لپ‌تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو کپی بهتر از اصل مک‌بوک پرو

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هواوی بالاخره کار خودش را کرد. هواوی با تولید میت بوک ایکس پرو کپی برداری بی شرمانه ای از لپ تاپ مک بوک پرو متعلق به اپل انجام داد، اما آن قدر این لپ تاپ خوب است که می توان به آسانی هواوی را عفو کرد. میت بوک ایکس پرو از بسیاری جهات بهتر از نمونه اصل خویش است و تنها در برخی جزییات است که جا می ماند. اگر شما هم از مک بوک پرو به عنوان لپ تاپ اصلی خود برای کار استفاده می کنید بعد از چند روز استفاده از میت بوک ایکس پرو ممکن است در انتخاب خود تجدیدنظر نمایید و بخواهید دوباره به آغوش لپ تاپ های ویندوزی بازگردید.

میت بوک ایکس پرو

در کنار شباهت هایی که در نامگذاری دارند و این واقعیت که هواوی خودش بطور مداوم این دو را هنگام ارائه لپ تاپش در بارسلونا با هم مقایسه می کرد، واضح است که هواوی یک هدف در سر داشته است: ساخت محصولی که دقیقا شبیه لپ تاپ پیشرفته اپل باشد فقط با این تفاوت که بهتر از آن باشد.

زیبا و آشنا
با طراحی شروع کنیم. هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) به استثنای پورت های کناری، محفظه های مخصوص خنک سازی و یک لوگوی هواوی در قسمت پشت، یک بدنه یکپارچه آلومینیومی را داراست که مستحکم، سخت و باعظمت می باشد. این لپ تاپ در رنگ های نقره ای میستیک و خاکستری فضایی می آید که باز هم ما را به یاد این حقیقت می اندازد که این لپ تاپ کپی برابر اصل مک بوک پرو 13 اینچی است و لاغیر.

میت بوک ایکس پروپوشش یکپارچه آلومینیومی، دقیقا مثل… !

 

هر چند تفاوت هایی هم وجود دارد، و جالب آنکه تقریبا همه این تفاوت ها، به نفع برتری هواوی می باشد. میت بوک ایکس پرو دارای یک نمایشگر فوق العاده جذاب لمسی LTPS با وضوح 3000 در 2000 پیکسل، همراه با حاشیه هایی بس باریک در همه اضلاع، از جمله پایین می باشد. به لطف این ویژگی، لپ تاپ میت بوک دارای نسبت نمایشگر به بدنه به میزان 91 درصد می باشد — که بنابر ادعای هواوی بهترین رقمی است که تاکنون یک لپ تاپ دارا بوده است – و این یک ویژگی دلفریب است. در نتیجه، این لپ تاپ نمایشگری 13.9 اینچی را داراست ولی همچنان ابعاد و وزنش تقریبا به اندازه مک بوک پرو 13.3 اینچی است و تنها اندکی بزرگتر و سنگین تر از لپ تاپ هم رده Dell XPS 13 (که همانند لپ تاپ هواوی نمایشگری 13.3 اینچی دارد) می باشد.

برای رسیدن به این هدف، هواوی ترفندی هوشمندانه بکار برده است و آن هم انتقال دوربین به ردیف دکمه های عملیاتی (مجموعه دکمه های کیبرد که با حرف F شروع شده اند) کیبرد (نوار لمسی ای اینجا نیست) می باشد؛ با یک ضربه باز شده و با یک ضربه دیگر بسته می شود. متاسفانه، این به این معنیست که دوربین به خاطر قرار گرفتن در قسمت پایین زاویه مناسبی ندارد، هرچند نه چندان وحشتناک ولی ایده آل هم نیست(این واقعیت که دوربین آن فقط یک دوربین مزخرف یک مگاپیکسلی است هم این ایراد را پنهان نمی کند). از آن طرف، اگر شما نگران حریم شخصی تان هستید، این یک راه حل فوق العاده است، چرا که نیازی نیست چیزی روی آن بچسبانید، فقط کافیست هنگامی که از آن استفاده نمی کنید آن را ببندید و خیالتان از چشم های فضول راحت باشد.

هواویدوربین زاویه نسبتا عجیبی دارد اما کیفیت نه چندان خوب آن بیشتر مورد انتقاد است.

کی برد لاستیکی بوده و انصافا برای میزان سفرهای معمول مناسب است. شما احتمالا به آن عادت خواهید کرد و نورپردازی آن را دوست خواهید داشت. در سمت چپ، دو درگاه USB-C خواهید یافت، یکی از آن ها با توندربولت 3 و نیز با جک هدفون سازگار است. در سمت راست، یک درگاه USB خواهید یافت. این چندان بد نیست اما یک پورت USB دیگر یا دست کم یک درگاه کارت حافظه آن را فوق العاده می کرد.

 

لپ تاپ هواویدو درگاه USB-C در یک سمت(تنها یکی سازگار با توندربولت 3) و یک درگاه USB در سمت دیگر.

در کل، هواوی کارش را در طراحی و کاربردپذیری بهتر از رقبایش بلد است، اما در پرداختن به جزییات ضعف دارد. بعنوان نمونه، ترازبندی درگاه های USB-C در سمت چپ چندان جالب نبوده و تاچ پد آن طور که باید دقیق نیست. هیچیک ازین ایراد ها ناامیدکننده نیستند اما جمع آن ها روی هم می تواند تاثیرگذار باشد.

نمایشگر فوق العاده بزرگ

نمایشگر لپ تاپ هواوی شاید بهترین نمایشگری که تابحال دیده اید نباشد، به عنوان نمونه نمایشگر مک بوک پرو کمی درخشان تر و دارای رنگ های طبیعی تری بوده و هیچ بازتابی ندارد. همچنین، شما ممکن است بخواهید تنظیم خودکار روشنایی را برروی نمایشگر لپ تاپ هواوی غیرفعال کنید.

مک بوک پرو

حاشیه باریک نمایشگر هواوی میت بوک ایکس پرو باعث می شود مک بوک پرو (2017) از مد افتاده به نظر آید.

اما لپ تاپ هواوی بدون شک جذاب ترین نمایشگر را که تاکنون یک لپ تاپ داشته داراست، آن هم به لطف حاشیه های بسیار باریکش. همچنین همانند Dell XPS 13 حاشیه پایین بدقواره ای در کار نیست و این قسمت هم تا حد ممکن باریک طراحی شده است. یک نمایشگر به این خوبی داد می زند که مرا لمس کنید. برخی به خاطر زود کثیف شدن آن ها طرفدار لپ تاپ های صفحه لمسی نیستند (هواوی می گوید نمایشگر میت بوک ایکس پرو ضد لکه اثرانگشت است)، اما شما این گزینه را در اختیار دارید.

وضوح 3000 در 2000 پیکسلی احتمالا برای این نمایشگر زیادی می باشد، اما وضوح فوق العاده بالا برای دستگاههای قابل حمل، مد این روزها محسوب می شود و چندان انتقادی به آن نیست. از همه چیز مهم تر، اگر در بیرون زیاد با آن کار نکنید و بتوانید نمایشگرهای بازتابگر را تحمل کنید، میت بوک ایکس پرو شما را ناامید نخواهد کرد.

یک عالمه توان و ماندگاری عالی باتری

در درون، میت بوک ایکس پرو یک نیروگاه برق تمام عیار است. قدرتمندترین نسخه آن دارای پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7-855U، شانزده گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه SSD، تراشه گرافیکی اینتل UHD 620 که با کارت گرفیکی اختصاصی انویدیا جی‌فورس MX150 همراهی می شود و نیز یک باتری 57.4 وات ساعت می باشد. این لپ تاپ همچنین دارای حسگر اثرانگشت (به صورت یکپارچه با دکمه پاور) و برخی جزییات جالب از قبیل آداپتور برق که بسیار کوچک و تقریبا دوبرابر آداپتورهای گوشی های تلفن همراه است می باشد.

لپ‌تاپ اپلحسگر اثرانگشت سریع عمل می کند

این ممکن است برای پردازشگر یک لپ تاپ دشوار باشد که چنین وضوح فوق العاده ای را مدیریت کند، مساله ای که در مورد میت بوک ایکس پرو صدق نمی کند و در تست های انجام شده سربلند بیرون آمده است. در مورد ماندگاری باتری، مشاهده شده که رقم 12 ساعته ای که تبلیغ می شود چندان واقعی نیست و باتری معمولا تنها نیمی از این مدت دوام دارد. جهت مقایسه، در نظر داشته باشید که باتری مک بوک پرو 13 اینچی دارای نوار لمسی احتمالا بیشتر از 4 ساعت دوام نخواهد آورد. این را هم در نظر بگیرید که میت بوک ایکس پرو مجهز به نرم افزار صرفه جویی اختصاصی هواوی می باشد که احتمالا در این مورد کمک کننده بوده است.

صدای مرموز و برخی جزییات دیگر

کیفیت صدای میت بوک ایکس پرو شایسته توجه خاص در این نوشته است، چرا که انسان را انگشت به دهان می گذارد. به لطف جادوی تکنولوژی صدای فراگیر Dolby Atmos، تفکیک صدایی بسیار بهتر از بلندگوهای لپ تاپ های دیگر(برای هر 4 بلندگو) فراهم شده است، بطوری که من بطور غیرارادی گردنم را برای پیدا کردن بلندگوهایی که آن جا نبودند چرخاندم. این یک ترفند است، و بعد از مدتی به آن عادت می کنید، اما بخصوص برای آهنگ هایی با صداهای جدا و زیر (مانند ریتم فانکی گیتار) بسیار تحسین برانگیز است. اگر شما با آن برای دوستتان آهنگی پخش کنید خواهید دید که او می پرسد بلندگوها را کجا قایم کرده ای.

ازین گذشته، کیفیت صدای میت بوک ایکس پرو فراتر از عالی است، اگر چه مانند اغلب لپ تاپ ها همچنان صدای نسبتا نازک و گوشخراش را حس می کنید و باس نیز کاملا محدود است اما کیفیت صدایی بسیار بهتر از مک بوک پرو را داراست.

هواویاین رنگ نقره ای میستیک است، هواوی میت بوک ایکس پرو همچنین در رنگ خاکستری فضایی نیز ارائه می شود

 

در ادامه جزییات کوچکی وجود دارد که شما از شرکتی چون هواوی که سابقه طولانی ای در تولید لپ تاپ ندارد انتظار نخواهید داشت. کیبرد نورپردازی شده و ضدآب می باشد. لپ تاپ 4 میکروفن درونی دارد. حسگر اثرانگشت بسیار سیرع عمل می کند، هواوی می گوید تنها 1.9 ثانیه زمان می برد تا این لپ تاپ از حالت اسلیپ وارد سیستم شود (Log in)، هرچند به نظر نمی رسد در واقعیت به این سرعت عمل کند ولی چندان هم کندتر از این رقم نیست.

یکی از بهترین لپتاپ های موجود

هواوی میت بوک ایکس پرو بی عیب نیست اما در اغلب حیطه بر رقیبانش چیره است. با آن خلاقیت در انتخاب مکان دوربین، حسگر اثرانگشت سریع و نمایشگر با حاشیه فوق العاده باریک، رقیبانش را پشت سر می گذارد. این لپ تاپ دارای مشخصات عالی، طراحی زیبا(اگرچه تقلیدی است)، ماندگاری باتری عالی و کیفیت صدای تحسین برانگیز(هرچند نه از همه جهات) می باشد.

نقاط ضعف هم شامل نسبتا کم بودن تعداد درگاهها، زاویه عجیب دوربین و بیش از حد بازتابگر بودن نمایشگر (هرچند برخی کاربران ممکن است آن را دوست داشته باشند) می شود. و هنگامی که این ها را با مزایای دستگاه مقایسه می کنیم چندان به چشم نمی آیند و می توان با آن ها کنار آمد.

همه این حرف ها اگر میت بوک ایکس پرو قیمتی بالا داشته باشد بی معنی خواهند بود، اما این گونه نیست. قیمت گران ترین نسخه که بالاتر هم مشخصات آن ذکر شد 2336 دلار است. این بطور قابل توجهی ارزان تر از قیمت معمول نسخه گران قیمت مک بوک پرو 13 اینچی در اروپاست که پردازشگر و گرافیک ضعیف تر و حافظه رم کمتری دارد. یک لپتاپ دل XPS 13 که هم رده آن محسوب می شود هم بسته به منطقه آن، با قیمتی صد یا دویست دلار کمتر به فروش می رسد.

اگر این قیمت بالاست، می توانید نسخه دیگر میت بوک ایکس پرو با پردازشگر Core i5، حافظه رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 512 گیگابایت و گرافیک MX 150 با قیمت 2090 دلار و یا حتی نسخه ارزان تر بدون کارت گرافیک جداگانه و تنها با 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت 1844 دلار را انتخاب نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402