بوردرلندز ۴ و ادامه یک شوخی قدیمی
نویسنده معتقد است «بوردرلندز ۴» فرصت مناسبی دارد تا با اشارهای هوشمندانه به سرنوشت نامعلوم «سنگر ۲»، به یکی از قدیمیترین رازهای مجموعه ادامه دهد.
یک راز باید سرپوشیده بماند
در حالی که به نظر میرسد «بوردرلندز ۴» (Borderlands 4) قصد دارد روایتی جدیتر و متمرکزتر از همیشه ارائه دهد، اما نباید شوخیهای نمادین خود را فراموش کند. یکی از بزرگترین و قدیمیترین رازهای این مجموعه، سرنوشت نامعلوم پایگاه «سنگر ۲» (Sanctuary II) است. اکنون با توجه به اتفاقی که در تریلر جدید برای «سنگر ۳» رخ داده، بازی فرصتی ایدهآل دارد تا به جای حل این معما، آن را به شکلی هوشمندانه ادامه دهد و به طرفداران قدیمی ادای احترام کند.
ماجرای «سنگر ۲» چه بود؟
طرفداران مجموعه به یاد دارند که پس از نابودی پایگاه اول در «بوردرلندز ۲»، داستان مستقیماً به «سنگر ۳» در قسمت سوم پرش کرد. این پرش مرموز همواره سوالبرانگیز بوده است. سازندگان بازی در استودیو «گیرباکس» (Gearbox) نیز به این آتش دامن زدهاند. اظهار نظر معروف «ما درباره سنگر ۲ صحبت نمیکنیم» از سوی مدیرعامل استودیو و یک پیام صوتی مشابه در بازی، این ایده را تقویت کرد که فاجعهای خجالتآور یا بسیار خندهدار برای این پایگاه رخ داده است. این راز به قدری محبوب شده که حتی تئوریهایی مبنی بر ارتباط آن با مسائل کپیرایت با فیلمهای «انتقامجویان» مارول نیز مطرح شده است.
بهترین فرصت برای یک ارجاع هوشمندانه
تریلر داستانی «بوردرلندز ۴» نشان میدهد که «سنگر ۳» روی سیاره جنگزده «کایروس» (Kairos) سقوط کرده است. این صحنه، بستری عالی برای یک دیالوگ کنایهآمیز فراهم میکند. یکی از شخصیتهای «کریمسون ریدرز» (Crimson Raiders) میتواند با دیدن لاشه سفینه، آن را با سرنوشت نامعلوم «سنگر ۲» مقایسه کند. چنین ارجاعی نه تنها یک شوخی داخلی برای طرفداران وفادار خواهد بود، بلکه نشان میدهد که سازندگان به تاریخچه غنی و جزئیات دنیای خود احترام میگذارند و ارزش یک راز خوب را درک میکنند.
منبع: Game Rant