آشنایی با سیستم پرداخت مانی گرام | انتقال پول با مانی‌گرام از ایران چگونه است؟

مانی گرام چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا با سیستم پرداخت مانی‌گرام آشنا هستید؟ آیا می‌دانید چگونه کار می‌کند؟! اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به خارج از کشور سفر می‌کنند و درحال انجام تجارت‌های بین المللی هستید، احتمالا به‌خوبی با مسائل مربوط به نقل و انتقال پول آشنای دارید. مانی گرام می‌تواند یکی از بهترین راه حل ها برای تمام مشکلات انتقال پول شما باشد!

وقتی به خدمات انتقال پول و تراکنش‌های ارزی فکر می‌کنیم، ممکن است نام “مانی گرام” اولین نامی نباشد که به ذهنمان خطور می‌کند اما این موضوع به هیچ وجه به دلیل کوچک بودن کمپانی آن نیست. چرا که مانی گرام در واقع دومین کمپانی بزرگ ارائه‌دهنده خدمات انتقال پول در جهان می‌باشد. بنابراین لازم به ذکر است که ارسال حواله ارزی از طرق مانی‌گرام به شهرت جهانی دست یافته و در رقابت با وسترن یونیون نیز قرار دارد.

برای مثال ممکن است  نیاز داشته باشید پولی را برای خانواده یا دوستان خود در کشوری دیگر ارسال کنید و شاید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید حواله بانکی باشد اما برای استفاده از حواله بانکی به شماره حساب فرد مورد نظر نیاز دارید و معمولاً این فرآیند پیچیده و زمان‌بر است. برای همین اینجاست که مانی گرام وارد صحنه می‌شود و به شما امکان ارسال سریع پول به هر نقطه‌ای از جهان را  که نیاز دارید می‌دهد.

با ما همراه باشید تا با وبلاگ پلازا در مورد مفهوم مانی گرام بیشتر بدانیم. در این مقاله به بررسی اینکه MoneyGram چیست، مزایا و معایب آن و اینکه چه اطلاعاتی برای انجام تراکنش با آن نیاز است، می‌پردازیم.

فهرست مطالب

مانی‌گرام چیست و چه کاربردی دارد؟

کمپانی مانی‌گرام در سال 1940 در کشور آمریکا تأسیس شد و در حال حاضر پس از کمپانی وسترن یونیون از لحاظ بهترین شرکت انتقال سریع پول در رتبه دوم جهان قرار دارد. مانی‌گرام دارای بیش از 380000 شعبه در 200 کشور مختلف می‌باشد و دفتر مرکزی این شرکت در دالاس تگزاس آمریکا واقع شده‌است. بنابراین درکل هدف اصلی مانی‌گرام انتقال بین المللی پول در سریع ترین حالت ممکن است و جذاب ترین ویژگی آن این است که این امکان را به شما می‌دهد حتی بدون داشتن حساب بانکی و تنها با داشتن پاسپورت و مدارک معتبری نظیر آن مانند گواهینامه و غیره و یک کد ده رقمی کارهای برداشت و انتقال پول خود را انجام دهید!

معرفی مانی‌گرام

مانی‌گرام یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین شرکت‌های ارسال و دریافت پول بین‌المللی است. این شرکت به مشتریان خود این امکان را می‌دهد به سرعت و به راحتی پولشان را در نقاط مختلف جهان ارسال و دریافت کنند. با استفاده از شبکه‌ای از نمایندگی‌ها و مشاغل مشارکتی در بیش از ۲۰۰ کشور مانی گرام به یکی از پیشروترین‌ها در صنعت انتقال پول تبدیل شده‌است. این خدمات به عنوان یک جایگزینی سریع‌تر و موثرتر برای حواله‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آشنایی با مانی گرام

مانی‌گرام چگونه کار می‌کند؟ شرایط و اطلاعات لازم برای استفاده از مانی‌گرام

برای انتقال پول با استفاده از مانی‌گرام ارائه اطلاعات زیر ضروری است:

  • اطلاعات فرد گیرنده (موجود در پاسپورت آن شخص)
  • آدرس کامل گیرنده به همراه کد پستی فرد
  • شماره تماس فرد گیرنده

فرستنده باید به همراه وجه پرداختی و یک مدرک شناسایی به مرکز نمایندگی شرکت مانی‌گرام مراجعه نماید و فرمی را با نام و نام خانوادگی خود و همچنین نام و نام خانوادگی گیرنده پر کند و سپس فرم را به همراه پولی که می‌خواهد انتقال دهد، به کارگزار دفتر بسپارد. سپس کارگزار یک کد 10 رقمی در اختیار او قرار می‌دهد که این کد ده رقمی را باید برای گیرنده بفرستند. درنهایت گیرنده شناسه عکس‌دار خود را به شعبه شرکت مانی‌گرام در شهری که مقیم آن جاست می‌برد و می‌تواند پول خود را بعد از ارائه آن کد ده رقمی دریافت نماید. بنابراین لازم به ذکر است که نقل و انتقالات حواله در مانی‌گرام چند ساعتی زمان خواهد برد.

کاربردهای مانی‌گرام

درکل مانی گرام برای انتقال سریع و امن پول بین کشورها و دریافت آن توسط افراد و خانواده‌ها در سراسر جهان استفاده می‌شود. بنابراین این خدمات امکان انجام تراکنش‌های پولی در مواقع ضروری، پشتیبانی مالی خانواده‌های مهاجر و تسهیل تراکنش‌های تجاری بین‌المللی را به راحتی فراهم می‌کند.

ویژگی‌های مانی‌گرام

  • سرعت انتقال پول: مانی‌گرام به مشتریان خود به راحتی امکان انتقال سریع پول به نقاط مختلف جهان را می‌دهد.
  • شبکه گسترده نمایندگی‌ها: با داشتن شبکه‌ای از نمایندگی‌ها در بیش از ۲۰۰ کشور، مانی‌گرام به کاربران امکان ارسال و دریافت پول را به راحتی در نقاط مختلف جهان می‌دهد.
  • امکان ارسال و دریافت پول در ارزهای مختلف: مانی‌گرام به کاربران اجازه می‌دهد تا پول خود را در ارزهای مختلف ارسال و دریافت کنند.
  • ارسال پول آنلاین: با استفاده از وبسایت یا اپلیکیشن مانی‌گرام کاربران می‌توانند تراکنش‌های مالی را به صورت آنلاین انجام دهند.
  • پشتیبانی از انتقالات تجاری: مانی‌گرام امکان انتقالات مالی تجاری را نیز فراهم می‌کند تا به کسب‌ و کارها در تراکنش‌های بین‌المللی کمک بسیاری نماید.
  • امکان پرداخت قبض‌ها و مخارج مختلف: به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرداخت قبض‌ها و هزینه‌های مختلف خود را از طریق مانی‌گرام انجام دهند.
  • اهداف خیریه و اجتماعی: مانی‌گرام در برخی از کشورها به کاربران خود امکان ارسال پول برای اهداف خیریه و اجتماعی را نیز می‌دهد.
  • پیگیری آنلاین تراکنش‌ها: کاربران می‌توانند تراکنش‌های خود را از طریق پنل کاربری آنلاین مانی‌گرام پیگیری کنند.

مزایای مانی‌گرام

  • سرعت بالا: همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، مهم‌ترین ویژگی مانی‌گرام انتقال پول در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
  • دسترسی آسان: باتوجه به حضور این شرکت در اکثر نقاط جهان و وب‌سایت های آن که از 27 زبان مختلف پشتیبانی می‌کنند، استفاده از مانی‌گرام بسیار آسان‌تر شده‌است.
  • سهولت استفاده: برای ارسال یا دریافت پول، فقط اطلاعاتی مانند نام و آدرس پستی شخص مورد نیاز است. بنابراین دیگر نیازی به داشتن اطلاعات بانکی مانند شماره حساب فرستنده یا گیرنده نیست. پس با در نظر گرفتن این موضوع وجه شما به‌جای اینکه مشمول مقررات پیچیده بانک‌ها شود، مستقیماً به دست مشتری و فرد موردنظر شما خواهد رسید.
  • تراکنشات آنلاین: این سیستم علاوه بر امکان انتقال فوری پول، امکان مشاهده آنلاین هر مرحله از تراکنش را در هر زمان و مکانی را، تنها با دسترسی به اینترنت برای فرستندگان و گیرندگان نیز فراهم می‌کند. همچنین وب‌سایت مانی‌گرام برای اسناد شما امکان ارجاع و استناد را فراهم می‌نماید.
  • امکان ارسال پول در مبالغ پایین: شرکت مانی‌گرام برای انتقال پول در مبالغ بسیار کم (کم‌تر از 50 دلار) محدودیتی ندارد اما طبق قوانین این شرکت بالاترین میزان انقال پول حدودا 10 هزار دلار آمریکا برای هر تراکنش است.

انتقل پول با مانی گرام از ایران

روش‌های انتقال مانی‌گرام از ایران

درکل مانی گرام امکان انتقال پول از طریق دو روش اصلی به شرح زیر را فراهم می‌کند:

  1. انتقال نقدی از نمایندگی‌ها: می‌توانید به نزدیک‌ترین نمایندگی مانی گرام مراجعه کنید و پول نقدی را به مقصد مورد نظرتان ارسال و یا از آنجا پول را دریافت کنید.
  2. انتقال آنلاین: این روش به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق وبسایت یا اپلیکیشن مانی گرام، تراکنش‌های مالیتان را آنلاین انجام دهید.

توجه داشته باشید که در ایران نمایندگی مانی گرام وجود ندارد و برای انتقال پول از ایران با استفاده از مانی گرام بهترین و امن ترین روش ارسال درخواست به شرکت های پرداخت ارزی است که با تجربه و دسترسی هایی که دارند این امکان را برای شما انجام میدهند. برای این کار باید وارد وبسایت یکی از این شرکت ها شوید در بخش انتقال پول درخوست ارسال از طریق مانی گرام را ثبت کنید. در طی این مراحل اطلاعات حساب گیرنده را به همراه وجه ریالی به علاوه کارمزد مورد نیاز به این شرکت ها میدهید سپس آنها سایر مراحل را پیش خواهند برد.

امنیت مانی‌گرام

مانی‌گرام تلاش می‌کند تا امنیت تراکنش‌ها و اطلاعات مالی کاربران را به خوبی تضمین نماید. برای مثال از تکنولوژی‌های رمزنگاری برای محافظت از اطلاعات شخصی و مالی استفاده می‌کند. همچنین شرکت مانی‌گرام با مقامات محلی و بین‌المللی در زمینه مبارزه با کلاهبرداری، تقلب و پول‌شویی همکاری می‌کند تا امنیت تراکنش‌ها را تضمین نماید اما همچنان بهتر است از منابع رسمی و امکانات امنیتی که توسط خود کمپانی مانی‌گرام ارائه می‌شود برای محافظت از اطلاعات شخصی و مالی خود استفاده کنید.

محدودیت‌های مانی‌گرام

مانی گرام نیز مانند دیگر کمپانی‌های انتقال پول و ارز دارای محدودیت‌هایی می‌باشد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. محدودیت‌های مبلغ و سقف تراکنشی: محدودیت‌هایی برای میزان پولی که می‌توانید از طریق مانی گرام ارسال یا دریافت کنید وجود دارد. برای مثال سقف تراکنش از مانی‌گرام تا 6000 هزار دلار آمریکاست.
  2. محدودیت‌های زمانی: همان‌طور که بالاتر نیز اشاره شد ممکن است محدودیت‌هایی در رابطه با تعداد و زمان انجام تراکنش‌ها وجود داشته باشد. برای مثال شعبات این کمپانی در تایم اداری فعالیت می‌کنند.
  3. محدودیت‌های جغرافیایی: بعضی از کشورها یا مناطق ممکن است برای انجام تراکنش‌ها از طریق مانی گرام محدودیت داشته باشند یا اصولاً پذیرفته نشوند؛ مانند ایران که در تحریم به سر می‌برد!
  4. اطلاعات شناسایی: برای انجام تراکنش‌هایی با مبالغ بیشتر ممکن است مانی‌گرام از شما بخواهد تا اطلاعات شناسایی بیشتری را ارائه دهید.
  5. استفاده تجاری: درکل برای استفاده تجاری یا تجاری ممکن است محدودیت‌ها یا شرایط خاصی وجود داشته باشد که بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت رسمی مانی‌گرام مراجعه کنید.

مانی‌گرام بهتر است یا وسترن یونیون؟

هر دو اساساً به روش‌ یکسانی عمل می‌کنند و خدمات ارائه می‌دهند و همچنین هر دو به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های انتقال پول در جهان هستند.

در حال حاضر بیش از 500 هزار نمایندگی از شرکت وسترن یونیون در سراسر جهان درحال ارائه خدمات انتقالات ارزی هستند اما تعداد شعبات شرکت مانی‌گرام همان‌طور که بالاتر نیز به آن اشاره شد در حدود 400 هزار شعبه است؛ بنابراین مانی‌گرام در کشورهای نسبتاً کمتری فعالیت می‌کند اما این شرکت در مقایسه با وسترن یونیون هزینه انتقال کم‌تری را دریافت می‌کند. پس اگر شما قصد انتقال پول برای فردی خارج ار کشورتان را دارید، پیشنهاد ما به شما مانی‌گرام است؛ چراکه کارمزد انتقال پول از مانی‌گرام کمتر از وسترن یوتیون است.

درنهایت بهتر است به یک نقطه ضعف در هر دو شرکت اشاره نماییم و آن هم این است که هر دو سرویس دارای ساعات کاری هستند که با ساعات کاری فروشگاه‌های کشور و منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند، یکسان است. بنابراین زمانی که فردی از خانواده نیاز فوری به پول دارد، ممکن است ساعت منطقه‌ای که در آن سکونت دارد حوالی ظهر باشد اما در منطقه‌ای که خانواده او زندگی می‌کند، شب باشد. بنابراین تا شروع ساعت اداری شرکت مانی‌گرام امکان انتقال پول وجود ندارد. به‌عبارت دیگر در فواصل زمانی زیادی که بین فرستنده و گیرنده پول وجود دارد ممکن است انتقال آن با ساعاتی تاخیر به همراه باشد.

آیا امکان استفاده از مانی‌گرام در ایران وجود دارد؟

اکثر مردم در سراسر نقاط جهان به خدمات ارزی مانی‌گرام دسترسی دارند اما متاسفانه به دلیل تحریم ایران امکان ثبت نام به عنوان کاربر در این سامانه و استفاده از مزایای انتقال پول به حساب مانی‌گرام افراد وجود ندارد. البته با این حال شرکت هایی در کشور ما وجود دارد که این انتقالات را در ازای دریافت هزینه‌ای انجام می‌دهند که همانطور که در بالا گفته شد امکان ثبت درخواست در وبسایت این شرکت ها وجود دارد.

سوالات متداول درباره مانی‌گرام

تا اینجا توانستیم تعریف کاملی از مانی‌گرام، مزایای استفاده از آن را ارائه دهیم و درآخری این شرکت با با شرکت مشابهی مقایسه نمودیم. حال قرار است به چند سوال ساده اما رایجی که معمولا برای کاربران به‌ وجود می‌آید، پاسخ دهیم.

1. از کدام ارزها می‌توان برای انتقال پول در مانی‌گرام استفاده کرد؟

حواله ها در مانی‌گرام با دلار آمریکا و یورو قابل ارسال می‌باشند.

2. آیا امکان تغییر و ویرایش نام و نام خانوادگی بعد از ارسال حواله وجود دارد؟

بله؛ می‌توانید نام و نام خانوادگی خود را حتی پس از ارسال حواله تغییر دهید اما در نظر داشته باشید که در مانی‌گرام برای اصلاح نام باید ۱۰ دلار کارمزد پرداخت نمایید.

3. آیا می‌توان انتقال پول را کنسل و یا حواله را ابطال نمود؟

در صورتی که گیرنده مورد نظر هنوز وجه را در مقصد دریافت نکرده باشد، امکان کنسلی حواله وجود دارد اما در سیستم مانی‌گرام ابطال فقط منجر به برگشت مبلغ اصلی حواله می‌شود و کارمزد پرداخت‌شده برگردانده نخواهدشد.

4. فرایند ارسال پول با استفاده از مانی‌گرام چقدر زمان می‌برد؟

کم‌تر از سه ساعت؛ البته اگر ثبت سفارش در ساعات اداری انجام شده‌باشد

جمع‌بندی درباره مانی‌گرام

ما در این مقاله تلاش نمودیم تا کامل‌ترین اطلاعات را درباره مانی‌گرام در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس در نتیجه دانستیم مانی گرام یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین شرکت‌های انتقال پول بین‌المللی است که امکان ارسال سریع و ایمن پول به نقاط مختلف جهان را فراهم می‌کند. این خدمات با استفاده از شبکه گسترده نمایندگی‌ها و فناوری‌های رمزنگاری به مشتریان امکان می‌دهد تا در مواقع ضروری پول را انتقال داده یا دریافت کنند. مانی گرام همچنین به عنوان یک جایگزین سریع‌تر و موثرتر برای حواله‌های بانکی شناخته می‌شود. البته لازم به ذکر است که با توجه به محدودیت‌ها و قوانین مختلف در کشورها بهتر است از منابع رسمی مانی گرام برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر در مورد خدمات و محدودیت‌های آن استفاده نمایید.

حال شما در کامت‌ها به ما بگویید که چه روش‌های دیگری برای انتقال پول و ارزهای وجود دارد که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402