معرفی و نقد انیمه اسلم دانک

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه اسلم دانک یکی از انیمه‌‌های ورزشی و کلاسیک تحسین شده در تمام دنیا است. نه تنها انیمه Slam Dunk بلکه مانگای این اثر نیز طرفداران زیادی دارد و در نوع خود واقعا خاص است.

انیمه Slam Dunk را می‌توان یک انیمه کمدی نیز خواند چرا که در کنار آموزش‌هایی که درباره بسکتبال و به طور کلی زندگی به مخاطب می‌دهد، صحنه‌های خنده‌دار و طنزی نیز دارد که هر کسی را می‌خندانند. این انیمه را می‌توان هم‌سطح انیمه ‌های ورزشی جذابی مانند انیمه Hajime no ippo و انیمه haikyu دانست؛ انیمه‌هایی که سال‌ها است بین تمام طرفداران انیمه، چه آن‌هایی که ژانر ورزشی را دوست دارند و چه اوتاکوهایی که از انیمه‌های ورزشی بیزارند، محبوب هستند. پس حتی اگر از آثار کلاسیک و ورزشی خوشتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم انیمه اسلم دانک را تماشا کنید. مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد!

فهرست مطالب

داستان انیمه اسلم دانک

امتیازات انیمه Slam Dunk

انیمه اسلم دانک حول محور هانامیچی ساکوراگی (Hanamichi Sakuragi) می‌چرخد که در مقطع راهنمایی یک دانش آموز بزهکار و رئیس یکی از باندهای مدرسه بود. او به محض ورود به دبیرستان سعی می‌کند، کمی رفتار خود را بهتر کند و دیگر به عنوان یک دانش آموز شرور شناخته نشود.

هانامیچی چندان بین دخترها محبوب نیست و بیش از 50 بار توسط آنان رد شده است. اما ناگهان دختری به نام هاروکو آکاگی (Haruko Akagi) بر سر راه او قرار می‌گیرد و شروع به تعریف م تمجید از او می‌کند. هانامیچی با خود تصور می‌کند که او همان دختر رویاهایش است و تمام تلاش خود را می‌کند که دل هاروکو را به دست آورد.

هاروکو در گذشته عاشق بسکتبال بود و به همین دلیل به محض دیدن هانامیچی پتانسیل ورزشکار بودن را در او می‌بیند و سعی می‌کند او را به این ورزش علاقمند کند. علیرغم تلاش‌های هاروکو برای عضو کردن او در تیم بسکتبال، هانامیچی در ابتدا تمایلی به پیوستن به تیم نداشت؛ زیرا سابقه قبلی در هیچ رشته ورزشی نداشته و فکر می‌کرد بسکتبال بازی بازنده‌ها است. علاوه بر این‌ها، آخرین دختری که هانامیچی به او علاقمند شده بود، به خاطر یک بسکتبالیست او را رد کرده بود.

با این حال، ورزش در خون هانامیچی ساکوراگی جریان دارد. او بعد از جریانات طولانی به تیم بسکتبال می‌پیوندد و ثابت می‌کند یک بسکتبالیست عالی است. به دنبال او، کائده روکاوا (Kaede Rukawa) یک ورزشکار قدبلند و جذاب که رقیب سرسخت هانامیچی در زمین بازی و دخترها، هیساشی میتسوی (Hisashi Mitsui) باارزش‌ترین بازیکن بسکتبال تیم راهنمایی، ریوتا میاگی (Ryota Miyagi) بازیکن کوتاه قد اما سریع، به تیم بسکتبال دبیرستان می‌پیوندند.

این چهار نفر با هم به‌خاطر تکمیل رویای کاپیتان تیم تاکنوری آکاگی (Takenori Akagi) برای قهرمانی ملی شوهوکو تلاش می‌کنند. در این بین، اتفاقات بسیار جذاب و همچنین خنده‌‌داری می‌افتد که نباید از دست بدهید.

شخصیت های انیمه اسلم دانک

به جرات می‌توان گفت کاراکترهای انیمه Slam Dunk بیشتر جذابیت داستان را به خود اختصاص داده‌اند. تمام آن‌ها به خوبی طراحی شده‌اند و رابطه آن‌ها با یکدیگر نیز می‌تواند نقطه قوت این اثر به حساب آید. در ادامه به بررسی شخصیت های slam dunk خواهیم پرداخت:

هانامیچی ساکوراگی (Hanamichi Sakuragi)

معرفی انیمه اسلم دانک

قهرمان داستان انیمه اسلم دانک است. به عنوان پاور فوروارد تیم دبیرستان شوهوکو بازی می‌کند. شماره پیراهن او 10 است. در ابتدای داستان او به صورت یک پسر سر به هوا که فقط از جنگیدن و پیشنهاد دوستی دادن به دخترها لذت می‌برد. هانامیچی رهبر گروه گنگستری مدرسه ساکوراگی است که از چهار دوستش میتو، نوما، اوکوسو و تاکامیا تشکیل می‌شد. او بسیار مغرور است و خود را یک پهلوان نابغه می‌داند. بزرگ‌ترین مشخصه او موهای قرمزش بود.

تاکشی کوسائو (Takeshi Kusao) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه‌های کلاسیک بی‌شماری حضور داشته و جز پیشکسوتان دوبله ژاپن به حساب می‌آید. تاکشی کوسائو در شاهکارهایی همچون انیمه دراگون بال به جای شخصیت پیگرو (Piegerro) و ترانکس (Trunks)، انیمه سایوکی به جای شخصیت کوگایجی (Kougaiji) و فصل چهار انیمه سگ‌های ولگرد بانگو به جای شخصیت موشیتارو اوگوری (Mushitarō Oguri) حضور داشته است.

تاکنوری آکاگی (Takenori Akagi)

بررسی انیمه Slam Dunk 1993

برادر بزرگتر هاروکو بوده و عنوان کاپیتان و مرکز تیم شوهوکو بازی می‌کند. شماره پیراهن او 4 است. او قبل از این که با اعضای فعلی تیم بسکتبال ملاقات کند مجبور بود تمسخر همکلاسی‌هایش را تحمل کند؛ چرا که آرزوی شرکت در مسابقات ملی و قهرمانی در آن را داشت. آکاگی یک کاپیتان بسیار خشن و خشک است و هیکل درشتی نیز دارد. به همین دلیل، هانامیچی او را گوریل خطاب می‌کند. با این حال، او قلبی از طلا دارد و به تمام هم تیمی‌هایش اهمیت می‌دهد.

کیویوکی یانادا (Kiyoyuki Yanada) دوبلور شخصیت بامزه را برعهده دارد. او نیز یکی از صداپیشگان کارکشته ژاپنی است. یانادا در انیمه‌هایی همچون انیمه اینویاشا به جای شخصیت ریانکان (Rōyankan)، انیمه دفترچه مرگ به جای شخصیت تاکشی اونی (Takeshi Ooi) و انیمه black lagoon به جای شخصیت جینجی ماتسوزاکی (Ginji Matsuzaki) صحبت کرده است.

کیمینوبو کوگوره (Kiminobu Kogure)

زمان پخش انیمه اسلم دانک

آکاگی و کوگوره دوستان و هم‌تیمی‌های دوران راهنمایی هستند. کوگوره در ابتدا بسکتبال را برای افزایش استقامت خود شروع کرد، اما با بازی در کنار آکاگی به این بازی علاقه‌مند شد. او در وسط زمین بازی می‌کند و شماره پیرهنش 5 است. او تمام تلاشش را برای پیشرفت تیم می‌کند و همیشه آرام، همدل و رفتارش دوستانه است. کیمینوبو کوگوره تقریبا هرگز بدون عینک دیده نمی‌شود؛ ساکوراگی او را «مگان-کون» می‌خواند که به معنای «مرد عینکی» ترجمه می‌شود.

صداپیشه این شخصیت هیدیوکی تاناکا (Hideyuki Tanaka) نام دارد. او در انیمه تحسین شده و شاهکار مانستر به جای شخصیت دوست داشتنی ولفانگ گریمر (Wolfgang Grimmer)، انیمه نانا به جای شخصیت تاکاشی آسانو (Takashi Asano) و انیمه پلوتو به جای شخصیت براو 1589 (Brau 1589) دوبله کرده است.

هیساشی میتسوی (Hisashi Mitsui)

داستان انیمه اسلم دانک

هیساشی میتسویی در خط حمله تیم شوهوکو بازی می‌کند و شماره او 14 است. علیرغم اینکه به او فرصت پیوستن به دبیرستان های معتبرتری مانند ریونان داده شد، به دلیل مربی میتسویوشی آنزای تصمیم گرفت به شوهوکو برود. او به پرتاب‌های سه امتیازیش معروف است و همین پرتاب‌ها به تیمش کمک زیادی می‌کنند.

دوبلور این شخصیت ریوتارو اوکیایو (Ryōtarō Okiayu) است. او بازیگر، صداپیشه و خواننده ژاپنی است که انیمه‌های بسیاری را در کارنامه صداپیشگی خود دارد. او تاکنون در انیمه‌هایی مانند انیمه پرنس تنیس به جای شخصیت کونیمیتسو تزوکا (Kunimitsu Tezuka)، انیمه مگامکس من به جای زیرو، انیمه بلیچ به جای شخصیت بایاکویا کوچیکی (Byakuya Kuchiki) و انیمه کونگ مین پایه مهمونی به جای شخصیت ژانگ کونگ مین (Zhuge Kongming) صحبت کرده است.

ریوتا میاگی (Ryota Miyagi)

شخصیت های انیمه اسلم دانک

ریوتا نزدیک‌ترین دوست هانامیپی در تیم بسکتبال است. او در تیم به عنوان مدافع بازی می‌کند و پیراهن او شماره 7 است. یک سوتفاهم باعث درگیری بین او و هانامیچی شد. اما بعدها وقتی متوجه شدند هر دو در عشق ناکام مانده‌اند و هیچ شانسی با دخترها ندارند، به دوستانی جدانشدنی تبدیل شدند. میاگی برای یک بسکتبالیست قد کوتاه است، اما با سرعت، مهارت و هوشیاری باورنکردنی جثه کوچکش را جبران می‌کند.

یوکو شیویا (Yoku Shioya) صداپیشگی شخصیت ریوتا را برعهده دارد. این صداپیشه خوش صدا در انیمه‌هایی همچون انیمه کابوی بیباپ به جای شخصیت مایلز (Miles)، انیمه افسانه قهرمانان کهکشان به جای شخصیت گراف آلفرد فن لنسبرگ (Graf Alfred von Lansberg) و انیمه ماجراجویی عجیب جوجو ویل.آ زپلی (Will A. Zeppeli) حضور داشته است.

کائده رکاوا (Kaede Rukawa)

کاراکترهای انیمه Slam Dunk

او یکی از مهاجمان تیم است که شماره 11 را به تن می‌کند. کائده رقیب سرسخت هانامیچی است، چرا که دختر مورد علاقه‌اش روی کائده کراش دارد. روکاوا نقطه مقابل ساکوراگی است. او بین دختران پرطرفدار، در بسکتبال ماهر، و بسیار خونسرد و گوشه‌گیر است. با این حال، نقطه مشترکی نیز دارند؛ هر دو در مبارزه و بسکتبال عالی هستند. سرگرمی موردعلاقه او خوابیدن است. او می‌تواند در هر زمان و مکانی بخوابد.

ویس اکتور خوش صدای این شخصیت هیکارو میدوریکاوا (Hikaru Midorikawa) است. او هنگام دوبله انیمه اسلم دانک تنها 25 سال سن داشت. میدوریکاوا در انیمه‌هایی مانند انیمه نشنیدی؟ من ساکاموتو هستم به جای شخصیت ساکاموتو، چری در انیمه اسکیت بی‌نهایت، انیمه شبدر سیاه به جای شخصیت زورا ایدآل (Zora Ideale) دوبله کرده است.

یاسوهارا یاسودا (Yasuharu Yasuda)

نقد انیمه Slam Dunk

یاسوهارا یکی دیگر از بازیکنان کوتاه قد تیم شوهوکو است. او توسط هانامیچی به تیم دعوت می‌شود. یاسوهارا دوست صمیمی ریوتا است. او به قدری آرام است که حتی در زمان‌های حساس نیز از خود واکنشی نشان نمی‌دهد. با این حال، در موقعیت‌هایی به کمک تیم می‌شتافد.

ماسایا اونوساکا (Masaya Onosaka) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. صدای زیبای او را بر روی شخصیت‌هایی همانند شینجی هیراکو (Shinji Hirako) در انیمه بلیچ، تاکشی سندو (Takeshi Sendo) در انیمه روح مبارزه و جادایت (Jadeite) در انیمه سیلور مون می‌شنوید.

توکی کوواتا (Toki Kuwata)

تعداد قسمت های انیمه اسلم دانک

توکی یکی از بازیکنان ذخیره تیم دبیرستان شوهوکو است که کاپیتان آکاگی پست مدافع تیم را برعهده گرفت. او یکی از پنج دانش‌آموز سال اولی است که در کنار ساکوراگی، روکاوا، ساسائوکا و آیشی، امتحان را پشت سر گذاشتند. توکی با این که زیاد بازی نمی‌کند، اما یک بازیکن قابل اعتماد برای تیم است.

صداپیشه این شخصیت توشییوکی موریکوا (Toshiyuki Morikawa) است. موریکوا نیز یکی از صداپیشه‌های باتجربه و پرکار در ژاپن محسوب می‌شود. از بین آثاری که او در آن‌ها به صداپیشگی پرداخته می‌توان به انیمه یویوهاکوشو به جای شخصیت شیشیواکامورو (Shishiwakamaru)، انیمه نوادگان تاریکی به جای شخصیت تاتسومی سیچیرو (Tatsumi Seiichiro)، انیه بلک لاگون به جای شخصیت آقای چانگ، انیمه شبدر سیاه به جای شخصیت جولیوس نوا کرونو (Julius Nova Chrono) و انیمه جادوگر و هیولا به جای شخصیت آشف اشاره کرد.

میتسویوشی آنزای (Mitsuyoshi Anzai)

ژانر انیمه اسلم دانک

میتسویوشی آنزای مربی چاق و محبوب تیم بسکتبال شوهوکو و یکی از بهترین مربیان ژاپن است که حتی مربیان سایر تیم‌ها او را با احترام “آنزای سنسی” خطاب می‌کنند. او آرام و خونسرد است، اما در مواجهه با شرایط سخت بسیار جدی و خشن می‌شود. میتسویوشی با مربی‌گری خود کمک بزرگی به تیم می‌کند.

تومومیچی نیشیمورا (Tomomichi Nishimura) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه‎هایی همچون انیمه ناروتو به جای شخصیت اونوکی (Ōnoki) و انیمه یویوهاکوشو به جای شخصیت ناریتور (Narrator) صحبت کرده است.

نقد انیمه Slam Dunk

انیمه اسلم دانک باقتباسی از یک مانگا به قلم تاکهیکو اینوعه (Takehiko Inoue) است. مانگای این اثر 31 ولوم دارد و از سال 1990 شروع به انتشار کرد. با این که انیمه slam dunk یک انیمه بسیار جذاب و دیدنی است، اما خواندن مانگای آن نیز خالی از لطف نیست. به همین دلیل، بسیاری از علاقمندان به مانگا آن را یکی از تکرارنشدنی‌ترین مانگاهای تاریخ می‌دانند.

انیمه سریالی این اثر توسط نوبوتاکا نیشیزاوا (Nobutaka Nishizawa) کارگردانی شده است. این سریال 101 قسمت داشت. زمان پخش انیمه اسلم دانک به تاریخ 16 اکتبر 1993 (24 مهر 1372) برمی‌گردد. به دنبال انیمه سریالی اسلم دانک، چندین سینمایی دیگر نیز از آن منتشر شد که جدیدترین آن The First Slam Dunk نام دارد. این سینمایی 122 دقیقه به طول می‌انجامد و حتی کسانی که انیمه سریالی آن را ندیده‌اند و هیچ آشنایی با داستان ندارند نیز می‌توانند آن را تماشا کرده و لذت ببرند.

معرفی انیمه اسلم دانک

انیمه اسلم دانک یک انیمه کلاسیک است و برای طرفداران قدیمی انیمه ممکن است یکی از خاطره‌انگیزترین اثرها باشد. با این حال، این اثر تازگی و طراوت خود را حفظ کرده و برای هر نسلی با هر سنی می‌تواند جذاب باشد. این انیمه یکی از جذابترین آثار ورزشی است که تاکنون ساخته شده، چرا که به خوبی ژانرهای ورزشی، کمدی، درام و… را با هم ترکیب کرده و یک داستان روان بدون هیچ تکلف و اتفاقات عجیبی پدید آورده است.

هر چند تعداد قسمت‌های زیاد انیمه slam dunk ممکن است سبب کندتر شدن روند آن شوند. با این حال، اسلم دانک هنوز هم یک کمدی جذاب دبیرستانی و است که در آن ورزش بسکتبال معرفی شده و چند مثلث عشقی کلیشه‌ای در آن نقش می‌‌بندد.

یکی از نکات جالب درباره این انیمه آن است که نیروی محرکه اصلی که قهرمان ما هانامیچی را در وهله اول به میدان می‌برد همانند سایر انیمه‌های ورزشی تمایل به بهترین بودن نیست، بلکه فقط برای تحت تاثیر قرار دادن دختری است که اتفاقا یک طرفدار بسکتبال است. این ممکن است کمی انگیزه او را برای شروع و ادامه دادن ورزش بی اهمیت جلوه دهد، اما رفته رفته عشق او به بسکتبال در انیمه نمایان خواهد شد.

امتیازات انیمه Slam Dunk

انیمه slam dunk توانسته نمرات بسیار بالا و تحسین برانگیزی را به خود اختصاص دهد. این انیمه در سایت‌های معروفی همانند سایت IMDb نمره 8.8 و در سایت MyAnimeList نمره 8.6 را به دست آورد. با چنین نمراتی دیگر شکی در دانلود انیمه اسلم دانک برای شما باقی نمی‌ماند.

کلام آخر

بررسی انیمه Slam Dunk 1993 را با هم به پایان رساندیم. این انیمه در هر 101 قسمت خود شما را با ماجرایی جدید از بسکتبالیست‌های جوان مدرسه شوهوکو روبرو می‌کند. ماجراها و چالش‌های خنده داری که ممکن است گاهی شما را بخندانند و گاهی قلب شما را بیازارند. همین مسئله انیمه اسلم دانک را به یک انیمه ورزشی همه چیز تمام تبدیل کرده است. نظر شما درباره انیمه اسلم دانک چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402