بهترین شهرهای توریستی ایران کدامند؟ | معرفی ۱۶ مقصد برتر گردشگری ایران

بهترین شهر های توریستی ایران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شهرهای گردشگری ایران کدامند؟ بهترین جاهای دیدنی ایران کجاست؟ کشور ایران به خاطر قدمت چند صد هزار ساله تاریخی که دارد شهرهای توریستی متعددی را در دل خود جای داده است که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از این شهرها از اقصی نقاط جهان به ایران سفر می‌کنند. بهترین شهرهای توریستی ایران به خاطر شاهکارهای معماری و شگفتی طبیعی که دارند مسافران زیادی را از همه جای دنیا مجذوب می‌کنند و آنها را به ایران می‌کشند تا از این گنجینه‌ها از نزدیک دیدن کنند. ایران کشوری است پهناور با بیش از ۱۶۴۸۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت. ایران از شمال توسط دریای خزر و از جنوب توسط دریای عمان و خلیج فارس احاطه شده است و به همین خاطر است که دارای تنوع زیادی اقلیم و فرهنگ می‌باشد.

کشور ایران دارای ۳۱ استان بی‌نظیر و متنوع است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری در هر یک از این استان‌ها برای بازدید گردشگران وجود دارد. نکته بسیار مهمی که در رابطه با شهرهای توریستی ایران باید بدانیم این است که جاهای دیدنی ایران تنها به مکان‌های تاریخی یا طبیعتی آنها منحصر نمی‌شود این کشور با تاریخ غنی و موقعیت جغرافیایی ویژه دارای فرهنگ‌های مختلفی است و این یعنی اینکه دیدنی‌های ایران تمام نشدنی هستند. شهرهای ایران با شگفتی‌هایی که در دل خود جای داده‌اند هر گردشگری را غافلگیر می‌کند پس، همراه ما باشید تا با هم به شهرهای توریستی ایران سفر کنیم.

فهرست مطالب

لیست بهترین شهرهای توریستی ایران

لیست بهترین شهرهای توریستی ایران
لیست بهترین شهرهای توریستی ایران

کشور ایران که در غرب قاره آسیا قرار گرفته است به خاطر وسعتی که دارد دومین کشور پهناور خاورمیانه و هفدهمین کشور وسیع دنیا می‌باشد. ایران تاریخ و تمدن‌های بسیاری را در خود جای داده است به همین خاطر جاهای دیدنی ایران چه جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارها و چشمه‌ها و چه جاذبه‌های تاریخی آن (کلیساها و برج‌ها و قلعه‌ها) بسیار متعدد هستند و برای بازدید از آنها نیاز به زمان زیادی است.

بدون شک معرفی بهترین شهرهای توریستی ایران در یک مقاله نمی‌گنجد اما ما سعی کردیم در این راهنما جهت آشنایی با بهترین شهرهای توریستی ایران از خزر تا خلیج فارس لیستی را تهیه کرده و در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم.

1- رشت

 سفر به رشت
راهنمای سفر به رشت

از جمله بهترین شهرهای توریستی ایران که در قسمت شمالی ایران و نزدیک دریای خزر واقع شده است شهر رشت است که سومین شهر گردشگر پذیر ایران به شمار می‌آید و دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوع بسیاری برای هر سلیقه‌ای است. رشت از جمله پرجمعیت‌ترین شهرهای شمالی است که به شهر باران شهرت پیدا کرده این شهر بارانی دارای قدمتی دیرینه، فرهنگی کهن و اصیل می‌باشد. شهر رشت که مرکز استان گیلان می‌باشد، از جمله بزرگترین شهرهای سواحل جنوبی دریای خزر است که دارای آب و هوای معتدل شبه مدیترانه‌ای است یعنی تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌هایی سرد و مرطوب دارد.

اگر قصد سفر به این شهر شمالی ایران را دارید با توجه به بودجه خود می‌توانید انتخاب کنید که از کدام وسیله حمل و نقلی برای سفر استفاده کنید چرا که برای سفر به استان گیلان و شهر رشت هم می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی همچون هواپیما، قطار و اتوبوس استفاده کنید و هم با خودرو شخصی خود می‌توانید به رشت سفر کنید. وجود غذاهای محلی و خوشمزه، صنایع دستی زیبا، طبیعت بکر و تاریخ کهن در شهر رشت همگی دست به دست هم دادند تا شما را برای بازدید از این شهر زیبا ترغیب کنند.

همچنین بخوانید :

2- لاهیجان

لاهیجان
لاهیجان مروارید درخشان گیلان

یکی دیگر از شهرهای قدیمی استان گیلان که در شمال ایران واقع شده است شهر لاهیجان است که از آب و هوای مطبوع، جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبا و غذاهای محلی خوشمزه برخوردار است. لاهیجان که به عروس گیلان شهرت پیدا کرده در قسمت شرقی شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است. این شهر زیبا و دیدنی در ارتفاع ۹۴ متری از سطح دریا قرار دارد و مساحت آن نزدیک به ۱۵۰۰ متر مربع می‌باشد. زیبایی این شهر شمالی شهره عام و خاص است چرا که لاهیجان دارای پوشش گیاهی متنوع بسیاری است و سرسبزی آن یکی از بارزترین دلایل جذب گردشگران توریست‌ها به این منطقه می‌باشد.

لاهیجان که از دیگر شهرهای شمالی ایران است در تابستان آب و هوای گرم و مرطوبی دارد و زمستان‌هایی پر از باد و برف. بنابراین اگر تصمیم دارید که در لیست سفرهای خود سری به این شهر شمالی بزنید بهترین فصل سفر به لاهیجان فصل پاییز و بهار است که آب و هوای معتدلی دارد و طبیعت آن نیز در زیباترین حالت خودش به سر می‌برد.

3- انزلی

سفر به بندر انزلی
راهنمای سفر به انزلی

یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی شمال ایران بندر انزلی است که از دیرباز به عنوان پلی میان ایران و کشورهای اروپایی برای حمل و نقل و بار و سفر بوده است. این شهر ساحلی که در استان گیلان واقع شده است با دارا بودن ۴۴ کیلومتر نوار ساحلی مجموعه‌ای از مناظر جذاب و خیره کننده را در خود جای داده است. بندر انزلی در غرب استان گیلان قرار دارد و طول جغرافیایی آن ۴۹ درجه و ۲۸ دقیقه و عرض جغرافیایی آن ۳۷ درجه و ۲۸ دقیقه می‌باشد.

بندر انزلی از جمله شهرهای پرباران ایران است که از جنوب به صومعه سرا و رشت از شرق به خمام و از غرب به شهرستان رضوانشهر می‌رسد. بندر انزلی که از دیرباز به نام بندر پهلوی نیز شناخته می‌شود از جمله شهرهای کهن شمالی با تاریخ غنی است. در جای جای این شهر ساحلی اماکن تاریخی مختلف همچون فانوس دریایی که متعلق به سال ۱۸۱۵ میلادی است، برج ساعت و حافظیه، کاخ میانپشته دوران پهلوی به چشم می‌خورد. نکته جالبی که در رابطه با این شهر ساحلی باید بدانید این است که بخشی از آن تحت عنوان منطقه آزاد انزلی شناخته می‌شود که طرفداران بسیار زیادی دارد. این منطقه در مسیر انزلی به زیباکنار قرار گرفته و دارای دو جنبه تجاری و گردشگری است. در منطقه آزاد انزلی علاوه بر گردش در مناطق دیدنی و تماشا از سواحل می‌توانید سری هم به بازارها و مرکز خرید مدرن بزنید.

4- رامسر

سفر به ساحل رامسر از بهترین شهرهای شمال ایران
سفر به رامسر

یکی از سرسبزترین و زیباترین شهرهای شمالی ایران که در استان مازندران قرار گرفته است شهر رامسر است که از لحاظ جغرافیایی از شرق به تنکابن، از غرب به جلگه رودسر، از جنوب به کوه‌های البرز و از شمال به دریای خزر محدود می‌شود. رامسر به خاطر زیبایی بی‌حد و اندازه‌اش به عروس شهرهای شمالی ایران شهرت پیدا کرده و برای سفرهای تابستانی بهترین مقصد می‌باشد.

این شهر شمالی در غرب استان مازندران و شرق استان گیلان واقع شده و دارای آب و هوای ییلاقی و خنک است وجود جنگل‌های کوهستانی وسیع در این شهر باعث شده که گردشگران بسیاری از اقصی نقاط جهان به آنجا سفر کنند.

همچنین بخوانید :

5- اردبیل

سفر به اردبیل
سفر به اردبیل

اردبیل، شهری در میان کوه‌ های سبلان و باغرو است که دارای جاهای دیدنی همراه با طبیعت بکر و‌ تاریخی غنی زیادی است. این شهر زیبا که در در شمال غربی ایران واقع شده است یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌آید. شهر اردبیل با ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا در شمال غربی ایران و در میان دشتی به نام اردبیل واقع شده است و مرکز استان اردبیل نیز می‌باشد. این شهر از لحاظ تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارد و جزو مهم‌ترین شهرهای باستانی ایران به شمار می‌آید.

استان اردبیل و شهر اردبیل، داری آب و هوایی سرد و کوهستانی است و یکی از شهرهای سردسیری ایران شناخته شده است. البته لازم به ذکر است که تنوع آب و هوایی در این استان میزان دما در نواحی مختلف متفاوت می‌باشد. به طور کلی باید بگوییم که در کل استلن اردبیل چهار اقلیم آب و هوایی وجود دارد که شامل مدیترانه‌ای گرم، مدیترانه‌ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل می‌شود. با توجه به شرایط آب و هوایی چهار اقلیمی در استان اردبیل می توان گفت: بهترین زمان سفر به اردبیل از اواخر اردیبهشت تا اواخر تابستان است.

6- تبریز

آشنایی با تبریز
آشنایی با تبریز

از جمله کلان شهرهای ایران شهر تبریز است که در مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است. تبریز که از جمله شهرهای قدیمی و زیبای شمال غربی ایران به شمار می‌آید به عنوان پایتخت گردشگری ایران شناخته شده است. این شهر زیبا همچون سایر شهرهای ایران دارای جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی است چرا که دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی می‌باشد.

شهر تبریز دارای قدمتی بیش از ۳۵۰۰ سال می‌باشد که در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و هنری دارای پیشینه زیادی است. این شهر که در طول تاریخ دچار فراز و نشیب‌های بسیار زیادی بوده است توانسته است صلابت خود را حفظ کرده و به یکی از مهمترین و بهترین مقاصد گردشگری در ایران تبدیل شود. شهر تبریز که سومین کلان شهر ایران به شمار می‌آید دارای مساحت ۴۵ ۴۹۱ کیلومتر مربع است که حدود ۲/۸ از مساحت کل ایران را شامل می‌شود. این شهر که در تابستان‌ها آب و هوایی بسیار خنک و دلپذیر دارد بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی است.

همچنین بخوانید :

7- مشهد

سفر به مشهورترین شهر زیارتی ایران

از جمله شهرهای زیارتی مهم در ایران شهر مشهد است که دومین شهر بزرگ و پرجمعیت بعد از تهران می‌باشد که در شمال شرقی ایران و در استان خراسان رضوی واقع شده است. شهر مشهد که به واسطه وجود بارگاه امام هشتم در میان گردشگران محبوبیت زیادی پیدا کرده است از جمله شهرهای شرقی ایران است که قطب گردشگری نیز می‌باشد. شهر مشهد که یکی دیگر از بهترین شهرهای توریستی ایران است بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر بزرگ در میان رشته کوه‌های بینالود و هزار مسجد واقع شده است که دارای چهار بخش مرکزی، احمدآباد، رضویه و طرقبه است.

این شهر زیارتی که از جمله بهترین شهرهای توریستی ایران می‌باشد در هر چهار فصل سال دارای آب و هوای بسیار خاصی است. مثلاً در فصل بهار مشهد دارای آب و هوای سرد و بارانی است اما اردیبهشت این فصل رو به گرما رفته و هوای مطبوعی پیدا می‌کند. در تابستان مشهد به اوج گرمای خود می‌رسد و پاییز نیمه سرد و گاهی ابری و بارانی دارد. در فصل زمستان هم آب و هوای مشهد به منفی ۲۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. با تمام این اوصاف بهترین زمان برای سفر به مشهد اردیبهشت ماه دومین ماه از فصل بهار است.

8- تهران

سفر به پایتخت ایران
سفر به پایتخت ایران

تهران بزرگترین کلان شهر ایران است که دارای امکانات گسترده‌ای برای گردشگران می‌باشد. شهر تهران که پایتخت کشور ایران می‌باشد شهری بسیار بزرگ است و به خاطر داشتن ترافیک‌هایش بسیار شهرت پیدا کرده. جمعیت تهران حدود ۱۰ میلیون نفر است که هر روز بر این تعداد افزوده می‌شود چرا که مهاجران بسیاری از شهرها و روستاهای دیگر به تهران سفر می‌کنند. شهر تهران با مساحت ۷۳۰ کیلومتر از شمال به رشته کوه دماوند از جنوب به کوه‌های ری و بی بی شهربانو و منطقه کویری می‌رسد.

پایتخت ایران شهر تهران به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. این شهر همچون سایر شهرهای بزرگ ایران تمدن‌ها و سلسله‌های تاریخی بسیار زیادی را با چشم دیده است به همین خاطر است که جاذبه‌های تاریخی و دیدنی و موزه‌های قدیمی و تاریخی در تهران بسیار زیاد هستند. از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر تهران می‌توان به اماکن مذهبی(امامزاده صالح در تجریش، امامزاده قاسم (ع) در شمیران، حرم شاه عبدالعظیم در ری، آتشکده زرتشتیان آدریان و…)، تاریخی(کاخ موزه سعد آباد، موزه آبگینه، موزه فرش، باغ موزه سینما تهران، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، عمارت مسعودیه،برج آزادی و…)و بوستان‌های کتاب اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

9- کاشان

سفر به شهر گلاب گلاب‍‌گیری
سفر به شهر گلاب گلاب‍‌گیری

کاشان که به شهر گل و گلاب، شعر و شاعری و باغ و بناهای تاریخی معروف است یکی از بهترین شهرهای توریستی ایران به شمار می‌آید. این شهر زیبا یکی از شهرهای زیبا و بی نظیر استان اصفهان است که دارای آداب و رسوم جذابی می‌باشد و از قدیمی‌ترین شهرهای ایران به حساب می‌آید. شهر کاشان بین کوه های کرکس و کویر مرکزی ایران قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و بیابانی است. شهر کاشان که قدمتی  برابر با ۷۰۰۰ سال در ۲۲۰ کیلومتری جنوب استان تهران قرار دارد. مساحت شهر کاشان برابر با ۴۳۹۲ کیلومترمربع و جمعیت آن ۴۰۰ هزار نفر است.

با سفر به شهر کاشان می‌توانید مروری به تاریخ و گذشته ایران داشته باشید زیرا در این شهر از ابنیه تاریخی، ساختمان های قدیمی و معماری های کهن سرشار می‌باشد. برخی از جذاب ترین بناهای تاریخی شهر کاشان که بازدید از آنها خالی از لطف نمی‌باشند عبارتند از: خانه بروجردی ها (تاریخ قاجاری)، خانه طباطبایی ها (داستان تجارت فرش در عهد ناصرالدین شاه)، خانه عامری ها، حمام میراحمد، خانه عباسیان (قدیمی ترین خانه کاشانی)، مدرسه سلطانیه.

10- اصفهان

برنامه سفر به اصفهان
برنامه سفر به اصفهان

از دیگر شهرهای توریستی ایران با اصالت و سرشار از فرهنگ ایرانی می‌باشد و گردش پذیرترین شهر ایران به شمار می‌آید اصفهان است که به آن لقب نصف جهان داده شده است. این شهر زیبا و دیدنی در کنار طبیعت زیبای زاینده رود، سوغات و صنایع دستی متنوع دارای جاذبه‌های تاریخی بسیاری است که هر گردشگری را برای سفر به نصف جهان ترغیب می‌کند. بناهای تاریخی و دیدنی که در شهر اصفهان وجود دارند هر یک نشان دهنده شاهکاری معماری است که در خلق این آثار مورد استفاده قرار گرفتند. شهر اصفهان که مرکز استان اصفهان می‌باشداز غرب به خمین شهر و از جنوب به کوه صفه و سپاهان شهر، از شمال به شاهین شهر و از شرق به دشت سگزی منتهی می‌شود و جمعیت آن بالغ بر ۲۹۶۱۲۱۱ نفر می‌باشد.

لذت و گشت و گذار در جاهای دیدنی اصفهان تجربه است که نباید هرگز آن را از دست دهید چرا که این شهر را تنها با خودش می‌توان مقایسه کرد و هیچ یک از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی اصفهان در هیج کجای دنیا وجود ندارد. اصفهان در فلات مرکزی ایران و در همسایگی شهرهایی همچون یزد، قم، چهارمحال، سمنان و استان مرکزی قرار دارد و از سمت شرق با استان یزد و خراسان جنوبی، از سمت شمال با استان‌های سمنان، قم و مرکزی، از غرب به لرستان و چهارمحال و بختیاری و از جنوب با استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد همسایه است. این شهر توریستی ایران دارای آب و هوای نیمه کویری است. یعنی زمستان‌های سرد و خشک و تابستان‌هایی گرم و خشک دارد.

11- شیراز

صفر تا صد سفر به شیراز
صفر تا صد سفر به شیراز

شهرهای توریستی ایران بسیار زیاد هستند که هر یک می‌توانند مقصدی بی‌نظیر برای سفر باشند یکی از این شهرهای بی‌نظیر شهر شیراز است که با زیبایی‌های بی‌نظیر خود در سراسر جهان زبان زد شده است. شیراز شهر شعر و ادب که با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، باغ‌های ایرانی زیبای منحصر به فردی که دارد در میان گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت خاصی پیدا کرده است در نیمه جنوبی ایران قرار گرفته و مرکز استان فارس می‌باشد و از زیباترین و کهن‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌آید.

شیراز که شهرهای افسانه‌ای ایران است و به شهر بهار نارنج، باغ‌های زیبا و شهر لسان الغیب معروف می‌باشد از سطح دریا ۱۵۹۰ متر ارتفاع دارد و در ۳۰ درجه و ۲۵ دقیقه عرض جغرافیایی قرار گرفته است. این شهر زیبا و دیدنی دارای موقعیت جغرافیایی خاص است و در یک منطقه نیمه خشک و بارندگی‌های محدود قرار گرفته است. شهر شیراز با وجود آب و هوای معتدل در طول سال میانگین هوای آن برابر با ۱۸ درجه سانتیگراد می‌باشد. اردیبهشت ماه بهترین زمان سفر به شیراز است زیرا هم شکوفه های بهارنارنج، گل های رز و نرگس و بابونه زیبایی فوق العاده ای به این شهر بخشیده اند و هم از لحاظ هزینه اقامت نیز در حد معمول است.

12- سنندج

سنندج یکی از شهرهای ایران با طبیعت و زیباهای بسیار است. البته تاریخ کهن این شهر باعث شده که در جاهای دیدنی سنندج، آثار تاریخی و فرهنگی متعددی برای بازدید وجود داشته باشند. شهر کوهپایه‌ای سنندج یکی از زیباترین شهرهای استان کردستان و ایران به حساب می‌آید. شما با سفر به این شهر زیبا می‌توانید به دل کوه و دشت بروید. پارک‌ها و باغ‌های مختلف را ببینید. این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید بهترین جاذبه‌های گردشگری سنندج را که رنگ و بوی تاریخی و فرهنگی آنها حس می‌شود، بازدید کنید.

13- یزد

سفر به شهر بادگیرها
سفر به شهر بادگیرها

از دیگر شهرهای توریستی ایران که دارای بافت تاریخی بی‌نظیر است و گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب می‌کند شهر یزد است که لقب شهر بادگیرها و شهر دوچرخه‌ها به آن داده شده است. شهر یزد از جمله شهرهای قدیمی و خشتی ایران است که آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیاری را در دل خود جای داده است. این شهر قدیمی ایران از شمال به شهرهای میبد و اردکان، از شرق به شهرهای اردکان و بافق، از غرب به اصفهان و از جنوب به شهرهای تفت و ابرکوه منتهی می‌شود.

شهر یزد به خاطر بافت تاریخی و سنتی که دارد در سال ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. یزد در منطقه فلات مرکزی ایران واقع شده و به همین خاطر یکی از منطقه‌های مناسب برای تورهای کویرنوردی و کمپ زدن می‌باشد. شهر بادگیرهای تاریخی دارای آب و هوای خشک و نیمه خشک است. زمستان‌های سرد و به طور نسبی مرطوب دارد و تابستان‌های گرم و طولانی.بنابراین با در نظر گرفتن اقلیم و آب و هوای شهر یزد می‌توان گفت: بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به یزد می‌باشد.

14- جزیره قشم

راهنمای سفر به قشم
راهنمای سفر به قشم

بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان که دو برابر و نیم جزیره بحرین وسعت دارد، جزیره قشم از بهترین شهرهای توریستی ایران است که مساحتی بالغ بر ۱۴۹۱ کیلومتر مربع دارد و در استان هرمزگان و تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم با تمدن ۱۴ ساله خود از شمال به بندرعباس، از شمال شرق به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارگ، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب کوچک و بزرگ می‌رسد.

این جزیره زیبا و دیدنی به خاطر مواهب طبیعی خاص و جاذبه‌های منحصر به فردی که دارد و همچنین سبک زندگی متفاوت و آداب و رسوم مردمانش هویتی مستقل و جدا از کشور را برای خود به وجود آورده است و تبدیل به یک منطقه‌ای متمایز در ایران شده است.

همچنین بخوانید :

15- جزیره هرمز

جزیره هرمز نگین سرخ خلیج فارس
جزیره هرمز نگین سرخ خلیج فارس

یکی از جزایر اسرارآمیز و توریستی جنوب کشور است که در استان هرمزگان و در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد جزیره هرمز است که به آن لقب نگین سرخ خلیج فارس داده شده است. این چزیره کوچک و توریستی دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی است و به واسطه نزدیک بودنش به تنگه هرمز دارای سواحل جذابی است که برای گردشگران جذابیت خاصی دارد.

جزیره هرمز به خاطر قرار گرفتن در زیر خط استوا دارای آب و هوای گرم و مرطوبی است به همین خاطر درجه دما در فصل تابستان به حدود ۵۵ درجه سانتی گراد می رسد و رطوبت هوا بسیار بالا است و در پاییز و زمستان میانگین دمای هوا ۲۰ الی ۲۳ درجه سانتی گراد است از این رو بهترین زمان برای سفر به جزیره زیبا و دیدنی هرمز فصل پاییز و زمستان است.

16- جزیره کیش

سفر به جزیره زیبای کیش
سفر به جزیره زیبای کیش

یکی از 21 جزیره ایران که در خلیج فارس واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی از تمام دنیا به آنجا سفر می‌کنند جزیره کیش است. این جزیره زیبا از جمله مقاصد لوکس در ایران برای تفریح می‌باشد که دارای امکانات متنوع و مناسبی برای گردشگران می‌باشد. کیش از جمله جزیره‌ی افسانه‌ای ایران است که با سفر به آنجا می‌توانید انواع تفریحات آبی مهیج را تجربه کرده و به بازدید از، جاذبه‌های تاریخی قدیمی و کشتی‌های تفریحی این جزیره بپردازید. کیش جزیره‌ای زیبا در جنوب ایران است که محبوبترین مقصد برای گردشگرانی است که به سفرهای هیجان‌انگیز علاقه زیادی دارند. جزیره کیش بافتی قدیمی و تاریخی دارد و ترکیبی از اقوام مختلف را در خود جای داده است. در این جزیره علاوه بر اقوام عرب، بلوچ و فارس نژادهای دیگری از ترکمن‌ها، لرها، کردها نیز در این منطقه ساکن می‌باشند.

جزیره کیش در جنوبی‌ ترین منطقه ایران قرار دارد و دارای تابستان‌‌های گرم و شرجی و زمستان‌ های معتدل است. در فصل زمستان میانگین دمای هوای جزیره به ۲۷ درجه سانتی گراد می‌رسد و در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج خود رسیده و شرجی بودن این ماه ها نیز نزدیک به ۱۰۰ درصد می رسد. بنابراین، اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارد بهترین زمان برای سفر اوایل فصل بهار است که هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد بعد از آن هم ببرید دو فصل پاییز و زمستان شرایط بهتر و مساعدتری برای سفر به کیش دارند.

همچنین بخوانید :

سوالات متداول بهترین شهرهای توریستی ایران کدامند؟

1بهترین شهرهای توریستی ایران کدامند؟

رشت، لاهیجان، انزلی، رامسر، اردبیل، تبریز، مشهد، تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، جزیره قشم، جزیره هرمز و جزیره کیش

2بهترین فصل سفر به لاهیجان چه فصلی است؟

بهترین فصل سفر به لاهیجان فصل پاییز و بهار است که آب و هوای معتدلی دارد و طبیعت آن نیز در زیباترین حالت خودش به سر می‌برد.

3بهترین شهرهای توریستی ایران برای سفرهای تابستانی کدامند؟

رامسر، اردبیل و تبریز بهترین شهرهای توریستی ایران برای سفرهای تابستانی هستند

4جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر تهران کدامند؟

از جمله جاذبه‌های دیدنی و گردشگری شهر تهران می‌توان به اماکن مذهبی(امامزاده صالح در تجریش، امامزاده قاسم (ع) در شمیران، حرم شاه عبدالعظیم در ری، آتشکده زرتشتیان آدریان و...)، تاریخی(کاخ موزه سعد آباد، موزه آبگینه، موزه فرش، باغ موزه سینما تهران، کاخ گلستان، کاخ نیاوران، عمارت مسعودیه،برج آزادی و...)و بوستان‌های کتاب اشاره کرد.

5کدام شهر ایران لقب نگین سرخ را به خود اختصاص داده است؟

یکی از جزایر اسرارآمیز و توریستی جنوب کشور است که در استان هرمزگان و در ۸ کیلومتری بندرعباس قرار دارد جزیره هرمز است که به آن لقب نگین سرخ خلیج فارس داده شده است.

جمع بندی

تعداد شهرهای توریستی ایران بسیار زیاد است و علت آن هم وسعت زیادی است که این کشور دارد. ایران از لحاظ تنوع آب و هوایی کشوری ۴ فصل به حساب می‌آید که هر شهر و منطقه آن جاذبه‌های منحصر به فردی را در دل خود جای دادند از این رو انتخاب از میان ۳۱ استان ایران به عنوان بهترین شهرهای توریستی ایران کار چندان ساده و آسانی نیست اما، از میان این همه شهر و استان زیبا و دیدنی می‌توان به محبوبترین و پرطرفدارترین شهرهای گردشگری همچون: رشت، لاهیجان، انزلی، رامسر، اردبیل، تبریز، مشهد، تهران، کاشان، اصفهان، شیراز، یزد، جزیره قشم، جزیره هرمز و جزیره کیش اشاره کرد.

در این مقاله سعی کردیم جهت آشنایی با بهترین شهرهای توریستی ایران از دریای خزر تا خلیج فارس به 15 مورد از شهرهای ایران اشاره کرده و به اختصار اطلاعاتی درباره هر یک از آنها در اختیارتان قرار دهیم. اما، این تنها بخش کوچکی از تمام شهرهای توریستی ایران عزیز است. تمامی شهرهای ایران شایستگی توریستی بودن را دارند چرا که هر یک به نوبه خود یادآور تواریخ و گذشته‌هایی هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما، امکان معرفی آنها در این راهنما مقدور نیست.

به عنوان یک ایرانی کدام شهرهای ایران را در دسته بندی بهترین شهرهای توریستی ایران می‌توانید قرار دهید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
ح
.
13 آذر 1402، 12:00
پاسخ
0
0
شما کرمانشاه راازقلم انداختی که به تنهایی کل شهرهای ایران را می ارزه استان ما هم بهشته طبیعیه وهم باستانی هم مسیراصلی زواربا مرزباستانی خسروی وپرویز خان ساسانی
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402