انیمه جنگیر آبی، یک انیمه فانتزی هیجان انگیز

معرفی انیمه Blue Exorcist
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه جنگیر آبی یکی از انیمه های شیطانی و جذاب نسل جدید شونن است. انیمه Blue Exorcist با داشتن یک داستان متفاوت و منحصر به فرد به سرعت توانست دل اکثر اوتاکوها را به دست آورد.

انیمه های شیطانی و فانتزی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین ژانرهای دنیای انیمه دانست؛ چرا که در این جهان خبالی شما انتظار هر چیزی را می‌توانید داشته باشید. از فضاسازی خلاقانه و رنگارنگ تا داستان‌های عجیب و گاهی ترسناک، همه و همه در این انیمه‌ها دیده می‌شوند. اگر شما هم به چنین ژانرهایی علاقمند هستید، با ما همراه باشید تا یکی از جذاب‌ترین انیمه های شیطانی، انیمه Ao no Exorcist، را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه جنگیر آبی

داستان انیمه جنگیر آبی

دنیای انیمه جنگیر آبی از دو بعد تشکیل شده است؛ بعد انسان‌ها و بعد شیاطین. این دو بعد همانند آینه بازتابی از یکدیگرند، اما از چشم هم پوشیده‌اند. بعد انسان‌ها، آسیه نامیده می‌شود و دنیایی مادی است که در آن انسان‌ها زندگی می‌کنند و دیگری جهنم، دنیای شیاطین که توسط شیطان اداره می‌شود.

در اصل، سفر بین دنیاها یا حتی تماس بین آن‌ها غیرممکن بود. با این حال، هر شیطان می‌تواند از طریق در اختیار داشتن یک موجود زنده و تسخیر کردن او به بعد آسیه منتقل شود. با وجود این ممنوعیت و محدودیت‌ها، شیاطین در طول تاریخ آزادانه در بین انسان‌ها سرگردان بوده‌اند و فقط برای افرادی که قبلا با شیاطین تماس داشته‌اند، قابل مشاهده هستند.

از طرفی، افرادی نیز وظیفه مقابله با این شیاطین دردسرساز را دارند. این گروه «جنگیر» نامیده می‌شوند و با بیش از دو هزار سال فعالیت، شعبه‌های متعددی در سرتاسر جهان دارد. همچنین، تحت فرمان خود واتیکان بوده و به صورت مخفیانه عمل می‌کنند.

داستان انیمه با پسری به نام رین اوکومورا (Rin Okumura) می چرخد که به همراه دوقلوی کوچکترش یوکیو اوکومورا (Yukio Okumura) توسط پدر شیرو فوجیموتو (Shiro Fujimoto) که خود یک جن گیر فوق العاده است، در یک کلیسا زندگی می‌کنند. رین نسبت به برادرش دردسرسازتر بوده و مدام برای شیرو مشکل درست می‌کند. در مقابل او برادرش یوکیو قرار دارد که آرام و خونسرد است. با این وجود، این دو برادر زندگی آرامی را در کنار شیرو و دیگر کشیش‌های کلیسا می‌گذرانند. اما این آرامش دوام چندانی ندارد.

رین ناگهان مورد حمله چند شیطان قرار می‌گیرد، شیاطینی که ادعا می‌کنند آمده‌اند تا او را به خانه‌اش برگردانند. او با این شیاطین درگیر می‌شود و در لحظات آخر پدر شیرو به کمک او می‌شتافد. پس از نجات دادن رین، شیرو به او می‌گوید که پسر پادشاه شیاطین است. با این که رین و یوکیو هر دو پسر یک شیطان قوی هستند، اما فقط رین ویژگی‌های او را به ارث برده است. حال پدرش قصد دارد او را به جهنم بازگرداند.

رین از این حقیقت بسیار غمگین می‌شود، چرا که نمی‌تواند خود را پسر یک شیطان تصور کند و اصلا دوست نداشت همراه پدر به جهنم برود. تا این که یک شب شیاطین وحشتناک‌تر و بزرگ‌تر از آن‌چه دیده بود به کلیسا حمله می‌کنند. امپراطور شیاطین نیز برای بردن رین همراه آنان آمده بود. پدر شیرو فوجیموتو تمام تلاشش را می‌کند تا جلوی شیطان بزرگ را بگیرد و رین را فراری دهد. رین نیز شمشیر شیطان را از غلاف بیرون می‌کشد و با شعله‌های آبی حملات پدرش را مهار می‌کند. اما دیگر دیر شده بود، چرا که شیرو فوجیموتو در اثر جراحت و حملات شیطانی به قتل می‌رسد.

پس از این حادثه هولناک، رین تصمیم می‌گیرد همانند شیرو یک جنگیر شود تا بتواند پدرش را بکشد و انتقام شیرو را بگیرد. برای این کار او به آکادمی جنگیری ترو کراس (True Cross) که یکی از شعبه‌های جنگیری واتیکان در ژاپن است، می‌رود. بدین ترتیب سفر رین برای تبدیل شدن به یک جن‌گیر آغاز می‌شود. او به همراه برادرش یوکیو و دیگر دانش‌اموزان مدرسه که به دوستان نزدیک و جدانشدنی او تبدیل می‌شوند، تلاش می‌کند تا به هدف خود برسد.

شخصیت های انیمه جنگیر آبی

کاراکترهای انیمه Blue Exorcist را اکثرا نوجوانان تشکیل می‌دهند؛ نوجوانانی که هر کدام برای هدف خاصی می‌خواهند به یک جنگیر قوی تبدیل شوند. این شخصیت‌ها به شرح زیر هستند:

رین اوکومورا (Rin Okumura)

شخصیت های انیمه جنگیر آبی

رین پسر بزرگ شیطان است که تمام قدرت‌های او را به ارث برده است. در انیمه جنگیر آبی نشان داده شده اس که قدرت‌های او در یک شمشیر مهر و موم شده‌اند. وقتی او شمشیر را از غلاف بیرون می‌کشد به دلیل آزاد شدن قدرت‌های شیطانیش، گوش‌ها و دندان‌هایش تغییر می‌کنند و همچنین یک دم هم درمی‌آورد. رین یک پسر بازیگوش و پرجنب و جوش است، اما به خانواده‌اش اهمیت می‌دهد. یکی از سرگرمی‌های او آشپزی است. رین از کودکی عاشق آشپزی کردن بود و همیشه برای عزیزانش غذا می‌پخت. حتی در آکادمی نیز بارها انواع غذاها را برای برادر و دوستانش درست کرد.

نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto) صداپیشگی شخصیت رین را برعهده دارد. نوبوهیکو در اکثر انیمه‌های معروف حضور داشته و شخصیت‌های محبوبی را دوبله کرده است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه آکادمی قهرمانانه من به جای شخصیت کاتسوکی باکوگو، انیمه فریرن به جای هیمل، انیمه ایشورا به جای کاراکتر هیدئو، انیمه کوهستان مرده بازی مرگ به جای شخصیت دوست داشتنی آراسه و انیمه اسرافیل پایانی به جای شخصیت یویچی ساوتومه صحبت کرده است.

یوکیو اوکومورا (Yukio Okumura)

کاراکترهای انیمه Blue Exorcist

یوکیو برادر کوچکتر رین است. با وجود این که او و رین دوقلو هستند، اما یوکیو هیچ قدرتی به ارث نبرده و یک انسان معمولی است. هر چند او به عنوان یک جنگیر بسیار خوب عمل می‌کند. او تمام تلاش خود را می‌کند تا رین به یک شیطان تبدیل نشود. یوکیو بین دخترها محبوبیت بسیار زیادی دارد. او با یک تفنگ که گلوله‌هایش با آب مقدس خیس خورده‌اند، شیاطین را از بین می‌برد.

ویس اکتور این شخصیت کسی جز جون فوکویاما (Jun Fukuyama) نیست. فوکویاما صدایی دلنشین و جذاب داشته و همچنین استعداد بالایی در هماهنگ ساختن خود و صدایش با کارکتر دارد. او همانند نوبوهیکو اوکاموتو یکی از ویس اکتورهای محبوب انیمه ای است. فوکویاما در انیمه‌هایی مانند انیمه کدگیاس به جای شخصیت لولوش، انیمه خادم سیاه به جای شخصیت گرل ساتکلیف (Grell Sutcliff)، انیمه سگ های ولگرد بانگوبه جای شخصیت آنگو ساکاگوچی (Ango Sakaguchi)، انیمه رون کامونوهاشی به جای شخصیت اومیتو کاواسمی (Omito Kawasemi) و انیمه بلیچ: جنگ خونین هزارساله به جای شخصیت یاکاچیکا آیاسگاوا (Yumichika Ayasegawa) صحبت کرده است.

شیمی موریاما (Shiemi Moriyama)

نقد انیمه Ao no Exorcist

شیمی دختری مهربان و زیبا است که به همراه مادرش یک داروفروشی را اداره می‌کنند. او در ابتدا به عنوان یک دختر ضعیف نشان داده می‌شود، اما رفته رفته خود را قوی‌تر کرده و از دوستانش محافظت می‌کند. او در باغبانی و شناختن گیاهان دارویی بسیار ماهر است، هر چند اعتماد به نفس بالایی ندارد. او بعد از یک سری اتفاقات تصمیم می‌گیرد، به آکادمی ترو کراس بپیوندد و یک جنگیر شود.

بازیگر، خواننده و صداپیشه ژاپنی کانا هانازاوا (Kana Hanazawa) صداپیشگی شخصیت دوست داشتنی شیمی را برعهده داشته است. او علاوه بر انیمه جنگیر آبی در انیمه‌هایی همچون انیمه توکیو غول به جای شخصیت ریزه کامیشیرو (Rize Kamishiro)، انیمه سایکو پس به جای شخصیت آکانه تسوموری (Akane Tsunemori) و انیمه  Dark Gathering به جای شخصیت ایکو هوزوکی (Eiko Hōzuki) صحبت کرده است.

ریوجی سوگورو (Ryuji Suguro)

تعداد قسمت های انیمه جنگیر آبی

ریوجی در بین دوستانش با نام بن معروف است. او یکی از بهترین دانش‌آموزان کلاس بوده و همیشه نمرات بالایی می‌گیرد. بن بسیار تندخو و لجباز است. با این حال، به دوستانش اهمیت می‌دهد و با تمام توان از آنان حمایت می‌کند. ریوجی وارث معبد نفرین شده در کیوتو است. بعد از تخریب معبد در شب آبی، او قسم خورد که شیطان بزرگ را شکست داده و معبد را بازسازی خواهد کرد. با این که بقیه هدف او را مسخره می‌کنند، بن همچنان بر آن استوار است.

کازویا ناکای (Kazuya Nakai) صداپیشه این شخصیت است. او در انیمه وان پیس به جای شخصیت زورو، در انیمه دفترچه مرگ به جای شخصیت کانزو موگی (Kanzo Mogi)، انیمه توهم بهشتی به جای شخصیت روبین اینازاکی (Robin Inazaki) و انیمه کیمیاگر تمام فلزی به جای شخصیت میژور مایلز (Major Miles) صحبت کرده است.

رنزو شیما (Renzo Shima)

ژانر انیمه Ao no Exorcist

یک شخصیت بسیار بی خیال و در عین حال ترسناک در انیمه جنگیر آبی است. او یکی از دوستان صمیمی رن است که در مدرسه با هم آشنا می‌شوند. رنزو یک عصای بلند در دست دارد و به کمک آن شیاطین را از بین می‌برد. رنزو شیفته زنان است و در بین همکلاسی‌هایش از ایزومو خوشش می‌آید. در دبستان به دلیل این ویژگیش او را دیو اروتیک می‌نامیدند. با این حال، در آکادمی ترو کراس سعی می‌کند بهتر رفتار کند. موهای رنزو در اصل مشکی است، اما او آن‌ها را صورتی رنگ کرده است.

کوجی یوسا (Kōji Yusa) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه توکیو غول به جای شخصیت تاتارا (Tatara)، انیمه گنگستا به جای شخصیت دومنیکو آرکانجلو (Domenico Arcangelo)، انیمه خاطرات وانیتاس به جای شخصیت یوهان (Johann) و انیمه بلیچ به جای شخصیت جین ایجیمورا (Gin Ichimaru) صحبت کرده است.

کونکومارو میوا (Konekomaru Miwa)

زمان پخش انیمه جنگیر آبی

کونکومارو فردی ترسو اما باهوش است که می‌تواند استراتژی‌های پیچیده‌ای را در یک بازه زمانی کوتاه بچیند. او به ریوجی و رنزو بسیار وفادار است، زیرا آن‌ها با هم در یک معبد در کیوتو بزرگ شده بودند و پس از تخریب معبد تصمیم گرفتند به آکادمی پیوسته و جنگیر شوند. کونکومارو بیشتر از سایر دوستانش به راهب‌ها شبیه است، چرا که موهای خود را مدام می‌تراشد.

یوکی کاجی (Yuki Kaji) صداپیشه معروف و خوش صدای ژاپنی باری دیگر با دوبله متفاوت شخصیت میوا استعداد خود را به نمایش گذاشته است. کاجی در انیمه‌های بی‌شماری دوبله کرده که از بین آن‌ها می‌توان به انیمه اتک آن تایتان به جای شخصیت ارن یگر، انیمه خادم سیاه به جای شخصیت فینیان، انیمه شماره.6 به جای شخصیت شیون، انیمه توکیو غول به جای شخصیت آیاتو کیریشیما (Ayato Kirishima) و انیمه ایشورا به جای سوجیرو شمشیر بید (Soujiro the Willow-Sword) اشاره کرد.

مفیستو فلس (Mephisto Pheles)

بررسی انیمه جنگیر آبی

مفیستو فلسدر انیمه جنگیر آبی رئیس شعبه ژاپن آکادمی True Cross است. بعد از مرگ پدر شیرو فوجیموتو به او دستور داده شده بود که رین را بکشد. اما مفیستو به جای کشتن رین، او را به آکادمی دعوت می‌کند. مفیستو یک جنگیر قوی است و همچنین هوش و ذکاوت بالایی نیز دارد. او در مواقع حساس و تنش‌زا آرامش خود را حفظ می‌کند و بهترین نقشه را برای رهایی از مشکل می‌کشد. نکته جالب درباره مفیستو اوتاکو بودن او است. او مجموعه‌ای گسترده‌ای از انیمه‌ها، مانگاها و هر چیزی که مربوط به ‌آن‌ها است را دارد.

هیروشی کامیا (Hiroshi Kamiya) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. ما اوتاکوها هیروشی را برای دوبله کارکتر محبوب لیوای در انیمه اتک آن تایتانز می‌شناسیم که البته این تنها یکی از هنرنمایی‌های این ویس اکتور بااستعداد است. هیروشی به جای شخصیت‌های دیگری از جمله کاراکتر آیزاوا در انیمه دورارارا، رانپو ادوگاوا در انیمه سگ های ولگرد بانگو، سایکی در انیمه زندگی فاجعه بار سایکی.کی و اورامیچی در انیمه درس‌های زندگی با اورامیچی اونی سان، را دوبله کرده است.

نقد انیمه Ao no Exorcist

انیمه جنگیر آبی اقتباسی از مانگایی با همین نام به قلم خانم کازو کاتو (Kazue Kato) است. مانگای blue exorcist تاکنون 30 ولوم داشته و از سال 2009 در حال انتشار است. این مانگا جز آثاری است که توسط مانگانویس‌ زن نوشته شده و نشان‌ می‌دهد در ژانر شونن نویسنده‌های زن به اندازه مردها توانایی نوشتن داستان‌های جذاب و زیبا را دارند.

کازو کاتو با خواندن آثار برادران گریم، تصمیم گرفت داستانی بنویسد که در آن نبرد هیولاها و انسان‌ها را به شکلی دیگر نشان دهد. بنابراین، او مانگای جنگیر آبی را نوشت. داستان blue exorcist جنبه‌های مختلفی را در خود جای داده و از اکشن تا درام را دربر می‌گیرد. در این داستان کاتو بارها و بارها درباره مقدسات مسیحیان و دیگر ادیان صحبت شده است. کاتو در گفت‌وگو با شبکه خبری انیمه گفت: «من داستانم را درباره جنگیرها و شیاطین نوشته‌ام، پس نمی‌توان نامی از این مقدسات نبرم.» درباره پایان داستان نیز کاتو یک پایان‎بندی عالی برای ان ترتیب داده بود، اما با محبوبیت مانگا نظرش تغییر کرد و گفت: «ادامه و پایان سریال بستگی به محبوبیت آن در ژاپن دارد.»

انیمه Blue Exorcist در استودیو معروف و محبوب A-1 Pictures ساخته شده است؛ این استودیو آثار معروفی همچون انیمه خادم سیاه در کارنامه دارد. پس می‌توانید مطمئن باشید انیمه Ao no Ekusoshisuto گرافیک و صحنه‌های فایت بسیار جذابی دارد.

انیمه Ao no Exorcist از تاریخ 17 آپریل 2021 تاکنون در حال پخش است. تاکنون 3 فصل از این انیمه پخش شده که فصل اول آن 25، فصل دوم 12 و فصل سوم آن نیز 12 اپیزود دارد. همچنین، 3 قسمت OVA و یک انیمه سینمایی نیز از آن وجود دارد.

داستان این انیمه نیز به نوبه خود خلاقیت و جذابیت خاص خود را دارد. می‌توان گفت در بین انیمه های شونن نسل جدید انیمه جنگیر آبی یکی از بهترین‌ها است.

معرفی انیمه Blue Exorcist

امتیازات انیمه Blue Exorcist

این انیمه توانسته در سایت‌های مختلف امتیازات بسیار عالی کسب کند. انیمه Ao no Exorcist با بیش از 1 میلیون و 200 هزار رای در سایت مای انیمه لیست توانست نمره 7.5 و در سایت IMDB نیز نمره 7.4 از 10 را به دست بیاورد.

سخن پایانی

انیمه جنگیر آبی یکی از بهترین انیمه های شونن و شیطانی بوده که داستان پرفراز و نشیب پسر امپراطور شیاطین را روایت می‌کند که به دنبال کشتن پدرش است. ماجراجویی‌هایی که او تجربه می‌کند، داستانی بسیار جذاب و مهیج پدید آورده است. از این که با ما در بررسی انیمه جنگیر آبی همراه بودید، سپاسگزاریم. نظر شما درباره انیمه blue exorcist چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402