دوربین های برتر بدون آینه در سال 2018 چه ویژگی هایی دارند؟

دوربین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

عکس گرفتن در دنیای امروز امری بسیار جذاب است. برای این امر، دوربین ابزاری لازم است. امروزه دوربین های مختلفی به بازار عرضه شده اند که از جمله ی آنها دوربین های بدون آینه است. دوربین بدون آینه گونه ای از دوربین های دیجیتال است که برخلاف دوربین تک لنزی بازتابی، فاقد آینه و نمایاب اپتیکال یا نوری است.

از آدم های مبتدی گرفته تا حرفه ای ها، هر کس که بخواهد دوربین بدون آینه بخرد، نیاز به در نظر گرفتن برخی نکات  دارد. در  اینجا تلاش می کنیم که به برخی از مهم ترین موارد اشاره کنیم. همواره این طرز فکر وجود داشته که دوربین های کوچک قدرت زیادی ندارند، اما دوربین های بدون آینه قرار است این نوع طرز فکر را از بین ببرند. در این مقاله قصد داریم به پیشرفت هایی اشاره کنیم که در این حوزه روی داده اند.

همچنین بخوانید :

این واقعیت که بسیاری از تولید کنندگان در این حوزه فعال هستند، بدان معناست که تنوع بسیار خوبی وجود دارد؛ از دوربین های مناسب برای گرفتن سلفی که خیلی ساده می توانید آنها را داخل جیب بگذارید گرفته تا دوربین هایی که می توانند در حالت های فوق العاده سریع عکس برداری کنند و یا به ضبط ویدیویی حرفه ای بپردازند.

فهرست زیر 10 مدل از بهترین گزینه های موجود در بازار را در بر می گیرد که در آنها، نوآوری، عملکرد و میزان ارزش قیمت در نظر گرفته شده است. فرقی نمی کند که فقط برای استفاده های گاه و بیگاه به دوربین نیاز دارید و یا چیزی می خواهید که رقیب بهترین DSLR ها باشد. با خواندن این مقاله، می توانید بهترین دوربین را با توجه به نیازهای خود پیدا کنید.

A6000

  • دوربین سونی A6000

نوع: بدون آینه – سنسور: APS-C،  مگاپیکسل: 24.3 – پایه لنز: Sony E،  مانیتور: 3 اینچ به صورت Tilt، 921،600 نقطه، سرعت تصویربرداری مداوم: 11 فریم بر ثانیه، نمایاب: الکترونیک، حداکثر وضوح تصویر: p1080، سطح کاربر: مبتدی، علاقه مند به عکاسی.

این مدل دوربین بیش از سه سال پیش روانه بازار شده و از آن به بعد با مدل های A6300 و A6500 به روز شده است، اما A6000 به طور قابل توجهی نقطه عطفی در دنیای عکاسی بدون آینه به شمار می رود که ارزان تر است. با یک سیستم فوکوس خودکار بسیار توانمند که 179 نقطه فوکوس خودکار تشخیصی و 25 نقطه تشخیصی در خود دارد، این دوربین همراه با عکسبرداری پشت سر هم با ردیابی فوکوس ارائه شده و گزینه بسیار مناسبی برای هرکسی است که می تواند عکسبرداری کند، هرچند سنسور APS-C 24 مگاپیکسلی، نمایاب OLED با وضوح بالا، چرخش صفحه ی LCD – که متأسفانه بدون عملکرد لمسی است – و هر دو فناوری Wi-Fi و NFC به این معنی است که افراد متخصص در زمینه های دیگر هم، علاقه مند به عکاسی با این دوربین می شوند. واقعیت اینکه جدید بودن تنها مشخصه ای نیست که آن را جالب کند، بلکه از نظر قیمتی نیز بسیار گزینه به صرفه ای است.

دوربین

  • پاناسونیک G80/ G85

دوربین پاناسونیک مدل G80، علی رغم قیمتی که دارد، فناوری های بسیاری در سبک DSLR آن وجود دارد.

نوع: بدون آینه – سنسور: میکرو چهار سوم – مگاپیکسل: 16 – پایه لنز: میکرو چهار سوم – صفحه نمایش: صفحه لمسی زاویه باز و سه اینچی، 1,040,000 نقطه، نمایاب: الکترونیک – سرعت تصویربرداری مداوم: 9 فریم بر ثانیه – حداکثر رزولوشن تصویر: 4K – سطح کاربر: مبتدی – علاقه مند به عکاسی

پاناسونیک برای ساختن تجهیزات خود با ویژگی های هوشمندانه و مفید و ارائه آنها به قیمت های مقرون به صرفه معروف است و G80، احتمالا دوربینی است که این مسئله را در مجموعه محصولات کنونی Lumix به خوبی مدیریت می کند. سنسور 16 مگاپیکسل این دوربین ممکن است چندان چشمگیر به نظر نرسد، اما عدم وجود یک فیلتر anti-aliasing به این معنی است که تصاویر با جزئیات بسیار دقیق تر هستند. به این مسئله، یک صفحه نمایش لمسی بسیار عالی را نیز اضافه کنید که می تواند در زاویه های مختلف قرار گیرد و همچنین مواردی مانند یک نمایاب OLED با وضوح بالا و تثبیت کننده ی تصویر داخلی نیز همراه با این دوربین ارائه شده که با قابلیت ثبات مبتنی بر لنز تصاویر مناسبی عرضه می نماید و شما گزینه ای برتر را در اختیار خواهید داشت. این دوربین همچنین قابلیت تصویربرداری 4K را نیز دارد و همچنین بهترین شفافیت تصویر را بعد از تصویربرداری با قابلیت فوکوس نهایی ارائه می کند. با آن همچنین می توان تصاویر تار را نیز فوکوس کرد. قابلیت های این دوربین تمامی ندارد!

دوربین

  • دوربین اولمپوس مدل OM-D E-M10 Mark III

جدیدترین مدل از سری محصولات OM-D بالاترین میزان پردازش را دارد و تصویری 4K ارائه می نماید

نوع: بدون آینه – سنسور: میکرو چهار سوم – مگاپیکسل: 16.1 – پایه لنز: میکرو چهار سوم – صفحه نمایش: لمسی سه اینچی با قابلیت Tilt، 1,037,000 نقطه، نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 8.6 فریم بر ثانیه – حداکثر رزولوشن  تصویر: 4K – سطح کاربر: مبتدی/ علاقه مند به عکاسی

همچنین بخوانید :

دوربین های زیادی نیستند که بعد از بررسی از سوی کارشناسان پنج ستاره دریافت کنند، اما OM-D E-M10 Mark III به راستی لیاقت نمره بالای خود را دارد. این مدل، با شکل و شمایل زیبای خود دارای موتور پردازشگر قوی تر و سیستم اتوفوکوس بهتر داخلی است و رقیب قوی تری برای دوربین های Fujifilm X-T20 و همین طور پاناسونیک  Lumix G80 به شمار می رود. هرچند که این دوربین هنوز هم قابلیت های دوست داشتنی مدل های Mark II از قبیل سیستم تثبیت کننده تصویرپنج محوره و همین طور نمایاب OLED 2.36 میلیون نقطه ای و صفحه نمایش LCD با قابلیت Tilt را دارا است. تنها نقطه ضعف این دوربین آن است که سنسور 16.1 مگاپیکسلی آن از نسل جدید نیست، اما این امر برای بسیاری از کاربران چیز مهمی نیست. البته، به عنوان یک مدل میکرو چهار سوم، این دوربین امکان دسترسی به لنزهایی از هر دو مدل اولمپوس و پاناسونیک و همچنین بسیاری از گزینه های قدرتمند دیگر از جمله سامیانگ، سیگما و حتی Voigtländer را فراهم می کند.

دوربین

  • فوجی فیلم مدل X-T20

قابلیت های بسیار در مدل X-T2 با قیمتی مناسب تر

نوع: بدون آینه – سنسور: APS-C – مگاپیکسل: 24.3 – پایه لنز: Fuji X – صفحه نمایش: صفحه لمسی سه اینچی با قابلیت Tilt، 1,040,000 نقطه ای – نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 8 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: 4K – سطح کاربر: علاقه مند به عکاسی

فوجی فیلم کیفیتی فراتر از آن چه که ما انتظار داشتیم را با مدل X-T20 ارائه کرد، قابلیت هایی مشابه با X-T2 در بدنه ای کوچک تر و به صرفه تر را در خود دارد. این دوربین با سنسور 24 مگاپیکسلی X-Trans CMOS III، ضبط ویدئو با کیفیت 4K، 325 نقطه اتوفوکوس و میزان تصویربرداری با حداکثر 8 فریم بر ثانیه، می تواند تصاویری مناسب در محیط های داخلی و یا خارجی ارائه دهد. مدل فوق همچنین با تعداد زیادی از لنزهای زوم باکیفیت ارائه شده و بسیاری از آنها حلقه دیافراگم داخلی دارند که به عنوان یک مکمل کامل برای صفحه های فیزیکی برای کنترل سرعت شاتر و جبران نوردهی روی بدنه قرار گرفته است. تمامی این موارد با امکان کنترل قابل تنظیم و صفحه لمسی و همین طور امکان وای فای برای کنترل از راه دور قدرتمندتر شده اند. در کل، یکی از بهترین گزینه های متوسطی است که تا به حال به بازار عرضه شده و یکی از موارد مناسب در مجموعه محصولات این سری به شمار می رود و نشان می دهد که بی خود محبوب نشده است.

دوربین

  • سونی A7 II

یکی از به صرفه ترین دوربین های فول فریم در بازار

نوع: بدون آینه – سنسور: فول فریم – مگاپیکسل: 24.3 – پایه لنز: سونی E – صفحه نمایش: سه اینچی با قابلیت Tilt، 1,228,800 نقطه – نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 5 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: Full HD – سطح کاربر: علاقه مند به عکاسی

مدل A7 ساخت سونی از دسته دوربین های بدون آینه اصلی است و در حالی که طرفداران بسیاری پیدا کرده، باعث شده که کاربران بیشتر به سمت آن روی بیاورند. به روزرسانی جدید این مدل دارای برخی موارد بهینه شده جدید است، از کیفیت بهتر ال سی دی گرفته تا کیفیت ساختاری مناسب و همین طور تغییرات متنوع در شکل ارگونومی، هرچند که تفاوت اصلی در این مدل استفاده از قابلیت تثبیت کننده تصویر است که با تمامی لنزهای لازم ارائه شده است. این تغییر قابل توجه کمک می کند تا دوربین در نور پایین تر و همین طور مواقعی که از لنزهای بلندتر استفاده می کنید، عملکرد بهتری داشته باشد. در حالی که این دوربین برخلاف برادرانش مدل های A7R II و A7S II، فاقد امکان تصویربرداری با کیفیت 4K است، اما در عین حال نصف قیمت این دو مدل را دارد که این بدان معناست که برای کسانی که قیمت در تصویربرداری برایشان مهم است، گزینه مناسب تری به شمار می رود.

دوربین

  • فوجی فیلم X-T2

دوربین های مدل X-T2 با داشتن سنسور صوتی، کیفیت تصویربرداری AF و 4K، مدل هایی ارزنده به شمار می روند.

نوع: بدون آینه – سنسور: APS-C – مگاپیکسل: 24.3 – پایه لنز: Fuji X – صفحه نمایش: لمسی سه اینچی با قابلیت زاویه متنوع، 1,040,000 نقطه – نمایاب: الکترونیک – سرعت تصویربرداری به صورت مداوم: 8 فریم بر ثانیه (قابل ارتقا تا 14 فریم بر ثانیه) – بیشترین رزولوشن تصویر: 4K – سطح کاربر: علاقه مند به عکاسی

از دوربین های X-T2 با عنوان مدل هایی ارزان تر، کوچک تر و به صرفه تر یاد می شود، دوربین هایی که بسیاری از قابلیت های مشابه قبلی را دارند، اما همچنان گزینه ای هستند که می توان آنها را در نظر داشت. بدنه ی بزرگ تر آنها لنزهای بزرگ تر را بهتر پشتیبانی می کند و همچنین می توانید با استفاده از پایه های عمودی موقعیت آن را ثابت کنید تا بتوانید عکس های پرتره بگیرید. بدین ترتیب این امکان را دارید تا میزان نرخ کارکرد دیافراگم مکانیکی را تا 11 فریم بر ثانیه ارتقا دهید، در حالی که صفحه پشتی، دارای طراحی مناسب تر نیز هست. شما همچنین امکان کنترل بهتری را همراه با قابلیت بزرگنمایی بهتر نمایاب، ویژگی های تصویری مناسب تر و همین طور محفظه مخصوص کارت حافظه اضافی و دیگر موارد را در اختیار خواهید داشت. مدل X-T20 دارای نوعی فلش داخلی و همین طور صفحه لمسی است که هیچ کدام در مدل X-T2 به کار نرفته، اما اگر بخواهید بهترین مدل های سری X را بشناسید، مدل های X-T2 و همین طور X-Pro2 ارزش بررسی را دارند.

دوربین

  • پاناسونیک مدل GH5

چیزی فراتر از تنها ارتقای ویژگی های تصویری نسبت به مدل های قبلی

نوع: بدون آینه – سنسور: میکرو چهار سوم – مگاپیکسل: 20.3 – پایه لنز: میکرو چهار سوم – صفحه نمایش: لمسی 3 اینچی با زاویه متنوع، 1,620,000 نقطه – نمایاب: الکترونیک – سرعت تصویربرداری مداوم: 12 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: 4K – سطح کاربر: علاقه مند به عکاسی/ حرفه ای

پاناسونیک نام خود را با مجموعه محصولات سری GH در این صنعت ماندگار کرده و در حالی که تولیدکنندگان دیگر به سمت و سوی کیفیت تصاویر 4K رفته اند، اما پاناسونیک گزینه های تصویری محصولات خود را ارتقا بخشیده است. با این وجود، پاناسونیک مجموعه ویژگی های دوربین ها را نادیده نگرفته و با قابلیت نمایاب OLED خود تصویری باکیفیت و ثابت را ارائه می کند و این امر به خاطر سیستم تثبیت کننده تصویری مؤثر و همین طور سیستم AF دیفوکوس عمقی عالی آن امکان پذیر شده که کمک می کند تا بدون تأخیر بتوان عمل فوکوس را انجام داد. علی رغم سنسور 20 مگاپیکسلی، به نظر می رسد که این دوربین به نوعی گزینه ای آینده نگرانه است که برای علاقه مندان به عکاسی و همین طور کسانی که به دنبال ضبط تصاویر با کیفیت بالاتر هستند، گزینه ی مناسبی به شمار می رود. این دوربین کوچک ترین مدل از نوع خود نیست و عمر باتری 410-shot آن بهتر از DSLRهای ارزان تر است، با در نظر گرفتن کیفیت، این دوربین، مدل بسیار مناسبی برای شما به حساب می آید.

دوربین

  • اولیمپوس OM-D E-M1 Mark II

شصت فریم بر ثانیه با رزولوشن کامل، تصویر 4K و تثبیت کننده تصویری عالی، آیا کار دیگری هم هست که مدل OM-D E-M1 Mark II نتواند انجام دهد؟

نوع: بدون آینه – سنسور: میکرو چهار سوم – مگاپیکسل: 20.4 – پایه لنز: میکرو چهار سوم – صفحه نمایش: لمسی سه اینچی زاویه متنوع، 1,037,000 نقطه ای – نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 60 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: 4K

اولین دوربین های E-M1 ساخت اولیمپوس، با داشتن محفظه مقاوم در برابر آب و هوا، کیفیت تصویری عالی و همین طور کنترل فیزیکی و تنظیم بسیار بالا مدلی بسیار موفق بود. با این مدل جدیدتر، کمپانی تولیدکننده یک گام رو به جلو برداشته است. با توجه به ارائه ی کیفیت تصویری بهتر که به 4K ارتقا پیدا کرده، یک سیستم AF اصلاح شده و برخی قابلیت های تثبیت کننده جهت حاصل کردن تصویری مناسب تر که تاکنون در این مدل مشاهده شده، می توان گفت که این دوربین ارتقای مدل های دوست داشتنی قبلی از این سری محصولات است. دوربین مذکور نیز در بررسی های کارشناسان 5 ستاره دریافت کرده و برای تصویربرداری های ورزشی بسیار مناسب است، چرا که حداکثر سرعت تصویربرداری 60 فریم بر ثانیه (با رزولوشن کامل!) را در اختیار خواهید داشت و حتی اگر قابلیت اتوفوکوس فعال باشد، شما می توانید تا 18 فریم بر ثانیه را داشته باشید. شاید ساده ترین دوربین برای کاربری به نظر نرسد و درک منوی آن برای کاربران کمی مشکل باشد، اما این مسائل نمی تواند نکات مثبت این دوربین را تحت تأثیر قرار دهد.

دوربین

  • سونی A9

احتمالاً هیجان انگیزترین مدل دوربینی است که تاکنون از سونی دیده ایم

نوع: بدون آینه – سنسور: فول فریم – مگاپیکسل: 24.2 – پایه لنز: Sony E – صفحه نمایش: لمسی سه اینچی با قابلیت Tilt، 1,440,000 نقطه – نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 20 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: 4K – سطح کاربر: حرفه ای

قبول می کنیم که مدل A9 ساخت سونی را تنها تعداد اندکی از افراد برای تصویربرداری مورد استفاده قرار می دهند و آنهایی هم که این دوربین را انتخاب می کنند باید حدود 5 هزار پوند هزینه کنند. اما یکی از هیجان انگیزترین مدل های بدون آینه ای است که تاکنون دیده ایم. مزیت های این دوربین در مقایسه با DSLRهای دیگر، باعث شده تا ارزش قیمتش را داشته باشد. این مدل که شکل و شمایل اولیه ی مدل های A7 را دارد، دارای سنسوری فول فریم و 24.2 مگاپیکسلی است و سیستم AF با قابلیت شناسایی فاز 693 نقطه ای در آن به کار رفته که تقریباً 93 درصد از فریم را پوشش می دهد و تصویربرداری بی نظیر به وسیله نمایاب الکترونیک آن هنگام کار 20 فریم بر ثانیه را ارائه می دهد و کاربران حتی تصاویری 4K را نیز به دست می آورند.

دوربین

  • فوجی فیلم GFX 50S

اگر این مدل نشان از ارائه ی مدل های برتر دیگر از همین دست باشد، بسیار هیجان زده می شویم!

نوع: بدون آینه – سنسور: قالب متوسط – مگاپیکسل: 51.4 – پایه لنز: پایه G – صفحه نمایش: لمسی 3.2 اینچی با قابلیت Tilt، 2,360,000 نقطه – نمایاب: الکترونیک – بیشترین سرعت تصویربرداری: 3 فریم بر ثانیه – بیشترین رزولوشن تصویر: Full HD – سطح کاربر: حرفه ای

مدل های GFX 50S در کنار Hasselblad X1D نوع جدیدی از دوربین های بدون آینه را ارائه کرده اند که نوعی سیستم مدیوم فرمتی است که برای بسیاری از کاربران بیش از حد خوب به نظر می رسد. درست است که قیمت آن برای بسیاری از کاربران دست نیافتنی است، اما در مقایسه با آن چه برای سیستم های مدیوم فرمت تصور می شد، قیمت مناسب تری دارد. این مدل از دوربین ها به گونه ای هستند که کاربران عاشق دوربین های سری X فوجی فیلم می شوند. در کنار امکان Tilt 3.69M و صفحه ال سی دی باکیفیت و جدیدش، این مدل با تعدادی لنز ارائه شده که میزان فواصل کانونی را گسترده تر می کند. کیفیت تصویری این دوربین بسیار بالا است و برای سوژه های ثابت، چشم اندازها و موارد دیگر، گزینه ای بسیار مناسب است و باعث می شود که کاربران بسیاری دنبال آن باشند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402