موفقیت کلر آبسکیور الهام‌بخش بازگشت فاینال فانتزی به سبک نوبتی

تیم پلازا - انتشار: 4 تیر 1404 20:14
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

شرکت اسکوئر انیکس به موفقیت چشمگیر بازی نقش‌آفرینی «کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» توجه نشان داده و یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت ابراز امیدواری کرده است که قسمت بعدی «فاینال فانتزی» بار دیگر به مبارزات نوبتی بازگردد.

الهامی برای اسکوئر انیکس

در جریان جلسه اخیر سهامداران اسکوئر انیکس (Square Enix)، یکی از سرمایه‌گذاران به موفقیت عظیم بازی «کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» (Clair Obscur: Expedition 33) به عنوان دلیلی محکم برای بازگشت مجموعه‌های «فاینال فانتزی» و «دراگون کوئست» به سیستم مبارزات نوبتی اشاره کرد. آخرین قسمت اصلی از مجموعه «فاینال فانتزی» که دارای عناصر نوبتی بود، «فاینال فانتزی ۱۲» محصول سال ۲۰۰۶ بود و بسیاری از طرفداران قدیمی خواهان بازگشت این مجموعه به ریشه‌های خود هستند. این درخواست‌ها به ویژه پس از عرضه «فاینال فانتزی ۱۶» که به دلیل گیم‌پلی اکشن‌محور خود با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد، افزایش یافته است.

موفقیت یک پدیده مستقل

بازی مستقل «کلر آبسکیور» که توسط استودیوی کوچک فرانسوی سندفال اینتراکتیو (Sandfall Interactive) ساخته شده، با فروش ۳.۳ میلیون نسخه در ۳۳ روز اول و کسب یکی از بالاترین امتیازات کاربران در تاریخ وبسایت متاکریتیک (Metacritic)، به یک موفقیت تجاری و انتقادی بزرگ تبدیل شده است. این موفقیت حتی تحسین شرکت‌های بزرگی مانند سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red) را نیز برانگیخته است. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا «فاینال فانتزی ۱۷» (Final Fantasy 17) واقعاً به سیستم نوبتی بازخواهد گشت یا خیر، اما موفقیت «کلر آبسکیور» امید را در دل طرفداران زنده کرده است.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست