اتاق فرار یا بازی کامپیوتری

اتاق فرار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از بهترین و جذاب ترین سرگرمی های هیجان انگیز برای جوانان بازی اتاق فرار اسکیپ روم Escape Room است که در طول سال های اخیر به شکل فزاینده ای گسترش یافته است. در شهرهای مختلف بازی اتاق فرار تهران، بازی اتاق فرار کرج و سایر شهرها متفاوت و متنوع از یکدیگر طراحی می شوند. بازی ‌‌های فکری و خلاقانه اتاق فرار با موضوعات مختلف شامل انواع بازی‌ با روایت جنگ، فرار از زندان و … ساعات تفریحی سالم و شاد و مفرحی را برای گروه های دوستان، همکلاسی ‌ها و هم دانشگاهی ها فراهم می نماید. اگر شما هم علاقمند به این نوع سرگرمی های هیجان انگیز هستید پیشنهاد می کنیم که این مطلب را بخوانید تا بیشتر با اتاق فرار اسکیپ روم و بازی هایی که در این اتاق فرار تهران و کرج فراهم آورده شده است آشنا گردید.

فهرست عناوین مطلب:

همه چیز درباره اتاق فرار

همه چیز درباره اتاق فرار

اتاق فرار اسکیپ روم، یک سرگرمی گروهی، فکری و جذاب بوده که در طی سال‌ های اخیر در سراسر دنیا و همچنین در ایران نیز همانند بیشتر نقاط دنیا به یک سرگرمی پر طرفدار برای گروه های سنی مختلف شامل جوانان، نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شده است. در این نوع بازی‌ هم تیمی‌ ها در یک محیط واقعی، شخصیت های واقعی یک داستان و یا قهرمان داستان اصلی هستند. تیم های شرکت کننده در بازی به همراه دوستان خود وارد اتاق‌ فرار شده و بر اساس داستان بازی، دکور هر اتاق متفاوت از سایر اتاق ها می باشد. ژانرهای اسکیپ روم در انواع متنوع ژانر شامل ترسناک، مرموز، پلیسی، جنایی، فانتزی و … طراحی و اجرا می شوند تا بیشترین هیجان را به بازیکنان ارائه نماید.

در واقع اتاق فرار اسکیپ روم، یا بازی فرار عنوان یک سرگرمی جذاب و ماجراجویانه است. کسانی که به سمت این مجموعه می روند با استفاده از سرنخ ها، نکات و استراتژی هایی که به دست می آورند اقدام به حل معماها و چالش ها می نمایند تا به پایان بازی دست پیدا کنند. این تفریح مهیج از حدود سال ۱۳۹۴ و یا ۱۳۹۵ وارد ایران شد و با هدف طراحی و اجرای بازی های فکری معمایی و اتاق فرار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان به ویژه جوانان روبرو شده است.

انواع اتاق فرار

تا چندی پیش تماشای نقشه فرار زندانیان از زندان، فرار از دست قاتلان و … تنها در فیلم ها و سریال های مختلف قابل مشاهده بود اما امروزه به لطف طراحی اتاق فرار Escape Room تجربه هیجان و ماجراجویی برای افرادی که دنبال هیجان و دلهره در زندگی روزمره خود هستند، فراهم شده است. انواع اتاق فرار تهران و اتاق فرار کرج و همچنین سایر شهرها به صورت فضاهای متفاوت از هم در قالب سلول های زندان، رستوران، هتل متروکه، کلبه دور افتاده، ایستگاه سفینه های فضایی٬ زیرزمین یک خانه وحشتناک و … طراحی شده است که فضایی با روایت های داستانی متفاوت را برای گروه های بازیکن فراهم می آورد. در اتاق فرار به بازیکنان ماموریت فرار از زندان و یا فرار از دست یک قاتل زنجیره ای و یا نقش یک کارآگاه جنایی که به دنبال یک قاتل است، داده می شود. در واقع حضور در اسکیپ روم یک تجربه متفاوت از احساس فرار و ماجراجویی بوده و گزینه بسیار مناسبی برای سرگرم شدن محسوب می شود.

انتخاب بهترین اتاق فرار

انتخاب بهترین اتاق فرار

در درجه اول برای رفتن به یک اتاق فرار با کمی پرس و جو می توانید مجموعه های مختلف اتاق فرار تهران، اتاق فرار کرج و … که فعال هستند را پیدا نموده و در قالب گروه های دوستانه و خانوادگی به آن ها مراجعه نمایید. در این مجموعه ها می توان سناریوها را مورد بررسی قرار داد؛ تا اتاق بازی مورد نظر را انتخاب کرد. تا به امروز سناریوهای مختلفی برای اتاق های فرار طراحی شده است که برخی از آن ها شامل فرار از زامبی ها، خانه های خالی از سکنه و متروکه، آزمایشگاه های مخوف، فرار از زندان، فرار از دست دزدان دریایی، نقشه گنج، گروگان گیری و آدم ربایی و … می باشد. بازی هایی که در این اتاق های بازی وجود دارند بسته به نوع بازی مناسب برای گروه های ۴ تا ۸ نفره یا حتی بیشتر وجود دارند.

مزیت بازی در اتاق های فرار

همان گونه که عنوان شد برای تجربه حس بی نظیر و مشابه فیلم های ماجراجویانه، رفتن به مجموعه های اتاق فرار بهترین انتخاب است. این اتاق های فرار یا اسکیپ روم، معماها و چالش هایی را برای افراد به وجود می آورند که در زندگی عادی با آن ها روبرو نبوده و مواجه شدن با آن ها یک لذت مضاعف را برای افراد فراهم خواهد آورد. اتاق‌ فرار این چالش را برای افراد به وجود می آورد تا ذهن و توانایی های پنهان خود را آشکار کنند و برخلاف تماشای یک فیلم، قهرمان بازی باشند.

یکی از مهم ترین مزیت های بازی در اتاق فرار این است که بازیکنان می توانند در کنار گروهی از دوستان خود این تجربه بی نظیر از لذت و هیجان را به دست آورند و علاوه بر این توانایی ها و مهارت های غیرقابل انتظاری در افراد نیز به وجود خواهد آمد.

نحوه بازی در اتاق فرار تهران

نحوه بازی در اتاق فرار تهران

بازیکنان پس از ورود به اتاق فرار باید به دنبال سر نخ ها و نشانه ها بوده و در مدت زمان مشخص به حل معما پرداخته بدون آن که در دام های طراحی شده برای سناریو بیفتند و زمان را از دست دهند. در بیشتر مواقع معماهای اتاق فرار عبارت هستند از: پیدا کردن اشیای پنهان، فعالیت گروهی، پاسخ به معماهای ریاضی، چیزی که باید در اتاق پیدا کنید، استفاده از چیزی به شیوه غیر معمول، جستجو برای اشیای موجود در تصویر، مونتاژ یک وسیله، شناسایی راهنما ها، جستجو در تاریکی، پیدا کردن رمز، کد و … که هیجان سرتاسری بازی را به دنبال دارد.

بازی کامپیوتری اتاق فرار

جذابیت اتاق فرار تهران و اتاق فرار کرج در مجموعه تایم فور فان به صورت اسکیپ روم به دسته جمعی بودن آن و هیجان حضور در یک فضای واقعی است اما به دلیل شرایط به وجود آمده به خاطر ویروس کرونا و کوید 19 بازی‌ اتاق فرار نیز به سمت آنلاین شدن رفته است. از این رو متخصصان فعال در مجموعه اتاق های اسکیپ روم تایم فور فان تصمیم گرفتند تا با آنلاین کردن اتاق های فرار، این بازی را در ایام کرونا نیز برای علاقمندان در دسترس قرار دهند تا همچنان فرصتی برای بازی، شادی و سرگرمی وجود داشته باشد.

محبوب ترین بازی های آنلاین اتاق فرار

  • اتاق فرار نیگما با عنوان گربه خانه
  • 50Rooms یا ۵۰ اتاق
  • فرار از جنگ
  • Adventure Escape یا فرار ماجراجویانه

کلام آخر

نسل جدید اتاق فرار ها، معماهای جالب و خلاقانه ای داشته و نیاز به چابکی بدن و آمادگی ذهن دارند. امروزه بسیاری از اتاق های فرار به صورت موازی طراحی شده و در حین انجام بازی مسیرهای مختلفی برای حل معماها توسط افراد یک گروه باید طی شود تا منجر به بیشترین لذت و حداکثر سرگرمی گردد. در حال حاضر اتاق فرار کرج و تهران از مجموعه تایم فور فان با بهره گیری از تیمی مجرب و با رعایت پروتکل ‌های بهداشتی مثل ضدعفونی مستمر محیط و همچنین پذیرش محدود مراجعین، آماده خدمت‌ رسانی به تیم ها و گروه ها با بهترین قیمت و کیفیت هستند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402