بررسی کامل گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی؛ سخت‌افزار و طراحی

گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی گرچه به‌عنوان یک گوشی گیمینگ عرضه شده، اما در کنار پردازنده‌ی قوی و مناسب بودن برای بازی، از قابلیت‌های خوبی نیز بهره می‌برد و به‌عنوان یک گوشی میان‌رده‌ی رو به بالا، گزینه‌ای قابل اعتماد است.

گوشی‌های برند شیائومی به عنوان گوشی‌های خوش قیمت در بازار جهانی شناخته می‌شوند. گوشی ‌های این برند نسبت به مشخصات و امکانات، در قیمت‌های نسبتا ارزان عرضه می‌شوند و تمامی آن‌‌ها از کیفیت رضایت بخشی برخودار هستند. برند شیائومی طی سال‌های اخیر شروع به فعالیت در زمینه تولید گوشی‌های گیمینیگ نموده است و توانسته است در این راه موفقیت بالایی را به دست. گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی یکی از گوشی‌های گیمینگی است که برند شیائومی در سال 2021 آن را روانه‌ی بازار کرد. این گوشی در میان گوشی‌های مناسب گیمینگ، قیمت مناسبی دارد و همین موضوع موجب محبوبیت و فروش قابل قبول این مدل شد. در این مقاله از پلازا، قصد داریم به معرفی گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی بپردازیم.

فهرست مطالب:

مشخصات گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

ویژگی‌هاRedmi K40 Gaming
نمایشگر6.67 اینچی اولد با رفرش‌ریت 120 هرتز و رزولوشن 2400*1080
پردازندهمدیاتک دیمنسیتی 1200
حافظه/رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم
128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
128 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
256 گیگابایت / 12 گیگابایت رم
سیستم عاملاندروید 11 با رابط کاربری MIUI 12.5
دوربین‌‌ها 2 + 28 + 64 مگاپیکسل / فیلم‌برداری 4K
دوربین سلفی16 مگاپیکسل
باتری5065 میلی‌آمپر ساعت با شارژ 67 وات
قیمتحدود 260 یورو

بررسی کامل گوشی ردمی K40  گیمینگ شیائومی

امروزه بسیاری از گیمیر‌ها به دنبال یک گوشی گیمینگ باکیفیت و با قابلیت هستند تا بتوانند با استفاده از آن از فضای گیم بازی لذت ببرند. تنوع بسیار بالای گوشی‌های گیمینگ سبب شده است که افراد نتوانند در این رابطه موفق به انتخاب مناسب شوند. با این‌که حدود دو سال از گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی می‌گذرد، اما در حال حاضر نیز یکی از گوشی‌های محبوب برند شیائومی برای گیمینگ محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

یکی از دلایلی که موجب محوبیت گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی شده است، مربوط به امکانات گیمینگی آن است. این گوشی با قرار دادن امکانات گیمینگی مناسب در اختیار کاربران توانسته است محبوبیت زیادی را از آن خود کند. جدا از این مورد گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی یک گوشی اقتصادی و میان رده محسوب می‌شود. گیمیر‌ها می‌توانند با صرف هزینه‌ای نسبتا کم به خرید این نوع گوشی گیمینگ بپردازند و از امکانات مناسب آن بهره مند شوند. در ادامه به‌طور کامل به بررسی گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی به‌صورت جزء به جزء می‌پردازیم.

طراحی گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی

طراحی گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی

گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی به طور فوق العاده جذاب و زیبایی طراحی شده است. در طراحی این گوشی فقط از طراحی گیمینگ استفاده نشده است، بلکه از طراحی شبیه به گوشی‌های معمولی نیز در کنار طراحی گیمینگ استفاده شده است. ترکیب این دو نوع طراحی تبدیل به یک طراحی جذاب و قابل قبول شده است. در طراحی قاب پشتی این گوشی از شیشه مات استفاده شده است.

برند شیائومی برای جذابیت بیشتر گوشی، از خط‌ها و تکسچر‌های مخصوص طراحی گیمینگ بر روی قاب گوشی استفاده کرده است. فریم گوشی کا 40 گیمینگ شیائومی به صورت بیضی است و در بالای سمت چپ قاب پشتی گوشی قرارد دارد و داخل فریم دوربین گوشی، سه تا سنسور دوربین تعبیه شده است. از آلومینیویم مات برای ساخت فریم میانی استفاده شده است و این مات بودن سبب شده است تا گوشی به صورت کاملا یکدست به نظر برسد.

در زیر گوشی درگاه شارژر و خشاب سیم کارت و اسپیکر اول قرار دارد. در بغل گوشی دکمه پاور قرار دارد که حسگر اثر انگشت نیز در همین محل ادغام شده است. همچنین تیگرهای مکانیکی نیز در همین بخش وجود دارد که به وسیله دکمه‌های کشویی از جای خود بیرون می‌ایند. در لبه سمت چپ گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی فقط دکمه‌های تنظیم صدا قرار دارند. البته در وسط لبه سمت چپ، میکروفون نیز قرار دارد. میکروفون دوم و حسگر مادون قرمز نیز در بالای گوشی قرار گرفته‌اند. پنل جلویی گوشی کاملا تخت است؛ حاشیه‌های این گوشی خیلی کم‌ می‌باشد و بیشتر صفحه گوشی؛ معادل ۸۷ درصد آن صفحه نمایشگر است.

میکروفون مکالمه در پنل بالایی گوشی  و در بالای دوربین سلفی قرار دارد. برای محافظت از پنل جلویی و پشتی گوشی از گلوریا گلس ۵ استفاده شده است. گوشی Redmi K40 Ggaming  شیائومی دارای گواهی IP53 است و در برابر پاشش آب مقاوم است. وزن این گوشی نیز معادل ۲۰۵ گرم است.

صفحه نمایش گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

شیائومی از صفحه نمایشگر بسیار قدرتمند و با کیفیتی برای گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی استفاده کرده است. این گوشی دارای صفحه نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی که همواره یک صفحه نمایش بزرگ محسوب می‌شود. صفحه نمایشگر بزرگ جزو یکی از مزایای گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

رزولوشن این گوشی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است و نرخ تازه سازی تصویر در گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی ۱۲۰ هرتزی است و یک صفحه نمایش عالی برای گیم بازی به شمار می‌آید. قابلیت پشتیبانی از 10 +HDR از ویژگی ‌های صفحه نمایشگر این گوشی گیمینگ به حساب می‌آید. یکی از بهترین مشخصات گوشی ردمی K40  گیمینگ شیائومی این است که قابلیت پشتیبانی از میلیارد‌ها رنگ را در خود جای داده است. این گوشی با برخورداری از این ویژگی خوب همواره یک انتخاب مناسب برای گیم بازی به شمار می‌آید. به طور کلی خروجی تصویر گوشی Redmi K40 Gamingشیائومی بسیار باکیفیت است و رنگ ‌ها را با غلظت و کیفیت مناسب به نمایش می‌گذارد.

سخت افزار گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

سخت افزار گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

در حال حاضر شیائومی برای پردازنده گوشی‌های گیمینگ از پردازنده مدیاتک استفاده می‌کند. پرازنده ی گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی نیز از مدیاتک است. پردازنده گرافیکی گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد و از عهده انجام بازی‌های با گرافیک بالا نظیر کال آف دیوتی، بدون لگ و مشکل بر می‌آید. این گوشی دارای یک پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 1200 5G است. این نوع پردازنده جزو بهترین پردازنده‌های مدیاتک محسوب می‌شود. این گوشی عملکرد پردازشی بسیار خوبی که دارد امکان بازی‌های سنگین رو بدون لگ و باگ را فراهم آورده است.

دوربین گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی

قبل از هرچیزی لازم است بدانید که تولیدکننگان در ساخت گوشی های گیمینک بر روی بخش دوربین تمرکز خاصی ندارند. این موضوع بدان معنا است که نباید انتظار یک دوربین فوق العاده و بی عیب و نقص را در گوشی‌های گیمینگ داشته باشید؛ چرا که قدرت پردازنده و پس از آن رم و نمایشگر، مواردی هستند که در طراحی گوشی‌های گیمینگ، مورد توجه قرار دارند.

شیائومی نیز در بخش دوربین دوربین گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی حساسیت بالایی به خرج نداده است. اما در نظر داشته باشید که این موضوع به معنای بی کیفیت بودن دوربین این گوشی نیست. بلکه این گوشی با توجه به اینکه یک گوشی میان رده است، اما کیفیت دوربین رضایت بخشی دارد. به طور کلی دوربین گوشی  Redmi K40 Gaming شیائومی دارای سه سنسور است که در مورد هر یک از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

سنسور اصلی

دوربین گوشی  Redmi K40 Gaming شیائومی دارای یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل است؛ که این سنسور برای ثبت و ذخیره تصاویر از قابلیت کواد بایر استفاده می‌کند. تصاویر گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی با این دوربین معمولا کیفیت قابل قبولی دارند، اما از روشنایی بالایی برخوردار نیستند. اکثر تصاویری که با سنسور اصلی ثبت می‌شوند تاریک هستند. این سنسور قابلیت ثبت تصاویر پرتره را نیز دارد. از دیگر ویژگی‌های این سنسور می‌توان به رضایت بخش بودن داینامیک رنج و شارپنس اشاره نمود.

سنسور اولترا واید

سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکلسی نیز از دیگر سنسور‌های گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی به شمار می‌آید. یکی از نقاط قوت ثبت تصاویر با این سنسور این است که به هم ریختگی حاشیه در تصاویر کمتر به چشم می‌آید. با این سنسور نیز می‌توان تصاویر با کیفیتی را ثبت کرد.

سنسور ماکرو

سنسور ماکرو ۲ مکاپیکسلی  عملکرد نسبتا ضعیفی دارد. یکی از معایب گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی  این است که فوکوس سنسور ماکرو همواره کمی ضعیف است و نمی‌تواند به سوژه زیاد نزدیک شود. همین مورد سبب شده است که این سنسور نتواند تصاویر چندان جالبی را ثبت کند.

دوربین سلفی گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی، تصاویر بسیار با کیفیتی را ثبت می‌کند. تنها نقطه ضعیف دوربین سلفی این است که روشنایی تصاویری که توسط آن ثبت می‌شوند، مقداری کم است و در حالت زوم، کیفیت پیکسل و رنگ‌ها افت زیادی دارند.

مشخصات گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

حافظه و رم گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی

میزان حافظه و رم گوشی، یکی از اصلی‌ترین مباحثی به شمار می‌آید که در خرید گوشی‌های گیمینگ مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد. داشتن حافظه نسبتا زیاد یکی از شاخصه‌های بسیار مهم در گوشی‌های گیمینگ است. زیرا بازی‌های سنگین برای اجرا به رم قدرتمند نیاز دارند. خب قبل از هر چیزی بایستی بگوییم که برند شیائومی در ساخت گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی از ظرفیت‌های مختلفی برای آن‌ استفاده کرده، است به طور کلی حافظه داخلی و رم گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی به شرح زیر است:

  • ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم
  • ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
  • ۱۲۸ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم
  • ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم
  • ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم

گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی دارای میزان حافظه داخلی و رم قابل قبولی است و جزو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ میان رده با حافظه داخلی خوب محسوب می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید که این گوشی از قابلیت کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند. در زیر گوشی فقط یک خشاب دوگانه برای سیم کارت قرار گرفته است و هیچ نقطه‌ای از گوشی وجود ندارد که محل کارت حافظه در آن تعبیه شده باشد. نمی‌توان گفت که این مورد جز نقاط ضعف گوشی ردمی کا ۴۰ گیمینگ شیائومی به حساب می آید، زیرا بسیاری از گوشی‌های امروزی این قابلیت را ندارند و به همین ترتیب، کاربران به نداشتن کارت حافظه زیاد اهمیت نمی‌دهند. در مجموع این گوشی از ظرفیت‌ حافظه داخلی و رم مناسبی برخوردار است.

قیمت گوشیRedmi K40 Gaming شیائومی

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی

گوشی بسیار باکیفیت و قدرتمند گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۱ معرفی شد. از همان زمان  بسیاری از افراد بخصوص گیمرها طرفدار گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی شدند. قیمت گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی در زمان عرضه حدود ۲۶۰ یورو بود. اما قیمت ذکر شده قیمت پایه این گوشی است و برای رم و حافظه‌ی متفاوت، قیمت کمی متغیر است.

سخن پایانی

شیائومی یکی از برند‌های تولید کننده گوشی‌های با کیفیت و ارزان قیمت به شمار می‌آید. گوشی Redmi K40 Gaming شیائومی با داشتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های مناسب توانسته است جایگاه گسترده‌ای را در میان بهترین گوشی های میان رده گیمینگ کسب کند. گوشی ردمی کا۴۰ گیمینگ شیائومی یک گزینه بسیار مناسب برای گیمرها به حساب می‌آید. قیمت این گوشی در کنار ویژگی‌های خوبی که دارد، کاملا اقتصادی است. در این مقاله به ذکر کلیات مشخصات و ویژگی های گوشی ردمی K40 گیمینگ شیائومی
پرداختیم. اگر شما نیز تجربه‌ی کار با این گوشی را دارید، خوشحال می‌شویم که تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402