راهنمای جامع خرید اکانت imdb pro

راهنمای کامل خرید اکانت imdb pro
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر از طرفداران اصلی فیلم‌های هالیوودی و خارجی هستید خرید اکانت imdb pro می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد. با داشتن اکانت پرمیوم imdb pro می‌توانید تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌های مختلف و حتی کارگردان و بازیگران آن‌ها را جمع‌آوری کنید.

همچنین بخوانید :

اما اگر تا به حال تجربه استفاده از نسخه پرمیوم imdb را نداشته باشید حتما با این پرسش مواجه شده‌اید که اصلا اکانت imdb pro چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ شما برای بهره‌مندی از تمامی امکانات کاربردی و مفید سایت imdb باید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید. در این مقاله از پلازا در رابطه با سایت بانک اطلاعاتی اینترنتی فیلم imdb و نسخه پرمیوم این سایت به توضیحات کاملی می‌پردازیم.

فهرست مطالب

همه چیز درباره سایت imdb

سایت imdb چیست؟

واژه imdb در اصل مختصر عبارت Internet Movie Database است که در سال 1987 در قالب یک سایت راه‌اندازی شد. البته این پلتفرم در آن سال‌ها به عنوان یک سرگرمی جذاب برای جوانان و طرفداران فیلم‌ها شناخته می‌شد. سایت imdb توسط جوان انگلیسی به نام کول نیدهام ساخته شده، این شخص بعد از گذشت مدتی لیستی از بازیگران سینما، کارگردان‌ها و فیلم‌ها را در این بستر قرار داد.

تاریخچه سایت imdb

قبل از اینکه در مورد فرایند خرید اکانت imdb pro به توضیحات کاملی بپردازیم، لازم دانستیم تا در مورد تاریخچه و قدمت این سایت و همچنین امکانات اولیه آن اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار دهیم. در تاریخ 17 اکتبر سال 1990 میلادی نیدهام تحصیلات خود را در زمینه رایانه (کامپیوتر) به اتمام رساند. این شخص با توجه به تحصیلات عالی خود در این رشته و علاقه‌ای که به این مبحث داشت توانست بعد از مدت کوتاهی برنامه‌ای با پلتفرم ساده برای گروه یوزنت نیز طراحی کند. این برنامه اطلاعاتی مربوط به تیتراژ پایانی فیلم‌ها را ارائه می‌کرد.

اما همین برنامه ساده توانست در مدت کمی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته و به اوج محبوبیت خود برسد. بعد از محبوبیت این پلتفرم تیم توسعه دهنده این برنامه و نیدهام شروع به افزودن لیست انواع فیلم‌ها و اطلاعات هر کدام کردند. در اوایل تنها اسامی بازیگران و کارگردان‌ها به لیست پلتفرم افزوده می‌شد، اما در پایان دهه 90 میلادی به طرز باورنکردنی بیش از 10 هزار سریال و فیلم اکشن با ژانرهای مختلف به لیست نیدهام در این پلتفرم افزوده شد.

ویژگی‌ها و امکانات سایت imdb

سایت imdb به تنهایی امکانات و ویژگی‌های بسیار ارزنده‌ای دارد. از جمله مهم‌ترین امکانات imdb می‌توان به موارد زیر پرداخت:

  • قابلیت امتیازدهی کاربران در سایت به فیلم‌ها
  • رتبه بندی دقیق فیلم‌ها
  • بورد مخصوص پیغام در سایت
  • راهنمای محتوای فیلم در سایت
  • اطلاعات فیلم‌ها در سایت
  • بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری
امکانات و ویژگی های سایت imdb
معرفی بهترین و پرکاربردترین امکانات سایت imdb

1- قابلیت امتیازدهی کاربران به فیلم‌ها

یکی از اصلی‌ترین امکانات سایت imdb قابلیت امتیازدهی به فیلم‌ها است. شما پس از تماشای هر نوع فیلمی در این سایت می‌توانید نظر خود را نسبت به محتوای فیلم در قالب امتیاز ثبت کنید. بازه امتیازی قابل ثبت از سمت کاربران برای هر فیلم بین نمره 1 تا 10 است.

استفاده از این ویژگی در بستر imdb باعث شده تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیق، شفاف و کاملا واقعی در مورد فیلم به دست آورند. برای نمونه اگر یک فیلمی 2 میلیون رای داشته باشد، این راهی‌ها جمع شه و در نهایت تقسیم بر 2 میلیون می‌شوند تا امتیاز نهایی فیلم حاصل شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما تنها با ثبت نام در این سایت می‌توانید نظر یا رای خود را در مورد فیلم‌ها در بستر این سایت ثبت کنید.

2- رتبه بندی فیلم‌ها در imdb  

بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها یا همان IMDB دارای یک لیست با بیش از 250 فیلم برتر کل سینمای دنیا است. یکی از ویژگی‌های مهم این سایت آپدیت و تغییر این لیست فیلم‌ها برتر به صورت روزانه است. هدف از انجام این کار ارائه به‌روزترین فیلم‌ها و اطلاعات درباره آن‌ها به کاربران است.

جالب است بدانید لیست برترین فیلم‌های کل تاریخ سینمای دنیا بر اساس رای کاربران جمع آوری شده است. حالا شاید از خود این سوال را بپرسید که اصلا چگونه فیلم‌‌ها در این لیست قرار می‌گیرند؟ تنها آن دسته از فیلم‌هایی که بیشتر از 45 دقیقه زمان داشته و تعداد رای آن‌ها بیشتر از 25 هزار عدد باشد می‌توانند در لیست برترین و بهترین فیلم‌ها در این سایت قرار گیرند.

3- بورد مخصوص پیغام در سایت

منظور از بورد پیغام در سایت imdb همان باکس‌های مخصوص تبادل نظر کاربران با یکدیگر است. شما با عضویت در این سایت و سپس خرید اکانت imdb pro می‌توانید در این بورد مخصوص با کاربران مختلفی بحث کرده و حتی از اطلاعات و نظرات آن‌ها در مورد فیلم‌های مختلف استفاده کنید.

4- راهنمای محتوا فیلم‌ها در imdb

سایت imdb با هدف رعایت برخی استانداردهای جهانی نمایش محتوای فیلم‌ها آن‌ها را به صورت دقیق و بر اساس بازه سنی دسته بندی کرده است. در این پلتفرم گسترده بخش مخصوصی برای راهنمایی در خصوص انواع محتوا فیلم‌ها قرار گرفته است.

در این بخش imdb برخی نظرات را در قالب هشدار در مورد وجود صحنه‌های خشونت آمیز، غیر اخلاقی، کشت و کشتار و… قرار داده است تا کاربران پیش از نمایش یا دانلود فیلم از وجود این موارد باخبر شوند. به این نکته توجه داشته باشید که کلیه این نظرات توسط خود کاربران نیز نوشته شده است.

5- اطلاعات فیلم‌ها در سایت

در سایت imdb شما می‌توانید اطلاعات کامل و تخصصی در رابطه با هر فیلم اعم از حواشی، رای‌های کاربران (نقد و بررسی)، اشکالات و معایب فیلم نیز جمع آوری کنید. بر اساس تحقیقات صورت گرفته ارائه این نوع اطلاعات جامع و دقیقه به کاربران از سمت سایت imdb باعث شده تا آن‌ها بتوانند هر چه بهتر و آسان‌تر محتوا یا فیلم مورد نظر خود را پیدا کنند.

6- بازی‌های ویدئویی مختلف در دسته بندی imdb

بر خلاف انتظار در سایت imdb شما علاوه بر مشاهده دسته بندی‌های مختلف و متنوع فیلم‌ها می‌توانید به بازی‌های ویدئویی و کامپیوتری مختلف هم دسترسی پیدا کنید. البته شرکت imdb دو شرط مهم برای قرار دادن پروفایل کاربری برای هر نوع گیم را مندرج کرده است. اولین شرط قرار دادن بازی ویدئویی در این بستر این است که آن بازی در بین جامعه آماری گیمرها به خوبی شناخته شود. دومین شرط نیز این است که باید بازی مورد نظر در اغلب پلتفرم‌های مخصوص نیز منتشر شده باشد.

Imdb برای چه افرادی مناسب است؟

این سایت برای تمامی افرادی که قصد کسب اطلاعات کامل و دقیق از فیلم‌های مختلف دارند بسیار مناسب است. کاربران در این سایت می‌توانند به فیلم مورد نظر خود بدون هر گونه محدودیتی نظر منفی یا مثبت داده و از نظرات دیگران و توصیه آن‌ها در رابطه با محتوای هر فیلم استفاده کنند. سایت imdb بهترین و کامل‌ترین سایت برای رتبه بندی فیلم‌ها به صورت کاملا واقعی (بر اساس نظرات کاربران) است.

سیستم رتبه بندی در imdb چگونه است؟

یکی از سوالات پرتکرار افرادی که قصد خرید اکانت imdb pro را دارند، این است که پروسه رتبه بندی فیلم‌های مختلف در این پلتفرم به چه صورت است؟ همان طور که می‌دانید این پلتفرم میانگین نمره‌ای بر اساس عدد 10 برای هر فیلم در نظر می‌گیرد. اما فرایند تعیین نمره برای هر فیلم بر اساس واکنش‌ و بازخورد مخاطبان صورت می‌گیرد.

سیستم رتبه بندی imdb به علت داشتن دقت بالا و واقعی بودن، تقریبا در تمامی سایت‌های اشتراکی فیلم و سریال مورد توجه قرار می‌گیرد. به گونه‌ای که هر سایتی، این سیستم نمره‌دهی را در کنار سایر مشخصات فیلم قرار می‌دهند. جالب است بدانید حتی نظرات و انتقاد کارشناسان و منتقدین مهم در این سیستم رتبه بندی تاثیری نداشته و نمره نهایی تنها بر اساس رای و دیدگاه مخاطبان به فیلم مورد نظر اعطا می‌شود!

اکانت imdb pro چیست؟

نسخه پرمیوم سایت imdb در سال 2002 راه‌اندازی شد. در آن سال‌ها خرید اکانت imdb pro تنها برای متخصصان صنعت فیلم در دسترس بود، اما بعدها حتی افراد عادی و معمولی هم می‌توانستند عضویت و اشتراک نسخه پرمیوم این سایت را خریداری کنند.

انجام این کار باعث شد تا بار دیگر محبوبیت این پلتفرم بزرگ چندین برابر افزایش یابد. با خرید نسخه پرمیوم imdb کاربران می‌توانند فیلم‌های با رتبه‌های برتر را مشاهده کرده و همچنین از آخرین اخبار فیلم‌های در دست احداث نیز مطلع شوند.

بررسی نسخه پرمیوم imdb
آشنایی با اکانت imdb pro و ویژگی های آن

صفحه اصلی imdb pro

صفحه اصلی نسخه پرمیوم imdb یک داشبورد صنعتی و اختصاصی برای حرفه‌ای‌های صنعت سینما و تلویزیون است. این صفحه شامل اخبار، اطلاعات باکس آفیس (Box Office)، اطلاعات ردیابی پروژه و… است.

امکانات و قابلیت‌های اکانت imdb pro

حدود چند سال قبل در نسخه پرمیوم این سایت سرویس Pro Casting افزوده شد. این سرویس شامل لیست کاملی از بازیگران فیلم‌ها، تست‌های مختلف بازیگری، نقش‌های آینده و… است. البته این سرویس تنها با هدف ارائه خدمات مربوط به پیدا کردن نقش‌های بازی نیست، بلکه با استفاده از آن کاربران می‌توانند در مورد صنعت فیلم سازی تحقیقات بیشتر و تخصصی‌تری انجام دهند. سایر امکانات و قابلیت‌های منحصربه‌فرد و کاربردی نسخه پرمیوم imdb عبارت‌اند از:

  • مشاهده بیش از 4 میلیون بازیگر و افراد مشهور
  • امکان مشاهده جزئیات بیشتر از فیلم مانند تریلرها و نظرات کاربران
  • کسب اطلاعات دقیق در مورد عکس‌ها و تریلرهای فیلم‌های آینده
  • پشتیبانی سایت از چندین زبان مختلف از جمله اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، پرتغالی، ژاپنی و چینی
  • نمایش بهترین و برترین فیلم‌های تاریخ سینما
  • نمایش بهترین و پرطرفدارترین بازیگران

خرید اکانت imdb pro چه مزایایی دارد؟

خرید اکانت imdb pro مزیت‌های بسیاری را برای کاربران به دنبال دارد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های خرید نسخه پرمیوم imdb دسترسی به تمامی بخش‌های این سایت است. سایر مزایای خرید اکانت imdb pro بی شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان تماس و برقراری ارتباط با نماینده بازیگران، کارگردانان و حتی خود بازیگران
  • قابلیت ثبت نظر و امتیاز
  • تنظیم دریافت اعلان برای موضوعات و افراد مورد علاقه خود
  • نمایش رتبه‌بندی‌های مختلف فیلم‌ها از جمله Moviemeter، Starmeter و Companymeter
  • حذف کردن تبلیغات آزاردهنده
  • قابلیت استفاده از حساب شخصی imdb در چندین دستگاه و همچنین پلتفرم‌های مختلف
  • دسترسی کامل و جامع به محتوای روز
  • امکان استفاده از محتوای اختصاصی imdb pro
  • قابلیت سرگرم شدن با اخبار گلچین شده اعم از مقالات، بررسی فیلم‌های جدید و به‌روز و سایر منابع خبری محبوب و پرطرفدار

البته اگر شما هم مانند هزاران نفر قصد دارید وارد صنعت فیلم و تلویزیون شوید، یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید در این راستا انجام دهید خرید اکانت imdb pro است. حتی افراد شاخصی چون بازیگرها، نویسنده‌ها، کارگردان‌ها و تهیه کننده‌ها باید حساب کاربری خود در imdb را ارتقا دهند.

خرید اکانت imdb pro
امکانات و ویژگی های اکانت imdb pro

اصلی‌ترین تفاوت‌ بین imdb و imdb pro

تفاوت آشکار اکانت پرمیوم imdb با نسخه معمولی imdb در امکانات و قابلیت‌های آن‌ها است. در واقع خرید اکانت imdb pro دقیقا یک بستر کاملا حرفه‌ای را در اختیار کاربران با امکانات بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اصلی‌ترین تفاوت نسخه معمولی و پرمیوم این پلتفرم در محتوای تبلیغاتی آن‌ها است. زمانی که شما در نسخه معمولی این سایت فعالیت می‌کنید دائما با محتواهای تبلیغاتی همسان و غیر همسان مواجه هستید. اما در نسخه حرفه‌ای یا همان پرمیوم این سایت خبری از آگهی‌های تبلیغاتی آزاردهنده نیست.

البته نسخه پرمیوم این سایت به منظور تست و آزمایش کاربران به مدت 30 روز به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. به نوعی میتوان تفاوت نسخه معمولی با حرفه ای imdb را اینگونه مقایسه کرد:

  • نسخه پرمیوم imdb معادل Linkedln برای کاربران حرفه‌ای است.
  • نسخه معمولی imdb یک سرگرمی با برخی محدودیت‌ها برای افراد عادی است.

کاربرد سایت Imdb در ایران

کاربری سایت imdb در ایران با برخی محدودیت‌ها همراه است. اما خوشبختانه کاربران ایرانی با خرید اکانت imdb pro از طریق سایت‌های خدمات ارزی معتبر می‌توانند مانند سایر کاربران از تمامی امکانات خاص و ویژه این سایت استفاده کنند.

اما برخی از قابلیت‌های این سایت به صورت کلی نیز بنا بر بازخوردهای منفی و نه چندان مفیدی که داشتند حذف شدند. برای نمونه در تاریخ 20 فوریه سال 2017 قابلیت بورد پیغام (باکس تبادل نظر کاربران) برای همیشه مسدود شد. در یک بیانیه رسمی از imdb مطرح شده بود که بخش Message Board به علت نداشتن بازدهی مفید برای بیش از 250 میلیون کاربر دیگر در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

آموزش نحوه خرید اکانت imdb pro

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، در حال حاضر به دلیل وجود برخی تحریم‌ها علیه ایران، کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم نسبت به خرید اکانت imdb pro اقدام کنند. اما برخی پلتفرم‌های معتبر برای برطرف کردن این محدودیت‌ها راهکاری را پیش روی کاربران ایرانی قرار داده‌اند.

ایرانیان با مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی معتبر می‌توانند در ازای پرداخت هزینه‌ای اندک به راحتی اکانت پرمیوم imdb را خریداری کنند. مراحل خرید اکانت پرمیوم imdb از سایت‌های واسط ایرانی به شرح زیر است:

  • ثبت نام در سایت مورد نظر
  • تکمیل حساب کاربری
  • درخواست اکانت imdb pro
  • تکمیل اطلاعات مربوط به درخواست اکانت پرمیوم
  • پرداخت هزینه

هزینه خرید اکانت imdb pro چقدر است؟

خرید اکانت imd pro به همراه اشتراک ماهانه یا سالانه به کاربران عرضه می‌شود. به عبارتی اکانت پرمیوم این سایت در دو نوع پلن ماهانه و سالانه قابل خرید است. قیمت اشتراک ماهانه اکانت پرمیوم imdb حدود 19.99 دلار بوده و قیمت اشتراک سالانه آن نیز 149 دلار است.

سوالات متداول در مورد خرید اکانت imdb pro

در بحث خرید اکانت imdb pro ممکن است بسیاری از کاربران ایرانی به علت وجود برخی محدودیت‌ها با سوالات و چالش‌هایی روبه‌رو شوند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین این سوالات پاسخ کامل می‌دهیم.

آیا برای ساخت اکانت پرمیوم imdb نیاز به پرداخت ارزی است؟

بله، قطعا برای ساخت و پرداخت هزینه اکانت imdb pro حتما به پرداخت ارزی نیاز خواهید داشت. اما شما با مراجعه به سایت‌های خدمات ارزی معتبر ایرانی می‌توانید با پرداخت معادل ریالی هزینه نسبت به خرید اکانت imdb pro اقدام کنید.

آیا برای خرید اکانت پرمیوم imdb از سایت‌های ایرانی باید اکانت داشته باشیم؟

بله قبل از خرید اکانت پرمیوم imdb از سایت‌های ایرانی باید حتما حساب کاربری خود را افتتاح کنید.

کارمزد پرداخت هزینه اکانت imdb pro چقدر است؟

کارمزد تعیین شده در سایت‌های خدمات ارزی ایرانی مختلف متفاوت است، اما در معتبرترین این سایت‌ها کارمزد پرداخت هزینه حدود 4 الی 5 درصد از کل مبلغ است.

سخن پایانی

خرید اکانت imdb pro مزیت‌های فراوانی داشته و امکانات نامحدودی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد در حال حاضر امکان خرید نسخه پرمیوم این سایت در ایران به صورت مستقیم وجود ندارد، اما از طریق سایت‌های خدمات ارزی ایرانی می‌توان به راحتی و بدون هیچ محدودیتی این کار را انجام داد. روند تکمیل درخواست خرید اکانت آی ام دی بی پرو در این سایت‌ها بسیار ساده و راحت است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402