معرفی انیمه روح مبارزه؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

دانلود انیمه Hajime no ippo
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر عاشق انیمه های ورزشی هستید ولی هنوز انیمه روح مبارزه را ندیده‌اید، باید بگوییم چیز بزرگی را از دست داده‌اید. انیمه هاجیمه نو ایپو یکی از بهترین انیمه‌های مبارزه‌ای و ورزشی است که تاکنون منتشر شده‌ است. با پلازا در معرفی انیمه Hajime no ippo و سفر به دنیای شگفت انگیز مبارزات بوکس همراه باشید.

انیمه زیبای Hajime no ippo را می‌توان چگونگی شکل‌گیری یک ستاره خواند. این انیمه می‌تواند برای بسیاری از کودکان و نوجوانان انگیزه‌ای برای شروع ورزش مورد علاقه خود باشد. پس بدون مقدمه، اجازه بدهید بررسی انیمه ورزشی Hajime no ippo را شروع کنیم.

فهرست مطالب

نقد انیمه هاجیمه نو ایپو

انیمه هاجیمه نو ایپو به کارگردانی ساتوشی نیشیمورا (Satoshi Nishimura) و توسط استودیو Madhouse ساخته شده است. همانطور که می‌دانید استودیو مدهاوس آثار بزرگی را در کارنامه خود دارد که از بین آن‌ها می‌تواند به انیمه هیولا و انیمه دفترچه مرگ اشاره کرد. انیمه روح مبارزه نیز یکی از انیمه‌های پرطرفدار این استودیو است.

زمان پخش انیمه روح مبارزه به تاریخ 4 اکتبر 2000 (13 مهر 1379) برمی‌گردد. تعداد قسمت های انیمه روح مبارزه نیز تاکنون 127 قسمت بوده است. این انیمه دارای دو سینمایی 90 و 60 دقیقه‌ای نیز هست. این انیمه با وجود داشتن 3 فصل و تعداد قسمت‌های نسبتا زیاد، همچنان توانسته مخاطبان را غافل گیر‌ کند و محوریت و جذابیت خود را از دست نداده است.

حتما تا اینجا حدس زده‌اید که ژانر انیمه هاجیمه نو ایپو ورزشی، اکشن و کمدی است. این انیمه ممکن است گاهی شما را با صحنه‌های خشونت‌ آمیزش هیجان زده کند. گاهی نیز با سکانس‌ها و دیالوگ‌های طنزش شما را بخنداند. درواقع، همین مسئله است که سبب شده انیمه Hajime no ippo از بسیاری از انیمه‌های ورزشی برتر باشد.

اگر انیمه را تماشا کنید می‌بینید که چگونه یک پسر قد کوتاه به نام ایپو که مدام مورد قلدری افراد بزرگ‌تر از خودش قرار می‌گیرد، به یک مبارز بسیار جدی و قوی تبدیل می‌شود. اما نکته مهم درباره ایپو این است که او به هیچ عنوان از بوکس برای انتقام گرفتن یا سرکوب کردن کسانی که از آن‌ها متنفر است، استفاده نمی‌کند. او به ورزش بوکس احترام می‌گذارد و آن را مقدس می‌شمارد. این همان روحیه مبارزه واقعی در ایپو است.

داستان انیمه روح مبارزه

داستان انیمه روح مبارزه

داستان با ایپو ماکونوچی (Ippo Makunouchi) شروع می‌شود. او پسری است که مدام از هم سن و سالان و دیگر دانش‌آموزان کتک می‌خورد. کسی که مدام مورد قلدری قرار می‌گیرد و هیچ دفاعی نیز در مقابل بقیه افراد ندارد. تا این که یک روز بعد از کتک خوردن از سه دانش‌آموز بزرگ‌تر از خود، توسط بوکسوری به نام مامورو تاکامورا (Mamoru Takamura) نجات پیدا می‌کند. مامورو، ایپو بیهوش را با خود به باشگاه می‌برد. ایپو پس از به هوش آمدن با سرزنش شدید مامورو مواجه می‌شود. مامورو به او می‌گوید که نباید بدون مبارزه کردن تسلیم شود و باید تا آخرین نفس از خودش دفاع کند.

با این سخنان، ایپو ناراحت می‌شود. متقابلا مامورو نیز از سخنان تند خود به یک پسر نوجوان 16 ساله پشیمان می‌شود. او برای جبران کار خود به ایپو پیشنهاد می‌کند تا تمام خشم و ناراحتی خود را روی کیسه بوکس خالی کند. بدین ترتیب، ایپو اولین مشت خود را به کیسه بوکس می‌زند. اما آن یک مشت معمولی نبود؛ زیرا با چنان قدرتی زده شد که همه بوکسورهای باشگاه را شگفت‌زده کرد.

پس از آن، ایپو از مامورو می‌خواهد که به او آموزش دهد که چگونه می‌تواند به یک بوکسور عالی تبدیل شود. مامورو در ابتدا نمی‌پذیرد. اما با پافشاری‌های ایپو و قبول شدن در آزمونی که مامورو برایش ترتیب داده بود، آن روحیه مبارزه خود را نشان می‌دهد. بدین ترتیب، ایپو ماکونوچی رسما به عنوان یک بوکسور سبک وزن کار خود را در باشگاه کوموگاوا (Kamogawa) شروع می‌کند.

داستان بوکسور شدن ایپو، یک داستان پر پیچ و خم و طولانی است. او باید با حریفان بسیار زیادی مبارزه کند. ایپو در این راه تجارب بسیاری کسب می‌کند که در زندگی شخصی و حرفه‌اییش کاربرد دارند.

شخصیت های انیمه روح مبارزه

کاراکترهای انیمه روح مبارزه را اکثرا بوکسورها تشکیل داده‌اند. هر کدام از این بوکسورها داستان و دلیل خاص خود را برای مبارزه دارند. به همین دلیل، مخاطبان می‌توانند از آن‌ها چیزهای بسیار زیادی یاد بگیرند:

ایپو ماکونوچی (Ippo Makunouchi)

کاراکترهای انیمه روح مبارزه

ایپو شخصیت اصلی سریال است. او در خارج از رینگ پسری خجالتی و دوست داشتنی، اما در رینگ یک مبارز جدی و خشن است. او با مادرش، هیروکو ماکونوچی (Hiroko Makunouchi)، زندگی می‌کند. او در کنار مادرش به تجارت ماهیگیری قایق اجاره‌ای خانوادگی مشغول است. درواقع، همین شغل سبب شده تا عضلات او را به خوبی پرورش داده شده و از او یک بوکسور حرفه‌ای ساخته است.

نام مستعار ایپو، خدای باد است که بخاطر ضربات قویش به او داده شده است. یکی از ویژگی‌های بارز او این است که هیچ حریفی را دشمن خود نمی‌داند. همین ویژگی، او را به سرعت بین طرفداران محبوب می‌سازد.

کوهی کیاسو (Kōhei Kiyasu) ویس اکتور این شخصیت است. صدای کیاسو را می‌توانید در اکثر انیمه‌های ورزشی بشنوید. از بین انیمه‌هایی که تاکنون دوبله کرده می‌توان به انیمه کاپتا به جای شخصیت  نوبو آندو (Nobu Andou) و انیمه شاهزاده تنیس به جای شخصیت کائورو کایدو (Kaoru Kaido) اشاره کرد.

مامورو تاکامورا (Mamoru Takamura)

دانلود انیمه Hajime no ippo

مامورو یک بوکسور شکست ناپذیر بوده که دو بار قهرمان جهان در سالن بدنسازی کاموگاوا شده است. در واقع، او مانند بمب انرژی باشگاه است و دیگر ورزشکاران با نگاه کردن به او روحیه می‌گیرند. مامورو همانند یک برادر بزرگ‌تر به شیوه خود دیگران را راهنمایی می‌کند. حتی گاهی هم باشگاهی‌های خود را دست می‌اندازد، اما این به آن‌ها کمک می‌کند تا بوکسورهای بهتری شوند.

مامورو تاکامورا کسی بود که او را با دنیای بوکس آشنا کرد. درواقع، او روحیه مبارزه را در ایپو دید. تاکامورا اولین کسی بود که اطمینان داشت ایپو می‌تواند یک بوکسور فوق العاده شود. تمرین‌های مامورو بسیار کشنده هستند و هر کسی نمی‌تواند از پس آن‌ها بربیاید. با این حال، ایپو تمام قدرت خود را برای همگام شدن با او به کار گرفت.

تاکامورا به دلیل مبارزه‌ای که در کوهستان با یک خرس داشته است، «خرس‌کش» نام گرفت. گاهی اوقات او با پوشیدن پوسته خرس و نشان دادن زخم‌هایی که در این مبارزه برداشته بود، به رینگ مبارزه وارد می‌شود.

ریکیا کویاما (Rikiya Koyama) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه‌های بسیاری حضور داشته است؛ از جمله انیمه سگ های ولگرد بانگو و به جای شخصیت فوکوزاوا یوکیچی (Fukuzawa Yukichi).

ایچیرو میاتا (Ichirō Miyata)

نقد انیمه هاجیمه نو ایپو

اولین رقیب و همچنین یکی از بهترین دوستان ایپو است. ایچیرو درست هم سن و سال ایپو بوده اما به دلیل این که بوکس را از سنین پایین شروع کرده، بسیار ماهر و قوی است. سه ماه بعد از ورود ایپو به باشگاه، این دو مجبور می‌شوند با هم مبارزه کنند. اما میاتا می‌بازد. باختن از یک بوکسور تازه‌کار، میاتا را بسیار ناراحت می‌کند. پس از آن، تصمیم می‌گیرد از باشگاه برود، اما نه به خاطر تحقیری که متحمل شده بلکه می‌خواست در رینگ مسابقات اصلی دوباره مقابل ایپو قرار گیرد.

ویس اکتور خوش صدای میاتا کسی جز توکوکازو سکی (Tomokazu Seki) است. صدای زیبای او را می‌توانید در انیمه سایکو پس روی شخصیت شینیا کوگامی (Shinya Kōgami) بشنوید.

جنجی کاموگاوا (Genji Kamogawa)

تعداد قسمت های انیمه روح مبارزه

اگر در انیمه هاجیمه نو ایپو یک پیرمرد عصبانی و جدی دیدید، بدانید که او همان جنجی کاموگاوا، سرمربی و موسس ورزشگاه کاموگاوا است. او در ابتدا هیچ تمایلی برای پذیرش ایپو نداشت، اما با دیدن پتانسیل و استعداد او با خوشحالی شخصا ایپو را تمرین داد.

جنجی بسیار جدی است و تمریناتی که به ایپو می‌دهد نیز بسیار سخت و طاقت فرسا هستند. با این حال، او یک مربی عالی است. او نقاط ضعف و قدرت شاگردش را به خوبی تشخیص داده و تکنیک‌ها مختلف را به او آموزش می‌دهد.

امتیازات انیمه  Hajime no ippo

انیمه روح مبارزه تاکنون توانسته امتیازات بسیار خوبی را کسب کند. این انیمه توانسته در سایت MyAnimeList با بیش از 270 هزار رای نمره 8.8 و در سایت معروف IMDb نمره با 9 هزار رای نمره 8.8 از 10 نمره را به دست آورد.

این امتیازات نشان می‌دهد که انیمه هاجیمه نو ایپو ارزش تماشا کردن را دارد. پس مهم نیست عاشق انیمه ورزشی باشید یا نه، دانلود انیمه Hajime no ippo و تماشای آن می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به وجود بیاورد.

کلام آخر

معرفی انیمه روح مبارزه را در کنار هم به پایان رساندیم. امید داریم با تماشای این انیمه روحیه مبارزه با چالش‌های زندگی در شما ایجاد شود. از این که تا اینجا با ما همراه بودید، سپاسگزاریم. فراموش نکنید که نظر خود را در مورد این انیمه با ما به اشتراک بگذارید. فکر می‌کنید ایپو باید با چه موانعی برای رسیدن به رویاهایش روبرو شود؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402