نقش صندوق غنیمت در Call of Duty: WW2 چیست؟

صندوق غنیمت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

صندوق غنیمت یا Loot box پدیده ی تازه ای در بازی های الکترونیکی نیست، اما چند وقتی است که در میان بازی های بزرگ همه گیر شده و این مساله موجب خشم و ناراحتی گیمرها گردیده است. امروز بازی ها از نظر امتیازات خاص به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول بازی هایی هستند که یک سیستم پاداش دهی ساده و کلاسیک در آن ها وجود دارد. دسته ی دوم بازی هایی هستند که مزایای خاصی را به بازیکن پیشنهاد می دهند.

صندوق غنیمت در واقع نماد مزایای پیشنهادی بازی ها است. رایج ترین روش برای دستیابی به این مزایا و غنیمت ها، وجه رایج با امتیاز مخصوص هر بازی است. وجه رایج در هر بازی به واسطه ی عملکرد بهتر و تلاش بیشتر به دست می آید. اما آنچه باعث عصبانیت گیمرها شده این است که صندوق های غنیمت را می توان از یک راه دیگر هم به دست آورد: خریدن با پول واقعی.

صندوق غنیمت

قطعا آیتم هایی که در صندوق های غنیمت وجود دارد در روند بازی بازیکنان تاثیر زیادی دارند و پولی بودن آن ها به این معناست که هرکس پول بیشتری بدهد در بازی بهتر خواهد بود. چیزی که گیمرها اصلا تحمل آن را ندارند؛ از نظر آن ها کسی باید در بازی بالاتر باشد که صلاحیت بیشتری داشته باشد و کوشش بیشتری به خرج داده باشد. نظری که البته درست هم هست. سازندگان بازی، ساز و کار جعبه های غنیمت را آنقدر پیچیده کرده اند که دیگر نمی تواند گفت چه چیزی منصفانه است و چه چیزی نیست.

Call of Duty: WW2 در آستانه ی انتشار قرار گرفته. زمان مانده به انتشار رسمی این نسخه از روز گذشته و به ساعت رسیده است. این بازی در زمینه ی صندوق های غنیمت، سیستم خاص خود را دارد. در Call of Duty به این صندوق های غنیمت « بسته های تدارکات» یا Supply Drops گفته می شود. این بسته ها با پوشش هوایی از آسمان به میدان نبرد می افتند و بازیکن پس از باز کردن آن ها با چند آیتم تدارکاتی خوب رو به رو می شود.

بسته های تدارکات Call of Duty به شکل ناگهانی در نزدیکی بازیکن فرود می آیند و چون نمی دانیم درون آن ها چیست، باز کردنشان همان حس خوب و جادویی باز کردن کادو را دارد. اما آیا این بسته ها در Call of Duty: WW2 تبعیض آمیز هستند؟

حالا در فاصله ی 15 ساعت مانده انتشار حالت مولتی پلیر Call of Duty: WW2، نتیجه گیری کلی ما در مورد جعبه های غنیمت بازی این است که آن ها بسیار خوب هستند منتها با یک استثنا.

صندوق غنیمت

 

محتوای صندوق غنیمت

تقریبا تمام آنچه که در جعبه های غنیمت بازی Call of Duty: WW2 قرار دارد تزیینی است. امکان عوض کردن رنگ بدنه ی اسلحه، اموت ها و انواع لباس های نظامی. تنها در حالت زامبی است که این جعبه ها گاهی حاوی آیتم های مهم هستند. آیتم هایی که به مدت کوتاه روی بازی افکت خاصی پیاده می کنند و تاثیر افکت مسلما به سود بازیکن است.

چگونه جعبه غنیمت به دست آوریم؟

در Call of Duty: WW2 هم مانند دیگر عناوین مشهور این روزهای دنیای گیم امکان خرید جعبه غنیمت با پول واقعی وجود دارد. اما بیشتر بازیکنان این کار را نمی کنند. به خصوص که آیتم های جعبه های غنیمت در ww2 عمدتا تزیینی است. اما برای به دست آوردن جعبه های غنیمت در Call of Duty: WW2 به جز خرید راه های دیگری هم هست. ابتدا باید اشاره کنیم که در پایان هر مسابقه یک جایزه ی به صورت رندوم به بازیکن تعلق می گیرد. روش های به دست آوردن صندوق غنیمت در WW2 عبارت اند از:

اما به جز این:

کامل کردن ماموریت ها. انجام چالش های زمانی مانند رسیدن به تعداد مشخص کیل و هدشات در زمان کم. خرید با اعتبار اسلحه خانه. کامل کردن و به انجام رساندن دستورات روزانه و هفتگی، انجام دان چالش های فاقد محدودیت زمانی که بازیکن می تواند آن ها را در زمان دلخواه به پایان برساند، حتی پس از رفرش های هفتگی و روزانه. این دستورات نیازی به اعتبار اسلحه خانه ندارند و بازیکن می تواند همزمان سه تا از آن ها را پیگیری کند.

زیر نظر گرفتن دیگر بازیکن ها در صورت افتادن جعبه تدارکات و البته امتیاز اجتماعی. امتیاز اجتماعی نوعی سیستم اعتبار بندی اضافی است که با داشتن آن می توانید صندوق غنیمت و دیگر جایزه های بازی را بگیرید. برای به دست آوردن امتیاز بازی باید با دیگر بازیکنان در حالت HQ ارتباط بر قرار کنید. می توانید آن ها را بررسی کنید و اگر نکته ای دیدید به آن ها توصیه کنید. این کار امتیاز اجتماعی شما  را بالا می برد.

یک نکته ی ظریف هم هست که دانستن آن خیلی به درد می خورد: شما می توانید هنگامی که دیگران جعبه های تدارکاتشان را باز می کنند آن ها را زیر نظر بگیرید، همین کار باعث می شود امتیاز اجتماعی شما بالا برود.

صندوق غنیمت

آیا سیستم صندوق های غنیمت WW2 منصفانه است؟

در ظاهر به نظر می رسد تزیینی بودن بسته های غنیمت باعث می شود اگر عده ای با پرداخت پول آن ها را خریداری کنند، این کار بازتاب غیرمنصفانه ای در بازی نداشته باشد. سیستم لول بندی بازی به گونه ای است که تنها از شیوه های مشخص شده توسط سازنده تاثیر می گیرد. این سیستم لول بندی شامل تمام سلاح ها، دسته ها و آپشن های پرستیژی می شود و گستردگی آن بسیار زیاد است.

به همین خاطر داشتن متعلقات نظامی فراوان صرفا به این معنا نیست که بازیکن نسبت به کسانی که تجهیزات ساده دارند، برتری خاصی دارد. در WW2 بیشترین امکان تبعیض صندوق های غنیمت در حالت زامبی است. داشتن نیروهای ویژه که از این صندوق ها به دست می آید و مخصوص حالت زامبی است بسیار در روند بازی تاثیر گذار می باشد. هر بازیکن در آن واحد تنها می تواند دو مورد از این نیروها را فعال کند و هیولاهای خونخوار را به راحتی از بین ببرد اما اگر تیم با هم همکاری داشته باشند و نیروهای زیادی  ذخیره کنند، قطعا راه آن ها به مراحل بالاتر هموار می شود.

به دست آوردن صندوق غنیمت از سیستم امتیاز بندی و رابطه برقرار کردن با دیگران چندان جالب به نظر نمی رسد، به خصوص اینکه بازی رفتار دوستانه را مانیتور می کند و بر اساس آن امتیاز می دهد. شیوه ی خرید و نوع آیتم های تعیین شده برای خرید در WW2 به گونه ای است که به نظر می رسد صندوق های غنیمت پولی بازی بی خطر هستند. در مجموع آیتم های تعیین شده برای خرید طوری هستند که بیشتر بازیکنان اشتیاق خاصی برای پرداخت پول و خریدن آن ها ندارند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402