ترید ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خرید ارز دیجیتال و فروش آن برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر در حال حاضر با افزایش قابل توجهی روبرو شده است. بسیاری از معامله‌گران در خصوص ترید Trade این دارایی‌ها با دغدغه‌هایی روبرو هستند و یا اصلاً نمی‌دانند که این فرایند را چگونه و از کجا آغاز کنند تا در نهایت به اهداف مطلوب و مد نظر خود دست یابند. به همین دلیل در این مقاله به ارائه مطالبی در این باره خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

مراحل ترید ارزهای دیجیتال

تحقیق و پژوهش

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اولین مرحله ورود به بازار رمزارزها خرید ارز دیجیتال است. در حالی که این گمان صحیح نبوده و پیش از آن باید چند مرحله را پشت سر بگذارید که یکی از مهمترین آن‌ها پرس و جو و تحقیق کافی در زمینه این بازار پر هیاهو است.

برای انجام پژوهش در این زمینه می‌توانید به وبسایت‌های آموزشی و یا کتاب‌ها مراجعه کنید و بازارهای مالی را به درستی بشناسید. هرچه اطلاعات شما کامل‌تر باشد سود و فواید بیشتری از آن خود خواهید ساخت. حواستان باشد که منابع اطلاعاتی شما دقیق و معتبر باشند.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله آموزش ترید ارز دیجیتال در چند دقیقه را در مجله ارز دیجیتال صرافی بیت ۲۴ مطالعه کنید.

انتخاب استراتژی معاملاتی

دومین گام برای شروع ترید ارزهای دیجیتال انتخاب یک استراتژی معاملاتی دقیق و کامل است که می‌تواند تعیین کننده میزان سود و درآمد شما باشد. استراتژی معاملاتی برخی از معامله‌گران خرید و فروش روزانه ارزهای دیجیتال است. در حالی که بعضی دیگر با خرید ارز دیجیتال و عدم فروش آن تا ماه‌ها و یا سال‌ها سود به دست می‌آورند.

یادگیری تحلیل­ها

یکی دیگر از مراحل آغاز ترید ارز دیجیتال آموزش و یادگیری تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی است. تحلیلی که قیمت و ارزش دارایی‌ها را به شکل کلی ارزیابی می‌کند. برای نمونه به تجزیه و تحلیل اخبار و گزارش‌های مربوط دست می‌زند و یا توسعه‌های انجام شده را بررسی می‌نماید تا در نهایت روند قیمت یک ارز را پیش بینی کند.

آموزش دیگری که باید کسب نمایید تحلیل تکنیکال است. در این تحلیل سعی بر پیش بینی قیمت یک رمز ارز با توجه به مطالعات آمار بازار، تاریخچه، قیمت، حجم و سهم معاملات و….. است. در این تحلیل برخلاف تحلیل بنیادی، نیازی نیست بدانید در جهان چه تغییر و تحولاتی در حال وقوع است.

شناخت کیف پول­ها

در این گام باید درباره کیف پول‌های ارزهای دیجیتال اطلاعات کافی به دست آورید. همان‌طور که می‌دانید پس از خرید ارز دیجیتال باید به نگهداری و ذخیره سازی امن آن نیز فکر کنید. در این شرایط می‌توانید از کیف پول‌های گرم و یا نرم‌افزاری و کیف پول‌های سرد و یا سخت‌افزاری استفاده کرده و یا از کیف پول‌های کاغذی کمک بگیرید.

هر کدام از این کیف‌ها از ویژگی‌های خاص خود برخوردار شده‌اند و مزایا و معایبی دارند. برای نمونه به کیف پول‌هایی که شکل نرم‌افزاری دارند و بر روی موبایل و یا دسکتاپ نصب شده و یا کیف پول‌های تحت وب، کیف پول گرم گفته می‌شود. در حالی که کیف‌های سرد و یا سخت افزاری شباهت زیادی با یک فلش مموری دارند.

مدیریت ریسک و سرمایه

برای ترید ارز دیجیتال باید مدیریت ریسک و سرمایه را یاد بگیرید. در غیر این صورت دچار ضرر و زیان‌های هنگفت خواهید شد. حتی اگر قصد ندارید برای طولانی مدت در این بازار فعالیت کنید باز هم مدیریت صحیح و دقیق ریسک و سرمایه را از یاد نبرید.

یعنی از راهکارهایی کمک بگیرید که جلوی ضررهای احتمالی را می‌گیرند و از از بین رفتن سرمایه شما پیشگیری به عمل می‌آورند. برای نمونه تمامی سرمایه خود را به خرید یک نوع ارز دیجیتال اختصاص ندهید و حتماً پس از پرس وجوی فراوان و تحقیق کافی چند رمز ارز آینده دار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

ارزهای دیجیتال

شناخت ابزارها

برای شروع ترید ارز دیجیتال باید با ابزارهای مهم و کارآمد موجود در این بازار نیز آشنا شوید که از جمله آن‌ها می‌توان به رصد اخبار و گزارش‌های روزانه، ابزارهای نموداری، ترسیم داده‌های بازار، انواع کیف پول ربات‌های معاملاتی، بررسی وضعیت شبکه و….. اشاره کرد.

سرمایه اولیه

پس از اجرای این مراحل نوبت به محاسبه سرمایه اولیه برای آغاز معامله می‌رسد. بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند برای شروع این کار سرمایه‌ای را در نظر بگیرید که در صورت از دست دادن آن با مشکل خاصی روبرو نشوید.

یکی از مهمترین راهکارها در چنین شرایطی وارد شدن به بازار معامله با سرمایه مازاد است تا زمانی که در این زمینه مهارت کافی به دست آورید. پس از کسب مهارت و تجربه کافی می‌توانید سرمایه اصلی خود را به صورت مرحله به مرحله به بازار وارد کنید.

نتیجه‌گیری

خرید ارز دیجیتال و وارد شدن به دنیای پر رقابت این بازار بسیار هیجان انگیز است. همین عامل نیز سبب می‌شود تا بیشتر افراد بدون تحقیق کافی به میدان وارد شوند. افراد مبتدی و غیرحرفه‌ای با ورود ناگهانی به این بازار با پیچیدگی‌هایی روبرو خواهند شد و دشواری‌های این مسیر را از نزدیک لمس خواهند کرد.

به همین دلیل ممکن است کل سرمایه خود را از دست بدهند. لذا توصیه می‌شود که پیش از خرید ارز دیجیتال و وارد شدن به صورت ناگهانی به جریان معاملات، مراحل شروع ترید این نوع از دارایی‌های دیجیتالی را به خوبی بشناسید و اطلاعات کافی کسب کنید. مهمترین مراحل شروع ترید ارزهای دیجیتال در متن آمده است.

برای خرید ارز دیجیتال می‌توانید به وب سایت‌ها و واحدهای صرافی گوناگونی سر بزنید که یکی از معتبرترین آن­ها صرافی بیت ۲۴ است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402