استراتژی بلیزارد برای کلاس‌های جدید دیابلو ۴

تیم پلازا - انتشار: 15 تیر 1404 17:42
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

فصل نهم بازی «دیابلو ۴» (Diablo 4) یک موضوع را به وضوح روشن کرده است: استراتژی شرکت بلیزارد (Blizzard) برای کلاس‌های جدیدی که با بسته‌های الحاقی عرضه می‌شوند، این است که آنها را به شکل محسوسی قدرتمندتر از کلاس‌های اصلی طراحی کند.

سلطه روح‌زاد بر متای بازی

کلاس روح‌زاد (Spiritborn) که با بسته الحاقی «محمل نفرت» (Vessel of Hatred) در فصل ششم به بازی اضافه شد، از همان ابتدا بر متای بازی تسلط یافت. این برتری تا حد زیادی به دلیل عدم دریافت تغییرات تعادلی بود که پنج کلاس اصلی در طول فصل‌های گذشته تجربه کرده بودند. با آیتم‌های قدرتمندی چون عصای کپه‌لکه (Rod of Kepeleke)، این کلاس به انتخاب اول بسیاری از بازیکنان تبدیل شد.

دلیلی برای خرید بسته الحاقی

این قدرت بیش از حد، احتمالاً یک حرکت عمدی از سوی بلیزارد برای تشویق بازیکنان به خرید بسته الحاقی بوده است. در فصل نهم نیز، با اضافه شدن آیتم یونیک جدیدی به نام ماکستلاتل بالازان (Balazan's Maxtlatl)، کلاس روح‌زاد بار دیگر با چندین بیلد مختلف در بالاترین سطح (S-tier) متای بازی قرار گرفته است.

تصویری روشن برای آینده

این الگو، آینده کلاس‌های جدید را به خوبی پیش‌بینی می‌کند. بسته الحاقی بزرگ بعدی بازی که تا سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵-۱۴۰۴) به تعویق افتاده، احتمالاً بازیکنان را به منطقه وست‌مارچ (Westmarch) از بازی «دیابلو ۳» (Diablo 3) خواهد برد و یک کلاس جدید مانند صلیبی (Crusader) یا راهب (Monk) را معرفی خواهد کرد. با توجه به رویه فعلی، کاملاً واضح است که آن کلاس جدید نیز به گونه‌ای طراحی خواهد شد که در زمان عرضه‌اش، به قوی‌ترین کلاس بازی تبدیل شود تا فروش بسته الحاقی را تضمین کند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست