بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با انتشار فرنچایز هایی نظیر Dark Souls، God of War و Dishonored شاهد حتی یک محصول بد در لیست بازی هایشان نیستیم که در این مقاله از سایت پلازا تصمیم داریم شما را با یکسری فرنچایز های برتر که بازی بد ندارند آشنا کنیم.

دستیابی هربازی به عنوان یک فرنچایز محبوب کار دشواری بوده که خوشبختانه در تاریخچه بازی های امروزی شاهد گزینه هایی هرچند محدود هستیم که در طول سالیان سال حتی یک بازی بد از انها منتشر نشده است. این بازی ها در قالب پایه های دنیای بازی شناخته شده اند که در ادامه میتوانید با تعدادی از گزینه های مطرح و محبوب این سبک آشنا شوید. با پلازا در تکمیل نمودن این لیست همراه باشید و فرنچایزهای معرفی شده را از دست ندهید.

فهرست مطالب

پرافتخارترین فرنچایز های تاریخ

در ادامه لیست با کالکشن هایی مواجه خواهید شد که در لیست خود حتی یک بازی بدهم ندارند.

1. Metal Gear Solid

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

فرنچایز متال گیر سولید عنوان اولین کالکشن در این لیست را به خود اختصاص داده که برای چندین دهه توانسته کاربران و طرفداران خود را راضی نگه دارد. هریک از 5 بازی منتشر شده از این نسخه به صورت تحسین برانگیزی معرفی شده اند که در تک تک آنها میتوانید شاهد جهان هایی دیدنی در تمام دوران ها باشید. اسپین اف متال گیر سولید در نوع خودش جزو بهترین ها بوده که از بازی های شناخته شده و مورد پسند آن میتوان به Metal Gear Solid: Portable Ops و Metal Gear Solid: Peace Walker اشاره داشت. هریک از بازی های نامبرده دارای امتیاز های بالایی از سوی منتقدین بوده اند.

فرنچایز Metal Gear Solid دارای ویژگی های قابل توجهی بوده که اگر بخواهیم نمونه ای از آنرا معرفی کنیم باید بدانید که Battler که یک محصول مبتنی برکارت از Metal Gear Acid بوده که در کنار اسپین اف Metal Gear Survive توانسته قدرت بالایی را به فرنچایز Metal Gear Solid منتقل کنند. موارد نام برده جزو شناخته شده ترین بازی های این اسپین اف در تمام دوران بوده است که چیزی جز موفقیت برای ناشر به همراه نداشته است. در ادامه لیست جهت معرفی دیگر کالکشن های بازی باما همراه باشید.

2. Life Is Strange

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

همانطور که میدانید Life is Strange همیشه مورد استقبال گسترده ای از سوی کاربران قرار گرفت در حالی که اولین نسخه از بازی Life is Strange برخلاف انتظارات که پیش بینی میشد یک بازی عادی باشد ، توانست به شدت از سوی گیمرها مورد تحسین قرار گیرد. با این حال این موضوع بدان معنا نیست که دیگر بازی های Life is Strange بد هستند. به طور مثال Life is Strange 2 که دارای طرفداران مشخصی است توانسته به نوعی تفرقه پراکنی را به شکل نوینی ارائه دهد. همچنین باید گفت که گیمرها Life is Strange: True Colors را یک بازی ارزشمند میدانند که تا کنون جایگزینی برای ان منتشر نشده است.

علاوه بر موارد ذکر شده فرنچایز Life is Strange دارای اسپین اف های بسیار خوبی بوده که خوشبختانه تمامی آنها از سوی گیمرها مورد استقبال قرار گرفته است. هردو بازی سنتی مانند این فرنچایز یعنی Life is Strange: Before the Storm و The Awesome Adventures of Captain Spirit با ارائه شخصیت های متنوع و داستان های خوب توانسته اند تحسین گیمرها را به سمت خود جذب کنند. امروزه گیمرهای بسیاری در سطوح مختلف از طریق این کالکشن سرگرم میشوند که انتظار میرود محصول جدیدی در این نسخه بزودی از ناشر معرفی شود.

3. Uncharted

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

فرنچایز بعدی که قصد بررسی توضیحات آنرا داریم Uncharted بوده است. تمام بازی های Uncharted  از سوی ناتی داگ به عنوان یک استودیو برتر که در زیر مجموعه پلی استیشن قرار داشته در کانون توجهات قرار گرفته است. بکارگیری گیم پلی اکشن و ماجراجویی در این سری سبب شده تا گیمرهای بسیاری از سبک های مختلف برای تجربه یکسری بازی های خاص به سمت Uncharted روی آورند. علاوه براین موضوع لحن های متمایل به بازیگران برجسته میتواند در تمامی لحظات بازی شمارا با صدایی دلنشین مواجه کند که توسعه دهنده بازی های Uncharted روی این موضوع به خوبی کار نموده است و فقط از بخش صداگذاری توانسته جوایز بسیاری را کسب کند.

قهرمان داستان های Uncharted یعنی ناتان دریک که به صورت غیرقابل انکار از موفقیت های اصلی آنچارتد بوده همیشه با تنوع پذیری همراه بوده است. این موضوع عامل مهمی در تبدیل شدن Uncharted به یک نماد بوده که پلی استیشن روی آن هزینه گزافی را صرف نموده است. با این تفاسیر اسپین اف بازی یعنی Uncharted: The Lost Legacy ثابت میکند که شخصیت های دیگری که در بازی بکارگیری شده اند سبب موفقیت بازی شده که این موضوع از سوی گیمرها در تمامی نسخه ها اثبات شده است.

4. Civilization

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

اگر از دوست داران سری بازی های استراتژیک باشید حتما میدانید که فرنچایز Civilization یکی از غول های این سبک بوده است که در ژانر 4X به خوبی خود را یک پرچمدار میداند. بازی Sid Meier’s Civilization در سال 1991 و Civilization VI توانسته اند تحسین گیمرهای بسیاری را به خود جذب کنند و همیشه برای دوست داران سبک استراتژیک مزیت های جدیدی را به ارمغان بیاورند. اگر تصمیم دارید با استراتژی های واقعی در دنیای بازی آشنا شوید پیشنهاد میشود نیم نگاهی به این فرنچایز داشته باشید.

قابل ذکر است بدانید که بسیاری از بازی های Civilization دارای گیمرهای اختصاصی و وفادار هستند. تفاوت های جذاب میان هر نسخه از بازی این موضوع را تضمین میکند که قرار است با سبک و سیاق کاملا جدید سروکار داشته باشید و از موارد تکراری دور باشید. این موضوع یکی از دلایل مهم در گسترش جهان های Civilization بوده است که این موضوع حتی در اسپین اف های ساده تر نظیر Civilization Revolution به خوبی رعایت شده است. در تمامی نسخه های بازی میتوانید شاهد کیفیت دیدنی و پایدار باشید.

5. God Of War

بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند

خدای جنگ نه تنها در سیستم های امروزی بلکه در کنسول های قدیمی نیز از محبوبیت بالایی بهرهمند است که این موضوع را میتوانید از نقد های ثابت و عالی God of War مشاهده کنید. فرنچایز God of War میزبان دو سری مجزا از اسپین اف های متعدد بوده که برخی از آنها هیچ وقت به دنیای واقعی منتشر نشدند. منتقدان براین باور هستند که God of War در تمامی نسخه ها جزو بهترین بازی های جهان بوده است زیرا در آنها میتوانید ساختارهای نوینی را مشاهده کنید که در دیگر بازی های امروزی قابل رویت نیستند.

زمانی برخی منتقدین به داستان ترسناک بازی God of War III نظرات منفی داشتند که این موضوع از سوی گیمرها مخالفت شد و سایر عناوین این فرنچایز توانست به خوبی ضعف های کوچکی که در بازی ها دیده میشد را پوشش دهد. برخی اسپین آف های بازی نظیر PlayStation Portable God of War: Ascension و بازی موبایل God of War: Betrayal در نسخه های خودشان جزو بهترین ها هستند. نظر شما نسبت به این لیست چیست؟ باما در نظرات همراه باشید.

5. GTA

سری بازی های جی تی ای از اولین نسخه تا آخرین نسخه مورد توجه گیمرها بوده و هست. با اینکه اخبار جدیدی از جی تی ای 6 منتشر شده ولی بازهم گیمرهای بسیاری در طول روز ، ماه و سال از طریق بازی های جی تی ای سرگرم میشوند. اگر در جمع گیمرها بد یک نسخه از بازی جی تی ای در هر پلتفرمی را بگویید قطعا با بازخورد خوبی مواجه نخواهید شد و این موضوع قدرت بالای کمپانی راک استار در ساخت بازی را نشان میدهد که از موفق ترین آنها میتوان به سری بازی های دوست داشتنی جی تی ای اشاره داشت.

سری بازی‌های جی تی آی در طول زمان‌های مختلف حتی زمانی که در قالب یک کنسول دستی منتشر می‌شدند مورد توجه گیمرهای بسیاری قرار گرفته بودند. لازم است بدانید جدیدترین نسخه از بازی که جی تی ای ۶ بوده توانسته در مدت زمان کوتاهی که تریلر کوتاهی از آن منتشر شد به عنوان یکی از بهترین بازی‌های جهان شناخته شود. ارتباط داستانی و معنایی میان تک تک مراحل بازی‌های gta در نسخه‌های مختلف سبب خواهد شد تا با یک فرنچایز فراموش نشدنی و کاملاً جذاب مواجه باشید که قادر به سرگرم نمودن شما برای مدت زمان طولانی خواهند بود. لازم است بدانید که برای ساخت جی تی ای ۶ نزدیک به یک میلیارد دلار هزینه شده است که موضوع می‌تواند یکی از گران‌ترین بازی‌های ساخته شده توسط بشر را در تاریخ ثبت کند. باتوجه به این موارد میتوان گفت که این بازی‌ها ارزش گذاشتن زمان برای انجام مراحل فرعی را داشته‌اند موضوعی که تقریبا برای گیمرهای بسیاری خوشایند نیست ولی این موضوع درخصوص بازی‌های جی تی ای صدق نمی‌کند.

ماههیت جهان باز و درگیرانه بازی های جی تی ای به گیمرها این امکان را میدهد تا بتوانند در چالش های بسیاری حضور پیدا کنند و این موضوع اصلی ترین چیزی است که انتظار آنرا میکشند. امروزه فرنچایز جی تی ای با اینکه آخرین نسخه آن مربوط به سال 2013 بوده بازهم مورد توجه گیمرهای بسیاری بوده است که میتوانید از نظر خودتان بهترین نسخه از سری بازی های جی تی ای را به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

مقاله بهترین فرنچایزهایی که بازی بد در لیست خود ندارند به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید برای شروع به تعداد کمی از فرنچایزهای مطرح اشاره شد. نظیر شما نسبت به نبود فرنچایز اساسین و یا جی تی ای و حتی ویچر چیست؟ آیا این موارد ارزش قرار گیری در لیست فوق را دارند؟ شما عزیزان میتوانید نظر خود را نسبت به این موضوع باما در میان بگذارید و به تکمیل شدن مقاله کمک کنید. با پلازا همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
۱۶ه‍
.
04 آبان 1402، 11:52
پاسخ
1
2
سلام فرنچایز جی تی ای و رد دد رمپیشن هم چت انداختید
avatar
عباس بوعذار
.
03 آبان 1402، 23:33
پاسخ
0
2
پس red Dead redemption چی ؟
avatar
علیرضا غلامی
.
04 آبان 1402، 07:30
پاسخ
1
1
@عباس بوعذار
درود ممنون عزیز در لیست قرار خواهد گرفت.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402