بازی شماره یک جهان به موبایل راه پیدا کرد؛ چیزی جلودار PUBG نیست

PUBG
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی مشهور و فوق العاده موفق PlayerUnknown’s Battlegrounds  که برای پلتفرم PC ساخته شده، رسما به گوشی های موبایل می آید. به بهانه ی ورود موفق ترین بازی سال 2017 نگاهی می اندازیم تا ببینیم PUBG از کجا آمده، به کجا رسیده و به کجا می رود.

PUBG

« میدان های نبرد بازیکن ناشناس» یا PlayerUnknown’s Battlegrounds که به اختصار PUBG نامیده می شود یکی از موفق ترین بازی های تاریخ است. این گیم مولتی پلیر آنلاین توسط استودیوی Bluehole ساخته و روی پلتفرم های ویندوز مایکروسافت و ایکس باکس تولید شده است.

PUBG در ابتدا روی PC و با دسترسی Steam اجرا می شد. این بازی در مدتی کوتاه به چنان موفقیتی رسید که سازندگانش یک شرکت به نام این بازی تاسیس کردند. شرکت PUBG Corporation برای این بازی تشکیل شده زیرا PUBG آنقدر بزرگ شده که مدیریت کردن آن کار یک شرکت کامل است.

 

PUBG از کجا آمده؟

« میدان های نبرد بازیکن ناشناس» یا PlayerUnknown’s Battlegrounds توسط برندن گرین (Brendan “PlayerUnknown” Greene ) آفریده شده. او نام مستعار دیجیتالی خود که « بازیکن ناشناس» است را روی بازی گذاشته .

 PUBGبر مبنای mod هایی شکل گرفته که برندن گرین برای بازی های دیگر ساخته است. گرین این modها را با الهام از فیلم Battle Royale ساخته. این modها با مدیریت برندن گرین در شرکت کره ای Bluehole کنار هم قرار گرفت و بازی « میدان های نبرد بازیکن ناشناس» به وجود آمد.

بنابراین ایده ی بازی PUBG از فیلم  Battle Royale یا « شکوه نبرد» گرفته شده. این فیلم ژاپنی که دو نسخه از آن ساخته شده داستانی شبیه به خود بازی دارد. در « شکوه نبرد» دولت ژاپن تصمیم گرفته هر سال یک کلاس از دانش آموزان نوجوان را در یک جزیره رها کند تا آن ها یکدیگر را بکشند و در نهایت یک نفر زنده بماند.

ساخت PUBG خیلی سریع و باعجله صورت گرفت. پس از شروع دسترسی محدود مشخص شد این بازی چنان جذاب است که مانند آهنربا گیمرها را به سمت خود می کشد. به همین خاطر پیش از آنکه کار ساخت PUBG به پایان برسد این بازی رسما منتشر شد.

در واقع ساخت بازی هنوز به اتمام نرسیده و PUBG عملا یک محصول ناتمام به حساب می آید. این در حالی است که ماه ها از برقراری دسترسی به این بازی می گذرد.

PUBG

PUBG به کجا رسیده

پس از برقراری دسترسی به PUBG در ماه مارس، شرکت کره ای Bluehole که ناشر بازی است از موفقیت آن شگفت زده شد. سازندگان بازی که همچنان سرگرم توسعه و بهسازی آن هستند مشاهده کردند ( و می کنند) که شمار بازیکنان بی وقفه زیاد می شود.

PUBG در ماه های مرداد و شهریو امسال به سرعت در رتبه بندی Steam بالا آمد تا اینکه به بازی های بزرگ رسید. این بازی ها که در رده های تک رقمی Steam جا خوش کرده اند هم نتوانستند جلوی PUBG را بگیرند و در نهایت جا ماندند.

اما آنچه که باعث شگفتی همه در دنیای گیم شد، رسیدن PUBG به رتبه ی نخست Steam و گرفتن جای dota 2  بود. بازی آنلاین Valve که سال ها بر جایگاه نخست Steam تکیه زده بود ناگهان توسط یک بازی جدید به رتبه ی دوم فرستاده شد.

PUBG هنوز از راه نرسیده برترین بازی Steam را پایین کشید تا ثابت کند پدیده ای بی مانند است. پیک بازیکنان آن در پلتفرم Steam به رقم بی سابقه ی دو میلیون نفر رسیده است.

این شوتر جدید و عجیب و غریب هیچ حد و مرزی نمی شناسد. PUBG حالا سلطان بازی های شوتر یعنی Call of Duty را هم شکست داده. میزان فروش PUBG از زمان ساخت به بیش از 20 میلیون نسخه رسیده و همه ی بازی های شوتر از جمله « ندای وظیفه » را پشت سر گذاشته است.

همه ی این ها درحالی است که PUBG هنوز به پلتفرم پلی استیشن راه پیدا نکرده؛ پلتفرمی که بخش عمده ای از دنیای گیم را به خود اختصاص داده و تاثیر فراوانی در فروش یک بازی دارد.

هیچکس فکرش را نمی کرد یک بازی به این سرعت رکورد بزرگ ترین عناوین جهان را بزند. « ندای وظیفه » بیش از یک دهه است که در نوک قله ی سبک شوتر آقایی می کند و عمده ی گیمرها و منتقدان بر این باور بودند که اگر روزی گیمی به سطح « ندای وظیفه » برسد، این فرآیند مدت ها زمان خواهد برد و آن گیم باید بسیار پخته باشد.

اما PUBG هنوز از راه نرسیده همه ی معادلات را به هم زده. گویا PUBG همه چیز را بر اساس قوانین درون بازی خود می سنجد، جایی که به سبک فیلم « شکوه نبرد»، آنکه بر همه برتر است دیگران را می کشد و در نهایت تک و تنها و پیروزمندانه از نبرد بیرون می آید.

PUBG

 

PUBG به کجا می رود؟

کمپانی چینی Tencent چند ماه پیش بخش کوچکی از سهام شرکت PUBG را خریداری کرد و با سرمایه گذاری در شرکت Bluehole خود را به عنوان یکی از شرکای بازی « میدان نبرد بازیکن ناشناس» مطرح کرد.

این شرکت قراردادی را با ناشر بازی امضاء کرده که بر اساس آن تمامی حقوق PUBG، در کشور چین را منحصرا در اختیار خواهد گرفت. Tencent در حال حاضر به دنبال انتشار یک نسخه ی موبایلی از بازی است و می گوید در وهله ی اول آن را روی اندروید منتشر خواهد کرد و سپس به iOS هم ورود پیدا می کند.

Tencent اعلام کرده نسخه ی موبایلی بازی همان « ماهیت گیم پلی نسخه ی PC» را حفظ خواهد کرد. به بیان دیگر، توسعه دهندگان چینی قصد دارند عناصر جذاب و فوق العاده ی بازی را نگه دارند. آن ها می خواهند کاری کنند که بازیکنان روی موبایل از این عناصر جذاب لذت ببرند؛ هدفی که محقق شدن آن مانند یک معجزه است.

شرکت چینی می گوید: « هدف ما این است کاری کنیم که بتوان PUBG را همه جا و در هر زمان روی موبایل بازی کرد».

به این ترتیب، ورود PUBG به پلتفرم موبایل از چین آغاز می شود. این طرح قطعا ریسک فراوانی دارد اما اگر موفقیت آمیز باشد به سرعت در نقاط دیگر جهان اجرا می شود و در سال 2018 شاهد نسخه های اندروید و iOS بازی PUBG خواهیم بود.

PUBG

« میدان های نبرد بازیکن ناشناس» همچنان به تاخت و تاز خود در دنیای بازی های ویدئویی ادامه می دهد. PUBG، در دنیای بازی های مولتی پلیر آنلاین که سبک خودش هم هست با شکست dota 2 قله ی بازی های آنلاین را فتح کرد. PUBG، سپس با فروش فوق العاده ی خود به سلطه ی دیرین Call of Duty پایان داد و قله ی بازی های پرفروش شوتر را فتح کرد.

PUBG به زودی وارد پلتفرم پلی استیشن می شود و روی PS4 شاهد آن خواهیم بود. مسلما PUBG با ورود به این کنسول بزرگ جهش بزرگی به لحاظ میزان فروش و محبوبیت خواهد داشت.

PUBG همچنان به فتح قله های دنیای گیم ادامه می دهد و حالا که از کشور چین وارد دنیای موبایل شده باید دید در این میدان نبرد چه خواهد کرد.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402