عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟

عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

عرضه اولیه بازی یاInitial Game Offering مفهومی در دنیای بازی‌های مبتنی بر بلاک چین است که این روزها در بین دوستداران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده است. اگر با مفهوم nft آشنا باشید، به راحتی بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد این فناوری نوظهور به دست خواهید آورد. در این فناوری، nft یا توکن‌ها به عنوان ارز درون بازی و پاداش در پروژه‌های منتشر شده نقش اساسی دارند. می‌توانید یک توکن بازی بلاک چین را در IGO پیش خرید کنید.

به عبارت دیگر، شما قبل از شروع یک پروژه بازی مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری می‌کنید. در نتیجه راه اندازی و توسعه بازی و ارائه آن در صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال، می‌توان انتظار بازگشت سرمایه قابل توجهی را داشت. در این مقاله توضیحات بیشتری در مورد این فناوری و نحوه مشارکت در آن ارائه می‌دهیم.

عرضه اولیه بازی چیست؟

برای افرادی که تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال و فناوری‌های مرتبط هستند، ممکن است این سوال پیش بیاید که پیشنهاد اولیه بازی یا IGO چیست؟ به طور خلاصه می‌توان IGO را سرمایه گذاری در یک بازی مبتنی بر بلاک چین معرفی کرد. این فناوری از طریق پلتفرم‌های لانچ پد پیاده سازی می‌شود. این پلتفرم‌ها روند کلی بازی را تسهیل می‌کنند. BSCPad،TrustSwap و Binance از جمله پلتفرم‌هایی هستند که برای خرید و شرکت در رویدادهای IGO راه اندازی شده‌اند.

با توجه به مشارکت سرمایه گذار در IGO از طریق هر یک از این پلتفرم‌ها، لازم است مقدار مشخصی از توکن‌های اصلی آن پلتفرم خریداری شود. توکن‌های خریداری شده باید برای مدتی در استخر قفل شوند. با شروع تخصیص و توسعه بازی، این توکن‌ها بر اساس الگوریتم خاصی بین سرمایه گذاران توزیع می‌شوند.

مفهوم عرضه اولیه بازی (IGO) چیست؟

پیشنهادهای اولیه بازی یا IGOها معمولاً سازماندهی شده و بر روی پلتفرم‌های لانچ‌پد اجرا می‌شوند و کاربران باید توکن اصلی پلتفرم را برای مدت زمان مشخصی تعهد کنند. بسته به پروژه و روند توسعه آن، شرکت کنندگان اولیه بازی دسترسی اولیه ویژه‌ای به توکن‌های بازی یا NFT خواهند داشت. در برخی موارد، توکن‌ها و NFT‌های خریداری شده در فرآیند IGO را می‌توان خرید و فروش کرد و در صرافی‌ها و بازارهای غیرمتمرکز خارج از اکوسیستم بازی معامله کرد.

فرآیند IGO چیست؟

Initial Game Offering یکی از روش‌های جذب سرمایه برای بازی‌های بلاک چین است. می‌توان آن را مشابه Initial Coin Offering در نظر گرفت، اما در IGO، علاوه بر توکن بازی، به سایر دارایی‌های درون بازی نیز می‌توان دسترسی داشت. این دارایی‌های درون بازی معمولاً شامل جعبه‌های جایزه، شخصیت‌ها، لباس‌ها، ابزارها، سلاح‌ها و موارد دیگر می‌شود. در بیشتر موارد، NFT‌های خاصی برای شرکت در یک بازی بلاک چین مورد نیاز خواهند بود.

در حال حاضر چندین لانچ پد برای IGO در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که از معروف ترین آنها می‌توان به Binance NFT، BSCPad، TrustSwap و EnjinStarter اشاره کرد. لانچ پدهای مختلف مراحل مختلفی برای IGO دارند، اما کاربران معمولاً برای شرکت در راه اندازی اولیه بازی، ملزم به خرید توکن بومی پلتفرم هستند. به عنوان مثال، در IGO‌های پلتفرم بایننس NFT، سرمایه گذاران باید ابتدا بایننس کوین را خریداری کرده و سپس آن را در کیف پول متصل به این صرافی نگهداری کنند تا بتوانند در عرضه اولیه بازی شرکت کنند.

پس از خرید مقدار مورد نیاز توکن، شرکت کنندگان باید آنها را در یک استخر نقدینگی برای مدت زمان مشخصی قفل کنند. سپس بر اساس میزان سرمایه قفل شده خود و الگوریتم توزیع پروژه، مقدار مشخصی توکن نمادین یا غیر نمادین را دریافت می‌کنند که می‌تواند در بازی یا خرید و فروش در بازارهای مالی مستقل استفاده شود.

بایننس NFT Launchpad از مکانیزم ثبت نام برای انتخاب برندگان جوایز استفاده می‌کند تا همه شرکت کنندگان در IGO سهم مساوی در برنده شدن جایزه توکن NFT بازی داشته باشند. گاهی اوقات شرکت‌کنندگان IGO باید توکن‌های مجازی یا غیرمجازی برنده شده در Launchpad را برای مدت معینی در اختیار داشته باشند تا بتوانند در آینده آن را در بازارهای مالی معامله کنند.

ویژگی متمایز IGO چیست؟

IGO یا عرضه اولیه بازی آخرین روند در صنعت ارزهای دیجیتال است. این تئوری درست مانند ICO (ارائه اولیه سکه) است. تفاوت این است که در Initial Game Offerings، این پلتفرم میزبان پروژه‌های مختلف بازی است که به توکن‌ها یا NFT به عنوان پاداش و ارز درون بازی متکی هستند.

IGO برای چه کسانی مناسب تر است؟

معمولا سرمایه گذارانی که گیمر هستند، پروژه‌های بازی را به پروژه‌های بلاک چین DeFi ترجیح می‌دهند، زیرا وقت خود را صرف بازی و تجربه بازی‌های ویدیویی مختلف کرده‌اند. بنابراین، پلتفرم IGO مکان مناسبی برای گیمرها برای کسب سود با شرکت در IGOهای پروژه بازی است. IGO همچنین می‌تواند برای توسعه دهندگانی که می‌خواهند مطمئن شوند هیچ جنبه‌ای از بازاریابی یا توسعه را از دست نمی‌دهند مفید باشد.

از چه زمانی IGO محبوب شد؟

IGO‌ها نسبتاً جدید هستند زیرا در حدود سال 2013 و زمانی که ظهور ارزهای رمزپایه در جامعه رایج شد شروع به کار کردند. با IGO‌ها، افراد می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند در پروژه‌هایی که مورد علاقه‌شان است سرمایه گذاری کنند و در صورت موفقیت، از سرمایه اولیه خود بازدهی دریافت کنند.

مزایای IGO چیست؟

IGO‌ها گاهی اوقات فروش توکن نامیده می‌شوند. آنها معمولاً شامل سرمایه‌گذارانی می‌شوند که توکن‌هایی را خریداری می‌کنند که دسترسی به یک سرویس یا پلتفرم را فراهم می‌کنند و همچنین می‌توانند در صورت تقاضا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال معامله شوند. در نتیجه سرمایه گذاران می‌توانند از مزایای ویژه‌ای مانند تخفیف، خدمات و مجوزهای رایگان و غیره بهره مند شوند. یکی دیگر از مزایای IGO این است که به جای سرمایه گذاری سنتی که برای همه باز است، تمایل دارد توسط افراد یا شرکت‌هایی با ارزش خالص و مبالغ هنگفت نگهداری شود.

جمع آوری سرمایه در دنیای ارزهای دیجیتال

در دنیای ارزهای دیجیتال راه‌های مختلفی برای جذب سرمایه وجود دارد. با توجه به توضیحاتی که در مورد این سوال که عرضه اولیه بازی چیست، می‌توان آن را یکی از راه‌های افزایش سرمایه در دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرد. علاوه بر IGO، گزینه‌های دیگری مانند عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO، عرضه اولیه Dex یا IDO نیز راهکارهای مناسبی برای سرمایه گذاری در این زمینه هستند. آنچه این راه حل‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند، تفاوت در عملکرد هر یک از آنها است.

عملکرد عرضه اولیه ارز دیجیتال یا ICO

یکی از اولین پروژه‌های جمع آوری سرمایه در دنیای رمزنگاری، IPO است. این فناوری به عنوان یک راه حل مفید برای تامین سرمایه مورد نیاز پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین از طریق ارزهای دیجیتال معرفی شده است. در این فرآیند، توسعه‌دهندگان ICO بخشی از توکن‌های خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا سرمایه مورد نیاز برای توسعه یک ارز دیجیتال را فراهم کنند.

عرضه اولیه ارز دیجیتال یکی از اولین طرح‌های جذب سرمایه است. در فناوری ICO، تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال مورد نظر را در یک بلاک چین اختصاصی یا بلاک چین سایر ارزهای دیجیتال پیاده سازی کرده و از طریق سایت‌های قابل اعتماد در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این سایت‌ها شرایط عرضه اولیه معرفی شده است. در فرآیند ICO مهمترین عامل در کسب موفقیت در عرضه اولیه و سرمایه بیشتر، اعتبار سایت و تعداد بازدیدکنندگان از آن است. به عبارت دیگر، سایت‌های IPO معتبرتر با درصد بالایی از بازدید کاربران، کسب درآمد را برای تیم توسعه ارزهای دیجیتال امکان‌پذیرتر می‌کنند.

عملکرد عرضه اولیه صرافی یا IDO

عرضه اولیه صرافی یا Ido چیست؟ در ادامه معرفی راهکارهای جمع آوری سرمایه، معرفی این فناوری نیز حائز اهمیت است. Dex IPO راه دیگری برای جذب سرمایه در حوزه ارزهای دیجیتال است که در آن توکن از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز ارائه می‌شود. در این فناوری شرکت‌ها می‌توانند با عرضه توکن به نقدینگی دسترسی سریع داشته باشند. Ido به افراد اجازه می‌دهد بدون کنترل دیگران سرمایه گذاری کنند.

IPO یکی از بهترین راه‌ها برای توزیع توکن برای پروژه‌های راه اندازی است. این فرآیند با ارائه توکن‌های پروژه‌های رمزنگاری در صرافی‌های غیرمتمرکز، مسدود کردن سرمایه کاربران در بستر مورد نظر و در نهایت توزیع توکن‌ها بین سرمایه گذاران انجام می‌شود.

تفاوت بین IGO، ICO، IEO و IDO چیست؟

در دنیای کریپتو راه‌های مختلفی برای تامین مالی پروژه‌ها وجود دارد. برخی از معروف ترین این روش‌ها عبارتند از Initial Coin Offering، Initial Exchange Offering و Initial Decentralized Exchange Offering که اکثراً ساختار و فرآیند یکسانی دارند، اما در برخی از مراحل پیاده سازی رفتار متفاوتی دارند.

عرضه اولیه سکه (ICO)

اولین روش جمع آوری کمک مالی که قبل از عرضه اولیه بازی در دنیای کریپتو مورد استفاده قرار گرفت، Initial Coin Offering بود که به تیم‌های توسعه پروژه بلاک چین این امکان را می‌داد تا راهی برای تامین مالی با استفاده از ارزهای دیجیتال داشته باشند. ICO اولین بار در سال 2014 برای توزیع ارز دیجیتال اتریوم مورد استفاده قرار گرفت و تا اوایل سال 2018 یکی از محبوب ترین روش‌های ارائه توکن و ارز دیجیتال به حساب می‌آمد. قیمت اتریوم در آن زمان بسیار پایین بود و سرمایه گذاری روی آن سودآور بود. در مراحل اولیه توسعه یک ارز دیجیتال، فرآیند عرضه اولیه سکه یکی از بهترین روش‌های حمایت مالی است.

عرضه اولیه صرافی (IEO)

مهم ترین تفاوت Initial Exchange Offering با انواع دیگر عرضه‌های اولیه، از جمله عرضه اولیه بازی، این است که IEO مستقیماً توسط تیم توسعه پروژه میزبانی نمی‌شود و یک صرافی ارز دیجیتال این وظیفه را بر عهده دارد. در واقع، پروژه‌هایی که IEO خود را با مشارکت مستقیم با یک صرافی معتبر و شناخته شده نگه می‌دارند، در وضعیت برد-برد قرار دارند. در بیشتر موارد، پروژه باید تحت بازرسی و بررسی دقیق قرار گیرد تا توسط بورس پذیرفته شود. همچنین، پروژه پشت IEO با برگزاری راه اندازی اولیه خود به این روش، جامعه کاربران صرافی را به دست خواهد آورد.

عرضه صرافی غیرمتمرکز (IDO)

عرضه اولیه یک صرافی غیرمتمرکز در واقع عرضه اولیه یک سکه یا بازی است که در یک صرافی غیرمتمرکز برگزار می‌شود. پیشنهاد اولیه DEX از ابتدا برای رفع کاستی‌های ICO و IEO ساخته شد. به عنوان مثال، در عرضه اولیه یک صرافی غیرمتمرکز، پروژه‌ها معمولاً برای راه اندازی و ارائه توکن خود به سرمایه اولیه کمتری نسبت به یک IEO نیاز دارند. همچنین بلافاصله پس از IDO، نقدینگی برای تراکنش توکن وجود خواهد داشت، به این معنی که معمولاً به محض پایان IDO، توکن‌ها می‌توانند لیست شوند.

اما با توجه به اینکه IDO بر روی بستر صرافی‌های غیرمتمرکز پیاده سازی می‌شود، معمولا پروژه قبل از راه اندازی بررسی و بررسی نمی‌شود و ممکن است ریسک پروژه‌های IDO بیشتر از سایرین باشد. همچنین در IDO باید مراقب باشید که مورد کلاهبرداری قرار نگیرید زیرا چندین پروژه کلاهبرداری با استفاده از این ترفند جیب سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال را خالی کرده است.

چگونه در عرضه اولیه بازی شرکت کنم؟

درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، هیچ تضمینی 100 درصدی وجود ندارد که IPO برای سرمایه گذاران آن سودآور باشد. قبل از شرکت در هر نسخه اولیه بازی، بهتر است شخصا تحقیقات جامعی انجام داده و ریسک موجود را محاسبه کنید. برای مثال می‌توانید وب سایت و شبکه‌های اجتماعی پروژه بازی مورد نظر را بررسی کنید تا ببینید آیا مسیر توسعه و نقشه راه درستی دارد یا خیر. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا سرمایه گذاران بزرگ و شرکای مالی قدرتمند در پروژه وجود دارد یا خیر.

پس از معرفی مفهوم IGO چیست، بهتر است اطلاعاتی در مورد مشارکت در این فناوری ارائه شود. برای شرکت در پروژه‌های IGO می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام کنید و هشتگ #IGO را جستجو کنید. اما بهترین راه برای انجام این کار استفاده از پلتفرم‌های راه اندازی IGO یا لانچ پد است. به طور کلی، لانچدها به عنوان پلتفرم‌هایی برای ارائه اولین عرضه دارایی‌های استارت‌آپ تعریف می‌شوند. این پلتفرم‌ها به عنوان کانالی برای تسهیل تامین مالی پروژه‌ها و سرمایه گذاران عمل می‌کنند.

سرمایه‌گذاران یک پروژه IGO باید از طریق لانچ پد نسخه اولیه بازی پیش بروند تا توکن بومی و دارایی بازی منتشر شده را بدست آورند. کاربران می‌توانند با ثبت نام یا دریافت اشتراک در پلتفرم مورد نظر و خرید توکن بومی لانچد، در پروژه IGO سرمایه گذاری کنند. با توجه به ارزش سرمایه گذاری هر کاربر در بستر مورد نظر، استفاده از سطوح مشخص برای آنها مجاز است. این سطوح فرصت‌های سرمایه گذاری در عرضه اولیه بازی را برای هر کاربر تعیین می‌کند.

چگونه در Binance IGO شرکت کنیم؟

یکی از راه‌های به دست آوردن دارایی‌های درون برنامه‌ای بازی‌های بلاک چین و کلکسیون‌های NFT، شرکت در IGO‌های انحصاری NFT بایننس است. Binance NFT با کمک مکانیسم ثبت نام منحصر به فرد خود تضمین می‌کند که هر کاربر و شرکت کننده در عرضه اولیه بازی شانس برابری برای به دست آوردن دارایی‌ها و NFT‌های ارائه شده دارد. توزیع نهایی NFT‌ها بر اساس یک الگوریتم کاملاً عمومی و قابل تأیید است.

برای شرکت در IGO‌های صرافی بایننس، اولین قدم ثبت نام در وب سایت صرافی بایننس است. مراقب باشید که شرکت در IGO مستلزم احراز هویت حساب کاربری شما در وب سایت بایننس است و اگر اکانت خود را KYC نکرده باشید، نمی‌توانید در راه اندازی اولیه بازی شرکت کنید.

عرضه اولیه بازی را می‌توان به عنوان روشی برای جمع آوری و افزایش سرمایه در بازی‌های بلاک چین معرفی کرد. شرکت‌کنندگان در هر پروژه بازی با خرید nft یا توکن‌ها از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز و بازارهای nft سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر توکن‌های ارز دیجیتال بازی، هر سرمایه گذار می‌تواند به دارایی‌های درون بازی مانند شخصیت‌ها، لوازم جانبی، جعبه‌های جادویی و سلاح‌ها نیز دسترسی داشته باشد.

در دنیای ارزهای دیجیتال، کسب سودهای کلان مستلزم سرمایه گذاری در اسرع وقت است. سرمایه گذاری اولیه در بازی به عنوان خرید توکن مربوطه با کمترین قیمت ممکن تعریف می‌شود. در IGO با سرمایه گذاری زودهنگام و خرید توکن مربوط به بازی با کمترین قیمت ممکن می‌توان انتظار رشد چشمگیری در ارزش توکن خریداری شده داشت.

لانچ پد بازی‌های محبوب

پلتفرم‌های رایج و محبوب بازی عبارتند از Speedify، Binance NFT، Gamefi و EnjinStarter. در ادامه به معرفی هر یک می‌پردازیم.

بایننس NFT

Binance nft یکی از پلتفرم‌های محبوب IPO است. پروژه‌های بازی اولیه در این پلتفرم امکان دسترسی سرمایه گذاران به دارایی‌های انحصاری درون بازی را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه توکن‌های غیر معادل بر اساس یک الگوریتم خاص کار می‌کند. در Binance NFT، همه کاربران فرصت یکسان و برابر برای شرکت در رویدادهای IGO ارائه شده در آن را دارند. یکی از مزیت‌های این پلتفرم دسترسی سرمایه گذار به اطلاعات و جزئیات بیشتر بازی و امکان تعامل بیشتر با تیم سازنده بازی است.

GameFi

GameFi یکی دیگر از سکوهای پرتاب IGO محبوب است. امکان سرمایه گذاری هر کاربر برای پروژه‌های تعریف شده در این پلتفرم با توجه به میزان توکن GAFI تعیین می‌شود. چهار سطح سرمایه گذاری در این پلتفرم وجود دارد. فقط در یک سطح از این پلت فرم کاربران می‌توانند به رویدادهای IGO ارائه شده دسترسی داشته باشند. در سه سطح دیگر، دسترسی به این رویدادها با قرعه کشی تعیین می‌شود.

Speedyfy

Speedyfy یکی از پلتفرم‌های اولیه سازی بازی‌های محبوب برای ارزیابی بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین است.

یکی دیگر از لانچ پد محبوب IGO برای ارزیابی بازی‌های مبتنی بر فناوری بلاک چین، Sidify است. عرضه اولیه بازی از طریق Speedify و ارزیابی مثبت آن می‌تواند در جذب سرمایه مورد نیاز با استفاده از این پلتفرم نقش داشته باشد. برای شرکت در پروژه‌های IGO ارائه شده در این پلتفرم، هر شرکت کننده باید 100000-250000 توکن SFUND داشته باشد. در این پلتفرم 9 سطح وجود دارد. با توجه به مقدار توکن SFUND هر کاربر، سطح دسترسی وی به پروژه‌های ارائه شده در این پلتفرم مشخص می‌شود.

EnjinStarter

در پلتفرم EnjinStarter، شرکت در رویدادهای IGO بر اساس مقدار توکن‌های EJS ارائه شده تعیین می‌شود. هر کاربر می‌تواند با ارائه 1250 توکن EJS در پروژه‌های تعریف شده در این پلتفرم شرکت کند.

نکات مهم برای شرکت در IGO

در این مرحله، شما قطعا درک بهتری از چیستی IGO و نحوه عملکرد آن خواهید داشت. نکته مهم برای شرکت در رویدادهای IGO این است که به دنبال پروژه‌هایی باشید که ریسک سرمایه گذاری شما را در آینده کاهش دهند. دستیابی به این نوع بنیاد قوی و پروژه‌های آینده با تحقیق در مورد اعضای تیم توسعه بازی، سوابق آنها، افراد مشهور نظارت بر پروژه و وایت پیپر پروژه امکان پذیر است. به عبارت دیگر، با بررسی هر یک از عوامل ذکر شده، می‌توانید اعتبار یک پروژه راه اندازی اولیه بازی را بسنجید. برای مشارکت و سرمایه گذاری در یک پروژه بازی بهتر است احساسی عمل نکنید.

روش اجرا و سکوی پرتاب یا سکوی راه اندازی پروژه IGO از عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت آن محسوب می‌شود. تجربه بازیکنان شرکت کننده در بازی، نقش آنها در توسعه تعداد زیادی پروژه و مدت زمان مورد انتظار برای دستیابی به نتایج مورد انتظار برای سرمایه گذاری و سود نیز از دیگر عواملی است که باید در ارزیابی یک بازی مورد توجه قرار گیرد.

یکی دیگر از موارد مهم برای شرکت در عرضه اولیه بازی، انجمن فعال آن است. در واقع شانس بیشتر موفقیت در بازی تا حد زیادی به تلاش گروه بزرگی از مردم و همفکری آنها با فعالان پروژه بازی بستگی دارد. سرمایه گذاران و شرکت کنندگان یک پروژه IGO نیز از عوامل مهم موفقیت این پروژه هستند. وجود نام‌های معروف سرمایه گذاران و شرکای پروژه نقطه قوت پروژه محسوب می‌شود.

نکته مهم برای مشارکت و سرمایه گذاری در عرضه اولیه بازی، عدم تضمین این فناوری در کسب سود است. IGO، مانند هر سرمایه گذاری دیگری، مخاطره آمیز خواهد بود و خطرات احتمالی مرتبط با آن را دارد. به عنوان مثال، پروژه بازی شما ممکن است جعلی یا کلاهبرداری باشد. بنابراین قبل از هر اقدام و سرمایه گذاری در پروژه، بهتر است تحقیق کاملی انجام داده و اطلاعات کافی در مورد نحوه سازماندهی پروژه به دست آورید. علاوه بر این، ممکن است بازی توسعه یافته به درستی کار نکند و در نتیجه استقبال خوبی از سوی مردم برای بازی و مشارکت نشود.

سرمایه گذاری در IGO

هدف اصلی از ارائه IGO‌ها فراهم کردن دسترسی زودهنگام به دارایی‌های بازی است که سرمایه گذاران اولیه می‌توانند روی آن سرمایه گذاری کنند و انتظار بازگشت قابل توجهی از سرمایه گذاری در آینده را داشته باشند. IGO‌ها ممکن است سرمایه گذاری خوبی به نظر برسند، با این حال، قبل از سرمایه گذاری در هر پلت فرم IGO یا پروژه IGO باید چند نکته را در نظر بگیرید:

الزامات یا طبقات برای نگهداری سکوی پرتاب. این مهم است زیرا بر هزینه مشارکت IGO و تعداد توکن‌های موجود برای خرید تأثیر می‌گذارد. دو نوع نیاز تعمیر و نگهداری Launchpad وجود دارد:

توکن ثابت

برای شرکت در IGO باید تعداد مشخصی توکن داشته باشید.

لانچ پد 2 لایه

سیستم لایه بر اساس تعداد توکن‌های نگهداری شده است. با نگه داشتن توکن‌های بیشتر، تعداد توکن‌هایی که می‌توانید خریداری کنید افزایش می‌یابد.

مزایای دارنده توکن بومی را ببینید.

درصد مزایا را بررسی کنید و آنها را با سایر IGOها مقایسه کنید. شرکت‌کنندگانی که توکن‌های Launchpad بومی خود را قفل می‌کنند، از طریق مکانیسم قرعه‌کشی در لاتاری راه‌اندازی IGO انتخاب می‌شوند. در این مورد، شانس نقش دارد. برخی از سکوهای راه اندازی IGO تضمین‌های اختصاص داده شده را ارائه می‌دهند. بنابراین بررسی کنید که آیا لانچ پد IGO مذکور این ضمانت را ارائه می‌دهد یا خیر. زیرا در غیر این صورت ممکن است هزینه آن بیشتر از IGO باشد که از مکانیسم قرعه کشی استفاده می‌کند.

ارزیابی بازگشت سرمایه (ROI)

ارزیابی بازگشت سرمایه (ROI) برای سیستم‌های IGO که در حال حاضر عملیاتی هستند بسیار مهم است. نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در IGOهای فعال ارائه شده در پلتفرم را ارزیابی کنید. یک لانچ سکو با سابقه پروژه‌های خوب احتمالاً بازدهی عمده‌ای را در اکثر پروژه‌های آینده خود به ارمغان می‌آورد.

ارزیابی مزایای دارنده

مزایای دارنده توکن را بررسی کنید. شرکت‌کنندگان IGO برای شرکت در تخصیص توکن، باید توکن‌های اصلی IGO راه‌اندازی خود را قفل کنند. در حالی که برخی از لانچ پدهای IGO به کاربران بلیط‌های بخت آزمایی را به عنوان وسیله‌ای برای قفل کردن توکن‌ها ارائه می‌دهند، برخی دیگر هم بلیط‌های بخت آزمایی و هم شانس شرط بندی توکن‌ها را فراهم می‌کنند. این بدان معنی است که در حالی که توکن‌های کاربران قفل هستند، شرکت کنندگان می‌توانند از آنها سود ببرند.

بودجه جمع‌آوری‌شده و تعداد رویدادهای تولید توکن

بسیار مهم است که بدانید پلتفرم IGO Launchpad چقدر رشد کرده است و در طول عمرش چند رویداد تولید توکن در آنجا برگزار شده است. این آمار یک آمار بسیار مهم برای تعیین اینکه آیا این پلتفرم ابتکارات با کیفیتی برای جذب اعضای IGO به ارمغان می‌آورد یا خیر است. بنابراین تعداد رویدادهای تولید توکن یک لانچ پد IGO را بررسی کنید. تعداد بیشتر رویدادها نشان‌دهنده تلاش‌های پلتفرم برای میزبانی از طرح‌های با کیفیت برای افزایش ارزش کلی آن است.

ارزیابی ارزش دارندگان/بازده سرمایه (افزایش سرمایه/تعداد رویدادهای تولید توکنLaunchpad )

یک معیار عملکردی است که برای رتبه‌بندی استفاده می‌شود. هر چه ارزش نگهداری بالاتر باشد، IGOهای سودآورتری در لانچ پد وجود دارد. از سوی دیگر، باید گفت که اگر لانچد ارزش توکن بالایی داشته باشد، به این معنی است که ارزش نگهداری بالایی در مقایسه با اندازه توکن آن در بازار دارد.

چگونه پروژه‌های اولیه بازی را پیدا کنیم

مردم می‌توانند پروژه‌های اولیه بازی را در اینترنت جستجو کنند. بسیاری از پروژه‌های در حال ظهور را می‌توان با جستجوی هشتگ IGO یا #IGO در توییتر پیدا کرد. استفاده از خدمات ویژه‌ای مانند Play2Earn Club یا GameFi Hunters راه دیگری برای یافتن پروژه‌های اولیه بازی است. این دو پلتفرم محتوای مربوط به پروژه‌های جالب را منتشر می‌کنند. این معرفی ممکن است به صورت مستمر انجام نشود، اما از آنجایی که مطالب منتشر شده در ابتدا مورد تایید کارشناسان این سایت‌ها است. این یک مزیت بزرگ برای این گزینه محسوب می‌شود. پروژه‌های جالبی را می‌توان در لانچر پدها نیز یافت.

لانچ پدها وظیفه تسهیل IGOها و ارائه توسعه دهندگان را بر عهده دارند. البته، لانچدهای عمومی دیگری نیز وجود دارند که تأمین مالی و منابع مالی را برای انواع پروژه‌های بلاک چین تسهیل می‌کنند. Polkastarter یکی از نمونه‌های لانچ پد در این دسته است. لانچ پدهای اصلی IGO عبارتند از Gamefi، Speedify، Enjin starter، Gamefi Launchpad. همچنین امکان راه اندازی برخی پروژه‌ها بر روی پلتفرم‌های بزرگ و معروف مانند CoinList وجود دارد.

خطرات احتمالی در عرضه اولیه بازی

باید بدانیم که خطرات مربوط به IGO نیز وجود دارد. یکی از خطرات احتمالی این است که یک بازی با موفقیت توسعه پیدا نکند. توسعه دهندگان همیشه رویای بزرگ دارند، اما ممکن است بازی به درستی کار نکند یا مردم تمایلی به بازی آن نداشته باشند.

همچنین این احتمال وجود دارد که پروژه هدف شما جعلی و کلاهبرداری باشد. به این ترتیب افراد فعال در پروژه به اصطلاح بازی با عرضه داستان‌های جالب بازی پول زیادی را جذب می‌کنند و در یک چشم به هم زدن ناپدید می‌شوند. ما در گذشته بارها شاهد این اتفاق در زمینه ICOها بوده‌ایم. اگرچه هرگز نمی‌توانید از بازده مالی داشتن یک IGO مطمئن باشید، اما می‌توانید تا حد امکان از خود در برابر خطرات احتمالی محافظت کنید. برای این کار می‌توانید پروژه مورد نظر را به دقت بررسی کرده و نحوه سازماندهی عرضه اولیه بازی را زیر نظر داشته باشید.

نکات مهم در مورد IGO

لانچ پد از جمله عوامل موثری است که نقش مهمی در موفقیت یک IGO دارد. آیا پروژه‌های زیادی برای تامین مالی عمومی وجود دارد؟ چه مدت طول می‌کشد تا یک پروژه به نتایج مورد انتظار خود برسد؟

پرداخت سرمایه شما و دریافت بازده مورد انتظار بدون شک تا حد زیادی به نحوه اجرای پروژه بستگی دارد. به عنوان مثال می‌توان به یک سوال مهم در این زمینه اشاره کرد: آیا این پروژه نقشه راه خوب و روند حرکتی مشخصی دارد؟

چه کسانی روی این بازی کار می‌کنند؟ آیا این افراد در توسعه بسیاری از پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند و آیا آنها گیمرهای با تجربه‌ای هستند که ایده محکمی از آنچه در مورد آن صحبت می‌کنند دارند؟ جامعه نیز در این پروژه بسیار مهم است. اگر در مراحل اولیه، گروه زیادی از افراد با فعالان پروژه بازی همکاری می‌کنند و منتظر راه اندازی آن هستند، شانس بیشتری برای موفقیت تیم فعال در این مسیر وجود دارد.

سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان این پروژه چه کسانی هستند؟ اگر نام‌های بزرگ (مشهور) در بین سرمایه گذاران و شرکای پروژه وجود داشته باشد، بسیار خوب است. در این راستا، تخصیص‌های مالی معروف، سرمایه گذاران خطرپذیر، پلتفرم‌ها و شرکت‌هایی وجود دارند که به طور عمومی مشارکت خود را در پروژه‌های مختلف تایید می‌کنند.

بازی در دنیای امروز و رابطه آن با بلاک چین

با ورود به دنیای بازی‌های بلاک چین، پدیده IGO به سرفصل برتر در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. بازی‌هایی مانند Crypto Blades Axie Infinity (AXS)، (SKILL) و Alien Worlds (TLM) روزانه هزاران کاربر فعال دارند. در حال حاضر، Axie Infinity با بیش از 1.1 میلیارد دلار فروش تا به امروز در سال 2021 پیشتاز این حوزه است.

با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که حوزه گیمینگ به دست آورده، لچ پدهای عرضه اولیه بازی نیز مسیر قدم گذاشتن در این عرصه را دیده‌اند. برخی از نمونه‌های این پلتفرم‌ها عبارتند از Gamefi (GAFI)، Enjinstarter (ENJINSTARTER)، Gamestarter (GAME)، Speedify.fund (SFUND) و غیره.

GameFi یکی از اولین لانچ‌پدها یا پنل‌هایی است که میزبان طرح راه‌اندازی بازی بود. در حال حاضر دو IGO فعال در Gamefay به نام‌های $KABY Pool و Deathroad IGO وجود دارد. هر دوی این بازی‌ها توکن‌های اولیه خود را در اختیار بازیکنانی قرار می‌دهند که توانایی نگهداری و ذخیره آن‌ها را دارند یا منتظر افزایش قیمت این توکن‌ها هستند. علاوه بر این، گیمرها می‌توانند از این توکن‌ها برای بهبود تجربه بازی خود استفاده کنند.

Enjinstarter یکی دیگر از سکوهای راه اندازی IGO است که پروژه‌های منحصر به فرد و ویژگی‌های خاصی مانند مزارع ساخت الکترونیکی، پلتفرم‌های مبتنی بر NFT و پلتفرم‌های DeFi را ارائه می‌دهد. این پروژه بر اساس Enjin’s Jumpnet است که بستری برای توسعه دهندگان بازی برای ایجاد جوامع هدف و راه اندازی کمپین‌های بازاریابی برای ترویج و تقویت پروژه‌های بازی است.

پیش بینی آینده IGO

در میان روش‌های جذب و جمع آوری سرمایه در دنیای ارزهای دیجیتال، عرضه اولیه بازی به عنوان یک فناوری نوظهور و کارآمد معرفی می‌شود. اگرچه این فناوری در جمع آوری سرمایه برای پروژه‌های بازی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین بسیار موفق بوده است، اما هنوز خطر سرمایه گذاری برای شرکت در این رویدادها وجود دارد. بنابراین بررسی و اعتبارسنجی پروژه‌ها بر اساس عوامل ذکر شده در این مقاله می‌تواند سهم مهمی در جلوگیری از ریسک اتلاف سرمایه در این راستا داشته باشد. آیا تا به حال تجربه حضور در عرضه اولیه بازی را داشته‌اید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402