفاده از این روش، باید گزینه Text messages را انتخاب کنید. در صورتی که قبلا شماره تلفن به حساب خود اضافه نکرده باشید، باید یک شماره تلفن وارد کنید و روی Next بزنید. اما اگر شماره تلفن را قبلا وارد کرده باشید، باید ابتدا آن را یک بار تائید کنید.

اینستاگرام یک کد تایید برایتان پیامک خواهد کرد.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

کد را در کادر بالا وارد کرده و روی Next بزنید. احراز هویت از طریق این روش برایتان فعال می‌شود. در این روش نیز اینستاگرام فهرستی از کدهای پشتیبان و یک بار مصرف را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کدها را ذخیره و در محلی امن نگه داری کنید.

۳. احراز هویت از طریق واتساپ

برای احراز هویت از طریق واتساپ، باید ابتدا احراز هویت از طریق پیامک را مانند روش بالا فعال کنید و بعد گزینه WhatsApp را انتخاب کنید. مجددا اینستاگرام یک کد برایتان پیامک خواهد کرد. کد را در کادر مربوطه، مانند بالا، وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

پس از وارد کردن کد، یک پیام از طرف اینستاگرام در واتساپ دریافت خواهید کرد. کد نشان داده شده در آن پیام را در اینستاگرام وارد کنید تا احراز هویت از طریق واتساپ برایتان فعال شود. در این روش هم فراموش نکنید که کدهای پشتیبان را در محلی امن ذخیره کنید.

دریافت کدهای پشتیبان یک بار مصرف

در صورتی که پس از فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای، فراموش کردید کدهای بکاپ را ذخیره کنید، همچنان می‌توانید به این کدها دسترسی پیدا کنید. در حقیقت بهتر است بلافاصله آن‌ها را ذخیره کنید. برای انجام این کار مجددا پس از رفتن به تنظیمات، مسیر زیر را دنبال کنید:

Accounts Center –> Password and security –> Two-Factor Authentication

در این جا گزینه Additional methods را انتخاب کنید.

فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام

در صفحه بعدی روی گزینه Backup codes بزنید تا کدهای بکاپ حساب شما نشان داده شوند.

تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام

همانطور که گفتیم، هرکدام از این کدها یک بار مصرف هستند و تنها یک بار می‌توانید از آن‌ها برای ورود به حساب استفاده کنید. در صورتی که دیگران به این کدها دسترسی پیدا کردند یا اگر به کدهای جدیدی نیاز داشتید، در همین قسمت روی Get new codes بزنید تا اینستاگرام کدهای جدید را برایتان ایجاد کند.

برای حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام، باید دوباره مسیر Accounts Center –> Password and security –> Two-Factor Authentication را دنبال کنید. سپس روی روشی که برای احراز هویت انتخاب کرده‌اید، بزنید. برای مثال در اینجا ما احراز هویت از طریق برنامه رمزساز را انتخاب کرده‌ایم اما اگر شما پیامک را انتخاب کرده باشید، گزینه Text message را خواهید دید.
تایید هویت دو مرحله ای اینستاگرام
در صفحه بعدی، گزینه مربوط به شیوه احراز هویت خود را غیرفعال کنید.
حذف تایید دو مرحله ای اینستاگرام
به‌خاطر داشته باشید که اگر چندین روش مختلف را برای احراز هویت فعال کرده‌اید، باید مانند بالا همه آن‌ها را به‌شکل جداگانه غیرفعال کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب خواندید، فعال سازی رمز دو مرحله ای اینستاگرام، کار خیلی سختی نیست. شاید با این کار در آینده لازم باشد وقت بیشتری برای ورود به حساب صرف کنید اما با توجه به مزایای زیادی که این قابلیت دارد، به‌نظر ما ارزشش را دارد. نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا از آن استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402