هاستل چیست و چه امکاناتی دارد؟

هاستل چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هاستل (Hostel) چیست؟ چه تفاوتی با هتل دارد؟ هاستل‌ها دارای چه امکانات، مزایا و معایبی می‌باشند؟ از جمله مهمترین بخش‌های سفرهای چند روزه چه در سفرهای داخلی و چه سفرهای خارجی انتخاب محل مناسبی برای اقامت می‌باشد بدون شک می‌دانید که مراکز اقامتی دارای انواع مختلف با امکانات، مزایا، معایب و قیمت‌های متفاوتی می‌باشند یکی از این مراکز اقامتی که این روزها طرفداران بسیار زیادی هم پیدا کرده است هاستل‌ها هستند. در مقاله امروز می‌خواهیم برایتان بگوییم هاستل چیست و چه تفاوتی با هتل دارد.

همچنین بخوانید :

تا قبل از به وجود آمدن و شکل‌گیری هاستل‌ها، اکثر مسافران برای اقامت خود هتل رزرو می‌کردند که برخی از آنها دارای هزینه‌های بالایی بودند. اما، با شکل‌گیری هاستل‌ها سفر به نقاط مختلف با کمترین هزینه برای گردشگران و مسافران میسر شد. برای انتخاب بهترین هاستل کافی است بدانید که هاستل باید دارای چه ویژگی‌ها و شرایط مناسبی باشد که شما بتوانید آن را انتخاب کنید. در ادامه همراه ما باشید تا هر آنچه باید در رابطه با هاستل بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست مطالب

هاستل چیست؟

اقامت در هاستل
اقامت در هاستل

هاستل که از ترکیب دو واژه Host و Hotel تشکیل شده است، هتلی است که امکانات آن به صورت اشتراکی در اختیار مهمانان و مسافران قرار داده می‌شود و شکل اتاق‌های آن شبیه به خوابگاه است. در این مراکز اقامتی شما می‌توانید فقط تخت اجاره کنید البته در برخی موارد نیز می‌توانید اتاق‌های خصوصی را در هاستل رزرو کنید.

بد نیست بدانید که برای اولین بار در سال ۱۹۱۲ در کشور آلمان هاستل‌ها راه اندازی شدند و بعد از یک قرن با تغییرات زیادی که در آنها ایجاد شد و پیشرفت‌های محسوسی که در خدمات دهی و شکل کلی آنها به وجود آمد به عنوان یکی دیگر از بهترین مراکز اقامتی معرفی شده‌اند.

انتخاب این نوع اقامت‌ها بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند در سفر خود هزینه‌های کمتر و مناسب‌تری را بابت اقامت پرداخت کنند. هزینه اقامت در هاستل‌ها نسبت به بهترین هتل‌های دنیا بسیار کمتر است و در عین حال امکاناتی که در اختیار میهمان‌های خود قرار می‌دهند بسیار مناسب است و می‌تواند رضایت اکثریت مسافر را جلب نماید.

به طور کلی باید بدانید که هاستل‌ها دارای دو مدل اتاق‌های اشتراکی و اختصاصی می‌باشند که در اتاق‌های اشتراکی تعدادی تخت‌ در محیطی اشتراکی در اختیار مهمان‌ها قرار می‌گیرد. اما در اتاق‌های خصوصی امکان رزرو به صورت شخصی برای مهمان‌ها وجود دارد.

تفاوت هاستل و هتل چیست؟

تفاوت هاستل و هتل چیست
تفاوت هاستل و هتل

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم هاستل تمام امکانات هتل را داراست فقط با این تفاوت که امکانات خارج از اتاق در هاستل به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هتل‌ها معمولاً دارای امکاناتی چون سرویس بهداشتی و حمام داخل اتاق هستند و از طرفی هر اتاق دارای یک یا دو تخت می‌باشد و برای کسانی که زیاد علاقه‌ای به شلوغی اتاق‌های هاستل‌ ندارند هتل انتخاب بهتری است. فقط باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هزینه اجاره و رزرو هتل بسیار بیشتر از هزینه هاستل است.

علاوه بر تمام این‌ها حریم خصوصی در هتل قابل مقایسه با هاستل‌ها نمی‌باشد چرا که در هاستل شما در یک اتاق هستید که در اختیار چندین نفر می‌باشد و به این طریق در این مکان حریم خصوصی معنایی ندارد.

با اقامت در بهترین هاستل‌های دنیا شما باید غذای خود را در آشپزخانه آماده کنید در حالی که این امکان در هتل وجود ندارد و برای صرف غذا باید به رستوران هتل مراجعه کنید و هزینه جداگانه‌ای پرداخت کنید.

از دیگر تفاوت‌های میان هتل و هاستل این است که اتاق هتل هر روز توسط نظافتچی تمیز می‌شود اما برای نظافت هاستل، خودتان باید دست به کار شوید.

از همه این‌ها مهمتر اینکه امنیت در هتل بالاتر از امنیت هاستل است. بنابراین لوازم شخصی خود را در هتل‌ها به راحتی می‌توانید در اتاق نگهداری کنید در صورتیکه نگهداری از لوازم شخصی در هاستل باید در چمدانی که قابلیت قفل شدن دارد نگهداری شود.

مسئله و تفاوت مهم دیگری که میان هاستل و هتل وجود دارد است که هاستل‌ها معمولاً از ساعت ۱۰ و ۱۱ شب تا ۷ صبح در سکوت هستند که دلیل اصلی آن هم این است که اتاق‌ها به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود در صورتیکه در هتل چنین محدودیتی برای مسافر وجود ندارد.

مزایا و معایب اقامت در هاستل

مزایا و معایب اقامت در هاستل
مزایا و معایب هاستل

تا به اینجای کار متوجه شدیم که هاستل‌ها از جمله مراکز اقامتی هستند که نسبت به هتل‌ها هزینه کمتری دارند و دارای یک سری شرایط قوانین و محدودیت‌ها می‌باشند. حال می‌خواهیم بدانیم که اقامت در هاستل دارای چه مزایا و معایبی می‌باشد.

قبل از آنکه بخواهیم به مزیت‌ها و معایب این مرکز اقامتی اشاره‌ای داشته باشیم بد نیست به این نکته بپردازیم که اگر شما علاقمند هستید که به صورت گروهی سفر کنید و دلتان می‌خواهد که با همراهان و دوستان خود در یک مکان اقامت داشته باشید انتخاب هاستل بهترین گزینه است و بدون شک برایتان جذابیت زیادی خواهد داشت. علاوه بر آن با انجام این کار می‌توانید تا حدودی در هزینه سفر نیز صرفه جویی کنید.

مزایای اقامت در هاستل 

  • اقامت گروهی با دوستان
  • هزینه پایین‌تر نسبت به هتل
  • محیطی گرم و صمیمی
  • وجود کمدهایی برای نگهداری وسایل شخصی
  • رایگان بودن برخی مواد غذایی
  • فرصتی برای کسب تجربیات جدید از افراد مختلف
  • فرصتی برای آشنایی با آداب و رسوم شهرهای مختلف
  • فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات
  • فرصتی برای گسترش دایره دوستان
  • امکان ایجاد جوی صمیمانه و دوستانه
معایب اقامت در هاستل 
  • مشترک بودن آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی
  • عدم وجود حریم خصوصی
  • امنیت پایین‌تر در مقایسه با هتل
  • شلوغی و ازدحام هاستل در برخی مناطق
  • عدم آشنایی برخی افراد با شیوه زندگی در هاستل
  • امکان سرقت وسایل شخصی
  • عدم وجود نگهبان
  • امکان شیوع برخی بیماری‌ها به دلیل مشترک بودن امکانات

امکانات موجود در یک هاستل

امکانات موجود در یک هاستل
امکانات هاستل

به طور کلی در رابطه با امکاناتی که در هاستل‌ها وجود دارند باید بگوییم که برخلاف هتل‌ها مراکز اقامتی دارای سرویس‌های بهداشتی اشتراکی می‌باشد علاوه بر آن در هاستل‌ها آشپزخانه نیز به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود تا بتوانند به راحتی به پخت و پز بپردازند.

در صورت رزرو تخت در اتاق‌های اشتراکی هاستل برای نگهداری وسایل خود یک کمد در اختیار خواهید داشت که می‌توانید وسایل خود را در آن نگهداری کنید ولی مسئولیت تهیه قفل برای درب کمد با خودتان است.

به طور کلی می‌توان گفت: هاستل‌ها تمامی امکانات هتل‌ها را دارا می‌باشند با این تفاوت که امکانات به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده خواهد شد.

نکات مهم برای رزرو هاستل

نکات مهم برای رزرو هاستل
نکات مهم برای رزرو هاستل

برای اینکه یک اقامت راحتی را در هاستل داشته باشید بهتر است قبل از رزرو آن حتماً تمامی امکانات آن را مورد بررسی قرار دهید تا برایتان در زمان اقامت مشکلی به وجود نیاید. اما اگر زمان فرصت کافی برای بررسی هاستل مورد نظر و امکانات آن را ندارید پیشنهاد ما این است که هاستل را برای یک شب یا یک روز روزرو کنید و بعد از اینکه شرایط هاستل را مورد بررسی قرار دادید در صورت تمایل برای تمدید آن اقدام کنید.

از آنجایی که امکانات هاستل به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود حتماً همراه خود لوازم بهداشتی داشته باشید چرا که در هاستل‌ها این اقلام در اختیار شما قرار داده نخواهد شد.

یک نکته مهم دیگر که می‌تواند به انتخاب راحت‌تر شما کمک کند این است که هرچه هاستل کوچکتر باشد نظافت بهتر و خدمات مناسب‌تری به مسافر ارائه می‌دهد. همراه خود چشم بند و گوشگیر داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید خواب راحتی کنید.

در ضمن هنگام خروج از هاستل حتماً اشیای قیمتی خود را نیز همراه ببرید.

سوالات متداول هاستل چیست

هاستل چیست؟

هاستل که از ترکیب دو واژه Host و Hotel تشکیل شده است، هتلی است که امکانات آن به صورت اشتراکی در اختیار مهمانان و مسافران قرار داده می‌شود و شکل اتاق‌های آن شبیه به خوابگاه است.

هاستل‌ها دارای چه مزیت‌هایی می‌باشند؟

هزینه پایین‌تر نسبت به هتل، محیطی گرم و صمیمی، وجود کمدهایی برای نگهداری وسایل شخصی، فرصتی برای کسب تجربیات جدید از افراد مختلف، فرصتی برای به اشتراک گذاشتن تجربیات، امکان ایجاد جوی صمیمانه و دوستانه و...

3امکانات موجود در یک هاستل چیست؟

به طور کلی می‌توان گفت: هاستل‌ها تمامی امکانات هتل‌ها را دارا می‌باشند با این تفاوت که امکانات به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده خواهد شد.

جمع بندی

بار دیگر و به عنوان حسن ختام یادآوری می‌کنیم که هاستل‌ها ‌هتل‌هایی هستند که امکانات آنها به صورت اشتراکی در اختیار مسافران قرار داده می‌شود. این مراکز اقامتی دارای اتاق‌هایی شبیه به خوابگاه هستند و به طور کلی دو اتاق اختصاصی و اشتراکی دارند که بسته به شرایط و بودجه‌ای که در اختیار دارید می‌توانید برای اقامت در هر یک از اتاق‌ها اقدام کنید. امکاناتی که در این مراکز اقامتی در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده می‌شود  شبیه به امکانات هتل‌ها است با این تفاوت که در هاستل‌ها امکانات به صورت اشتراکی در اختیار مسافر قرار داده می‌شود. هاستل‌ها که این روزها به عنوان یکی از بهترین مراکز اقامتی به صرفه شناخته شدند به نوبه خود دارای مزیت‌ها و معایب بسیاری هستند که در این مطلب به آنها اشاره مختصری شده است.

در این مقاله سعی کردیم به سوال شما در رابطه با اینکه هاستل چیست؟ چه امکانات و مزیت‌ها و معایبی دارد پاسخ داده و اطلاعاتی را در رابطه با این مراکز اقامتی در اختیارتان بگذارید تا در سفرهای خود بهتر و راحت‌تر بتوانید محل مناسبی را برای اقامت خود انتخاب کنید. فقط توصیه و پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که حتماً قبل از رزرو هاستل در رابطه با شرایط و امکانات آن به خوبی تحقیق و بررسی کرده و با شناخت کاملی که به دست می‌آورید مراحل رزرو هاستل را انجام دهید تا در صورت اقامت در این مراکز اقامتی برایتان مشکلی به وجود نیاید.

آیا تا به حال تجربه اقامت در هاستل را داشته‌اید؟ به نظرتان اقامت در هاستل بهتر است یا در هتل و خوابگاه؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402