آیا می‌توان پیام های پاک شده تلگرام را برگرداند؟

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام از نظر خیلی از افراد غیر ممکن است. اما خوشبختانه Telegram سعی کرده تا این دغدغه کاربران خود را با استفاده از چندین راهکار ساده برطرف کند. حتی با استفاده از این قابلیت‌های جدید می‌توانید چت‌های پاک شده در تلگرام را هم بازگردانید.

اگر به تازگی چندین پیام متنی، صوتی یا تصویری خود در چت‌های مختلف را پاک کرده‌اید و قصد بازگرداندن آن‌ها را دارید، این مطلب پلازا را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله چند مورد از بهترین و سریع‌ترین راهکارهای بازگرداندن پیام‌های موجود در تلگرام را معرفی خواهیم کرد.

فهرست مطالب 

بهترین روش‌های برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام

احتمالا برای شما هم پیش آمده که تعدادی از پیام‌های حذف شده در چت‌های تلگرام را می‌خواهید بازگردانید. در چنین مواقعی به احتمال زیاد نمی‌دانید که برای برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام چه کاری باید انجام دهید. همان طور که می‌دانید یکی از قابلیت‌های جدید تلگرام قابلیت حذف دو طرفه پیام‌ها و حتی کل چت است.

برای اینکه بتوانید پیام‌های حذف شده در تلگرام را به صورت قطعی بازگردانید، نیاز است تا از برخی ابزارها استفاده کنید. البته تمامی ابزارها برای بازگرداندن پیام‌های این شبکه اجتماعی مناسب نیستند. توجه داشته باشید که برای استفاده از امکانات این ابزارها بایستی اتصال اینترنت خود را فعال کنید.

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام

علاوه بر ابزارها، شما می‌توانید از تنظیمات اولیه تلگرام هم برای ریکاوری پیام‌های پاک شده استفاده کنید! برای انجام این کار باید به بخش Settings مراجعه کره و سپس روی گزینه Advanced کلیک کنید.

در بخش Export telegram data می‌توانید پیام‌های حذف شده را در صورتی که زمان زیادی از پاک شدن آن‌ها نگذشته باشد را برگردانید.

۱. بازگرداندن پیام‌ها در نسخه دسکتاپ تلگرام

برای اینکه بتوانید به گزینه کاربردی Expert data دسترسی پیدا کنید، باید نسخه دسکتاپ تلگرام را دانلود و نصب کنید. پس از نصب نسخه دسکتاپ، حال باید به بخش تنظیمات همان طور که در مطالب بالا گفتیم مراجعه کنید.

بعد از مراجعه به بخش تنظیمات، باید گزینه پیشرفته را انتخاب کرده و سپس دانلود خودکار فایل‌ها را فعال کنید. پس از انجام این کار، حال نوبت آن است که صفحه را اسکرول کرده و روی عبارت Export telegram data کلیک کنید.

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام

حالا باید نوع پیام‌هایی که قصد ریکاوری آن‌ها را دارید مانند فیلم، تصویر، ویس و… را انتخاب کنید. بعد از انتاب فایل‌ها، تلگرام به مدت ۲۴ ساعت درخواست شما را بررسی کرده و در نهایت می‌توانید پیام‌های پاک شده از چت‌های مختلف را بازگردانید.

۲. ریکاوری پیام‌های حذف شده از طریق پوشه Cash تلگرام

یکی از بهترین راهکارهای برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام، استفاده از پوشه کش این رسانه است. منظور از پوشه Cash، همان پوشه پنهان است که همیشه در داخل آن نسخه‌ای از تمامی پیام‌ها با فرمت مختلف قرار می‌گیرد! برای دسترسی به این قسمت بایستی مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  • ورود به بخش مدیریت فایل (My Files)
  • کلیک روی گزینه Internal Storage
  • انتخاب گزینه Data و سپس Telegram
  • باز کردن پوشه Cash

در این پوشه تمامی تصاویری که شما در داخل تلگرام حذف کرده‌اید به صورت خودکار ذخیره شده‌اند؛ به همین دلیل می‌توانید حتی تصاویر حذف شده در داخل چت‌های دو طرف را هم از این قسمت مجدد دانلود کنید.

۳. بازیابی اطلاعات تلگرام با Notification History

برای برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام می‌توانید از قابلیت کاربردی تاریخچه اطلاع‌رسانی استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید پیش از حذف پیام، برنامه Notification History را روی گوشی نصب کرده باشید. این قابلیت در نسخه‌های جدید اندروید نیز قابل دسترسی است و کافی است از بخش جستجو Notification History را سرچ کرده و آن را فعال کنید.

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام

پس از دانلود، با دسترسی دادن به اپلیکیشن یا این قسمت در تنظیمات، شما می‌توانید به راحتی به محتوای تمام پیام‌های حذف شده که در نوتیفیکیشن نشان داده شده‌اند، دسترسی پیدا کنید!

۴. برنامه iTunes

ابزار پرکاربرد برای کاربران آیفون که با استفاده از آن می‌توانند تمام اطلاعات حذف شده در تلگرام را بازگردانند، آیتونز نام دارد. البته برای استفاده از این روش باید حتما قبل از پاک شدن پیام‌ها یک نسخه پشتیبان از گوشی در آیتونز گرفته باشید.

بعد از دانلود این اپلیکیشن از اپ استور، باید در صفحه اصلی آن روی آیکون گوشی ضربه زده و سپس موبایل خود را متصل کنید. بعد از اتمام پروسه بازیابی پیام‌ها، شما می‌توانید تمامی فایل‌های حذف شده در تلگرام را مشاهده کنید.

۵. برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام از طریق EaseUS MobiSaver

در صورتی که با استفاده از این راهکارهای ذکر شده نتوانستید پیام‌های مورد نظر خود را در تلگرام بازگردانید، بهتر است حتما ابزار EaseUS را هم دانلود کنید.

علاوه بر تلگرام، شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار پیام‌های پاک شده در انواع رسانه‌های جمعی همچون واتساپ، اینستاگرام و… را بازیابی کنید. برای استفاده از امکانات این ابزار کافی است تا ابتدا آن را برای نسخه ویندوز دانلود کرده و سپس تلفن خود را به سیستمتان متصل کنید. در مرحله بعدی باید گزینه Recover from ios را انتخاب کرده و روی گزینه استارت کلیک کنید. در نهایت الگوریتم این ابزار شروع به بازیابی اطلاعات کرده و پس از گذشت مدتی آن‌ها را باز می‌گرداند.

برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام

سوالات متداول

در مطالب فوق چند مورد از بهترین روش‌های برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام را معرفی کردیم. اما با این حال ممکن است شما هم با برخی سوالات مشابه زیر مواجه شوید.

آیا می‌توان تاریخچه چت تلگرام را دانلود کرد؟

بله، برای انجام این کار باید از تنظیمات تلگرام و گزینه Export chat history را انتخاب کنید.

آیا برگرداندن پیام‌های تلگرام به اکانت آسیب وارد می‌کند؟

پیشنهاد می‌کنیم تا حد ممکن و در صورت ضروری نبودن از این قابلیت استفاده نکنید تا امنیت داده‌های موجود تضمین شود.

سخن پایانی

آیا به دنبال راهکاری مطمعن برای برگرداندن پیام های پاک شده تلگرام هستید؟ برای انجام این کار تنها برخی از نرم‌افزارها مناسب بوده و یا باید از تنظیمات خود تلگرام استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است به دیتاهای اکانت شما آسیب جدی وارد شود! چنانچه شما هم راهکار موثری به غیر از این موارد گفته شده در این مطلب می‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم آن را در بخش دیدگاه‌ها با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402