7 راه حل برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی

mobile-charging/مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مشکل دیر شارژ شدن گوشی یکی از اتفاقات ناراحت کننده‌ای است که می‌تواند برای گوشی شما بیفتد. در این راستا برای مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی در ادامه ما 7 راهکار را به شما معرفی خواهیم کرد.

mobile chareger / شارژ نشدن گوشی موبایل

احتمال دارد شما هم جزو عموم کاربرانی باشید که تاکنون به روند شارژ گوشی خود فکر نکرده‌اید. یعنی درواقع مثل همیشه کابل را به گوشی متصل کرده، صدای شارژ شدن را شنیده‌اید و به ادامه کار خود پرداخته‌اید. اما گاهی در این میان مشکلاتی ایجاد می‌شود که باعث عدم شارژ گوشی خواهد شد. با این حال اگر شما هم روزی با این مشکل مواجه شدید یا اکنون درگیر شارژ نشدن موبایل اندروید خود هستید، لازم نیست که بلافاصله گوشی خود را برای تعمیر نزد متخصص ببرید، چراکه ما در ادامه روش‌هایی را برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی بیان خواهیم کرد. همچنین در اینجا می‌توانید 20 پرسش و پاسخ درباره سلامت باتری موبایل را مطالعه کنید.

عناوین مطلب:

  • برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی، آن را مجددا راه‌اندازی کنید
  • موبایل خود را در Safe Mode شارژ کنید
  • از یک کابل، سوکت یا آداپتور دیگر استفاده کنید
  • آیا مشکل شارژ نشدن گوشی یک خطای نرم افزاری است؟
  • تمیز کردن درگاه شارژ
  • آیا گوشی اندروید شما در آب افتاده است؟
  • مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل

 


برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی، آن را مجددا راه‌اندازی کنید


به طور معمول دلیل ایجاد این دست از مشکلات مانند شارژ نشدن موبایل اندروید یا بالا نرفتن درصد شارژ گوشی می‌تواند بسیار ساده اما در عین حال عجیب باشد. شاید جالب باشد که بدانید راه‌اندازی مجدد گوشی اندرویدی می‌تواند اولین گام شما در این راستا باشد. درواقع این کار باعث خواهد شد تا تمام اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه باز هستند، کارشان خاتمه یابد و گوشی دوباره عملیات را از سر بگیرد. در این مقاله از پلازا می‌توانید با 10 اپلیکیشنی که باتری زیادی از گوشی اندرویدی شما مصرف می‌کنند آشنا شوید.

راه اندازی مجدد گوشی اندروید / restart-phone

برای این کار کافی است که کلید پاور گوشی خود را نگه دارید و بعد بر روی گزینه Restart یا راه‌اندازی مجدد ضربه بزنید. در صورتی که با این راهکار مشکل شارژ نشدن باتری موبایل اندرویدی شما برطرف نشود می‌بایست به دنبال برنامه‌های شخص ثالثی بگردید که ممکن است باعث ایجاد مشکل دیر شارژ شدن گوشی یا عدم شارژ شدن گوشی شده‌اند که می‌توانید هر برنامه مشکوکی را در این زمینه حذف کنید.

 


موبایل خود را در Safe Mode شارژ کنید


همچنین بخوانید :

اگر با روشی که در بالا گفتیم مشکل شارژ نشدن موبایل اندرویدی شما برطرف نشد و شاهد بالا رفتن درصد شارژ گوشی خود نبودید، خوب است که گوشی خود را در حالت ایمن یا Safe Mode بوت کنید. درواقع حالت ایمن یک محیط سندباکس است که گوشی شما را در حالت اولیه با نرم افزار پیش فرض قرار خواهد داد. این بدین معنا خواهد بود که تمام برنامه‌های دیگری که به طرق مختلف از طریق دانلود در گوشی شما نصب شده‌اند اجرا نخواهند شد. در صورتی که مشکل شارژ نشدن گوشی با این روش برطرف شود و گوشی در این حالت شارژ گردد، مشخص می‌شود که یک برنامه شخص ثالث مانع این کار شده است. درنتیجه لازم است برنامه مورد نظر را پیدا کنید، آن را حذف کرده و گوشی را مجددا راه‌اندازی کنید.

رفتن به حالت ایمن در اندروید/ safe-mode

اگر نتوانستید متوجه شوید که مشکل از کدام برنامه دانلود شده است، ریست کارخانه و برگرداندن گوشی به تنظیمات اولیه کار دیگر و البته مطمئن‌تری است که می‌توانید در این زمینه انجام دهید. حالا برای ورود به Safe Mode یا همان حالت ایمن گوشی دکمه پاور را فشار دهید و چند ثانیه نگه دارید. در گزینه‌های ظاهر شده، Power Off را نیز برای چند ثانیه لمس کنید. حالا گوشی شما در حالت ایمن بازگذاری می‌شود. برای بازگشت نیز کافی است دکمه پاور گوشی را مجددا فشار دهید و گزینه Restart را برگزینید.
اگر با این روش نتوانستید گوشی خود را در حالت ایمن ببرید، جای نگرانی نیست چراکه تمام پوسته‌های اندروید با یک روش عمل نمی‌کنند و ممکن است روند ورود به سیف مود در گوشی‌های مختلف متفاوت باشد. در این صورت پیشنهاد می‌دهیم به وب سایت پشتیبانی گوشی خود مراجعه کرده و از آنجا مشاهده کنید که برای ورود به حالت ایمن چه کلیدهایی را باید بفشارید.

 


از یک کابل، سوکت یا آداپتور دیگر استفاده کنید


یکی دیگر از مشکلاتی که منجر به عدم شارژ گوشی اندرویدی شما خواهد شد، ایراد لوازم جانبی همچون شارژ است. درواقع ممکن است کابل گوشی شما در استفاده طولانی مدت سست شود و یا اینکه آداپتور دیگر نتواند عملکردی مانند قبل داشته باشد.

حتی ممکن است سوکت انواع شارژر موبایل شما در انتقال صحیح جریان برق به مشکل برخورده باشد. درنتیجه این اتفاقات شما می‌بایست برای شارژ گوشی اندرویدی خود از کابل و یا شارژر دیگری استفاده کنید یا حتی سوکت را تعویض کنید. درواقع برای اینکه متوجه شوید مشکل از سوکت است می‌توانید گوشی خود را با کابل موبایل به کامپیوتر وصل کنید، اگر گوشی شارژ شد یعنی ایراد از سوکت بوده است.

باتری اندروید/android-battery/باتری های سامسونگ

همچنین در صورت خرابی شارژر یا آداپتور هم می‌توانید آن را از فروشگاه‌های معتبر در این زمینه خریداری کنید. توجه داشته باشید که پیش از این نیز مقاله‌ای درباره راهنمای خرید شارژر موبایل در پلازا منتشر کرده بودیم. همچنین برای خرید شارژر از فروشگاه پلازا هم می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

 


آیا مشکل شارژ نشدن گوشی یک خطای نرم افزاری است؟


یکی از مشکلاتی که معمولا سیستم عامل‌های تلفن همراه با آن مواجه می‌شوند این است که ممکن است توانایی نمایش دادن آیکون اعلام شارژ را در گوشی هنگام شارژ شدن نداشته باشند. در این صورت کاربر نمی‌تواند از بالا نرفتن درصد شارژ گوشی اطلاع دقیق حاصل کند. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌دهیم اپلیکیشن موبایل Ampere را نصب کرده تا بتوانید وضعیت شارژ گوشی خود را ببینید. درواقع زمانی که گوشی خود را به برق متصل کرده‌اید می‌توانید وارد این برنامه شوید و اطلاعات و جزئیات مربوط به شارژ شدن را مشاهده کنید.
همچنین خوب است به این نکته نیز توجه داشته باشید که گاهی اوقات چنین مشکلاتی می‌تواند با بروزرسانی سیستم عامل نیز حل شود. حتی در مواردی هم دیده شده که با راه‌اندازی مجدد که در ابتدا اشاره کردیم این مشکل حل شده باشد.

برنامه آمپر / Ampere-app
خوب است حالا که به برنامه Ampere اشاره کردیم، این نکته را نیز بیان کنیم که این برنامه می‌تواند وضعیت سلامت باتری را نیز به کاربران نشان دهد. همچنین نمایش میزان ولتاژ و دمای فعلی باتری هم از دیگر قابلیت‌های برامه Ampere محسوب می‌شود. علاوه بر اینها یکی دیگر از روش‌های بررسی شارژ زمانی است که گوشی خاموش باشد. اگر گوشی خاموش باشد و آن را به شارژ وصل کنید باید انیمیشن مربوط به شارژ گوشی را مشاهده کنید. اگر این انیمیشن یا علامت مربوطه نشان داده نشد می‌تواند نشانه این باشد که گوشی شما دچار مشکل شده است.

 


تمیز کردن درگاه شارژ


همچنین بخوانید :

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به شارژ نشدن موبایل شود، گردوخاکی است که معمولاً بر روی پورت شارژ نشسته است. درواقع یکی از بخش‌هایی که در گوشی تلفن همراه می‌تواند آسیب‌پذیر باشد، درگاه شارژ است که در صورت خاکی بودن به راحتی می‌تواند باعث شارژ نشدن باتری موبایل شود. شما می‌توانید برای بررسی این مورد درگاه شارژ گوشی خود را بررسی کنید و اگر گرد و خاکی مشاهده کردید آن را پاک کنید.

این کار به راحتی با کمک یک پنبه قابل انجام است. فقط توجه داشته باشید که باید در این زمینه دقت زیادی داشته باشید و کار را به آرامی انجام دهید تا به درگاه شارژ آسیبی وارد نشود. در این صورت پیشنهاد می‌دهیم که از یک چراغ قوه نیز کمک بگیرید و با پنبه و اگر توانستید با خلال دندان این کار را به آرامی انجام دهید.

cleaning mobile charging port/ تمیز کردن درگاه شارژ موبایل

 


آیا گوشی اندروید شما در آب افتاده است؟


در آب افتادن گوشی می‌‎تواند دیگر علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن و یا خاموش باشد. در صورتی که گوشی در آب افتاده باشد حتما توجه داشته باشید که قبل از شارژ کردن باتری آن را خشک کنید. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از باد سشوار یا یک کاسه برنج می‌تواند در این زمینه راهکار خوبی باشد. با این حال توجه داشته باشید که برای شارژ باتری گوشی اندرویدی که در آب افتاده است می‌بایست 24 ساعت صبر کنید تا کاملاً خشک شود بعد از این زمان و انجام اقدامات لازم می‌توانید نسبت به شارژ مجدد دستگاه اقدام کنید. در این مطلب می‌توانید با نحوه مواجهه با گوشی که در آب افتاده آشنا شوید.

dump mobile in a bowl of rice/ قرار دادن موبایل در ظرف برنج

 


مراجعه به یک مرکز تعمیرات موبایل


اگر همه راهکارهایی که در بالا برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید بیان کردیم را امتحان کرده‌اید و با این حال علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن یا خاموش مشخص نشد، می‌توانید آن را به یک مرکز تخصصی تعمیرات موبایل بسپارید. در این صورت به نظر می‌رسد گوشی اندروید شما با یک مشکل سخت افزاری مواجه شده باشد. حالا اگر گوشی شما گارانتی داشته باشد در این زمینه جای نگرانی چندانی نیست اما اگر گارانتی نداشته باشد و یا از زمان آن گذشته باشد ممکن است برایتان هزینه بردار باشد. همچنین در این حالت اینکه متخصص تعمیرات درگاه شارژ را تعویض کند نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همان‌طور که مشاهده کردید دلایل مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد مشکل دیر شارژ شدن گوشی یا مشکل شارژ نشدن باتری موبایل خواهند شد. در این حالت لازم است که شما علت شارژ نشدن گوشی در حالت روشن و یا خاموش مطابق آنچه که در مراحل بالا بیان کردیم مورد بررسی و بازبینی قرار دهید. اگر هم با راه‌های بیان شده مشکل حل نشد می‌توانید از یک مرکز خدمات تخصصی موبایل برای حل این مشکل کمک بگیرید. در ادامه هم می‌توانید در قالب ویدیویی با اشتباهات مهلکی که باعث کاهش شارژ گوشی شما خواهند شد، آشنا شوید. قسمت دوم این ویدیو هم در اینجا قابل مشاهده است.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمد
.
18 شهریور 1402، 22:49
پاسخ
0
0
سیم شارژر با آداپتورش سالمه چون روی گوشی های دیگه تست کردم و شارژ شدش،گوشیم رو وقتی با سیم وصل میکنم به کامپیوتر یا آداپتور دیگه کار میکنه ولی به آداپتور خودم وقتی وصل میکنم شارژ نمیشه فکر کردم مشکل از آداپتره که گوشی دیگه رو با همون سیم بهش وصل کردم و شارژ شد،الان مشکل چیه؟ همه چیز سالمه ولی نمیتونم با شارژر خودم گوشی رو شارژ کنم مشکل کجاست؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402