پاسخ نائوکی یوشیدا به شایعات فاینال فانتزی 17
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده فاینال فانتزی، در پاسخ به شایعات گفت که سیستم مبارزات Final Fantasy 17 به کارگردان آن بستگی دارد و الزامی برای نوبتی یا اکشن بودن آن نیست.
یک پاسخ غیرقطعی
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیهکننده ارشد مجموعه «فاینال فانتزی» (Final Fantasy)، به گمانهزنیها درباره بازگشت سیستم مبارزات نوبتی در «فاینال فانتزی ۱۷» (Final Fantasy 17) پاسخ داد. پس از موفقیت بازی «کلر آبسکیور: اکسپدیشن ۳۳» (Clair Obscur: Expedition 33) که از سیستم مبارزات کلاسیک فاینال فانتزی الهام گرفته، بسیاری از طرفداران امیدوار بودند که قسمت بعدی این مجموعه نیز به ریشههای نوبتی خود بازگردد.
یوشیدا در پاسخ به این سوالات، تأکید کرد که نمیتواند پاسخ قاطعی بدهد، زیرا او لزوماً در ساخت قسمت هفدهم دخالتی ندارد.
آزادی عمل برای کارگردان آینده
مهمترین نکته در صحبتهای یوشیدا، تأکید بر آزادی عمل کارگردان آینده این پروژه بود. او گفت که شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix) قصد ندارد کارگردانان قسمتهای بعدی را به یک سبک خاص محدود کند.
ما نمیخواهیم کارگردان آینده یا هر کسی که بازیهایی مانند [قسمت] ۱۷ یا حتی ۱۸ را تولید میکند، محدود کنیم یا در یک مسیر مشخص قرار دهیم.
این بدان معناست که انتخاب بین سیستم مبارزات اکشن یا نوبتی، کاملاً به دیدگاه خلاقانه کارگردان آن پروژه بستگی خواهد داشت.
تعهد به سبک نوبتی در پروژههای دیگر
با وجود این عدم قطعیت، یوشیدا نشان داد که اسکوئر انیکس همچنان به سبک نوبتی علاقهمند است. تیم او در حال حاضر روی بازسازی «فاینال فانتزی تاکتیکس» (Final Fantasy Tactics) کار میکند که یک بازی استراتژی نوبتی بسیار محبوب است. این موضوع نشان میدهد که درهای این شرکت به روی سبکهای مختلف باز است، اما آینده «فاینال فانتزی ۱۷» هنوز مشخص نیست.
منبع: Game Rant