معرفی شغل دایرکتر اینستاگرام ؛ وظایف و میزان حقوق

معرفی شغل دایرکتر اینستاگرام ؛ وظایف و میزان حقوق
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اینستاگرام در طی چندین سال گذشته به یکی از پلتفرم‌های اصلی برای کسب و کار بین شغل های مختلف تبدیل شده و افراد زیادی از طریق آن، کسب و کار خود را به دیگران معرفی می‌کنند. یکی از شغل های جدید مربوط به این شبکه اجتماعی در ایران که به آموزش خاصی هم نیاز ندارد دایرکتر اینستاگرام است. اما شاید کار دایرکتر اینستا خیلی برای همگان شناخته شده نباشد.

در اینستاگرام صفحات بسیار زیادی وجود دارد. بسیاری از آن‌ها شخصی هستند و بسیاری دیگر هم مربوط به کسب و کارهای مختلف می‌شوند. پیج‌های کسب و کارها هرکدام دارای ادمین و تیم تولید محتوا هستند و وظیفه مدیریت و ارائه محتوا جدید به کاربران را بر عهده دارند.

اما در این میان یک شغل دیگر هم وجود دارد که به صورت مستقیم با پیج یک کسب و کار ارتباط ندارد و به صورت مستقل فعالیت می‌کند و آن هم دایرکتر اینستاگرام است که به آموزش خاصی هم نیاز ندارد. سوالی که پیش می‌آید این است که دایرکتر اینستاگرام چیست و به چه کسی دایرکتر گفته می‌شود؟

در ادامه می‌خوانید

دایرکتر اینستاگرام یعنی چه؟

در دنیای امروز، برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان و وجود یک کانال ارتباطی کارآمد، برای موفقیت در کسب و کار امر حیاتی است. شما برای آن که بتوانید در روزهای اول شروع کار خود، اعتماد افراد را جلب کنید باید اول از همه با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و همیشه هم این ارتباط را حفظ کنید. این کار یکی از وظایف مدیران پیج‌ها است.

اما مدیر پیج باید به جنبه‌های مختلف صفحه رسیدگی کند و شاید فرصت تبلیغ و برقراری ارتباط مداوم با کاربران را پیدا نکند. در اینجا است که شغل دایرکتر اینستاگرام وارد می‌شود. وظیفه فردی که به عنوان دایرکتر فعالیت می‌کند این است که به صورت مداوم و با ارسال پیام‌ها و بنرهای تبلیغاتی به کاربران، محصولات و خدمات یک کسب و کار را تبلیغ کند.

همچنین فردی که کار دایرکتر اینستا را عهده دار می‌شود باید به سوالات کاربران در مورد محصولات نیز پاسخ بدهد و در حقیقت به صورت شبانه‌روزی در حال چک کردن دایرکت و پیام‌های دریافت شده باشد.

دایرکتر اینستاگرام باید چه خصوصیت‌هایی داشته باشد؟

از آنجایی که فرد در این شغل باید به صورت مداوم با کاربران مختلف در ارتباط باشد، یکی از مهمترین خصوصیت‌هایی که باید از آن برخوردار باشد توانایی برقراری ارتباط موثر با کاربران است. کاربرانی که برایشان دایرکت ارسال می‌کنید نباید احساس کنند با یک ربات در حال مکالمه هستند و در عوض باید احساس مهم بودن کنند.

دایرکتر باید به صورت جداگانه برای هرکدام از کاربران وقت بگذارد و به هر سوال و ابهامی که دارند جواب دهد. در حقیقت وظیفه اصلی دایرکتر این است که با برقراری ارتباط با کاربران، آن‌ها را به خرید یا استفاده از محصولات و خدمات یک کسب و کار سوق دهد و مشتریان آن کسب و کار را افزایش دهد.

از دیگر خصوصیات فردی که به عنوان دایرکتر در اینستاگرام فعالیت می‌کند می‌توان به تسلط بالا به قواعد نگارش فارسی، دقت، صبر، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و همچنین آشنایی با امکانات و ابزارهای اینستاگرام اشاره کرد.

کار دایرکتر اینستا - آموزش شغل دایرکتر

میزان حقوق، شرایط و مزایا کار دایرکتر اینستا

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
thumbnail

در بیشتر موارد کار دایرکتری اینستاگرام به صورت دورکاری قابل انجام است و به همین دلیل هم برخلاف شغل‌های حضوری، قواعد مزایای مشخصی در مورد آن وجود ندارد و هر شرکت و کسب و کاری قواعد مربوط به خودش را دارد. برخی شرکت‌ها تنها از شما می‌خواهند یک بنر از پیش آماده شده را به مثلا هزار کاربر ارسال کنید و سپس با ارسال اسکرین شات از دایرکت‌هایی که ارسال کردید، حقوق خود را دریافت کنید.

برخی دیگر شرکت‌ها ممکن از ضوابط سختگیرانه‌تری داشته باشند و مثلا بخواهند پیام‌هایی که ارسال کردید توسط کاربران دیده شوند و به عبارت دیگر تیک بخورند تا آن پیام جزو حقوق شما محاسبه شود. به همین ترتیب میزان حقوق نیز در شرکت‌های مختلف متفاوت است.

بیشتر شرکت‌ها یک سقف حداقلی و حداکثری برایتان مشخص می‌کنند و فرضا برای ارسال 200 دایرکت 100 هزار تومان و برای 500 دایرکت 200 هزار تومان می‌پردازند. البته ممکن است برخی کسب و کارها نیز سقفی برای تعداد دایرکت‌های ارسال قائل نشوند و دست شما را در این زمینه باز بگذارند.

سخن پایانی

از آنجایی که شغل دایرکتر نیاز به آموزش ندارد، یکی از کارهایی به حساب می‌آید که اکثر افراد بدون نیاز به مهارت به خصوصی می‌توانند از آن به صورت دورکاری کسب درآمد کنند. هرچند میزان حقوق دریافتی این شغل در مقایسه با شغل‌های دیگر و به خصوص شغل‌های حضوری بسیار ناچیز است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 708 میلیون دلار
    No Time to Die
    اکران: 08 اکتبر 2021
  • 441 میلیون دلار
    Venom
    اکران: 01 اکتبر 2021
  • 352 میلیون دلار
    Dune
    اکران: 22 اکتبر 2021
  • 280 میلیون دلار
    Eternals
    اکران: 05 نوامبر 2021
  • 53 میلیون دلار
    Ron\'s Gone Wrong
    اکران: 22 اکتبر 2021
  • 22 میلیون دلار
    Clifford the Big Red Dog
    اکران: 10 نوامبر 2021
  • 22 میلیون دلار
    The French Dispatch
    اکران: 29 نوامبر 2021
  • 20.4 میلیارد تومان
    دینامیت
    اکران: 10 مهر 1400
  • 4.75 میلیارد تومان
    قهرمان
    اکران: 05 آبان 1400
  • 3.1 میلیارد تومان
    درخت گردو
    اکران: 10 اسفند 1400
  • 1.65 میلیارد تومان
    خورشید
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 1.51 میلیارد تومان
    هفته‌ای یک بار آدم باش
    اکران: 27 اسفند 1400
  • 982 میلیون تومان
    تک خال
    اکران: 27 فروردین 1400
  • 564 میلیون تومان
    پوست
    اکران: 21 تیر 1400
  • 360 میلیون تومان
    شنای پروانه
    اکران: 04 مرداد 1400
plaza-ads