انیمه کونوسوبا؛ داستان، شخصیت‌ها، نمرات

انیمه کونوسوبا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه کونوسوبا یکی از انیمه‌های ایسکای (Isekai) است که در سال 2016 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه KonoSuba آشنا شویم.

ایسکای به یک دسته از انیمه و مانگا گفته می‌شود که در آن یکی از کاراکترها به یک دنیای فانتزی دیگر که برای او ناآشنا است منتقل می‌شود. اگر به تماشای انیمه‌های دسته‌بندی ایسکای علاقه دارید لینکی در ادامه قرار داده شده که در آن بعضی از این انیمه‌ها معرفی شده اند. انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! یکی از این انیمه‌ها است. ژانر انیمه KonoSuba ماجرایی، کمدی و فانتزی است. این اثر بر اساس یک لایت ناول (Light Novel) به همین اسم از ناتسومه آکاتسوکی (Natsume Akatsuki) ساخته شد و کارگردانی آن را تاکائومی کاناساکی (Takaomi Kanasaki) بر عهده داشت.

زمان پخش انیمه کونوسوبا اولین بار در تاریخ 14 ژانویه 2016 معادل 24 دی 1394 از Tokyo MX و چند شبکه دیگر بود و پخش فصل اول آن در تاریخ 16 مارس 2016 معادل 26 اسفند 1394 به پایان رسید. همچنین فصل دوم انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! از تاریخ 12 ژانویه 2017 معادل 23 دی 1395 تا 16 مارس 2017 معادل 26 اسفند 1395 پخش شده بود. در سال 2022 در یک خبر گفته شد که یک spin-off و همچنین فصل سوم این انیمه در سال 2023 منتشر خواهد شد. پخش این spin-off دوازده قسمتی که An Explosion on This Wonderful World! نام دارد از 6 آوریل 2023 آغاز شده است و تا 22 ژوئن 2023 ادامه خواهد داشت.

تعداد قسمت های انیمه کونوسوبا در مجموع دو فصلی که تا الان از آن پخش شده است بیست اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود بیست دقیقه است و مناسب کسانی است که می‌خواهند یک انیمه با تعداد قسمت‌های کم تماشا کنند.

در ادامه این مقاله از پلازا به بررسی انیمه کونوسوبا می‌پردازیم و بیشتر درباره انیمه KonoSuba صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه KonoSuba

انیمه KonoSuba

داستان انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! از آن‌جا شروع می‌شود که کازوما ساتو برای خریدن یک بازی جدید به بیرون می‌رود و یکی از دانش‌آموزان مدرسه او در راه از روبروی او در حال پیاده رفتن بود که کازوما ساتو به دلیل بی‌خوابی فکر می‌کند یک کامیون از نزدیک آن‌جا عبور می‌کند و از نظر خودش برای نجات او را هل می‌دهد و حتی خودش نیز با آن وسیله نقلیه تصادف نمی‌کند چون متوقف شده بود اما کازوما در اثر شوک این حادثه می‌میرد. پس از چند لحظه وارد یک دنیای فانتزی می‌شود که دختری به اسم آکوا در آن‌جا حضور دارد و به او می‌گوید که آن دانش‌آموز زنده ماند و برای یک لحظه کازوما خوشحال شد که بیهوده نمرده است اما آکوا به او توضیح داد که چه اتفاقی افتاده است و بعد شروع به خندیدن کرد. آکوا به کازوما پیشنهاد می‌دهد که با حفظ خاطراتش و توانایی صحبت به زبان آن‌جا به یک جهان که مثل یک بازی است منتقل شود و با شاه شیاطین مبارزه کند و قهرمان آن‌جا شود. آکوا به کازوما می‌گوید که می‌تواند در این مسیر یک چیز با خود به جهان فانتزی ببرد هر سلاح یا قدرتی که می‌خواهد! کازوما ایده‌ای بکر به ذهنش می‌رسد اگر یک الهه را در کنار خودش داشته باشد پیروزی صدرصد است اما اشتباه بزگی می‌کند زیرا اکو از نظر قدرت کاملا بی‌مصرف استو. حالا باید در جهان فانتزی هم از خودش و هم از یک الهه دست و پا چلفتی از خود راضی محافظت کند، جایی که پول خوراک و خوابشان را هم نمی‌توانند به درستی به دست آورند!

برای ادامه داستان می‌توانید مانگا را بخوانید یا دانلود انیمه KonoSuba را شروع کنید و به تماشای آن بپردازید.

شخصیت های انیمه کونوسوبا و معرفی صداپیشگان

در این بخش قصد داریم به معرفی کاراکترهای انیمه KonoSuba بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

کازوما ساتو (Kazuma Satou)

معرفی Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo!

کازوما ساتو یک پسر هفده ساله است که به بازی‌های ویدیویی علاقه دارد و خیلی از خانه اش بیرون نمی‌رود. یک بار که برای خریدن یک بازی به بیرون از خانه رفته بود در اثر یک حادثه به جهان فانتزی دیگری منتقل شد و ماجراهایی را در آن‌جا تجربه کرد. صداپیشه این شخصیت کسی جز جون فوکوشیما (Jun Fukushima) خوش صدا نیست. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! آرنی پانتوجا (Arnie Pantoja) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت آکوا می‌پردازیم.

آکوا (Aqua)

کاراکترهای انیمه KonoSuba

آکوا رب النوع آب است و مسئول فرستادن افرادی مثل کازوما ساتو به جهان فانتزی بازی است اما پس از تمسخر کازوما باعث شد که خودش نیز این بار مجبور شود به آن جهان برود. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم سورا امامیا (Sora Amamiya) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه کونوسوبا فی ماتا (Faye Mata) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت مگومین می‌پردازیم. چیزی که این کاراکتر را خنده‌دار می‌کند جهانی‌است که او را نمی‌شناسد. بهتر است بگوییم او را به عنوان رب النوع آب نمی‌شناسد! با آن‌که این الهه در جهان بسیار محترم است و طرفداران خود را دارد اما وقتی به دیگران در باره ماهیت اصلی خودش می‌گوید فکر می‌کنند یک کلاه‌بردار است!

همچنین بخوانید :

مگومین (Megumin)

دانلود انیمه KonoSuba

مگومین چهارده ساله است و عضو گروهی از انسان‌ها است که موی قهوه ای تیره، چشمان قرمز و با جادو ارتباط دارند. او فقط توانایی یک جادوی انفجار را دارد که پس از هر بار استفاده از آن احساس ناتوانی می‌کند و از یاد گرفتن مهارت‌های دیگر خودداری می‌کند. او پس از مدتی عضو گروه کازوما ساتو می‌شود. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم ری تاکاهاشی (Rie Takahashi) است. صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه KonoSuba اریکا مندز (Erica Mendez) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت دارکنس می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

دارکنس (Darkness)

تریلر انیمه KonoSuba

دارکنس یک جنگجوی هجده میلیون ساله است که توانایی حمله و دفاع دارد اما در حمله‌ها دقت ندارد. او به اذیت شدن علاقه دارد و رویای او آسیب دیدن توسط غول‌ها یا ازدواج با مردی است که این ویژگی را داشته باشد. وقتی مشکلی برای دوستانش رخ دهد او با جدیت با آن برخورد می‌کند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم آی کایانو (Ai Kayano) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! کریستا وی (Cristina Vee) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت دویل کینگ می‌پردازیم.

 دویل کینگ (Devil King)

دویل کینگ آنتاگونیست اصلی این انیمه است که قصد از بین بردن انسان‌ها را دارد. در افسانه گفته شده است که او جوانی با استعداد و منزوی است که دویل کینگ قبلی را شکست داد و نقش او را بر عهده گرفت. او هشت ژنرال دارد که برای رسیدن به قلعه او باید ابتدا آن‌ها را شکست داد.

 وردیا (Verdia)

شخصیت های انیمه کونوسوبا

وردیا یک شوالیه سابق است که از وقتی مگومین از قلعه او برای تمرین انفجار استفاده کرد با گروه کازوما دشمن شد. او در مقابل آب ضعیف است و آکوا می‌تواند با یک جادو او را شکست دهد. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم هیروکی یاسوموتو (Hiroki Yasumoto) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! پاتریک سیتز (Patrick Seitz) نام دارد. در ادامه به معرفی شخصیت ونیر می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

  ونیر (Vanir)

بررسی انیمه کونوسوبا

ونیر یکی از ژنرال‌های دویل کینگ بود که الان مدیریت یک فروشگاه جادو را بر عهده دارد. او توانایی این را دارد که ذهن افرادی که از او قوی‌تر نیستند را بخواند. صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه ژاپنی به اسم ماساکازو نیشیدا (Masakazu Nishida) است. همچنین صداپیشه این شخصیت در نسخه دوبله انگلیسی انیمه کونوسوبا رابی دیموند (Robbie Daymond) نام دارد. در ادامه این مقاله به بررسی نمرات و نقدهای انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

امتیازات انیمه کونوسوبا و نقدهای آن

حال که با داستان و کاراکترهای انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! آشنا شدیم، در این بخش به نقد انیمه کونوسوبا و بررسی نمره‌های آن در دو سایت معروف می‌پردازیم. انیمه KonoSuba در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 7.8 از 10 و در سایت My Anime List امتیاز 8.1 از 10 را به دست آورده است. در نقدهای بعضی از افرادی که این انیمه را تماشا کرده اند بیان شده است که از این که چنین انیمه ای امتیاز بالایی دریافت کرده است متعجب شده اند. آن‌ها در نقدهای خود گفته اند که این انیمه داستان خاصی ندارد و تنها داستان آن این است که چگونه کازوما ساتو که قبل از منتقل شدن به جهان فانتزی بیشتر وقت‌ها در خانه بود و بازی ویدیویی انجام می‌داد و توانایی زندگی اجتماعی نداشت ناگهان متحول می‌شود و دیگران به او علاقه پیدا می‌کنند. بعضی دیگر گفته اند کاراکترهای انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! بیش از حد غیر واقعی هستند. بعضی دیگر که نمره زیادی به این انیمه داده اند بیان کرده اند که برای تماشای این انیمه لازم است روابط علت و معلولی را به طور موقت نادیده بگیرید و سعی کنید از کمدی آن لذت ببرید. اگر به داستان‌های تکراری انیمه‌های ایسکای علاقه دارید می‌توانید این انیمه را تماشا کنید. همچنین می‌توانید برای خواندن نقدهای بیشتر به سایت مای انیمه لیست مراجعه کنید.
بگذریم بیایید کمی جدی‌تر و از منظر منتقد صحبت کنیم:
انیمیه کشش داستانی ندارد! یعنی شما یک فصل آن‌را می‌بینید و نمی‌توانید بگویید منتظر فصل جدیدی هستید. با وجود اینکه ژانر ایسکای به خودی خود جذاب است و عناوین بزرگی در این زمینه حضور دارند این انیمه بیشتر بخاطر شوخی‌های کلیشه‌ای هارم معروف شده است. طراحی کاراکتر‌ها ساده و برقراری احساسات با ‌آن‌ها دشوار است و همین موضوع باعث می‌شود به سختی بتوانید با انیمه ارتباط برقرار کنید!
چیز دیگری که باید در این زمینه بدانید این است که انیمه‌های ایسکای بیشتر به دلیل جهان‌های متفاوت خود معروف هستند یعنی فضای rpg که در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. این انیمه کلیشه‌ای از انیمه‌های دیگر با داستانی ضعیف است چیزی که می‌توانست در یک انیمه ماجراجویی نیز خلاصه کند و وارد ژانر ایسکای نشود. به طور کلی ورود این انیمه به ژانر ایسکای تنها برای استفاده از فضای هارم این ژانر بوده.

در نقطه مقابل و نگاه مثبت می‌توان گفت عنوان بدی برای گذراندن وقت نیست! و عناوین ضعیف‌ترید در جهان انیمه‌ وجود دارند که تنها با استفاده از همین کلیشه‌ها سعی دارند مخاطبی برای خودشان دست و پا کنند. اگر مثل من عاشق ژانر ایسکای هستید و تمام داستان فصل 1 در هنگام شروع پخش فصل 2 از یادتان رفته انیمه ارزش دیدن ندارد!

کلام آخر

در این مقاله به معرفی Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! پرداختیم. داستان این انیمه درباره کازوما ساتو است که به طور عجیبی می‌میرد و پس از مدتی به یک جهان فانتزی که شبیه یک بازی است وارد می‌شود تا قهرمان آن‌جا شود. حال که با داستان و بعضی از کاراکترهای این اثر آشنا شده اید، می‌توانید تریلر انیمه KonoSuba را تماشا کنید و اگر خواستید برای گذراندن وقت به تماشای این انیمه بپردازید. می‌توانید نظرتان درباره انیمه Kono Subarashii Sekai ni Shukufuku wo! را در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402