پیکسل‌بوک با 512 گیگابایت حافظه SSD توسط گوگل عرضه شد

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

روز چهارشنبه، گوگل نوع جدیدی از لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم‌عامل کروم (Chrome OS-based) خود را عرضه کرد. این نوت‌بوک جدید شکل ظاهر متفاوتی نسبت به مدل‌های قبلی دارد و قابلیت تبدیل شدن به تبلت را نیز دارد. نام جدید آن پیکسل‌بوک (Pixelbook) است. سخت‌افزار پیکسل‌بوک در مقایسه با کروم‌بوک پیکسل نسل قبل ارتقا یافته است. قیمت پیکسل‌بوک گوگل در مقایسه با سایر کروم‌بوک‌های آن بیشتر است. البته در مقایسه با موارد مشابه، مزایای بسیاری دارد و یک مدل پرچم‌دار گوگل محسوب می‌شود. از جمله این مزایا می‌توان به 512 گیگابایت حافظه SSD، قلم منحصر به فرد و پشتیبانی از دستیار گوگل اشاره کرد.

پیکسل‌بوک

گوگل در اوایل سال 2013، با عرضه اولین لپ‌تاپ کروم‌بوک پیکسل خود وارد بازار فروش لپ‌تاپ و کامپیوتر شد. البته گوگل یک سال و نیم پس از آن‌که ایسر و سامسونگ اولین نوت‌بوک‌های کروم‌بوک را ارائه کردند، وارد این عرصه شد. هیچ یک از سازندگان لپ‌تاپ و کامپیوتر سیستم‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم سطح بالا را مورد توجه قرار نداده‌اند. به همین علت گوگل تصمیم گرفت یک مدل پرچم‌دار در این حوزه عرضه کند که تمامی مزایای سیستم‌ عامل خود را نیز از این طریق به نمایش بگذارد. در مورد اولین نسل کروم‌بوک پیکسل، گوگل تصمیم گرفت که صفحه نمایش 12.58 اینچی را به کار گیرد که وضوح تصویر آن 2560 * 1700 پیکسل است و نسبت ابعاد آن 3:2 است. این مشخصات در آن زمان بیان‌گر تراکم پیکسلی بسیار بالا بود. این لپ‌تاپ دارای شاسی آلمینیومی است. پردازنده سطح بالا پنج هسته‌ای i5-3427U دارد (Ivy Bridge) تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. شرکت گوگل، نسل دوم کروم‌بوک پیکسل را در اوایل سال 2015 عرضه کرد. مشخصات صفحه نمایش این کروم‌بوک جدید گوگل نیز مشابه نسل اول آن است. فقط کمی باریک‌تر است. در این لپ‌تاپ از پردازنده پنج هسته‌ای i5-5200U/5500U اینتل (Broadwell) در کنار IGPU بسیار قدرتمند استفاده می‌شود. همچنین دارای 8 یا 16 گیگابایت حافظه DDR3 RAM است. هیچ یک از کروم‌بوک‌های نسل اول و دوم گوگل تاکنون در بازار فروش موفقیت چندانی به دست نیاورده‌اند. این سیستم‌ها به علت مقدار کم حافظه SSD یعنی 32 یا 64 گیگابایت، وابستگی آن به اتصال به اینترنت برای ذخیره‌سازی اطلاعات و به طور کلی محدودیت‌های سیستم‌عامل کروم گوگل مورد انتقاد مصرف‌کنندگان قرار گرفتند. همچنین امکان خرید این دستگاه‌ها تنها از طریق گوگل مهیا بود. و در مقایسه با سایر کروم‌بوک‌های موجود در بازار حق بیمه نسبتاً سنگینی داشتند. به لحاظ مفهومی، پیکسل‌بوک گوگل، همچنان یک کروم‌بوک پرچم‌دار است که طراحی شده تا نشان دهد که یک سیستم کامپیوتری ایده‌آل مبتنی بر سیستم عامل کروم باید چگونه باشد. و گوگل امیدوار است که این مدل جدید نواقص مدل‌های قبلی را رفع کرده باشد.

پیکسل‌بوک

پیکسل‌بوک یک لپ‌تاپ دارای یک شاسی آلومینیومی و لولای 360 درجه ای است که منجر می‌شود بتوان از آن در مدل‌های مختلف لپ‌تاپ، تبلت و ابزار سرگرمی استفاده کرد. شکل ظاهری قابل تبدیل آن، باعث می‌شود کاربران بتوانند به راحتی از اپلیکیشن‌های اندرویدی مختلف که برای صفحه نمایش‌های بزرگ طراخی شده است، استفاده کنند. همچنین گوگل می‌گوید تعداد اپلیکیشن‌هایی که این کامپیوتر پشتیبانی می‌کند، رو به افزایش است. پیکسل‌بوک همچنین به طور قابل توجهی نسبت به مدل‌های پیشین خود نازک‌تر و سبک‌تر است. به طوری‌که ضخامت آن 10.3 میلی‌متر است و وزن آن در حدود 1.1 کیلوگرم (2.4 پوند) است. از دیدگاه آیپد، این پیکسل‌بوک هنوز یک تبلت نیست. اما در مقایسه با اغلب یا شاید تمامی کروم‌بوک‌های موجود در بازار، سبک‌تر و باریک‌تر است.

پیکسل‌بوک

گوگل نسبت ابعاد صفحه نمایش پیکسل‌بوک را مشابه مدل‌های پیشین 3:2 قرار داده است. اما وضوح تصویر آن نسبت به مدل‌های قبلی کمی کاهش داشته و 2400 * 1600 پیکسل می‌باشد. شرکت گوگل معتقد است نسبت ابعاد 3:2 برای وب گردی بسیار مناسب است و اخیراً محصولات مختلف از جمله سرفیس پرو مایکروسافت نیز با این نسبت ابعاد ارائه شده اند. دقیقاً مشابه کروم‌بوک‌های نسل دوم گوگل، پیکسل‌بوک نیز از قلم پیکسل‌بوک گوگل پشتیبانی می‌کند (که البته به صورت جداگانه به فروش می‌رسد). این قلم به هنرمندان این امکان را می‌دهد که بتوانند به راحتی طراحی کنند و سایر افراد نیز از آن به عنوان یک قلم استفاده خواهند کرد. در حال حاضر در شش اپلیکیشن می‌توان از قلم پیکسل‌بوک گوگل استفاده کرد که عبارتند از : Evernote، Google Keep، Infinite Painter، Nebo، SketchBook و Squid.

گوگل امیدوار است تعداد برنامه‌هایی که از قلم پیکسل‌بوک پشتیبانی می‌کنند، در نهایت رو به افزایش باشد. مشخصه حائز اهمیت دیگر پیکسل‌بوک گوگل، پشتیبانی از دستیار گوگل است. در حال حاضر تمامی مک‌بوک‌های اپل مجهز به سیری (دستیار شخصی اپل) هستند و همچنین ویندوز مایکروسافت نیز دارای کورتانا است. بر این اساس، دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کروم‌بوک جدید بسیار ضروری به نظر می‌رسد. در حال حاضر گوگل هیچ اظهار نظری در خصوص این‌که آیا در پیاده‌سازی کامپیوتر و تلفن تفاوتی وجود دارد یا خیر، نکرده است. اما انتظار می‌رود مشخصه‌های معمولی که تاکنون توسط دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌شود، در این پیکسل‌بوک جدید نیز قابل به‌کار گیری باشد.

پیکسل‌بوک

 

بر اساس پردازنده‌های پنج هسته‌ای یا هفت هسته‌ای «Kaby Lake» اینتل، گوگل به لحاظ سخت‌افزار داخلی، سه مدل پیکربندی مختلف از پیکسل‌بوک عرضه کرده است. این سیستم‌ها دارای 8 یا 16 گیگابایت رم هستند. 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD دارند. همچنین نشان داده شده است که پیکسل‌بوک جدید بر خلاف مدل‌های پیشین کروم‌بوک به عنوان منبع اصلی ذخیره‌سازی داده‌هایش وابسته به اینترنت نیست. مقدار مناسب رم و یک درایو با ظرفیت بالا، پیکسل‌بوک را قادر می‌سازد تا برنامه‌های درخواست شده را حتی در حالت آفلاین نیز اجرا نماید. همچنین فضای عمده‌ای برای ذخیره‌سازی محلی داده‌ها و اسناد کاربر روی لپ‌تاپ باقی می‌ماند. در رابطه با قابلیت‌های اتصال پیکسل‌بوک می‌توان گفت این سیستم مجهز به بلوتوث، وای فای، وب‌کم 720p، بلندگوها، میکروفون و یک جک هدفون است. همچنین دارای دو پورت USB Type-C است که برای انتقال اطلاعات، شارژ کردن لپ‌تاپ و نمایش خروجی استفاده می‌شود.

بر خلاف کروم‌بوک پیکسل، پیکسل‌بوک جدید، دارای یک مودم 4G/LTE اختیاری نخواهد بود. اما هنگامی‌که وای فای در دسترس نباشد، برای اتصال از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد این تغییر با توجه به سیستم عامل کروم، یک گام به عقب است. علاوه بر این، پیکسل‌بوک دارای یک تراشه TPM، یک ژیروسکوپ سه محور، یک مغناطیس سنج و حسگر Hall Effect است. این حسگر در واقع مجموعه‌ای از حسگرهای معمولی است که در دستگاه‌های اندرویدی موجود است و نشان می‌دهد که گوگل انتظار دارد برنامه‌های اندرویدی نقش مهمی در رایانه‌های شخصی پیش رو آن داشته باشند. در مورد دوام باطری آن، گوگل می‌گوید با هر بار شارژ کردن به مدت 10 ساعت می‌توان از پیکسل‌بوک استفاده کرد و برای آن‌که باطری آن دو ساعت دوام بیاورد، تنها کافی است که 15 دقیقه شارژ شود.

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد مخاطبان بیش‌تری را به عنوان مجموعه هدف پیکسل‌بوک قرار دهد. این شرکت برای لپ‌تاپ خود فضای ذخیره‌سازی نسبتاً بزرگی در نظر گرفته است، در نتیجه وابستگی آن به سرویس‌ها و فضای ذخیره‌سازی ابر کاهش پیدا می‌کند. همچنین قلم پیکسل‌بوک (که به صورت جداگانه و با قیمت 99 دلار به فروش می‌رسد) برای حرفه‌های خلاق طراحی شده است و با توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای مختلف کار می‌کند تا برنامه‌های سرگرم‌کننده، خلاق و سودمندی را برای سیستم عامل کروم طراحی کرده و توسعه دهند. در نهایت، گوگل از اشتباهات گذشته خود تجربه کسب کرده و در نتیجه پیکسل‌بوک تنها از طریق گوگل در دسترس نخواهد بود. بلکه همچنین می‌توان آن را  از طریق خرده‌فروشانی نظیر Best Buy، Abt و B&H نیز خریداری کرد. به لحاظ هزینه قیمت هر واحد پیکسل‌بوک از 999 دلار آغاز خواهد بود، در حالی‌که قیمت پیشرفته‌ترین مدل آن 1649 دلار است. در مورد کروم‌بوک همچنان جای پیشرفت بسیاری وجود دارد. اما هدف گوگل، ارائه یک لپ‌تاپ مبتنی بر سیستم عامل کروم آرمانی و ایده‌آل است.

پیکسل‌بوک

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402