بازیابی شماره های پاک شده آیفون ؛ بررسی 5 روش کاربردی

بازیابی شماره های پاک شده آیفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازیابی شماره های پاک شده آیفون یکی از قابلیت خوب دستگاه‌های اپل است. برای برگرداندن شماره های پاک شده ایفون روش‌های مختلفی وجود دارد که در این مقاله آنها را با هم بررسی خواهیم کرد. در ادامه مقاله با آموزش ریکاوری مخاطبین حذف شده iOS با ما همراه باشید.

مخاطبین یا همان بخش کانتکت‌های گوشی ما یکی از مهمترین قسمت‌های دستگاه تلفن همراه ما است که البته خیلی از ما تا وقتی مشکلی برای آن پیش نیاید، این موضوع را درک نمی‌کنیم. حذف شدن مخاطبین می تواند برای ما دردسر‌های زیادی درست کند و در واقع تمامی ارتباطات ما را به هم می‌ریزد. در صورتی که شما یکی از استفاده کنندگان از دستگاه‌های آیفون باشید، و دستگاه خود را به روز و متصل به اینترنت نگه داشته باشید، جای نگرانی در این مورد وجود ندارد. قابلیت بازیابی شماره های پاک شده آیفون به شما کمک می‌کند در صورتی که به صورت سهوی و یا اشتباها مخاطب یا مخاطبانی را از روی گوشی خود حذف کردید، اطلاعات مورد نظر را به شما بازگرداند.

بازیابی شماره های پاک شده آیفون روش‌های مختلفی دارد که در ادامه این مطلب پلازا با هم 5 مورد از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطالب

آموزش بازیابی شماره های پاک شده آیفون

روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می توانید مخاطبان گوشی خود را بازگردانید و دوباره بخش مخاطبان موبایل شما مثل سابق شود. اما باید توجه داشته باشید، بازیابی مخاطبین حذف شده گوشی آیفون در صورتی ممکن خواهد بود که گوشی شما به اینترنت متصل بوده و تنظیمات اکانت iCloud خود را به صورت کامل فعال کرده باشید. البته در صورتی که شما این کار را هم نکرده باشید، یک روش به خصوص برای پیدا کردن اطلاعات حذف شده وجود دارد که در انتها آن را هم بررسی می کنیم.

در صورتی که بخواهیم به ترتیب روش‌های استاندارد برای بازیابی شماره های پاک شده آیفون را معرفی کنیم. به این موارد می رسیم:

1. بازیابی شماره های پاک شده آیفون با iCloud روی گوشی؛ برگرداندن شماره های پاک شده ایفون

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، یکی از بهترین روش‌های ریکاوری شماره های پاک شده گوشی اپل استفاده از iCloud است، که در آن از خود تنظیمات مربوط به iCLoud که روی گوشی شما قرار دارد استفاده می شود. برای این منظور لازم است از طریق مسیر زیر به بخش Setting رفته و از گزینه‌های اکانت خود iCloud را انتخاب کنید:

دسترسی به icloud

در این بخش گزینه‌های متعددی به شما نمایش داده می شود که لازم است در بین آنها به دنبال Contact بگردید. وقتی آن را پیدا کردید ابتدا آن را خاموش کنید.

در زمان خاموش کردن از شما سوالی مبنی بر حذف تمام کانتکت‌ها و یا نگه داشتن آنها روی دیوایس پرسیده خواهد شد. مطمئن باشید که با انتخاب گزینه Keep on my phone این اطلاعات را روی گوشی خود نگه دارید. بعد از خاموش کردن دوباره این گزینه را فعال کنید:

بازیابی شماره های پاک شده آیفون با iCloud گوشی

اکنون عملیات بازیابی شماره های پاک شده آیفون شما انجام شده است و می توانید آنها را در بخش کانتکت خود مشاهده کنید.

2. بازیابی شماره های پاک شده آیفون از سایت iCloud؛ ریکاوری مخاطبین حذف شده iOS

در صورتی که برای دسترسی به تنظیمات خود به هر دلیلی مشکل دارید و یا در حال حاضر گوشی شما در دسترس نمی باشد، می توانید از طریق سایت iCloud نیز این کار را انجام دهید. برای این کار تنها لازم است از طریق یک مرورگر اینترنت مانند گوگل کروم وارد سایت iCloud.com بشوید. بعد از ورود با کلیک روی Sign in می‌توانید با اطلاعات اکانت خود به سایت لاگین کنید و به تنظیمات دسترسی داشته باشید:

ورود به سایت iCloud

بعد از ورود، در بالا و سمت راست صفحه بخش گزینه‌ها را مشاهده کنید که با دوازده نقطه در کنار هم نمایش داده شده است. با کلیک روی آن گزینه‌های تنظیمات به شما نمایش داده خواهد شد. شما باید گزینه Data Recovery را انتخاب کنید. در میان گزینه‌های این بخش Restore Contact می‌تواند به شما لیستی از تاریخ‌هایی که از کانتکت‌های شما بکاپ گرفته شده است را نمایش دهد:

بازیابی شماره های پاک شده آیفون از سایت iCloud

اکنون برای بازگردانی مخاطبین پاک شده گوشی ای او اس خود کافی است که یکی از تاریخ‌های قبل از حذف کانتکت‌های خود را انتخاب کنید و مخاطبان را بازگردانید.

3. استفاده از iTunes برای برگرداندن شماره های پاک شده ایفون

یکی از کارهایی که iTunes برای گوشی شما انجام می دهد این است که به صورت دوره ای از آن بکاپ تهیه می کند. پس در صورتی که از روش‌های قبلی جواب نگرفتید و  این مورد می تواند کمک خوبی را به شما بکند. حتی در صورتی که یادتان نمی آید بکاپی را با آیتونز گرفته باشید، بهتر است این روش را یک بار امتحان کنید، زیرا این برنامه به صورت پیشفرض از دستگاه شما بکاپ گرفته و می تواند در مواقع اینچنینی کمک خوبی به حساب بیاید.

برای این  منظور لازم است که ابتدا برنامه آیتونز را دانلود کرده و آن را روی سیستم خود نصب کنید. این برنامه هم برای ویندوز و هم برای مک قابل دسترس می‌باشد. بعد از انجام این کار گوشی خود را با استفاده از کابل به سیستم متصل کرده و اجازه دهید برنامه iTunes گوشی شما را تشخیص داده و اطلاعات آن را مرور کند.

بعد از انتخاب گوشی خود از گزینه‌های سمت چپ روی Summary کلیک کنید. در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود یک بخش Backups وجود خواهد داشت. با انتخاب Restore Backups بازیابی شماره های پاک شده آیفون روی دستگاه شما انجام خواهد شد:

استفاده از iTunes برای بازیابی شماره ها

در صورتی که این کار موفقیت آمیز انجام شود و شما بکاپ فعالی داشته باشید، بعد از اتمام کار این پیام به شما نمایش داده خواهد شد:

تاییدیه از iTunes

 

در صورتی که این روش هم برای شما جواب نداد می توانید از امکانات یاهو و یا جیمیل خود برای این منظور استفاده کنید.

4. استفاده از اکانت‌های Gmail و Yahoo؛ ریکاوری مخاطبین حذف شده iOS

خیلی از کاربرانی که از دستگاه‌های همراه اپل مانند آیپد، آیپاد و یا موبایل‌های آیفون استفاده می کنند برای راحتی کار و دوری از دردسر‌های اپل آیدی و تحریم و موارد اینچنینی با استفاده از اکانت‌های گوگل و یاهو این دستگاه‌ها را فعال می کنند. این اکانت‌ها نیز می تواند به شما کمک کند که کار بازیابی شماره های پاک شده آیفون را به خوبی انجام دهید.

مراحلی که برای این کار باید طی کنید دقیقا مانند موردی است که در اولین بخش برای iCloud معرفی کردیم. از طریق تنظیمات(Setting) و بخش اکانت‌ها(Accounts)، اکانت جیمیل یا یاهوی خود را انتخاب کنید و گزینه Contacts را روشن کنید:

استفاده از اکانت‌های Gmail و Yahoo

با این کار کانتکت‌ها و مخاطبان اکانت مورد نظر وارد گوشی شما می شود. از این روش علاوه بر بازگردانی شماره های پاک شده آی او اس می توان برای وارد کردن مخاطبین از گوشی‌های اندروید به آیفون نیز استفاده کرد.

5. استفاده از Disk Drill برای برگرداندن شماره های پاک شده ایفون

روش‌هایی که تا اینجا آنها را با هم بررسی کردیم، عموما به این مربوط می شدند که اطلاعات موجود را برای ما بازیابی کنند و آنها را از اکانت‌ها و بکاپ‌هایی که داشتیم روی گوشی بیاورند. اما در صورتی که اطلاعات ما کاملا از بین رفته باشند چه می توان کرد!؟ آیا اگر ما اکانت خود را تنظیم نکرده باشیم و یا بکاپی نداشته باشیم، کار مخاطبان حذف شده تمام است!؟

هر چند گوشی‌های آیفون و به طور کلی دستگاه‌های اپل مانند دستگاه‌های اندرویدی قابلیت بازیابی و سطل زباله(Trash) را ندارند، اما باز هم دستگاه‌های الکترونیکی هستند و اطلاعات در جایی از آنها وجود دارد! پس می توان با کمی خلاقیت این اطلاعات را بیرون کشید. یکی از ابزار‌هایی که این کار را انجام می دهد، برنامه Disk Drill است.

برای بازیابی شماره های پاک شده آیفون با این برنامه لازم است که برنامه را روی سیستم نصب کنید. این برنامه هم روی ویندوز و هم روی مک قابل اجراست. بعد از آن، برنامه را اجرا کرده و گوشی خود را با کابل به سیستم متصل کنید تا توسط این برنامه شناسایی شود:

بازیابی شماره های پاک شده آیفون با Disk Drill

سپس گوشی خود را از لیست سمت چپ انتخاب کرده و بعد از نمایش اطلاعات آن در سمت راست روی دکمه Search for lost data کلیک کنید. با این کار گوشی شما تحلیل می شود و اگر اطلاعاتی بدست بیاید به این صورت به شما نمایش داده خواهد شد:

نتایج Disk Drill

دقت داشته باشید ممکن است امکان وارد کردن این مخاطبان به صورت مستقیم به گوشی برای شما وجود نداشته باشد و بهتر است آنها را کپی کنید که بتوانید از روش‌های دیگر برای وارد کردن آنها به گوشی استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله این موضوع که چگونه مخاطبین حذف شده ایفون را برگردانیم مورد بررسی قرار گرفت و دیدیم که برای این کار چه روش‌هایی وجود دارد. عمده روش‌های ریکاوری مخاطبین حذف شده iOS با استفاده از اکانت‌های ثبت شده توسط کاربران می باشد پس بهتر است حتی اگر از اپل آیدی و اکانت‌های اصلی هم استفاده نمی کنید، یک ایمیل ساده را به گوشی خود بدهید و دوره ای از آن بکاپ تهیه کنید تا در صورت بروز اتفاقات اینچنینی دچار مشکل نشوید و براحتی بتوانید آنها را رفع کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402