تاثیر کرونا بر فروشگاه های آنلاین لباس

thumbnail
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اقتصاد هر کشور یک چرخه و فرآیند انعطاف پذیر است که عوامل متعددی می تواند آن را تحت تاثیر خود قرار دهد. طی دو سال اخیر ویروس منحوس کرونا covid19 به شدت اقتصاد کشور را تحت تاثیر مخرب خود قرار داده است. در این بین کسب و کارهایی که به صورت آفلاین فعالیت داشته اند، توانسته اند بخشی از مشکلات اقتصادی خود را از طریق فروش آنلاین جبران کنند. نباید منکر این موضوع شد که اینترنت حلال تمامی مشکلات نبود ولی بار سنگینی را از دوش تجارتهای مختلف سبک کرد.

فروشگاه آنلاین لباس به عنوان یک کسب و کار موفق در دوره کرونا شناخته شده است، لباس و صنعت مد گذشته از اینکه بخشی از صنعت و اقتصاد کشور است، بخش عظیمی از فرهنگ و هنر این جامعه را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب می‌توان گفت که کرونا بر فروشگاه‌های آنلاین لباس تاثیر مخربی نداشته، بلکه فروش پوشاک در این دوره به صورت اینترنتی به طرز عجیبی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

فهرست عناوین مطلب:

کرونا و تاثیر آن بر رفتار مصرف کننده

در بررسی تاثیر کرونا بر فروشگاه‌های آنلاین لباس به تاثیر این ویروس بر رفتار مصرف کننده پوشاک می رسیم. خرید پوشاک علاوه بر این که یک نیاز ضروری برای انسان‌ها است، یک  سرگرمی جذاب محسوب می‌شود. ایرانیان علاقه زیادی به صنعت مد دارند و مدام در پی آنند که با ست کردن پوشاک مد روز، استایل و هارمونی جذابی برای خود بسازند. به این ترتیب می‌توان گفت که  قدرت صنعت پوشاک در هر دوره از شرایط اقتصادی بر قوت خود باقی است و بازار پوشاک توانسته است حتی در دوران کرونا  نیز رونق خود را حفظ کند. در این بین تنها شکل خرید لباس و در واقع همان رفتار مصرف کنندگان تغییر کرده است. با توجه به این‌ که هر کسب و کار برای پیشرفت خود باید به فکر تامین نیاز مصرف کننده باشد، فروشگاه‌های عرضه کننده پوشاک در دوران همه‌ گیری کرونا برای عرضه محصولات، فعالیت خود را در شبکه‌ های مجازی مثل تلگرام، اینستاگرام و …. توسعه داده اند.

متقاضیان خرید پوشاک نیز به راحتی می توانند از طریق سرچ در اینترنت، پوشاک مورد نیاز خود را پیدا کرده و سفارش دهند. قسمت جالب ماجرا اینجا است که این شکل عرضه و خرید و فروش با توجه به مزایای خرید اینترنتی برای کاربران جذاب تر و راحت تر می‌باشد. فروشگاه های آنلاین لباس قبل از شیوع کرونا نیز در بستر اینترنت فعالیت داشتند اما این روزها با توجه به این‌ که حضور در اجتماع منجر به گسترش این ویروس منحوس می‌شود، بر تعداد سایت های فروش لباس افزوده شده است. نه تنها سایت‌های فروش پوشاک بلکه بسیاری از کسب و کارها در طی این دو سال فعالیت خود را به بستر اینترنت کشانده اند، اما همان گونه که همواره فروشگاه های فیزیکی عرضه کننده پوشاک مشتریان بسیاری دارند، فروشگاه های آنلاین پوشاک نیز از بازدید و فروش بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها برخوردارند.

مردم دیگر به خرید اینترنتی عادت کردند، دیگر اصراری ندارند حتما محصول را لمس کنند، کافی است فروشنده اینترنتی، محصول را خوب عکاسی کند یا ویدیویی از آن تهیه کند و به طور کلی آن محصول را به صورت احسن به مخاطب معرفی کند؛ تمام، فروش انجام شد.

میزان فروش فروشگاه‌های آنلاین لباس در دوران کرونا

منبع: UNCTAD and NetComm Suisse eCommerce Association

در نمودار بالا که منبع آن UNCTAD and NetComm Suisse eCommerce Association است می بینید که خرید آنلاین در بیشتر قریب به اتفاق دسته بندی ها 6 الی 10 درصد افزایش داشته است.

بنیانگذار بانی مد می گوید:

در دو سال‌ قبل و با شیوع گسترده کرونا، ما دو برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل ثبت سفارش‌ها را تجربه کردیم.

خوب به جمله بالا توجه کنید، فروشگاهی که تعداد پرسنلش کمتر از تعداد انگشتان یک دست بود، به 300 نفر رسیده اند و فرششان از دو برابر تعدی کرده است.

از آنجا که بسیاری از افراد علاقه زیادی به پوشاک برند دارند، فروشگاه‌های آنلاین پوشاک در جریان‌های رقابتی، برای پیشبرد اهداف خود از برندهای معتبر پوشاک حمایت کرده و سبب افزایش فروش خود شده‌اند. در کل چنین فروشگاه‌های آنلاینی توانسته‌اند در رقابت‌های سالم، مشتریان خود را از سراسر کشور جذب کرده و با معرفی بیشتر و گسترده‌تر محصولات خود، فروششان را چند برابر کنند. جالب است که فروش بالای لباس در فروشگاه‌های آنلاین پس از واکسیناسیون عمومی و کنترل این ویروس و به عبارتی در دوران پسا ویروس  نیز قابل مشاهده است. با توجه به فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته و توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، انتظار می‌رود مردم همچنان از تجمع غیرضروری در اماکن عمومی و فروشگاه‌ها خودداری کنند. بنابراین می‌توان با اطمینان گفت فروشگاه‌های آنلاین لباس همچنان جان و قوت خود را حفظ خواهند کرد و فروش بالایی خواهند داشت.

 

تاثیر تحریمها بر واردات لباس

به دلیل تحریمهای بین المللی بر ایران و تاثیر آن بر صنعت مد و پوشاک، شرکتهای بسیاری که به واردات لباس مشغول بودند مدل کسب و کار خود را عوض کرده و تولید محصولات قابل رقابت با برندهای اجنبی را شروع کرده اند. نباید انکار کرد با حذف شدن برندهای با کیفیت و مطرح خارجی، رقابت در ایران متزلزل گشته و با عدم وجود پارچه و خرج کار درجه یک، کیفیت تنزل پیدا کرده است. رقابت یکی از عوامل ارتقای کیفیت هر محصولی است.

سایتهای موفق فروش لباس آنلاین در دوران کرونا

وفا پوش

وفا پوش

سایت فروش لباس عمده وفا پوش که تولید کننده لباس را به مغازه دار وصل می کند. به عبارتی این سایت مارکت پلیسی است در زمینه عمده فروشی لباس.

دیجی استایل

دیجی استایل

فروشگاه اینترنتی لباس دیجی استایل زیر مجموعه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا است که تامین کننده را به مصرف کننده وصل می کند و بر خلاف عمده فروشی لباس وفا پوش، فروشگاه b2c است.

بانی مد

بانی مد - فروشگاه های آنلاین لباس

فروشگاه اینترنتی لباس بانی مد علاوه بر فروش لباس و اکسسوری، محصولات سوپر مارکتی را نیز عرضه می کند.

مدیسه

مدیسه علاوه بر فروش لباس و کفش، به صنعت لوازم منزل، لوازم الکترونیک و مواد تند مصرف نیز ورود کرده است و از تخصصی کار کردن اجتناب ورزیده.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 1.691 میلیارد دلار
    Spiderman No Way Home
    اکران: 17 دسامبر 2021
  • 241 میلیون دلار
    Sing 2
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 105 میلیون دلار
    The Kings Man
    اکران: 22 دسامبر 2021
  • 84 میلیون دلار
    Scream
    اکران: 14 ژانویه 2022
  • 58 میلیون دلار
    West Side Story
    اکران: 10 دسامبر 2021
  • 23 میلیون دلار
    American Underdog
    اکران: 25 دسامبر 2021
  • 16 میلیون دلار
    The 355
    اکران: 07 ژانویه 2022
  • 16 میلیون دلار
    Licorice Pizza
    اکران: 25 دسامبر 2021
plaza-ads