10 خصوصیت مخفی برنامه یادداشت برداری Apple Notes

برنامه Notes
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Notes برنامه یادداشت برداری ای که به صورت پیش فرض برروی دستگاههای شرکت اپل ارائه می شند در طی این سال ها بطرز غیرقابل باوری رشد داشته است.خصوصیت همگام سازی آن قابل اتکاست، بطور مداوم در حال بهبود است و هر سال خصوصیات جالبی ارائه می شود. اگر شما نیازی به نمایش یادداشت ها در ویندوز یا اندروید ندارید، برنامه Apple Notes می تواند برنامه یادداشت برداری اصلی شما باشد.
برنامه Notes پر از خصوصیات فوق العاده است اما چون اپل در طراحی به سادگی ارجحیت می دهد، بیشتر آن ها در پشت منوها و دکمه های عمومی قرار گرفته اند. در ادامه با معرفی چندین خصوصیت مخفی و مفید با شما هستیم.

1- ایجاد یادداشت با استفاده از سیری

برنامه Notes

در حالی که سیری(دستیار هوشمند اپل) در مورد پاسخگویی به سئوالاتی که معلومات می خواهد چندان خوب عمل نمی کند، در مورد مسائل مربوط به اپ های خود اپل بطرز غیرمنتظره ای فوق العاده عمل می کند. دفعه بعد که در زمان رانندگی یا وقتی که سگ خود را به پیاده روی برده اید ایده جالبی به ذهنتان آمد فقط بگویید Hey Siri (سلام سیری) و یک یادداشت ایجاد کنید. سپس یادداشت را برایش دیکته کنید. دفعه بعد که اپ Notes را باز کردید دیکته خود را در قالب متن (یادداشت) خواهید یافت.

2- میانبر Notes در کنترل سنتر

اگر از iOS 11 برروی آیفون یا آی‌پد خود استفاده می کنید می توانید یک میانبر کوچک برای برنامه Apple Notes در کنترل سنتر ایجاد نمایید. به منظور فعال سازی Notes control به مسیر Settings > Control Center > Customize Controls مراجعه کنید. حالا وقتی Notes control را انتخاب می کنید به یک یادداشت جدید در اپ یادداشت برداری (Notes) منتقل می شوید. آن جا می توانید با لمس و نگهداشتن برروی تغییر وضعیت دهنده ی برنامه، یک چک لیست جدید بسازید یا یک عکس به ابتدا اضافه کنید.

3- به اشترک گذاشتن یک یادداشت

اپ استور مملوء از برنامه هایی است که شما با آن ها می توانید یک یادداشت یا لیست را به اشتراک بگذارید. اما واقعا نیازی به آن ها نیست. یک یادداشت را شروع کرده و آن را به چک لیست اضافه کنید و دکمه Share note را از نوار ابزار انتخاب کنید. با استفاده از اس ام اس یا اپ های ایمیل یک دعوت نامه ارسال کنید. هنگامی که شخصی ملحق شد می تواند یادداشت ها را ویرایش کند. این هم یک راه جالب برای به اشتراک گذاری لیست خرید اقلام مورد نیاز با همسرتان!

4- ساختن جدول

در حالیکه این خصوصیت، همانند اکسل نیست که یک صفحه گسترده به یادداشت شما اضافه کند، اما این جدول کار شما را وقتی می خواهید اطلاعات را سازماندهی کنید بسیار آسان می کند. برای مثال ممکن است از قبل از سفر با تعداد زیادی هتل در محل مقصد تماس بگیرید و بخواهید نام هتل ها، قابل رزرو بودن یا نبودن ، شماره تلفن و هزینه آن ها را در جایی ثبت کنید. بجای استفاده از Google Sheets، می توانید به سرعت یک جدول در برنامه Notes ایجاد کرده، تعداد ستون های آن را به چهار افزایش داده و کارتان را شروع نمایید. در کل استفاده از برنامه Notes برای سازماندهی اطلاعات سفر، قبل از عزیمت به آن، بسیار مناسب است. یک پوشه بسازید و پی دی اف ها، تصاویر، و شماره های تایید خود را برای دسترسی آسان اضافه کنید.
در رایانه های مک، آیکون جدول در نوار ابزار بالا قابل مشاهده است. در آیفون و آی‌پد، آیکون جدول، اولین آیکون در نوار ابزار بالای نمای صفحه کلید می باشد. هنگامی که یک جدول ایجاد کردید، برای اضافه کردن یا حذف سطر و ستون، دکمه منویی نقطه ای در کنار خانه های جدول را لمس کنید.

5- قفل کردن یادداشت

تصور کنید مطالبی در یادداشت هایتان در برنامه Notes است که نمی خواهید با دیگران به اشتراک بگذارید. این امکان برای شما وجود دارد تا از رمز عبور، قابلیت تشخیص اثرانگشت یا تشخیص چهره برای محافظت از آن ها استفاده نمایید. بعد از باز کردن یک یادداشت، دکمه Share را لمس و سپس Lock Note را انتخاب نمایید. سپس می توانید یک رمز عبور وارد نموده و یا قابلیت تشخیص اثرانگشت یا تشخیص چهره را فعال نمایید و یادداشت شما از دسترس دیگران در امان خواهد ماند.

6- به اشتراک گذاشتن لینک و متن

برنامه Notes در هر دو سیستم عامل های iOS و macOS یک افزونه قوی به اشتراک گذاری دارد. این در واقع بهترین روش برای اضافه نمودن متن و لینک به یک یادداشت، در هنگامی که شما در حال جستجو در اینترنت هستید می باشد.وقتی که در برنامه ای مانند مرورگر سافاری به مطلب جالبی در وب برخوردید، دکمه Share را انتخاب و گزینه Add to Notes را انتخاب نمایید. از منوی پاپ‌آپ باز شده می توانید انتخاب کنید که یک یادداشت جدید ایجاد شود یا مطلب را به یکی از یادداشت های موجود اضافه نمایید. اگر آن جا لینکی بود، می توانید یک پیش نمایش کوچک از آن را ببینید وحتی قبل از فرستادن آن به برنامه Notes، با لمس دکمه Save می توانید یک تکه کوچک از متن را اضافه نمایید.
اگر یک آی‌پد دارید که مجهز به سیستم عامل iOS 11 می باشد، این پروسه حتی ساده تر نیز می شود. در حالت تقسیم صفحه، برنامه Notes را در کنار سافاری قرار داده و بطور ساده لینک ها، تصاویر یا متون را از سافاری به برنامه Notes بکشید و رها کنید.

7- سازماندهی یادداشت ها در پوشه ها

وقتی شما شروع به استفاده از برنامه Notes بعنوان برنامه اصلی یادداشت برداری خود می کنید، احتمالا در نهایت یادداشت های زیادی ایجاد خواهید کرد که هر کدام از آن ها هم می تواند برایتان مهم باشد. در مواردی اینچنین، کمی سازماندهی معقول، مفید خواهد بود. بعد از اجرای برنامه Notes، در نمای یادداشت ها دکمه Back را لمس نمایید تا نمای Folders نمایش یابد. گزینه New Folder را از پایین صفحه انتخاب و یک عنوان وارد کرده وگزینه Save را لمس کنید و فولدر در لیست فولدر ها نمایش داده خواهد شد.

ضمنا اگر از مک استفاده می کنید می توانید زیرپوشه نیز ایجاد نمایید. برروی مک از گزینه New Folder برای ایجاد پوشه جدید استفاده نمایید. ما زیرپوشه را پوشه فرزند می نامیم. از لیست، پوشه ای که می خواهید فرزند آن را بسازید انتخاب نمایید. این یکی را نیز پوشه پدر می نامیم. حالا بطور ساده پوشه فرزند را به بالای پوشه پدر درگ نمایید. پوشه پدر حالا یک گزینه برای گسترش خواهد داشت. بدین طریق می توانید چندین پوشه زیرمجموعه یا همان فرزند، برای یک پوشه پدر داشته باشید. اگر نمی خواهید یادداشت های قدیمی خویش را آرشیو و یا حذف نمایید و می خواهید منظم و قابل دسترس باشند این خصوصیت می تواند راه حل مناسبی باشد.

8- پین کردن یادداشت

اگر تعداد زیادی یادداشت داشته باشید، احتمالا چند تایی از آن ها بیشترین دفعات استفاده را خواهند داشت. می توانید آن ها را پین کنید تا دفعات بعدی که لیست یادداشت ها یا یک فولدر را باز می کنید، یادداشت محبوب تان در بالای صفحه نمایش می یابد. تنها کافیست در لیست یادداشت ها، برروی یادداشت مورد نظر به سمت راست سوایپ کنید و آیکون پین را برای پین کردن آن لمس نمایید. فرآیند از پین درآوردن نیز به همین شکل می باشد.

9- گزینه ها و میانبرهای قالب بندی

در حالیکه محدوده متنی برنامه Notes، کوچک است، امکان انتخاب ابزارهای قالب بندی در آیکون Aa تعبیه شده است. از این جا، شما می توانید فونت را به فونت مخصوص عنوان بالای صفحه یا فونت تک فاصله(به قلمی گفته می‌شود که همهٔ حروف تایپ‌شده با آن قلم در یک خط افقی پهنای یکسانی را اشغال کنند) تغییر دهید. شما می توانید به آسانی حاشیه های متن را کم یا زیاد کنید یا یک لیست برجسته آغاز نمایید. اگر از مک یا آی‌پد با یک کیبرد هوشمند استفاده می نمایید، می توانید از میانبر های کیبرد برای قالب بندی سریع متن استفاده نمایید.
  • ضخیم سازی: Cmd + B
  • ایتالیک: Cmd + I
  • خط زیر: Cmd + U
  • عنوان: Cmd + Shift + T
  • عنوان بالای صفحه: Cmd + Shift + H
  • چک لیست: Cmd + Shift + L
  • جدول: Cmd + Option + T
  • حاشیه راست:  Cmd + ] ((براکت راست)
  • جستجو در متن یادداشت:  Cmd + F
  • یادداشت جدید:  Cmd + N

10- ترفندها در نسخه مک

از بسیاری جوانب، Notes برنامه ای قوی است، اما برخی نقطه های ضعف نیز دارد. بعنوان نمونه، هنگام استفاده از آیفون یا آی‌پد در برنامه Notes نمی توانید اندازه قلم را تغییر دهید. هرچند اگر از برنامه Settings اندازه قلم را افزایش دهید، برنامه Notes نیز از این تغییر پیروی خواهد کرد. برروی رایانه مک، شما می توانید اندازه قلم را اندکی افزایش دهید اما برای هر یادداشت لازمست بطور جداگانه این عمل را انجام دهید. یک یادداشت را باز کنید و از نوار منو، به قسمت View رفته و گزینه Zoom in را انتخاب نمایید.


همچنین گزینه ای مخفی وجود دارد که با آن می توانید یک یادداشت را به صورت پنجره شناور دربیاورید. یک یادداشت را باز کرده و از نوار منو به قیمت Window > Float Selected Note مراجعه و دوباره به بخش Window مراجعه و گزینه Float on Top را انتخاب نمایید. حالا می توانید بروید و یک ویدئو تماشا و یا وبگردی کنید. پنجره یادداشت ها همواره روی کار خواهد ماند و آماده استفاده جهت یادداشت برداری خواهد بود.

جستجو و مرتب سازی در برنامه Notes

در برنامه Notes به آسانی می توان در یادداشت ها جستجو انجام داد. حتی اگر با استفاده از مداد الکترونیکی اپل یادداشت نوشته باشید، با استفاده از Spotlight قابل جستجو خواهند بود. اگر نام های منحصر به فرد به یادداشت هایتان می دهید، جستجوی Spotlight می تواند روش مناسبی برای پرش سریع به درون یک یادداشت خاص باشد. وقتی درون یک یادداشت هستید، از گزینه Cmd + F برای شروع جستجو درون یادداشت استفاده کنید (برروی آیفون از گزینه Find از منوی Share استفاده نمایید).

iOS 11 نیز خصوصیات پر شمار و قدرتمندی که مختص iPad می باشد را به برنامه Notes می افزاید. شما می توانید با لمس قلم اپل در صفحه قفل آی‌پد پرو، بطور مستقیم یک یادداشت را باز نمایید.میتوانید تصویر پس زمینه یک یادداشت را به تصویری که برای یادداشت برداری دستی مناسب تر باشد تغییر دهید و بسیاری موارد دیگر.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402