انیمه یونا دختری از سپیده دم ؛ شاهزاده‌ای به دنبال پس گرفتن پادشاهی خود

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه یونا دختری از سپیده دم از روی مانگایی ژاپنی ساخته شده، اما ماهیت و فضای آن به کره باستان بازمی‌گردد. انیمه Yona of the Dawn روایتی بسیار زیبا از شاهزاده‌ای است که سعی در حفظ پادشاهی پدرش دارد.

اگر طرفدار انیمه های اکشن و عاشقانه در فضایی متفاوت هستید، یونا دختری از سپیده دم می‌تواند هر آن‌چه از این ژانرها می‌خواهید را به شما نشان دهد. چرا که سرشار از دلاوری‌های اشخاصی است که چاره‌ای جز قوی بودن ندارند. اگر کنجکاو هستید که درباره این انیمه بیشتر بدانید، در معرفی انیمه Yona of the Dawn 2014 همراه پلازا باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه یونا دختری از سپیده دم

داستان انیمه یونا دختری از سپیده دم

قبل از شروع داستان انیمه، یعنی درست 2000 سال قبل از وقایع داستان، خدای اژدهایی به عنوان انسان به زمین فرود آمد. او سرزمین خیالی کوکا را تاسیس و بر آن پادشاهی کرد. با این حال، در آن زمان انسان‌ها در سرزمینی زندگی می‌کردند که سرشار از نیروی شیطانی بود. این نیروی شیطانی به قدری بر روی انسان‌ها تاثیر گذاشته بود که آن‌ها خدا را فراموش کرده و به جنگ با خدای اژدها پرداختند. به همین دلیل، خدای اژدها مجبور شد با انسان‌ها بجنگد.

درست زمانی که او در شرف کشته شدن بود و جهان در آستانه انقراض بود، چهار خدای اژدهای دیگر که با خون اژدها آغشته شده بودند، به عنوان جنگجویان انسانی به او پیوستند. آن‌ها به اژدها کمک کردند تا کوکا را دوباره از نو بسازد. پس از این که سرزمین کوکا از نیروی شر پاک شد، خدای اژدها مرد.

چهار جنگجوی اژدها برای مرگ او عزادار شدند و راه‌های جداگانه‌ای را در پیش گرفته و قلعه او را ترک کردند. طی قرن‌ها به 5 قبیله تبدیل شود؛ آسمان، زمین، آب، باد و آتش.

2000 سال بعد، یونا تنها دختر رئیس قبیله آسمان، در پشت دیوارهای قلعه اژدها زندگی خوب و سرشار از صلحی داشت. تنها دوستان او محافظش هاک (Hak) که یکی از ژنرالان قبیله باد است و پسرعمویش سو وون (Su-won) هستند. یونا از کودکی علاقه بسیار زیادی به سو وون داشت و همیشه رویای ازدواج با او را در سر می‌پروراند. اما پدرش، پادشاه ایل (Il) با این ازدوااج مخالف بود.

یک شب که یونا به اتاق پدرش می‌رود تا با او درباره ازدواجش حرف بزند، ناگهان سوون را می‌‌بیند که شمشیری در سینه پدرش فرو کرده است. مشخص می‌شود که سو وون کودتایی برنامه‌ریزی کرده بود تا با کشتن ایل، به پادشاه بعدی تبدیل شود.

هاک، محافظ یونا، او را نجات می‌دهد و هر دو با هم به فوگا، پایتخت قبیله باد می‌گریزند. سون ماندوک (Son Mundok) پدربزرگ و ژنرال سابق قبیله باد، به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که به دنبال کشیشی بگردند که همه چیز را درباره خدای اژدها و 4 جنگجویش می‌داند. یونا نیز با کمک این کشیش و هاک، سعی می‌کند جنگجویان و قبیله‌های آنان را یافته و با هم متحد کند، به امید این که بتواند پادشاهی کوکا را نجات دهد.

شخصیت های انیمه Yona of the Dawn

یکی از نقاط قوت اثر تحسین شده یونا دختری از سپیده دم، شخصیت‌های آن هستند. این شخصیت‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و از لحاظ ظاهری نیز بسیار چشم‎نواز هستند. کاراکترهای انیمه یونا دختری از سپیده دم به شرح زیر است:

یونا (Yona) | شخصیت اصلی انیمه یونا دختری از سپیده دم

بررسی انیمه یونا دختری از سپیده دم

یونا نقش اصلی انیمه یونا دختری از سپیده دم است. او تنها دختر پادشاه کوکا بوده که موهای قرمز و چشمانی بنفش دارد. یونا به هیچ عنوان اجازه نداشت به اسلحه دست بزند، همچنین درباره مسائل سیاسی نیز اطلاعات چندانی نداشت. به همین دلیل، بسیار ساده‌لوح و سر به هوا بود. اما از دست دادن پدر، قلعه، تاج و تختش و مردی که دوستش داشت تنها در یک شب، یونا را وادار کرد تا برای محافظت از خود، متحدانش و در نهایت کشورش در طول سفر مخفیانه، قسم بخورد که قوی‌تر شود.

صداپیشه این شخصیت چیوا سایتو (Chiwa Saitō) نام دارد. او در انیمه وان پیس به جای شخصیت چیمنی (Chimney) و در انیمه آخرین اکسیل به جای شخصیت لاوی هد (Lavie Head) صحبت کرده است.

هاک (Hak)

داستان انیمه یونا دختری از سپیده دم

او بهترین دوست و محافظ دوران کودکی یونا و همچنین ژنرال سابق قبیله باد است. او به دلیل مهارت‌های جنگی خیره‌کننده‌اش به عنوان قوی‌ترین سرباز در پادشاهی کوکا و با لقب «جانور رعد» شناخته می‌شود. هاک زبان بسیار تیزی دارد و نسبت به مسائل بی‌تفاوت است. همچنین، اغلب در حال مسخره کردن یونا است، اما پنهانی یونا را از کودکی دوست داشت و عهد کرد که به دستور پادشاه ایل به هر قیمتی از او محافظت کند.

در مبارزات انیمه Yona of the Dawn، هاک از گواندائو (یک اسلحه میله تیغه‌ای مانند گلیو) به عنوان سلاح اصلی خود استفاده می‌کند، اگرچه به نظر می‌رسد که در کمان، شمشیر و مبارزه تن به تن نیز مهارت بالایی دارد.

تومو مائه‌نو (Tomoaki Maeno) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه‌های دیگری نیز حضور داشته که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه Shinobi no Ittoki به جای شخصیت هایاتو گوشوگاوارا (Hayato Goshogawara) و انیمه خاطرات وانیتاس به جای شخصیت اولیور (Olivier) اشاره کرد.

یون (Yun) | یکی از شخصیت‌های انیمه یونا دختری از سپیده دم

تعداد قسمت های انیمه یونا دختری از سپیده دم

یون در انیمه یونا دختری از سپیده دم پسری یتیم است که در کودکی توسط کشیش ایک سو به عنوان شاگرد پذیرفته شد. به دلیل چهره ناز و تخصصش در آشپزی و تهیه دارو، اغلب او را با یک دختر اشتباه می‌گیرند. او در ابتدا یونا را به دلیل اینکه یک شاهزاده خانم نادان بود دوست نداشت، اما بعدها پس از مشاهده شجاعت و تمایل یونا برای قوی‌تر ساختن خود، از او عذرخواهی کرد.

یون به همراه هاک و یونا برای پیدا کردن جنگجویان اژدها راهی سفر می‌شود. او تنها عضور گروه است که قادر به جنگیدن نیست، اگرچه او قادر به ساخت مواد منفجره است.

جونکو میناواگا (Junko Minagawa) دوبلور شخصیت بامزه یون است. میناواگاوا از سال 2001 و با انیمه شاهزاده تنیس کار خود را آغاز کرد. او در این انیمه به جای ریوما ایچزن (Ryoma Echizen) صحبت کرده بود. علاوه بر این، او در آثار تحسین شده‌ای همچون انیمه شبدر سیاه به جای شخصیت مرئولئونا ورمیلیون (Mereoleona Vermillion) نیز حضور داشته است.

سو وون (Su-won)

معرفی انیمه Yona of the Dawn 2014

سو وون دوست دوران کودکی هاک و عشق اول یونا است. این سه از کودکی با هم بودند و سو وون نیز یونا را مانند خواهر کوچک و هاک را مانند برادر بزرگ‌ترش دوست دارد. به همین دلیل، سو وون حتی پس از کشتن پادشاه ایل نیز تلاشی برای از بین بردن یونا و هاک نکرد. او سعی می‌کند در مقابل دیگران دست و پا چلفتی و ساده‌لوح به نظر برسد و آن چهره زیرک و قوی خود را پنهان کند.

صداپیشه خوش صدای شخصیت سو وون، یوسوکه کوبایاشی (Yūsuke Kobayashi) نام دارد. کوبایاشی بیشتر برای دوبله کردن شخصیت ارسلان در انیمه The Heroic Legend of Arslan شناخته می‌شود.

نقد انیمه یونا دختری از سپیده دم

نقد انیمه یونا دختری از سپیده دم

مانگای این اثر توسط میزوهو کوساناگی (Mizuho Kusanagi) نوشته و تصویرگری شده و کارگردانی آن را نیز کازوهیرو یوندا (Kazuhiro Yoneda) در استودیو Pierrot برعهده داشته است. تعداد قسمت های انیمه یونا دختری از سپیده دم 24 اپیزود هستند و 3 اوا نیز از آن ساخته شده است.

ژانر انیمه یونا دختری از سپیده دم را می‌توان ماجراجویی، فانتزی، تاریخی و عاشقانه توصیف کرد. از همان اپیزود اول، انیمه یونا دختری از سپیده دم با خاطرات دوران کودکی، مضامین بلوغ، تراژدی تلخ و شیرین، خیانت بی رحمانه و خشونت آغاز می‌شود. داستان عمق، قدرت و رشد شخصیت یونا را دنبال می‌کند تا زمانی که قدرت لازم برای سرنگونی کسی که پادشاهی او را گرفته است، پیدا کند.

درباره گرافیک و نقاشی این انیمه باید بگوییم که همان زیبایی و زرق و برقی که معمولا در انیمه‌های شوجو و دخترانه می‌بینیم در این جا نیز وجود دارد. با این تفاوت که فاقد هر گونه اغراق است؛ به عنوان مثال، ظاهر یونا آنطور کشیده نشده است که تنها به عنوان یک شاهزاده طناز به نظر برسد و حواس مخاطب را از شخصیت او پرت کند.

لباس‌های پیچیده‌ای که با ظرافت گلدوزی شده‌اند و همچنین جواهرات خانواده سلطنتی بسیار خوب طراحی شده است. علاوه بر این، مناظر زیبا و روستایی الهام گرفته از کره با رعایت جزئیات کشیده شده‌ و بسیار زیبا به نظر می‌رسند.

به همان اندازه که انیمیشن و داستان خوب به تصویر کشیده شده است، برخی مضامین نیز وجود دارند که ممکن است مخاطب را آزار دهند. استفاده از الفاظ زشت و فحاشی‌ها و خشونت فراوان می‌توانند دو نکته منفی باشند. همچنین، مشروب خواری و اعتیاد به الکل نیز در این انیمه موج می‌زند. در برخی از سکانس‌های انیمه یونا دختری از سپیده دم می‌توان محتوای جنسی یافت که آن را برای سنین خاصی مناسب می‌سازد.

روی هم رفته می‌توان انیمه Yona of the Dawn را اثری ارزشمند و جذاب برای طرفداران ژانر عاشقانه و فانتزی دانست. با وجود این که این انیمه نتوانسته از کلیشه خود را دور نگه دارد، اما به عنوان یک انیمه سرگرم‌کننده می‌تواند اوتاکوها را راضی نگه دارد.

امتیازات انیمه  Yona of the Dawn

از زمان پخش انیمه Yona of the Dawn یعنی تاریخ 7 اکتبر 2014 (15 مهر 1393)، تاکنون این انیمه مورد نقد و بررسی بسیاری از مخاطبین و منتقدان قرار گرفته است. این امر سبب شده تا نمراتی از 10 به آن تعلق بگیرد. انیمه یونا سپیده دم در سایت IMDb نمره 8 و در سایت My Anime List نیز نمره 8 را به دست آورده است.

کلام آخر

انیمه یونا دختری از سپیده دم برای آن دسته از اوتاکوهایی که طرفدار ژانر عاشقانه و ماجراجویی هستند، گزینه بسیار مناسبی است. این انیمه به خوبی توانسته با آرت زیبا و داستان دوست داشتنیش نظر طرفداران خاص خود را جلب کند. از این که در بررسی انیمه یونا دختری از سپیده دم همراه ما بودید، سپاسگزاریم. نظرات خود را درباره این انیمه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402