بررسی کامل تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت

تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

وقتی صحبت از پرداخت ارزی و انجام تراکنش‌های بین‌المللی می‌شود، تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت ذهن افرادی که به دنبال بهترین روش هستند را به خود درگیر می‌کند. علت این امر محبوبیت بسیار بالای این 3 پلتفرم پرداخت ارزی بین المللی است. اما هر کدام ویژگی‌ها و خدمات خاص خود را داشته و در ازای ارائه نوع خدمات مربوطه کارمزد متفاوتی را دریافت می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید با ویژگی‌های غیر مشترک و به نوعی تفاوت‌های پی پال، مستر و ویزا کارت آشنا شوید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

فهرست مطلب

تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت
بررسی ویژگی های غیر مشترک مستر و ویزا با پی پال

فرایند افتتاح حساب در پی پال، مستر و ویزا کارت

همان گونه که مستحضر هستید، پروسه صدور انواع کارت مستر یا ویزا و همچنین افتتاح حساب در پی پال و سایر شبکه‌های پرداخت بین‌المللی در ایران با چالش‌های بسیاری همراه است. به گونه‌ای که کاربران ایرانی نمی‌توانند به صورت مستقیم از خدمات این پلتفرم‌ها استفاده کنند. اما خوشبختانه با حضور موثر و پرقدرت شرکت‌ها و نهادهای واسط (سایت‌های پرداخت ارزی) بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های هنگفت می‌توان به راحتی از خدمات هر یک از این سرویس‌ها بهره برد!

پی پال (PAY PAL) چیست؟

شرکت پی پال در سال 1999 میلادی با نام کانفینتی فعالیت خود را آغاز کرده است. اما پس از گذشت چندین سال متوالی توانست با ارائه خدماتی بسیار باکیفیت بالاخره در سال 2001 نام خود را به paypal تغییر داد. پلتفرم پی پال بهترین و امن‌ترین درگاه برای پرداخت ارزی و انجام انواع تراکنش‌های بین‌المللی است. این درگاه پرداخت اینترنتی در مقایسه با سایر شبکه‌های مشابه کمترین میزان کارمزد را دارد.

پی پال بزرگ ترین پلتفرم پرداخت ارزی در دنیا
معرفی ویژگی ها و خدمات پلتفرم پی پال

ویزا کارت (Visa Card) چیست؟

پیش از اینکه در مورد تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت به صورت مفصل صحبت کنیم، ابتدا بهتر است شما را با ماهیت هر یک از این شرکت‌ها آشنا کنیم. ویزا کارت یکی دیگر از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پرداخت و مالی در سطح بین‌المللی است. این شرکت یک موسسه چند ملیتی واقع در آمریکا است که انواع کارت‌های بین‌المللی را صادر می‌کند. این کارت‌ها قابلیت پرداخت، انجام تراکنش، انتقال وجه و… را دارند.

مستر کارت (Master Card) چیست؟

مستر کارت رقیب سرسخت و جدی ویزا کارت است. این دو شرکت پرداخت ارزی پا به پای یکدیگر در عرصه ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کنند. شرکت master card از سال 1960 میلادی در زمینه پرداخت‌های بین المللی شروع به فعالیت کرده و تا به امروز بهترین و کامل‌ترین خدمات را توانسته عرضه کند.

مستر کارت نیز مانند شرکت ویزا، انواع کارت‌های بین‌المللی را به افراد در سراسر دنیا صادر می‌کند. هر یک از این کارت‌ها قابلیت‌های خاصی داشته و برای پرداخت‌های ارزی مناسب هستند.

تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت

هر یک از این شرکت‌ها استراتژی خدماتی خاص خود را دارند. اما از نظر کسب سود از طریق کارمزد این سه شرکت مشابه یکدیگر هستند. در حالت کلی هر چقدر حجم معاملات در این شرکت‌ها بیشتر باشد، به همان اندازه اعتباری بیشتری خواهند داشت.

1- مقایسه پلتفرم پی پال، مستر و ویزا کارت از نظر سیستم کارمزد

اولین و مهم‌ترین بحث در بررسی تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت، نحوه عملکرد سیستم دریافت کارمزد این شرکت‌ها است. در پی پال، پروسه دریافت کارمزد در بخش پرداخت آنلاین و استفاده از اپلیکیشن مخصوص انجام می‌شود. در حالی که در ویزا کارت برای انجام هر تراکنشی ممکن است از کاربر کارمزد دریافت شود.

به عبارتی می‌توان گفت که سیستم پی پال بهتر و مناسب‌تر از مستر و ویزا کارت است؛ چراکه این پلتفرم نیازی به در میان گذاشتن اطلاعات با سایر شرکت‌های مالی و بانک‌ها را ندارد.

2- مقایسه میزان امنیت پی پال با مستر و ویزا کارت

از نظر تدابیر و لایه‌های امنیتی شرکت پی پال نسبت به ویزا و مستر کارت ایمن‌تر است. به عبارتی پی پال بر اساس استانداردهای جهانی معاملات الکترونیکی پایه‌گذاری شده و به همین دلیل بیشتر از هر نوع سیستم بانکداری امنیت بیشتری دارد.

البته منظور از توضیحات فوق به معنای ناامن بودن پلتفرم مستر یا ویزا کارت نیست! بلکه مقصود اصلی بررسی دقیق‌تر تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت از نظر امنیت است.

3- حضور پرقدرت سرویس send money در پی پال

یکی از دلایل اصلی برتری شرکت پی پال نسبت به ویزا و مستر کارت، پشتیبانی از سرویس send money است. این سرویس به تمامی کاربران امکان انجام انواع تراکنش‌های بین‌المللی به صورت اینترنتی را فراهم می‌کند. در حالی که در پلتفرم ویزا یا مستر کارت چنین امکانی وجود ندارد. افزون بر این، با استفاده از سرویس send money می‌توان در کمترین زمان مبالغ مختلف را به حساب‌های بانکی مختلف ارسال کرد.

تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت
معرفی خاص ترین سرویس پی پال

4- سیستم الکترونیکی پی پال

ویزا یا مستر کارت از نظر کاربرد تنها در بخش پرداخت‌های حضوری کاربرد دارند. البته به این نکته مهم هم اشاره کنیم که در برخی از انواع کارت‌های ویزا یا مستر امکان پرداخت‌ها به صورت آنلاین نیز وجود دارد. اما در مقابل، شرکت پی پال تمامی خدمات مالی خود را در بستر اینترنت و به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند. یعنی شما با ثبت نام و افتتاح حساب در این پلتفرم به صورت الکترونیکی می‌توانید تمامی تراکنش‌های خود را انجام دهید.

5- تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت از نظر کارمزد

در حالت استاندارد در پلتفرم پی پال باید حدود 30 سنت کارمزد ثابت به علاوه 3 درصد از کل مقدار مبلغ مورد نظر را بپردازید تا تراکنش شما صورت گیرد. این میزان از کارمزد در پی پال مربوط به کاربران ساکن در آمریکا است. افراد ساکن در هر کشوری به جز آمریکا باید خدود 4.4 درصد از کل مبلغ را به عنوان کارمزد بپردازند.

کارمزد شارژ انواع مستر کارت 3 درصد است. همچنین در master card هزینه انجام هر نوع تراکنشی نیز 3 درصد بوده و این کارمزد همیشه ثابت است.

در شرکت ویزا کارت، دارندگان کارت‌های این شرکت بایستی 4 درصد از کل مبلغ مورد نظر خود را به عنوان کارمزد پرداخت کنند. در نتیجه می‌توان گفت که  میزان کارمزد و مالیات شبکه پی پال نسبت به ویزا یا مستر کمتر و به‌صرفه‌تر است.

سوالات متداول

تعداد کثیری از ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، همواره با سوالات پرتکراری در رابطه با تفاوت پی پال با مستر کارت ویزا کارت مواجه می‌شوند. به همین دلیل در ادامه به برخی از مهم‌ترین این پرسش‌ها پاسخ جامعی می‌دهیم.

پی پال، مستر یا ویزا کارت کدام بهتر است؟

هر یک از این شبکه‌های پرداخت نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما در کل از نظر کارمزد و امنیت پی پال بهترین گزینه است.

آیا امکان استفاده از ویزا و مستر کارت در ایران وجود دارد؟

خیر، از این کارت‌های بین‌المللی به صورت فیزیکی نمی‌توان در داخل ایران استفاده کرد (تنها به صورت مجازی قابل استفاده هستند).

کلام آخر

در این مطلب از پلازا، توضیحات ارزشمندی در مورد تفاوت پی پال با مستر کارت و ویزا کارت با شما به اشتراک گذاشتیم. شرکت پی پال، یک موسسه واسط است که بدون نیاز به هر نوع کارت اعتباری و نهاد بانکی می‌تواند انواع تراکنش‌های بین‌المللی را انجام دهد. در مقابل شرکت‌های مستر و ویزا به حضور نهادهای بانکی وابسته هستند. با بهره‌گیری از خدمات پی پال می‌توان به صورت الکترونیکی (اینترنتی) از شهریه دانشگاه بین‌المللی گرفته تا خرید کالا و اجناس از سایت‌های خارجی را پرداخت کرد!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402