کاملترین راهنمای سفر به بندرعباس | صفر تا صد سفر به شهر بندرعباس

راهنمای سفر یک روزه به بندر عباس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از جمله بهترین شهرهای ساحلی ایران می توان به شهر بندعباس اشاره کرد. ظرفیت‌های برجسته گردشگری این شهر و زیرساخت‌های مناسب آن،‌ باعث رونق صنعت توریسم در این شهر شده است. جاذبه های گردشگری، تاریخی و مراکز تفریحی بسیار متنوع و متعددی در بندرعباس وجود دارند. با راهنمای سفر به بندرعباس همراه شوید تا با گذر از موزه‌های بندر عباس شناخت بهتر و کاملتری از تاریخ این شهر بدست آورید.

در قسمت های مختلف شهر بندرعباس شاهد مساجد تاریخی و اماکن زیارتی خواهید بود و از طرفی هم موقعیت خاص جغرافیایی بندر عباس در جوار کوه و دریا، جاذبه‌های طبیعی برجسته‌ای نیز در این شهر ایجاد کرده‌اند.

یکی از اصلی ترین دلایل حضور سالانه گردشگران و توریست های به شهر بندرعباس، رونق بازار و مراکز تجاری در این شهر است. وجود بنادر و اسکله‌های تجاری در بندر عباس، باعث رونق اقتصادی و بازار شده‌اند. دسترسی شهر بندر عباس به آب‌های خلیج فارس و جزیره‌های برجسته ایران در این آب‌ها مانند قشم و جزیره هرمز، از دیگر دلایل سفر گردشگران به این شهر است.

برای سفر به این شهر دوست داشتنی همراه با راهنمای سفر به بندرعباس باشید تا هر آنچه باید درباره این شهر بدانید از وسایل مورد نیاز برای سفر به بندر عباس گرفته تا آشنایی با نزدیک ترین شهر به بندر عباس را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

راهنمای کامل سفر به شهر بندرعباس

به علت قرار گرفتن اسکله شهید رجایی، بندر شهید باهنر و کارخانه‌های بزرگ و متعدد صنعتی در بندر عباس، این شهر به قطب بازرگانی و صنعتی جنوب کشور تبدیل شده است.

مردم بندر عباس را بومیان و مهاجران تشکیل می‌دهند و به‌دلیل نزدیکی بندر عباس به شهرهای عرب زبان در مرز و همین طور مراودات تجاری بالا با کشورهای عربی و هند، در طول زمان مهاجران زیادی از این کشورها به بندر عباس آمده‌اند.

جمعیت بندر عباس در حدود ۵۲۷ هزار نفر می باشد. زبان مردم بندر عباس فارسی با گویش بندری است و مردم این شهر را مسلمانان شیعه و سنی تشکیل می‌دهند.

درباره بندرعباس

راهنمای سفر به بندرعباس/ بهترین مسیر برای رفتن به بندر عباس
نمایی کلی از شهر بندرعباس

بندر عباس که مرکز استان هرمزگان می باشد از جمله بزرگترین شهرهای جنوبی ایران به شمار می آید که در حاشیه خلیج همیشه فارس واقع شده است.

این شهر بندری بزرگترین بندر کانتینری ایران است از این رو مهمترین نطقه تجاری و گمرکی ایران نیز محسوب می شود.

این شهر زیبا پیش از دوران صفوی بندر گمبرون نام داشت. پس از پیروزی شاه عباس صفوی مقابل پرتغالی‌ها و بیرون انداختن آن‌ها، به مناسب پیروزی اسم این بندر را به افتخار شاه عباس صفوی بندرعباس گذاشتند.

بندرعباس از شمال به ارتفاعات و کوهستان و از جنوب به دریای خلیج فارس می‌رسد. فاصله این شهر جنوبی تا پایتخت کشور ۱۲۸۷ کیلومتر است.

آب و هوای بندرعباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ بهترین زمان سفر به بندر عباس
آشنایی با آب و هوای بندرعباس

اگر خود را برای سفر از تهران به بندر عباس آماده کرده اید باید قبل از آنکه وسایل مورد نیاز برای سفر به بندر عباس را جمع آوری کنید از این مسئله اطلاع بدست آورید که بهترین زمان سفر به بندر عباس چه زمانی است؟!
بندرعباس هم همچون سایر شهرهای ایران دارای آب و هوای خاص خود می باشد که عدم آگاهی از این مسئله می تواند بر کیفیت سفر شما دوستان عزیز تاثیر زیادی بگذارد.

از این رو در ادامه راهنمای سفر یک روزه به بندر عباس می خواهیم اطلاعات مختصری درباره شرایط آب و هوایی هر 4 فصل سال در بندرعباس در اختیارتان قرار دهیم تا با درک این مسئله که بهترین فصل سفر به بندر عباس چه فصلی از سال است خود را برای یک سفر هیجان به جنوب کشور آماده کنید.

آب و هوای بندرعباس در فصل بهار

راهنمای سفر به بندرعباس/ بهترین مسیر برای رفتن به بندر عباس
بهار در بندرعباس

آب و هوای بندرعباس در فصل تابستان

راهنمای سفر به بندر عباس/ بهترین فصل سفر به بندر عباس
تابستان طاقت فرسای بندرعباس
گرمای هوا در فصل تابستان بسیار طاقت فرسا و غیر قابل تحمل می باشد. مرداد ماه بندرعباس فصل خرما پزان است و گرمای هوا به اوج خود می رسد.
احتمال اینکه با سفر به بندرعباس در فصل تابستان گرمازده شوید بسیار زیاد می باشد.

آب و هوای بندرعباس در فصل پاییز

راهنمای سفر به بندرعباس/ راهنمای سفر به بندر عباس با ماشین شخصی
بندرعباس در فصل پاییز
در پاییز خبری از گرمای سوزان تابستان نیست و سرمای زمستانی هم هنوز از راه نرسیده است. این فصل سال در بندرعباس هوا کاملا متعادل می باشد.
بنابراین اگر تصمیم دارید سفر به بندر عباس با قطار در بهترین فصل سال تجربه کنید پاییز انتخاب بسیار خوبی است.

آب و هوای بندرعباس در فصل زمستان

راهنمای سفر به بندر عباس/ راهنمای سفر یک روزه به بندر عباس
زمستان بندرعباس چگونه است؟
برای سفر به بندرعباس در فصل زمستان باید بگوییم که اوایل دی ماه تا اوایل بهمن ماه سردترین زمان ممکن در بندرعباس می باشد. در این ماه سال دمای شهر به ۱۸ درجه سانتیگراد می رسد. یعنی حداقل دمای آن، ۱۳ درجه و حداکثر دما، ۲۳ درجه سانتی گراد می باشد.

بهترین فصل سفر به بندرعباس

راهنمای سفر به بندرعباس/ وسایل مورد نیاز برای سفر به بندر عباس
فصل مناسب سفر به بندرعباس

با توجه به اطلاعات آب و هوایی که در پارگراف های قبلی در اختیارتان قرار دادیم بدون شک متوجه شده اید که بندرعباس در منطقه آب و هوایی فوق حاره‌ای قرار دارد و از مناطق خشک و نیمه خشک بیابانی به شمار می آید.

فصل سرما در این شهر کمتر از سه ماه طول می کشد و از اواخر آذرماه آغاز می شود. بنابراین، با توجه به مطالب عنوان شده باید بگوییم که، بهترین فصل سفر به بندر عباس اوسط پاییز تا اواخر اسفند ماه است.

البته ناگفته نماند که اوایل بهار و نوروز هم این شهر دارای آب و هوای خوبی برای گردش می باشد.

چگونه به بندرعباس سفر کنیم؟

راهنمای سفر به بندر عباس/ راهنمای سفر یک روزه به بندر عباس
راهنمای سفر به بندرعباس

از جمله نکات بسیار مهمی که باید در سفر به بندرعباس در نوروز یا هر زمان دیگری به آن توجه داشته باشید آشنایی با مسیرهای دسترسی به بندرعباس می باشد.

سفر به اقصا نقاط ایران از راه های مختلفی امکانپذیر است که بندرعباس هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. از سفرهای هوایی و سفر به بندر عباس با قطار گرفته تا سفر با اتوبوس و اتومبیل شخصی.

برای انتخاب بهترین مسیر برای رفتن به بندر عباس در ادامه همراه ما باشید.

سفر به بندرعباس با هواپیما

راهنمای سفر به بندرعباس/ بهترین مسیر برای رفتن به بندر عباس
مزایای سفر به بندرعباس با هواپیما

مسیر هوایی تهران به بندرعباس یک ساعت و سی دقیقه است. مسیری آسان و سریع که اکثریت افرادی که تصمیم دارند سفر از تهران به بندر عباس را تجربه می کنند این راه را برای رسیدن انتخاب می کنند.

سفر با هواپیما به خاطر کوتاهی مسیر بهترین مسیر برای رفتن به بندر عباس می باشد. فرودگاه بندر عباس تا مرکز شهر در حدود ۶ کیلومتر فاصله دارد و از پر ترددترین باندهای پروازی کشور است.

سفر به بندرعباس با قطار (مسیرهای ریلی)

راهنمای سفر به بندر عباس/ سفر به بندر عباس با قطار
هزینه سفر به بندرعباس با قطار

اگر از سفرهای هوایی وحشت دارید پیشنهاد ما سفر به بندر عباس با قطار است. خوشبختانه قطارهای با کیفیتی در مسیر تهران به بندرعباس وجود دارد.

انتخاب این مسیر در هزینه‌های شما صرفه جویی کرده و از رفاه خوبی هم برخوردار خواهید بود. مسافت تهران تا بندرعباس با قطار حدود ۱۵ ساعت می باشد.

سفر به بندرعباس با اتوبوس یا ماشین شخصی (مسیرهای زمینی)

راهنمای سفر به بندرعباس/ راهنمای سفر به بندر عباس با ماشین شخصی
سفر به بندرعباس با ماشین شخصی

همه شهرهای اصلی و مراکز استان‌ها به بندر عباس و برعکس اتوبوس دارند. تنها محدودیت برای بعضی شهرهای شمالی است که به‌دلیل فاصله زیاد بین بندر عباس و شهرهای شمال و شمال شرقی و غربی، باید به‌صورت غیر مستقیم، این فواصل را طی کنند.

اما، چنانچه تصمیم دارید که با خودروی شخصی خود به جنوب ایران سفری داشته باشید نیاز است در راهنمای سفر به بندر عباس با ماشین شخصی این نکته را خاطر نشان کنیم که فاصله تهران تا بندر عباس نزدیک به ۱۲۸۰ کیلومتر است و طی کردن این مسافت در حدود ۱۴ ساعت طول می‌کشد.

اگر رانندگی طولانی مدت برایتان اذیت کننده نیست بهترین انتخاب سفر با خودرو شخصی می باشد که می تواند اینگونه در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید.

اقامت در بندرعباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ سفر به بندر عباس با قطار
هزینه اقامت در بندرعباس
انتخاب یک اقامتگاه مناسب، ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های گردشکران است که پیش از سفر فکر آن‌ها را به خودش درگیر می‌کند. بنابراین مسافران بندرعباس نیز مانند سایر گردشگران، به دنبال یک هتل، هتل آپارتمان، اقامتگاه سنتی برای چند روز اقامت خود در این شهر زیبای بندری می باشند.
از این رو در این بخش لیستی از بهترین هتل های موجود بندرعباس را تهیه کرده و در اختیارتان قرار داده ایم تا در سفر خود به این شهر زیبا دیگر استرس پیدا کردن یک اقامتگاه مطمئن را نداشته باشید.

هتل همای بندر عباس

  • آدرس: بندر عباس، بلوار پاسداران، خیابان معراج
  • تلفن: ۰۷۶۳۳۵۵۳۰۸۰

هتل آتیلار بندر عباس

  • آدرس: بندر عباس، بلوار امام، میدان ۱۷ شهریور، خیابان اداره پست، بهادر شمالی
  • تلفن: ۰۷۶۳۲۲۲۷۴۲۵

رستوران های بندرعباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ بهترین زمان سفر به بندر عباس
بهترین رستوران های بندرعباس

تا به حال تجربه شکم گردی در بندر عباس را داشته اید، می دانید بهترین رستوران های بندرعباس کدام رستوان ها می باشند؟

بندرعباس به خاطر شرایط آب و هوایی که دارد یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفرهای فصل سرد سال می باشد. در این فصل های سال هوای بندر عباس مطبوع بوده و افراد بدون نگرانی از بابت گرمازدگی و آفتاب سوختگی در این شهر به گردش می پردازند.

بنابراین در این گشت و گذارهای شهری قطعا ضعف خواهید کرد و نیاز است که به یکی از بهترین رستوران های بندرعباس رفته و از غذاهای خوشمزه و لذیذ این شهر میل کنید.

 رستوران بادگیران

  • نشانی: بندرعباس، ابتدای جاده میناب، جنب بنیاد بتن، ۴۰۰ متر داخل کوچه
  • تلفن:۰۷۶۳۳۶۸۵۸۴۲

رستوران داریوش

  • نشانی: بندرعباس، بزرگراه شهید رجایی
  • تلفن: ۰۷۶۳۳۵۹۲۰۷۶

رستوران سنتی ستاره جنوب

  • نشانی: بندرعباس، بلوار طالقانی، مجتمع تجاری تفریحی ستاره جنوب، طبقه سوم
  • تلفن: ۰۷۶۳۲۲۳۵۰۳۱

رستوران امپراطور

  • نشانی: بندرعباس، انتهای رسالت شمالی، نبش کوی آزادشهر
  • تلفن: ۰۷۶۳۳۷۵۵۹۱۴

مراکز خرید و بازارهای بندر عباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ راهنمای سفر به بندر عباس با ماشین شخصی
لیست مراکز خرید و بازارهای بندرعباس

حتما مطلع هستید که شهرهای بندری ایران از گذشته مورد توجه بسیاری از مسافران و تجار بوده اند. شهرهایی که به خاطر نزدیک بودن به دریا این قابلیت و توانایی را دارند تا مجموعه ای از باکیفیت ترین محصولات را گردآوری کرده و به دست متقاضیان آن ها برسانند.

بندرعباس هم یکی از همان شهرهای بندری است که به خاطر وسعتی که دارد تلاش کرده تا محیط مناسبی را برای افراد علاقه مند به خرید مهیا سازد.

این شهر داریا مراکز خرید و بازارهای مدرن و سنتی بسیار زیادی می باشد. در این بخش از راهنمای سفر یک روزه به بندرعباس می خواهیم لیست این مراکز خرید را در اختیارتان قرار دهیم تا در سفر به این شهر راحتر به آن ها دسترسی داشته باشید.

بازار سنتی بندرعباس

  • آدرس: بندرعباس، بلوار طالقانی روبروی پایانه مسافری شهید حقانی
  • ساعات کاری: همه روزه از ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰

بازار لاری ها بندرعباس

  • آدرس: بندرعباس، بازار، بلوار طالقانی، کنارگذر طالقانی
  • ساعات کاری: ۱۱ شب تا سپیده صبح

مرکز خرید زیتون

  • آدرس: بندرعباس، قلعه شاهی، میدان شهدا، بلوار امام خمینی
  • ساعات کاری: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳:۳۰ و از۱۷:۰۰ تا ۲۳:۰۰

مرکز خرید و مجتمع تجاری ستاره جنوب

  • آدرس: بندرعباس، کارگزاری، بلوار طالقانی، کنارگذر طالقانی
  • ساعات کاری: از شنبه تا ۵ شنبه از ساعت ۹ تا ۲۳ و جمعه از ساعت ۱۰ تا ۲۳

مرکز خرید سیتی سنتر

  • آدرس: بندرعباس، چهارباغ، میدان شهدا، بلوار امام خمینی
  • ساعات کاری: ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰

جاهای دیدنی در راهنمای سفر به بندر عباس

بندرعباس به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای جنوب ایران دارای تاریخ پر فراز و نشیب و جغرافیای دیدنی و منحصر به فردی است. در این بخش به معرفی برخی از بهترین جاذبه‌های دیدنی و گردشگری بندرعباس خواهیم پرداخت.

معبد هندوها

راهنمای سفر به بندر عباس/ بهترین فصل سفر به بندر عباس
نمایی از معبد هندوها در بندرعباس

این معبد دیدنی در سال ۱۳۱۰ هجری قمری، برابر با ۱۲۷۰ خورشیدی، در زمان حکومت محمدحسن خان سعدالملک بنا شد. جمیعت هندوهای مقیم بندر عباس در زمان احداث معبد، شامل حدود یک‌ صد نفر می‌شد که غالبا به کار تجارت مشغول بودند.

معبد هندوها یکی از آثار منحصربه‌فردی است که از سوی تجار شهری به نام شیکار پور از غرب هند ساخته شد. در ساخت این معبد از لاشه سنگ، ملات گل و ساروج، سنگ‌های مرجانی خاک و گچ‌های ضخیم ماده و گچ لویی استفاده شده است.

آبشار تزرج

راهنمای سفر به بندرعباس/ سفر به بندرعباس در نوروز
جاذبه های طبیعی بندرعباس

این آبشار در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندر عباس، در شهرستان حاجی آباد و در روستایی با همین قرار دارد و پیرامون آن را ناحیه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا احاطه کرده‌ است.

آبشار تزرج از ارتفاعات ۵۰ متری میان نخلستان سرازیر می‌شود و درخت این منطقه را سیراب می‌کند.

مراکز تفریحی در راهنمای سفر به بندر عباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ راهنمای سفر به بندر عباس با ماشین شخصی
تفریح در بندرعباس

در این بخش از راهنمای سفر به بندر عباس به سراغ مراکز و جاذبه های تفریحی این شهر رفته و آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. از بهترین مراکز تفریحی بندرعباس می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پارک جنگلی خلیج فارس
  • پارک ساحلی غدیر
  • مجموعه پارک جنگلی طبیعت
  • باغ پرندگان
  • سینما ستاره شهر
  • مجموعه تفریحی ساحلی سورو

سوغات بندرعباس

راهنمای سفر به بندر عباس/ وسایل مورد نیاز برای سفر به بندر عباس
معرفی سوغات بندرعباس

همانطور که قبل تر هم اشاره کره ایم بندرعباس از جمله بنادر بزرگ ایران می باشد که محبوبیت بسیار بالایی در میان مردم ایران بدست آورده است. خلیج همیشه فارس با جاذبه های دیدنی بسیار زیبایی که دارد از جمله بازارهای تجاری مهم ایران به شمار می آید.

صنایع دستی و سوغات متنوعی که در این شهر جنوبی وجود دارند می توانند بهترین و زیباترین یادگاری و هدیه ای باشند که در سفر از تهران به بندر عباس برای دوستان و اقوام خود تهیه می کنید. خطه جنوب و شهر بندرعباس به هنرهای دستی زیبای آن معروف است. در ادامه به معرفی سوغات این شهر پرداخته ایم تا در زمان خرید راحتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

  • گلابتون دوزی
  • چنته
  • بادله دوزی
  • خرمای بندری
  • مرکبات بندرعباس
  • ادویه جنوب
  • ترشی بندر
  • صنایع دستی حصیری
  • شک بافی

غذاهای محلی بندرعباس

راهنمای سفر به بندرعباس/ سفر از تهران به بندر عباس
خوشمزه ترین غذاهای محلی بندرعباس

با سفر از تهران به بندر عباس می توانید بی نظیرترین و ماندگارتیرن خاطرات را برای خود ثبت کنید و از لحظه به لحظه این سفر لذت ببرید. بندرعباس علاوه بر طبیعت زیبا و خیره کننده دارای غذاهای محلی خوشمزه و هوس انگیز زیادی است شاید به همین خاطر است که این شهر در فصل های پاییز و زمستان گردشگران و مسافران بسیار زیادی را جذب می کند.

امروز می خواهیم در این خطه از سرزمین ایران شما را با بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جنوبی آشنا کنیم.

  • قلیه ماهی
  • گبولی گوشت
  • کلمبا
  • زیبون
  • هواریپ
  • مهیاوه
  • بلالیت
  • پودینی کوسه
  • ماهی مرکب خشک شده

سفر به بندرعباس برای آشنایی با آداب و رسوم

راهنمای سفر به بندرعباس/ سفر به بندر عباس با قطار
آشنایی با آداب و رسوم بندرعباس

همانطور که مطلع هستید آداب و رسوم از جمله اساسی ترین بخش های یک شهر و شهرستان می باشد.

فرهنگ یک شهر با کشور در واقع رفتارها و ارزش های اجتماعی آن ها می باشد.علایق، باورها، آداب‌ورسوم، نوع برخورد جامعه با رویدادها و هنجارهای اجتماعی، پوشش، سبک زندگی و… همگی در قالب فرهنگ یک شهر و روستا تعریف شده اند.

درباره آداب و رسوم مردم بندرعباس در راهنمای سفر به بندرعباس باید بگوییم که برپایی یک سری مراسم در ظاهر عجیب می باشد. بدون شک برخی از این جشن ها از دید شما تازگی دارد و دلیل آن هم‌جواری بندرعباس با دریا و تعاملاتی که با کشورهای دیگر از لحاظ تجاری دارند می باشد.

یکی از شیرین ترین مراسم هایی که آداب و رسوم خاصی در بندرعباس دارد، مراسم «خوانچه ‌برون» است که بخشی از مراسم عروسی می باشد. در این مراسم سینی بزرگ که از پارچه‌های رنگارنگ و لباس‌هایی که برای عروس آماده شده پر می‌شود، با نقل‌ونبات و گل تزیین می‌شود و روی دست نزدیکان، همراه با ساز‌ و دهل، تا خانه عروس حمل می‌شود.

نکته جالبتر در بندرعباس این است که عروس لازم نیست جهیزیه خاصی را به خانه بخت خود ببرد. اما، در عوض مادر عروس چند دست لباس محلی (که نسبتا گران‌قیمت هستند) را باید در مراسم عروسی برای دخترش آماده کند.

شماره تلفن های ضروری (پلیس، اورژانس، تاکسی بیسیم و…)

لیست شماره های ضروری بندرعباس به شرح زیر می باشد.

فرودگاه : 22013-22012

نیروی انتظامی: 110

اورژانس: 115

آتش نشانی: 125

هواشناسی: 134

مراکز درمانی

راهنمای سفر به بندرعباس/ بهترین زمان سفر به بندر عباس
معرفی مراکز درمانی

بیمارستان ام لیلا
آدرس: بندرعباس، بلوار امام خمینی، نایبند شمالی، پشت آستانه امامزاده سیدمظفر
تلفن: ۰۷۶۳۳۳۵۳۰۵۵

بیمارستان خلیج فارس
آدرس: بندرعباس، بلوار پردیس، روبروی دانشگاه آزاد اسلامی
تلفن: ۰۷۶۳۶۶۷۰۲۸۰

درمانگاه شبانه روزی دکتر قریب
آدرس: بندرعباس، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، کوچه بینش ۹ روبروی بانک ملت
تلفن: ۰۷۶۳۲۲۴۵۴۱۰

درمانگاه شبانه روزی زیباشهر
آدرس: بندرعباس، چهارراه خانه نان به سمت زیبا‌شهر، بلوار جلال‌‌ آل‌ احمد، پلاک ۲۵
تلفن: ۰۷۶۳۳۳۳۸۰۹۸

درمانگاه پلی کلینیک تخصصی ولیعصر(عج)
آدرس: بندرعباس، بلوار جمهوری اسلامی، امیر آباد، جنب پمپ بنزین وحدت
تلفن: ۰۷۶۳۳۵۵۳۹۰۴

داروخانه آلفا
آدرس: بندرعباس خ مرادی چهارراه پلاک ٢٧٤
تلفن: ۰۷۶٢٥٩٧٧

سوالات متداول راهنمای سفر به بندرعباس

هزینه هتل و اقامت در بندر عباس چگونه است؟

با توجه به تنوع هتل و مکان‌های اقامتی در بندر عباس قیمت ها متغییر می باشند.

کدام غذاهای محلی بندرعباس خوشمزه تر هستند؟

برنج دیشو، هواری، هواری چکو میگو، زیبون، موفلک، ماهی کبابی مرکب و ماهی برشته

از بندر عباس به کدام جزیره ها می توان سفر کرد؟

جزیره هرمز، قشم، هنگام، لارک و کیش

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

از جمله شهرهای جنوبی زیبا برای گردش و تفریح بندرعباس می باشد. با راهنمای سفر به بندرعباس می توانید سفری کوهستانی و دریایی را همزمان با هم و در کنار هم تجربه کنید.

علاوه بر این با آشنایی آداب و رسوم مردم بندرعباس می توانید سری با بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن این شهر شده و از زیباترین صنایع دستی و خوشمزه ترین خوراکی ها به عنوان سوغات این شهر خریداری کنید.

اقامت در بندر به شما فرصتی برای کشف جزایر بکر، خرید ارزان و لذت بردن از خلیج فارس را می‌دهد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402