چرا خدای جنگ بعدی به حالت والهالا نیاز دارد
بسته الحاقی «والهالا (Valhalla)» برای بازی «خدای جنگ: رگناروک (God of War: Ragnarok)» به عقیده نویسنده این مقاله، در حکم جعبه پاندورایی است که استودیو سنتا مونیکا (Santa Monica Studio) پس از باز کردنش، دیگر نمیتواند آن را نادیده بگیرد. این تجربه روگلایک (roguelike) موفق، باید به یک ویژگی موروثی و هستهای در بازیهای آینده این مجموعه تبدیل شود و از ابتدا در طراحی آنها لحاظ گردد.
«والهالا»؛ اعتمادسازی و تکاملی طبیعی
موفقیت «والهالا» نه تنها به دلیل رایگان بودن، بلکه به خاطر نشان دادن تمایل به ریسک خلاقانه در یک فرمول تثبیتشده به دست آمد و اعتماد بازیکنان را جلب کرد. از آنجایی که سری «خدای جنگ» مدتهاست شامل چالشهای مبارزهای اختیاری و حالتهای آرنا-مانند بوده، تطبیق این عناصر به فرمت روگلایک بیشتر شبیه به یک تکامل طبیعی احساس شد تا یک تغییر ناگهانی. گنجاندن محتوای روگلایک از مراحل اولیه توسعه در بازی بعدی «خدای جنگ»، امکان ترکیب طبیعیتر آن با قوسهای داستانی، صداپیشگی و سیستمهای پیشرفت را فراهم میکند و از احساس یک ویژگی الصاقی جلوگیری خواهد کرد.
اهمیت یکپارچگی موضوعی و روایی
نویسنده تأکید میکند که حلقه روگلایک در آینده باید گسترش طبیعی مضامین بازی باشد و نه تنها بر تسلط بر مبارزات، بلکه بر حسابرسی احساسی شخصیتها تمرکز کند. این رویکرد چه در مورد کریتوس (Kratos) جوان که سعی در اثبات خود دارد و چه در مورد کریتوس مسنتر که شخص جدیدی را راهنمایی میکند، برای کاوش در مفاهیمی چون میراث، شکست و رشد، کاملاً مناسب است. به عنوان مثال، یک پیشدرآمد یونانی (Greek Prequel) از «خدای جنگ» میتواند کریتوس جوان و تشنه به خون را در یک چالش چرخهای در دنیای زیرین توسط هادس (Hades) قرار دهد، جایی که او مجبور به رویارویی با انتخابهای اولیهاش در یک تالار قضاوت بیپایان میشود.
گسترش پتانسیلها و انتخاب پیش رو
برای حفظ جذابیت طولانیمدت، میتوان حالت روگلایک را با چالشهای گروهی (co-op)، چالشهای روزانه چرخشی یا حتی یک سیستم ساخت و ساز گسترش داد. در نهایت، استودیو سنتا مونیکا با این انتخاب مواجه است که «والهالا» را یک تجربه موفق و منفرد بداند یا آن را به عنوان یک عنصر اصلی برای آینده «خدای جنگ» بپذیرد و این مجموعه را از صرفاً حماسههای خطی فراتر برده و به فضایی تبدیل کند که در آن خدایان، پشیمانیها و خرد به دست آمده از سختیها در یک تجربه در حال تکامل گرد هم میآیند.