نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی چگونه است؟

تعویض پلاک اینترنتی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تعویض پلاک خودرو یکی از اموراتی بوده که تمامی خریداران و فروشنده های اتومبیل سبک و سنگین و یا موتور سیکلت با آن مواجه خواهند شد، در برخی موارد افراد برای اولین بار با این پروسه روبرو شده و با روند آن آشنایی ندارند. عدم اطلاع از مراحل و چگونگی نوبت دهی تعویض پلاک به ویژه در ایام بعد از وقوع کرونا و با تعویض پلاک اینترنتی، ممکن است افراد را با کندی روند روبرو کند که با یک آموزش سریع و جامع این مشکل قابل حل است. اگر قصد دارید پلاک اتومبیل خودروی خود را عوض کنید، در این مطلب به مراحل و چگونگی نوبت دهی تعویض پلاک خودرو و نوبت دهی پلاک اینترنتی خواهیم پرداخت، پیشنهاد می‌ کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

تعویض پلاک خودرو

در طی سال های اخیر و این روزها با توجه به افزایش روز افزون تولید خودرو، خرید و فروش خودرو، انتقال سند و … آن یکی از متداول ترین معامله ها در میان مردم به شمار می ‌رود. فروشنده و خریدار اتومبیل به عنوان طرفین معامله باید بدانند و آگاه باشند که مراحل انتقال سند خودرو نیازمند طی پروسه مرحله ای است که رعایت همه آن مراحل باید به دقت و بدون هیچ گونه کم و کاستی انجام گیرد تا در آینده و سرنوشت معامله، مشکلی برای فروشنده و خریدار رخ ندهد. بر اساس قانون رسمی کشور، افراد موظف هستند تا پس از فروش هر وسیله نقلیه‌، انتقال سند آن را به خریدار در طی مراحل درستی همانند دریافت نوبت دهی تعویض پلاک و فک پلاک قبلی طی کنند تا نقل و انتقال ماشین، بدون هیچ گونه مشکل حقوقی صورت پذیرد.

نوبت دهی تعویض پلاک

اولین مرحله در پروسه انتقال دریافت و نوبت دهی تعویض پلاک بوده که با مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو ممکن می گردد. تعویض پلاک خودرو از آخرین مراحل قانونی انتقال مالکیت خودرو است و بدیهی بوده که برای شروع این فرایند باید به یک مرکز تعویض پلاک معتبر مراجعه شود. با توجه به شیوع پاندمی کرونا و نیاز به توجه به اصل فاصله‌ گذاری اجتماعی، طبق اعلام رسمی رئیس مرکز شماره ‌گذاری ناجا پذیرش مراکز فک پلاک و اعطای وقت جهت شماره‌ گذاری خودرو، موتورسیکلت و کلیه وسایل سبک و سنگین در اغلب شهرهای بزرگ کشور که وضعیت بحرانی دارند، فقط به شیوه اینترنتی صورت خواهد گرفت.

پروسه ثبت ‌نام فک پلاک و دریافت نوبت ‌دهی آن، در تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام شده و هیچ یک از طرفین معامله جهت تعویض پلاک نیازی به مراجعه حضوری به مراکز تعیین ‌شده و مقرر نخواهند داشت. بر اساس این تقسیم بندی متقاضیان و مراجعین باید توجه داشته باشند که خودروهایی که پلاک زوج دارند، در روزهای زوج و خودروهای دارای پلاک فرد، در روزهای فرد در مراکز فک پلاک مورد پذیرش قرار می‌ گیرند. بر اساس اعلام این سازمان کلیه شهرها و استان ها شامل تهران، استان‌ های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، گیلان، کرمانشاه، البرز، یزد و قم به سامانه نوبت ‌دهی تعویض پلاک به روش اینترنتی وصل گردیده اند. در ادامه به روند و چگونگی فرایند نوبت ‌دهی و تعویض پلاک اینترنتی پرداخته شده و مراحل نوبت دهی تعویض پلاک تشریح می گردد.

نوبت دهی تعویض پلاک

 

نوبت دهی و تعویض پلاک اینترنتی

همان گونه که در قسمت فوق ذکر شد، نوبت دهی تعویض پلاک خودروهای سنگین، سبک و همچنین انواع موتور سیکلت‌ به صورت تعویض پلاک اینترنتی امکان پذیر شده است. در واقع با تکمیل زیر ساخت ها و تقویت سرور سایت نوبت دهی و تعویض پلاک اینترنتی، کلیه پروسه فک و تعویض پلاک خودروها تقویت شده و متقاضیان می ‌توانند با دریافت نوبت تعویض پلاک اینترنتی در زمان مشخص شده نسبت به مراحل تعویض پلاک خودروی خود اقدام کنند.

پروسه ثبت نام و نوبت دهی تعویض پلاک اینترنتی

برای دریافت نوبت و نوبت ‌گیری، متقاضیان ابتدا باید وارد سامانه اینترنتی به نشانی : https://nobatdehi.epolice.ir شده، در واقع در اولین مرحله و پیش از هر اقدامی، باید در سامانه فک پلاک ثبت ‌نام کنند. بر طبق انتخاب استان، شهر و نوع وسیله نقلیه، جستجوی مراکز انجام شده و در ادامه لیست کلیه مراکزی که ظرفیت نوبت ‌دهی را برای فک پلاک اینترنتی در شهر مورد‌ نظر دارند، نمایش داده می ‌شود.

نوبت دهی تعویض پلاک

ساعت فعالیت مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور

مراکز از ساعت 7 صبح تا ساعت 16 با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خدمات دهی می ‌نمایند. ساعت پذیرش و فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک در سراسر کشور به طور معمول از ابتدا تا انتهای هفته از ساعت 7 تا 14 و پنجشنبه ها از ساعت 7 تا 12 بوده است اما با توجه به افزایش و رشد ویروس کرونا و حجم زیاد مراجعه کنندگان به این مراکز تعویض پلاک، مسئولین در صدد بر آمدند تا به جهت جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا ساعاتت فعالیت تمام مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور اعم از خودرویی و موتورسیکلت را به جهت جلوگیری از تجمع و ازدحام جمعیت تا ساعت 16 افزایش دهند.

کلام آخر

با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد نموده است، نحوه تعویض پلاک خودروهای زوج و فرد و عدم تداخل و ایجاد صف ‌های طولانی همچون گذشته در مراکز مربوطه، در راستای رعایت تمهیدات و پروتکل ‌های بهداشتی در مراکز شماره گذاری خودروها، خودروهای با پلاک زوج باید در روزهای زوج و همچنین متقاضیان دارای پلاک فرد، در روزهای فرد نوبت دریافت کنند. همچنین با توجه به شیوع کرونا و الزام رعایت پروتکل ‌های بهداشتی، متقاضیان تعویض پلاک پس از دریافت نوبت اینترنتی تعویض پلاک، باید هنگام مراجعه مراکز مربوطه به ماسک، دستکش و خودکار شخصی مجهز باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله نوبت دهی تعویض پلاک همراه مکانیک که منبع این نوشته بود را تا انتها بخوانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402